Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma Sångberg - 4 juni 2012 08:06

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Hampus födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Grattis Kusin Vitamin på den 13-års dag!


 


Av Emma Sångberg - 4 juni 2012 07:40

Livets sanna vänner är som änglavingar,

när vi faller, lyfter de upp oss!


Då har helgen varit här.

I lördags flöt morgonen & förmiddagen på med frukost och slappande. Vid 11.30 började jag göra mig iordning för kalas. 12.30 gick jag och hämtade snäckan, trodde älsklingen och lilleman skulle hinna bli klara tills jag hämtat Chelsea men icke. Så vi gick upp och skyndade på grabbarna. Sen körde vi hemmifrån till busfabriken. Chelsea var på hel spänn och längtade in som attans. Jisses vad stort ställe och miljoner av ungar överallt i alla åldrar... Men barnen hade super skoj och vi föräldrar som var där satt och drack kaffe & snackade, jätte trevligt!

Efter kalaset lämnades snäckan igen, sen körde jag och älsklingen ett ärende.

Vid 18 tiden kom Jasmina, Aco & Andjela. Vi grillade här hemma och åt. Jätte gott och jätte trevligt.


Söndagen kom och både jag och älsklingen vaknade med ont i magen... Jag kännde mig som en uppblåst ballong... Och inget verkade hjälpa   Men det släppte emot middes tid efter en kort vilostund. Vid 14 tiden åkte vi hem till mina päron för att fika. Mia & Stina var oxå där sen dök Paula oxå upp   Det blev en massa pratande om allt möjligt... Men jag började få ont i magen igen och mådde riktigt dåligt så vi fick åka hem igen. Tur var väl det för väl hemma så kom det ur båda hållen... Fy faan vad jag mådde dåligt. Gick och la mig i sängen men kunde inte somna så låg där och lyssnade på när älsklingen och lilleman gjorde en massa grejor. Gick upp vid 19 tiden för att hjälpa älsklingen med att få en jätte trött och grinig son i sängen, han var upptagen med att dammsuga. Jayson är inne i en jätte mammig period så det var inte lätt för älsklingen igår. Men jag ville juh inte smitta honom heller. Men i alla fulla fall så la jag mig hos älsklingen i soffan när Jayson väl sov. Lyckades även få i mig en macka och få behålla den mot kvällen.

Så småningom gick vi och la oss och jag var så himla glad att Iprenen hade värkat så jag inte hade ont precis överallt i kroppen, det underlättade för mig att somna.


Imorse när jag vaknade kännde jag direkt efter hur jag mådde, fastän att jag knappt vågade. Men jag mådde rätt så bra imorse när jag steg upp vilket är bra. Har lite att göra här hemma idag så hoppas att inte magontet kommer tillbaka och änvärre kräket och kass i bugen. Hoppas på att Åbergs kommer och fixar vår vask idag som läcker... Dasset på ena toaletten spolar bara när den vill och ibland spolar den bara halvt. På andra toaletten så funkar toaletten men inte vasken så här får man springa mellan båda dassen - utföra behov på den ena och tvätta sig på den andra SUCK!!


Hoppas ni haft en bra helg och hållt er friska iaf...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 2 juni 2012 10:12

Reminde yourself every day that it's okey to not be perfect!


♪♫♪ Woowow vilken härlig dag ♪♫♪
lalalalalalala...
lalalalalalala...
lalalalalalala...

Ja igår var det en riktigt hääärlig dag!

Under morgonen/förmiddagen gjorde jag inte så mycket mer än att plocka undan lite här hemma. Slappade lite framför datorn och vid 11.30 vaknade lilleman efter 2 timmars vila. Vi klädde oss och gick ut för att möta upp Lotta & Sarah. Trots att det blåste kallt var det skönt att komma ut och röra på sig.

Vi promenerade till Panduro Hobby, ekohallen och jägerso C.

Handlade lite material till placeringskort och helt otippat så hittade jag perfekta skor till bröllopet inne på skopunkten av alla ställen så dom la jag undan. Handlade lite inne på coop och Lindex sen blev lite lunch på Jägersro innan vi gick hem.

Hemma igen fixade jag kaffe och sen satte jag & svägis oss för att fixa med placeringskorten till bröllopet. Fyyy faaan vad nöjd jag är med dom!! Extra glad blir jag eftersom jag gör dom för hand så det är extra mycket kaaarlek i dom ♥


När älsklingen slutat så bestämde vi att vi skulle mötas i vändzonen och sen köra och hämta skorna. Men först släppte vi av Sarah hemma innan vi körde. Vi körde in om Konsum för att hämta ut paket innan vi hämtade skorna.

Fick lite av det som beställts till bröllopet och vårt nya påslakanset & gardiner hade också kommit.

Blev en lätt middag - risotto!

Busade lite med Jayson innan det blev dax för honom att sova.

Jag och darlingen kollade på Rödluvan, inte alls bra så vi bestämde oss för att gå och lägga oss och sova... men så blev det inte... Efter lite mysande så åkte Green street huligans igång och när den väl var slut så somnade vi...


Idag har vi varit och storhandlat på CG och ätit en väldigt god frukost. Jayson sover nu och jag tänkte också passa på att vila lite innan jag ska hämta sessan eftersom vi ska på kalas hos Danni. Hennes mamma tyckte att vi lika bra kunde ta dit henne eftersom vi ändå skulle dit och dom har 3 barn till så... Men vi blir bara glada för lite extra tid med vår älskade prinsessa ♥


Ha en toppen helg alla mina fina läsare, för det ska bannemej jag ha!


Tjingeling...


Dagens sanning...

  

Av Emma Sångberg - 1 juni 2012 08:13

You can say sorry a million times, say I love you as much as you want,

say whaterver you want , whenever you want.

But if you're not going to prove that the things you are saying is true,

then don't say anything at all.

Because if you can't show it, your words don't mean a thing!


Ny månad och nya tag för denna damen!

Känns som att man skrivit det 100 gånger men jag får väl ta i med hårdhandskarna denna gången!


Det blev en lugn kväll här hemma igår med filmmys när lilltjockisen somnat. Vi såg filmen "Gray", jag tyckte den var bra men sen blev jag lite besviken på hur den slutade! Men vill inte säga för mycket haha

Som avslut på hela dagen så somnade jag in som en bebis i min älsklings famn ♥


Inatt har jag faktiskt fått sova bra, känns som en evighet sen sist det hände. Älsklingen pussade mig hejdå innan han gick till jobbet och han berättade att en gammal vän till mig eller ja det blir lättast att förklara det så iaf har dött. Blev chockad... såg juh honom lägga upp massa saker på FB i onsdags och nu helt plötsligt är han borta..

Jag hade så svårt at somna om efter att jag fått veta detta och tankarna snurrade i 190...

Det är så skrämmande att ens liv kan vara över så himla snabbt..

Nej, ta vara på det ni har och de ni bryr er om! I slutänden är det ändå det ensa som räknas!


Tjingeling...


 


Ovido - Quiz & Flashcards