Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2014

Av Emma Sångberg - 27 juni 2014 19:45

Semester dag 1 är gjord!
Började morgonen med att handla hem en god frukost, sen var det naglarna som skulle fixas, super skönt att det är gjort.
När dom var klara gick jag hem till en dukad frukost med min älskade man och våra fina barn <3

Resten av för- & eftermiddagen spenderade vi i folketspark med syster/svägerska/faster Sarah <3
En härlig dag men lek, bus, glass mm. Detta uppskattades verkligen av barnen. På hemvägen fick barnen köpt nya bad kläder! Semester utan bad är juh inget kul ;-)
Nu behöver vi bara sol oxå...

Ikväll ska jag och älsklingen se film och barnen kommer nog somna tidigt efter denna fullspäckade dagen!

Av Emma Sångberg - 26 juni 2014 20:58

Nu är dagen med stort d kommen!!
Semestern är här!!
Nu har jag nästan 4 veckors ledigt och all tid skall spenderas med de som står mig närmst om hjärtat!

Imorgon påbörjar vi inbokandet av en del planerade aktiviteter!

Yeeey, känslan är obeskrivlig!
Efter lite tid med barnen efter jobb ska de i säng och jag skippar träningen för lite mys med maken <3

Av Emma Sångberg - 25 juni 2014 21:46

Vilken underbart härlig känsla jag har i kroppen!
Känner mig väldigt motiverad till det mesta, kanske inte till jobbet... Men imorgon är det sista passet innan semestern börjar! Yeeeeyyy

Men idag var det en jätte bra dag på jobb och på rasten blev det en härlig pw som bestod av intervaller. 1 min jogga/2 min pw!
Tack för peppningen Sanja!

Efter jobb tvättade jag men hade inte så mkt så det gick snabbt. Älsklingen har varit och tatuerat sigvigen och hade Kina mat med sig hem! Så blev en mysig familje middag. Sen åkte jag och kidsen till mormor för att lämna moster, och där blev det fika!

Chelsea satt som vanligt klistrad framför tv så blev inga bilder på henne idag heller! Tråkmåns ;-)

Av Emma Sångberg - 24 juni 2014 20:34

Igår gick barnen runt i pyjamas hela dagen och vi vuxna med mys kläder! Så himla underbart!
Gjordes inte många knop där hemma kan jag säga!

Arbetsdagen är förbi för idag!!
2 dagar kvar sen är det semester!
Förkylningen är betydligt bättre, bara lite hosta kvar som spökar. Så idag blev det en kortare pw för att känna av hur mkt kroppen orkade.
Kändes rätt bra så imorgon är jag på det igen :)

Dilemma dilemma...
Hur förklarar man för ett barn varför man inte träffar vissa personer speciellt ofta, eller över huvud taget... Man kanske inte vill såra de andra personerna... Och absolut inte göra ett barn ledsen...
Man kanske inte vill ljuga men inte tala om sanningen heller...

Saker och ting är kanske som dom är av en anledning kanske ska man inte fokusera på det för mkt...
Istället kanske man ska Lyfta fram de som faktiskt finns här och nu vid barnets sida?

Man vill juh bara att barn ska vara trygga och skyddade... Eller?!

[Bild]

Av Emma Sångberg - 23 juni 2014 10:38

Long time no se...

Nu börjar det närma sig semester och jag läääängtar!!
En vecka med sessan har passerat och nu är det 4 veckor kvar. Så mkt skoj vi ska hitta på :-)

Midsommar helgen var toppen! Varit eller är genom förkyld bara.
Midsommar afton spenderades på gården med grannar och min familj. Jätte trevligt var det!
Ingen jätte sen kväll eftersom jag skulle jobba dagen efter kl 6:55

Lördagen blev det tivoli och marknad med barnen och några av grannarna. Vicki följde oxå med. Hon ska stanna hos oss till onsdag oaf :-)
Barnen fick åkt karusell och lite nya leksaker. En lyckad dag som avslutades med pizza på Madonna och kaffe på gården.

Igår jobbade jag 6:54-16 sen blev det bara slappande hemma. Tog ett härligt bad med mitt spakit.
Väl behövligt! Har nog hjälpt förkylningen en del. Bara hosta denna morgon.

Snart kommer älsklingen hem med frukost :-)

Hoppas alla får en fin dag!

Av Emma Sångberg - 11 juni 2014 20:21

Kan inte denna kvällen få ett slut!!
Hela denna dagen har varit shitty för mig!
Så idag blir det godis att trösta sig med!
Imorgon är det en ny dag och nya tag!

Dock hände det en kul sak på jobb... Bilden talar för sig själv...
Haha

Av Emma Sångberg - 9 juni 2014 10:19

Jahapp nu sitter man på Vc igen, denna gången med Chelsea! Borde snart ha VIP kort ;-)
Hon vaknade inatt vid 4 och hade ont i örat och va lite lissen.
Så då fick denna bonus mor ringa vårdcentralen och dra en lite lögn för att få komma hit.
"Tyvärr har vi inga tider, du får komma hit och ta en kö lapp för akuttid"
Sagt och gjort! Efter 1 timme fick vi träffa Ssk, så nu sitter vi och väntar på läkaren... Men med systerns sista ord känns det drygt!
"Här är jätte mkt folk, så det blir en lång väntan" bläääääää
Så vi har varit borta om på Konsum så vi får i oss lite att äta när det blev ett hastigt lämnade av hemmet!

Bara man hinner till dagis i tid i eftermiddag ;-P

Av Emma Sångberg - 6 juni 2014 16:16

Sveriges nationaldag idag, grattis till oss blå gula :-)

Vilken dag!
Började en tidig morgon då Jayson tyckte vi skulle se den nya dinosaurie filmen! Sen var det dax för tvätta & handla på Ica när klockan slog 8:00
En goo helg frulle åt vi och hade det mysigt. Sen passade jag på att storstäda här hemma innan tvätten var klar.
När Jayson sov middag passade jag på att vila lite oxå.
Sen blev det en tur till emporia för att leta födelsedags present.

Nu är äntligen myskläderna på, om en stund ska jag åka och handla gottis & BK!! Efterlängtat!!

Kommer bli en riktigt härlig "lördag"

Ovido - Quiz & Flashcards