Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2013

Av Emma Sångberg - 24 juli 2013 20:21

Igår var det en härlig dag! Jobbade morgon och efter jobb hämtade jag prinsen på dagis! Lycklig liten grabb som hade saknat sin mamma och pratat om henne hela dagen :)

När vi kom hem fick lilleman hoppa i duschen och sen var det middagsdax.
Vid 19 tiden fick jag besök av en gammal tjejkompis Alexandra. Några cider och massa catching up tid :) jätte trevligt och ser fram emot fler träffar nu när vi nästan är grannar ;)

Kvällen avrundades med mys framför tvn med maken <3

Idag hade jag en underbar mysig morgon med lillprinsen <3
Vi låg länge i sängen, massa bus & mys. Vid 10 tiden var vi färdig fixade och åkte mot dagis. Tyvärr ville Jayson inte bli lämnad och han ville att jag skulle stanna :-( men när jag väl gick så satte han sig i sandlådan och var glad.

Idag jobbar man till 21, ångrar att jag tackade ja till att jobba 1,5 timme extra men snart är jag på väg hem.

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 22 juli 2013 22:06

Först vill jag börja med att gratulera min älskade make på sin födelsedag! Älskar dig mer än ord kan beskriva <3

Imorse blev det en kaffe/play dejt hos Malin & kidsen :)
När jag sen skulle fixa naglarna så fick lilltjockis spendera dagen tillsammans med sin underbara moster Vicki & morbror Jesper! Han skulle stanna några extra timmar oxå! Så underbar lillasyster man kan ha! Den bästa!!

När naglarna var klara blev det ännu en kaffe dejt med Malin hos hennes mor :)

När darlingen var himma från jobb och duschad åkte vi till Vapiano för en god födelsedags middag! Mys!
Efter middagen blev det kaffe hos mina päron och hämta vårt lilla troll!

Kvällen har spenderats på gården med Malin, Theo och grannarna! Jätte trevligt!

Lite träning & en dusch satt fint när Jayson somnat! Nu ligger jag här i sängen i älsklingens famn och ska strax sova! Han sover redan gott <3

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 21 juli 2013 19:13

Då har helgen närmat sig sitt slut! Jag sitter just nu på balkongen med ett glas vitt & slukar sista skymten av solen. Älsklingen nattar lilleman så jag har det lite mysig och filosoferar!

I helgen har jag jubbat så det har inte hänt så mycket förutom idag. Efter jobbet åkte jag hem till världens bästa faster för att njuta i solen och av sällskapet från min fina familj :) Jayson älskar att bada i faster Dajanas pool. Mitt fina hjärta Emma kom förbi och det var så underbart att få umgås lite <3

Ikväll blir det lite kvällsmat i soffan med älsklingen innan vi hoppar i loppelådan och somnar!

Imorgon fyller älsklingen år och då bjuds det på lite egentid för oss, mer om det imorgon!

Tjingeling!

Av Emma Sångberg - 19 juli 2013 10:11

Igår på min lediga dag tvättade jag och var på vårdcentralen med Jayson! Hade lillsyrran med mig som hjälp och stöd eftersom Jayson har en skräck för människorna i de vita rockarna. Men han var så himla duktig! Han lät doktorn känna på magen, lyssna på hjärta & lungor utan problem. Annars brukar han försöka krypa in i skinnet på mig. Och när det var dax att kolla öron & hals trodde jag det var kört men icke. Han gapade fint och stort sen vände han från sida till sida för öronkontrollen! Så himla duktig! Tom Provtagningen gick galant! Han ville till och med låta henne titta i öronen! Det enda som inte uppskattades var plåster på fingret även om det var en hund på så gillades det inte. Som tur var hittades det ingen halsfluss som vi var rädda att det skulle vara.

I onsdags var jag på baby shower hos Katta. Hade jätte trevligt med roliga lekar och gott att äta. Magda hennes syster hade planerar detta jätte bra! Tack för att jag fick vara med!

Nu är vi på väg till dagis och sen blir det jobb för mig till 20.15 ikväll. Har en jäkla skallavärk men det ska botas :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 15 juli 2013 07:24

Vilken underbar helg man har haft!
I fredags efter jobb hämtade jag Jayson på dagis. Sen blev det en fika hos mammsen & Petra kom förbi, mycket trevligt. Strax innan vi skulle bli upp hämtade av Mattias kom Madde med barnen så dom hade lite roligt med vattenspridaren & vattenpölarna på gården. Vicki åkte med eftersom hon och Caisa skulle passa Jayson på lördagen. Kvällen spenderades hos Malin & Anders med go dricka och massa skratt!

Lördags morgonen var där snabbt och vi åkte iväg till Tyskland med Malin & Fredde. En trevlig dag med mycket shopping & mat haha!! På kvällen grillade vi hos Malin och Anders och drack lite Goa drickor vi köpt :-)

Igår var det en lugn och skön morgon hemma. Dock var Jayson uppe med tuppen så vi tog oss en fm lur. På eftermiddagen grillade vi med Jasmina & Aco! Andji och Jayson lekte och hade skoj. Maten blev kanon och vad är grillat utan öl & cider så några kalla fick vi i oss.
När lilltjockis kommit i säng och gästerna gått blev det ett kallt glas vitt framför en film med maken <3

En jätte mysig helg med gott sällskap!

Idag blir det jobb & dagis som vanligt!
Men det blir en bra dag för det har jag bestämt :-)

Saknar dig sessan!!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 juli 2013 11:29

Marängswiss till frukost!! Inte direkt nyttigt men gott så jag sket i det och gjorde mig en skål :-)
Nu ska jag ta min latte och bege mig mot jobbet efter en timmes slappande o soffan!

Ha en bra dag!
Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 juli 2013 08:49

Tänka sig att det ska ta en så många år att inse och förstå sig på vissa saker! Men hey bättre sent än aldrig ;-)

Älsklingen har varit hemma från jobb ett par dagar pga sin fot så vi har fått ordnat lite ärenden.
Men vi börjar med helgen som bjöd på ett trevligt kalas efter nån timmar på sjukan för att kolla upp Mattias fot. Som tur var va den bara kraftigt stukad. Kalaset var till Marina & Jennifers ära :-) go mat & gott sällskap!

På söndagen var det jobbedax igen. Hade en kväll så tog bara det lugnt hemma. Stoffe följde med oss hem på lördagen och stannade till måndagen. Blev massa utelek för sessan och lilltjockis.

På måndagen gjorde vi lite ärenden och hade en super mysig egentid, jag och maken!
Middag hos päronen på kvällen och sen har dagarna bara susat förbi med jobb och annat...

Idag ska man jobba med men lilleman får vara ledig från dagis och åka till badet med moster & kusinerna :-)
Önskade jag kunde följa med! Men ser fram emot ett trevligt pass på jobb :-)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 3 juli 2013 12:17

Ibland behöver man bara stanna upp och tänka. Har haft så mycket tankar i huvudet och typiskt nog så börjar det surra i knoppen när man ska sova. Både innan man sommar för natten och in jag vaknar om nätterna så kommer surrandes igång igen.
Men det känns som man har 100 bollar i luften just nu men allt löser sig på bästa sätt ;)
Vissa saker tar bara för mycket onödig energi och försöker att inte bry mig så mycket och det känns som att det fungerar faktiskt.

Livet flyter på och ju mer jag jobbar desto mer älskar jag mitt jobb och inser hur givande det är. Som igår kämpade jag med xx för att lyckas med en arbetsuppgift... Började kl 9 och när klockan var 15 så lyckades jag! Snacka om en fantastisk underbar känsla i kropp och själ... Speciellt när man ser att xx var nöjd och belåten efteråt :)

Nu sitter jag i lunch rummet på jobb och tar det lugnt på rasten. Längtar efter att få umgås med familjen som jag knappt träffat sen i måndags. Det ska bli skönt med en ledig dag med barnen och hitta på nått skoj :)

I måndags var Jayson så himla duktig när han skulle lämna blodprover. Nu hoppas jag bara att svaren ska vara lika bra. Huvudsaken är i alla fall att vår lilla prins ska må bra!
Resten av dagen spenderades hos Malin som var snäll att ha Chelsea där medans vi var på vårdcentralen & barnlabb. Fick fixat klart gardinerna som var lite för långa efter första sy omgången och nu blev det kanonas :)
Sovrummet är så gott som klart snart lite mer små tjafs som skall köpas in bara, underbart!

Nä nu tackar jag för mig för denna gången.
Tjingeling...

Skapa flashcards