Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma Sångberg - 19 juni 2012 11:17

Never look down on someone...

Unless you are helping them get up!


Ny vecka igen och jag har inte bloggat på ett par dagar. Vill inte heller gå in på alla dagar i detalj blir så långt och tadigt då!


Men jag har hunnit umgås med vänner, träffa en stor del av släkten på min morbrors 40-års fest i lördags som var väldigt trevlig. Kvällen i lördags avrundades med grillning på småsyskonens fotbollsklubb och vi fick Vickan med oss hem.

I söndags fick vi hem sessan redan och vi var på loppis på fotbollsklubben även den dagen. Fyndade 3 PS3 spel för 150:- tummen upp för det! Fikade hos Aco och Jasmina sen var det dax att hämta Chelsea och Vicki hos mamma så nu är vi en inneboende i 1 vecka typ.


Igår var det exakt 2 månader tills vi gifter oss och allt känns så himla underbart =)

Snäckan hade simskolepremiär med Hon tyckte det var jätte skoj så jag ser fram emot att gå dit med henne i 2 veckor. Vi grillade i parken igår med Denice & hennes familj men fick till sist avbryta pga regnet och åskan.


Idag är Petra med Chelsea på simskolan eftersom vaktmästaren äntligen efter 2 veckor kom och fixade vasken och våra toaletter.

Nu ska jag göra lilleman redo för att gå till Konsum med Lotta & Filip, Vicki med såklart   


Ha en toppen dag mina fina läsare...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 14 juni 2012 07:14

Laying in bed, remembering a conversation in your head,

and imagining what you should've said instead.


Jayson hade juh feber igår förmiddags men vaknade vid 12 tiden och då var febern borta... Vid 14 tiden tog jag en promenad till Coop för att handla till middagen och sköljmedel. Fick sällskap av Lotta, träffade på Denice som skulle till jobbet så hon gick oxå med oss. Efter handlandet så var det dax att tvätta. Kändes roligare nu när jag och Lotta bokar tider tillsammans så har man lite sällskap. Älsklingen hade lilleman här hemma så denna gången slapp jag ha med honom, allt går så mycket fortare då.


Efter tvättningen var klar vid 8 tiden så hade darlingen lagt Jayson och vi hoppade in i en dusch. Slängde oss i soffan men efter en stund tog begäret över och jag var tvungen att gå och handla Ben & Jerry's... Så sjuukt jävla gott är det!!

Sen blev det bara massa mysande innan vi gick och la oss.


Skönt att Jayson var feberfri nästan hela dagen igår, men nu imorse känndes han varm och har 38 men jag börjar misstänka att det är tänderna för han är pigg och är som vanligt. Kanske till och med lite extra terroriserande mot sin mamma   


Denna dagen är ännu inte bestämt hur den ska bli... Jag försökte få tag i Madde igår kväll eftersom vi pratat om att ses idag. Men fick inget svar men jag hade fått ett mess inatt av henne så nu väntar jag på att hon ska svara på mitt igen...

Blir det ingen träff med henne så blir det nog en dejt med Jasmina & Andjela idag istället.

Jag kanske ska hämta Chelsea på dagis idag och hennes lillebror.. men det är inte heller säkert än... det får jag oxå veta idag under dagen.


Nej nu ska lilleman ha lite gröt och sen tror jag vi tar en promenad till Konsum efter att vi klätt oss.


Ha en toppen torsdag!


Tjingeling...A


Av Emma Sångberg - 13 juni 2012 09:36

If you're absent during my struggle,

don't expect to be present during my success.


 

Denna kramen går till 2 personer som verkligen behöver en styrkande kram just nu!

Alla mina tankar går till er idag!



Jag är verkligen en hjärtans vän... Jag bryr mig om alla människor! Även de människor som kanske inte behandlat mig på bästa sätt så finns jag ändå här på ett sätt. Jag tror väldigt mycket på att personer kanske förändras när man får kärlek även från de som man minst anar.

Vet inte om ni förstår hur jag menar men jag vet att mitt hjärta är väldigt stort och jag känner mig trygg i det!


Idag skulle jag ha träffat Jasmina & lilla Andjela men lilleman vaknade med 39,4 i temp imorse. Vet inte om det är pga tänderna eller om han har en början till förkylning. Han har nämligen varit snorig på kvällarna nu ett par dagar men det kan förvisso vara pga pollen.

Men Jasmina valde iaf att skjuta på dejten vilket jag med hade gjort om det var tvärt om.


Jayson ligger nu för att sova och jag ska passa på att röja lite här hemma tänkte jag.

Resten av dagen blir nog bara till att vara hemma och ta det lugnt. Vill inte ut med Jayson när han har feber. Feber hade gått ner efter Ipren så vi får se hur han mår när han vaknar igen. Hoppas verkligen att det bara är bissingarna som spökar och inte sjukdom.


När Jayson somnat igår så blev det film mys, Safe house - riktigt bra! Ben & Jerry's & lite godis till det!

Super mysigt med min fina älskling!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 12 juni 2012 07:53

Every girl want's 3 things in a relationship:

Eyes that don't cry,

Lips that don't lie, and

Love that won't die!


Tisdags morgon är här och kvällen igår drevs på av fotboll såklart... Älsklingen vill helst se alla EM matcher och  snäll som jag är så är det okej för mig. Men jag kollar typ bara när Sverige spelar. Men igår tyckte jag dom spelade som sopor!


Denna morgon vaknade jag vid 6 när älsklingen steg upp men jag låg kvar och mös till 6.30 då älsklingen kom in med en glad skitunge med bajs i blöjan haha så det var bara att stiga upp. Pussade pappsen hejdå och sen har vi roat oss i v-rummet med tv, leksaker och kex.


Jag har suttit och läst lite olika bloggar som jag följer men har även kollat en del av de som kommer upp i rampljuset här på bloggplatsen. Förstår mig verkligen inte på de personer som tjänar pengar på sin blogg. Usch nä jag skulle skämmas att få betalt för att folk läser min blogg, kommenterar eller besöker den. Självklart älskar jag oxå pengar som alla andra i denna världen men inte så pass att jag skulle skrapa in cash genom min blogg... Nä... men alla prioriterar vi olika och det är okej!


Läste även en blogg som handlade om att en tjej vill göra en operation. Men alla i hennes omgivning menar på att det inte behövs. Men om hon vill och tycker att det behövs så ska hon såklart göra det. Bara för att hela världen tycker att man är bra som man är så hjälper inte det om man själv inte är helt nöjd. Jag förstår exakt vad hon känner då jag själv vill göra en OP. Jag skulle gärna vilja göra en bröstOP. Många säger till mig "men du har juh stora bröst"... Men bara för att jag vill göra ett boobjobb så betyder inte det att jag ska förstora som hur många som helst verkar tro... Jag vill göra en OP av andra orsaker och huvudsaken är väl den att de är i två helt olika storlekar och det är sjukt jobbig när man ska köpa BH.

Många säger exakt samma sak som denna tjejen skrev som man absolut inte vill höra när man berättar att man vill fixa till brösten... "men du är så fin som du är"... tycker du ja men om jag inte är nöjd så som sagt så kvittar det om hela världen gör det. Man kan inte ta åt sig komplimanger om man själv har en annan uppfattning... Kan kanske man kan med det är sjuuukt svårt att tro på det... Nej nog om detta... det är ändå inte aktuellt för mig att genomgå detta för tillfället...


Nu tänkte jag strax ge min son lite gröt innan han ska vila igen, är man vaken vid 6 så blir man trött rätt fort igen... Sen kommer Paula på besök och har goooo frulle med sig ♥


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 juni 2012 16:29

There's always one song that remides you of a person,

place or time... And it makes you miss it...


Denna dagen har inte alls varit som jag trodde.

Hade lite planer idag som inte blev av men det var kanske inte hela världen...

Men dagen blev plötsligt så låååång och tråkig!

Snäckan ville bara titta på tv idag och mysa, visst är det underbart men kanske inte det man hoppas på när man är rastlös.

Jag har iaf hittat skor till snäckan som hon ska ha på bröllopet. Hoppas bara att stl stämmer, passade även på att klicka hem en present åt min älskling.


Idag har verkligen skallen fått arbeta och där av lite skallebank av allt huvudbry...

Tänker massor på bröllopet och både kul saker men även en del saker som är lite mindre kul.

Sen är jag så himla osäker på vad jag sa köpa till min älskling när han fyller 30 nästa månad. Vet juh vad han önskar sig men är ändå jätte svårt. Förhoppningsvis så ordnar det sig på bästa sätt...


Nä nu kom älsklingen hem från jobb så nu ska middagen intas - Nötytterfilé och pastasallad   


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 juni 2012 08:15

Real men stay faithful.

They don't have time to look for another women

because the're too busy looking for new ways to love their own. 


I lördags vaknade Jayson 6.15 och jag trodde faan inte det var sant. Han vägrade somna om...

Eftersom snäckan och älsklingen fortfarande sov och darlingen hade juh jobbat natten så stängde vi in oss i lilltjockis rum med lite leksaker. Men när klockan närmade sig 8 så lyckades jag få honom att somna igen. Jag la mig hos älsklingen och tänkte jag kan juh ligga här och vila för Chelsea kommer väl om 30 min... men när jag vaknade upp av att hon väckte mig kollade jag klockan.. 10.30 Strax där på vaknade Jayson med. Älsklingen körde med snäckan och köpte bullar och jag förberedde här hemma.

Efter frullen så var det typ dax att fixa oss alla för kalaset för Mirre. Vi hade det super trevligt och hon blev super glad för sin present. Jätte god tårta och trevligt sällskap var det. På hem vägen hämtade vi upp min lillebror Stoffe som ringt på dagen och frågat om han fick sova över hos oss, klart han fick det. Vi jköpte godis med oss hem och sen blev det bara soffan med fotboll tills vi gick och la oss.


Söndagen var en riktigt slööö dag... Alla vaknade 7.30 - halledau!! Men jag och darlingen körde och handlade frukost och grönsaker så passade Stoffe barnen. Skönt att bara vara vi två för en gång skull   

När klockan var 13 så fick Jayson lunch och vi gjorde oss redo för att sticka hem till mina päron och lämna Stoffe. Jag hade med mig kanel & saffrans bullar så vi fikade och sen käkade vi middag tillsammans. När det var halvlek i första EM matchen igår så åkte vi hem och barnen fick leka till 21 sen var det bingen för dom. Jag somnade rätt så kvickt jag med haha

Nu när jag tänker efter så minns jag nog inte ens vad vi glodde på innan jag somnade haha


Idag blev det en tidig morgon trots att jag hoppades på sovmorgon eftersom Chelsea ska vara ledig idag. Hon frågade mig i bilen på väg hem om jag kunde fråga hennes mamma om hon fick vara ledig med mig idag, så de gjorde jag och det gick bra. Men nu får vi hela dagen istället för att sova bort den   


Nu ska jag plocka undan lite här hemma och mysa med mina underbara kids här hemma!

Hoppas ni får en bra start på veckan allesamman!


Tjingeling...



Av Emma Sångberg - 8 juni 2012 19:36

The two most important days in your life are the day you are born, and the day you find out why...


Då är fredags kvällen här och älsklingen gick till jobb för en stund sen.

Lilleman har nog somnat där inne i sängen nu efter en stunds snurrande och snackande. Har börjat lägga honom direkt istället för att sitta med honom i famnen. Dels för att han ska lära sig att somna helt själv och för att han har hittat mammas ögon, näsa, mun osv och det är juh såååå mycket roligare att pilla på än att sova...
Sessan sitter med lite gottis och tittar på film och om en stund ska jag joina henne.

Tänkte först blogga några rader innan jag bytar om för mys.


Idag har jag varit flitig kan ni tro. Har varit och handlat, bakat kanelbullar och emellan jäsningarna passade jag på att dammsuga, moppa och städa toaletterna.

Även lite fika med kaffe och nybakade bullar har jag hunnit med. Petra kom över på lite fika och sen hämtades sessan på dagis som vanligt klockan tre.


Har varit en mysig kväll med mina underbaringar här hemma. Tyvärr skulle juh älsklingen jobba men som sagt så får vi en mys kväll bara vi tjejer och det är guld värt.


Imorgon är det kalas för Mirre som gäller. Hoppas hon blir glad för sin present från oss.. men det tror jag alldeles säkert.


Nej dax att hoppa i myskläderna nu! Ha en toppen helg alla där ute!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 8 juni 2012 08:15

You decide every moment of every day who you are and what you belive in.

You get a second chance, every second.


Nu har det gått ett par dagar utan att jag skrivit en rad...

Men älsklingen har legat kräksjuk så jag har haft fullt upp här hemma...

Fast det har väl inte hänt något speciellt direkt dessa dagarna.

Har träffat Lotta och som alltid har vi promenerat och haft det jätte trevligt som alltid.


I tisdags hade jag den stressigaste dagen på länge... Chelsea skulle på utflykt och när vi ska gå till dagis, sena som vanligt pga att Chelsea gärna gör allt i slow motion haha Men inte allt försena vi kom juh fortfarande i tid. Men hissen funkade inte   

Så fick ta lilleman på armen och packningen och traska ner. Hem igen och natta en trött och gnällig pojke. Fick tag i min nagelbyggare för att fixa en nagel och det blev med kort varsel men sen var hon ledig resten av veckan... Lotta var en ängel än en gång och passade Jayson när jag stack iväg. Väl tillbaka igen hade älsklingen kommit hem och var sjuk. Hämtade vagnen eftersom hissen funkade sen gick jag och Lotta till Konsum. Därefter gick jag upp till Petra för att hämta mitt tvättställ som hon lånat och stannade på kaffe, sköööönt att få slappna av från stresset en stund. Sen var det dax igen hämta sessan, börja tvätta, fixa mat, tvätta, hade lilleman med mig net i tvättstugan... Ja allt gick men på kvällen DÄCKADE jag!!


I onsdags gick jag till coop på förmiddagen med Lotta och sen vid 12 tiden kom min  fina vän Madde och hämtade mig och barnen. Barnen skulle till mormor och jag till fissan för att provsätta håret... Blev super nöjd och hade det jätte trevligt. Blev pizza från Lamare på hemvägen och massa mys hela kvällen med familjen.


Igår passade vi Filip när Lotta var och tränade och innan dess var jag iväg occh fixade en present till Mirre som fyller år imorgon.


♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Pappa & Danilos födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Stort grattis till er   


Nu ska barnen bli klara för dagis och en promenad till konsum...


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards