Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma Sångberg - 31 januari 2015 22:33

Igår fick jag gjort en del jag skjutit på så länge nu. Äntligen var jag på Vc, så den 17 ska jag få träffa en läkare. Sen har jag ÄNTLIGEN köpt ett gymkort :)
Så nu jäklar i hoppet ska jag se till att bli mer fit oxå :)

Idag har jag inte ätit något godis eller dylikt :) stolt var några dagar sen det hände sist :(

In med ny kraft och nytt hopp!
2015 är mitt år, året jag blir mig själv igen :)

Mitt lördags gott och till det ramlösa fläder/lime :))

Av Emma Sångberg - 29 januari 2015 23:02

Då sitter man på jobb, fast nu är det bara inatt sen väntar 6 dagars ledighet :)))

Usch jag har fastnat i godis träsket igen känns det som!! Sötsugen varje dag och jag är super duktig på att hitta ursäkter för att "kunna" äta det dagligen! Usch nä imorgon blir gymkortet inköpt och mina nya träningsleggings kom igår. Så jag är rätt så taggad för att börja träna och hoppas på att sötsuget skall försvinna när jag kommit igång.
Var tänkt att jag skulle hinna köpa det idag men tyvärr blev det inte så.
Nä nu måste jag skärpa mig, jag vill inte gå upp det jag gått ner, jag vill gå i mål!

Annars har veckan varit bra trots mkt jobb, men det lönar sig nu när mitt nya schema med mindre tjänstgöringsgrad börjar. Kommer få mer tid hemma med familjen. Dessutom inte lika många nätter tätt in på alltså mer vila. Hoppad det blir så bra som det ser ut i mitt huvud :)

Av Emma Sångberg - 27 januari 2015 22:02

I can't explain why I made so many mistakes, why I repeated them knowing I was digging a whole to deep to climb out of. I only knew I did.

I can't explain it, excuse it, but I own it. No one forced me to it. I could have been influenced, manipulated but in the end, I said YES. Therefore rather than excuse, I choose to be accountable.

Why is this important? Accountability takes me from a victim mentality to a victor mentality. Puts me in the drivers seat and in control of my next move.

I can't explaine the past, yet I don't have too. I just have to learn from it and choose to BE and DO more.

Jag är inte perfekt. Jag gör många misstag, men jag älskar de människor som finns vid min sida efter att ha fått veta vem jag verkligen är <3

Av Emma Sångberg - 26 januari 2015 00:00

Då var denna helgen över och en ny vecka påbörjas.

Har haft en toppen helg!
I fredags var dagis stängt, då passade jag och Jayson på att luncha i stan. Vi fick Jasmina med oss som sällskap, jätte trevligt. Tyckte att Jayson uppförde dig relativt bra hela tiden. Visst böev han lite uttråkad till sist men när jag sa att vi skulle till leksaks affären efter resturang besöket så lyssnade han lite bättre ;)
Kvällen blev en lugn och mysig sådan! Film och lite gott :)

I lördags skulle älsklingen tatuera sig igen. Så vi åkte och lämnade honom vid 12 tiden sedan bar det av mot mina päron, kalas för lillebror och mamma på schemat.
Jätte trevligt kalas som alltid.
Sen hämtades älsklingen vid halv fem. Och resten av kvällen spenderade vi i soffan alla 3. Vi mös och tittade på "de 5 legenderna", riktigt bra film. Lilleman åt lite lördags gott och sedan somnade han gott efter en lång trevlig dag.
Jag gick på natt 1 av 4 igår... Tråkigt att lämna efter en sån mysig kväll hemma.

Idag vaknade jag vid 12, vi körde iväg för att storhandla direkt nästan. Det blev en sen lunch när vi kom hem så idag hoppade vi över middagen. Istället blev det mackor & yoghurt till kvällsfika. Jayson uppskattade det. Är det något han älskar att äta så är det mackor & Yoggi/fil :))

Nu sitter man här på jobb och har 2 nätter till att jobba. Hoppas på en lugn natt och att sedan få komma hem och kunna sova till åtminstone 13! Håller tummarna!!

Imorgon kommer äntligen sessan hem. Jayson har tjatat ovanligt mkt om Chelsea denna veckan och om när hon ska komma hem. Han verkligen ser upp till sin syster <3

Av Emma Sångberg - 21 januari 2015 01:33

Just nu är jag så jäkla trött på så himla mycket! Men jag känner samtidigt att jag orkar inte lägga mer energi på onödiga energitjuvar! Tyvärr dyker det upp lite här och var men jag helt enkelt orkar inte bry mig längre!

Jag har en del viktiga saker som behöver min tid & fulla uppmärksamhet. Jag tänker helt enkelt skala av det som inte är viktigt, börja om på nytt och lägga min energi på det som faktiskt är viktigt för mig och mitt liv.

Hade en underbar vecka och helg!
I lördags blev det en spontan utekväll med mamma, Richard, Ullis, Madde & älsklingen. Vi spelade biljard, dart & shuffle på Interpol och drack gott :)
En super trevlig kväll som får göras om nån gång :)

Är inne på sista natten innan två lediga nätter! Har bara ett möte imorgon förmiddag... Men jag Längtar redan till ikväll att kunna ligga i soffan och bara njuta av sällskapet av älsklingen & Jayson

Av Emma Sångberg - 15 januari 2015 08:57

Igår blev det äntligen verklighet!
Biljetter till premiär helgen på bio är bokat!! Det har varit så långt borta men nu är det snart dax! Den 13/2 är det dax! Nu ska jag låna böckerna igen och läsa in lite så allt är fräscht :)))) lycklig!! Behövde lite glädje i sllt tråkigt!
Vi är 11 stycken som ska gå, sen fick jag bjudit med mig min älskade svägerska oxå :)
Så trevligt att gå med så många nära och kära <3

Idag är jag ledig med prinsen :)) ska bli mysigt.

Igår lagade jag en ny mat rätt till middag, kycklingsoppa med nudlar! Hela familjen älskade det!
Så detta blir det fler gånger :)

2 kycklingfilé
1 röd paprika
1 purjolök
100g minimajs

1/2 röd chili
1/2 dl sweet chilisås
2 msk soja
1 L vatten
2 hönsbuljong tärningar
2 msk olja
200-250g äggnudlar.
Salt, peppar & paprikapulver

1. Koka nudlar i 3-4 min. Häll i durkslag och spola i kallt vatten. Låt stå i durkslag.
2. Hacka/strimla grönsaker och fräs i hälften av oljan. Häll över i en kastrull/gryta.
3. Strimla kyckling och stek i resterande olja. Krydda med salt, peppar & paprikapulver. Blanda ner i grytan med grönsakerna.
4. Häll på vatten, buljongtärningar, soya & chilisås. Koka upp och lägg i nudlar tills de värmts upp ca 2 min. Servera

Av Emma Sångberg - 14 januari 2015 07:18

Det är bara förnamnet på de känslor som bubblar i mig för tillfället.
Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det?! Ibland är svaret så himla lätt men ibland vet man varken ut eller in!

Nä med dessa känslorusen går jag nu och lägger mig efter en natts grubblande på jobb.

På återseende senare kära läsare!

Av Emma Sångberg - 12 januari 2015 23:28

Ibland gör man saker man inte är stolt över, saker som man ångrar. Tanken att kunna åka tillbaka i tiden för att ändra på vissa saker, hantera det på ett annat vis. Tyvärr är det något vi endast kan fantisera om. Det man kan göra är att uttrycka sin ånger och be om ursäkt.
Jag har gjort många saker som jag inte är stolt över och än i dag begår jag misstag som jag skulle vilja ändra på. Men jag är som jag är och vill inte be om ursäkt för vem jag är. Jag kan däremot be om ursäkt för beteende, saker mam sagt & gjort och misstag, men inte för vem jag är.
Med facit i hand hade nog vi alla gjort annorlunda i många situationer vi hamnar i i livet. Jag kan inte göra saker ogjort, men gör om gör rätt... Får man bara chansen kan man i resten av sitt liv bevisa sin ånger och försöka gott göra.

Samtidigt har många av misstagen fört mig till den plats i livet jag befinner mig idag.
För det är jag tacksam!


Älska mig för den jag är!

Skapa flashcards