Familjen Sångberg

Alla inlägg under december 2014

Av Emma Sångberg - 28 december 2014 04:13

Nu känner jag verkligen av att kroppen behöver sova! Fryser och är svinigt trött här på jobb. Men...
Jag kan bannemej inte sova när jag kommer hem på morgonen. Jag är trött men det har blivit en vardag att sova 4 timmar max efter en natts arbete.

Igår hade jag iaf en underbar dag! Vi köpte en liten överraskning till snäckan som hon kommer bli super glad för när hon kommer hem senare idag :)) längtar efter att få se hennes min <3 sen blev det egentid för mig och Jayson. Pappsen var och tatuerade sig. Gjorde ett tappert försök till att vi skulle vila tillsammans men det slutade med en halv slumrande mamma i sängen och Jayson med paddan Brevid.

Testade en ny maträtt igår, en gulasch variant gjord i lergryta!
Det blev riktigt bra och mannen uppskattade det mycket. Jayson ville tyvärr inte äta han har ont i munnen :(
Men en bulle och kinder ägg fick han ner ;)

Nu vill jag hem, hade verkligen önskar att jag fick komma hem och krypa ner brevid älsklingen. Men det har bara hänt 1 gång sen jag började på natten. Jayson är en mycket morgon pigg kille.

Annars idag ska jag och barnen på årliga julfesten på Old fellow. Mormor och morfar bjuder alltid in oss och i år är Chelsea så glad att hon fick följa med. Mamma, mormor & Madde ska oxå dit. Är inte jätte kul för oss vuxna kanske men vagnen älskar det.
Fast förra året hade dom en ny clown, jisses vad kul han var! Riktigt underhållande för oss vuxna oxå :)


Av Emma Sångberg - 26 december 2014 15:43

Det har varit en underbar vecka sen sist jag skrev! Jag har varit ledig i 1 vecka och förberett massor inför julen. Så himla skönt det varit att bara kunna vara hemma med familjen.

Lillejulafton var vi hembjudna till min mormor & morfar på julfirande. En jätte trevlig kväll. Syrran och Leo övernattade sen hos oss, fast de gjorde de redan natten innan oxå.

Julafton spenderades hemma med mina päron & syskonen plus barn. Tyvärr vad Chelsea inte hemma detta året :( tråkigt men inget vi kan göra nått åt.
Jayson blev så himla glad för sina klappar som tomten kom med.
Jag fick oxå en klapp, en RÖD KITCHENAID :))) wiiiihoo vad det ska bakas gott!!
Älsklingen fick en MK jacka av mig men den passade inte tyvärr :( sen fick han 2 t-shirts & choklad.
Super nöjda var vi alla iallafall.
Kvällen avrundades med en go drink, julklappsspelet & massa gottis.

Igår firade vi jul med Chelsea :) som hon hade längtat sa hon <3
Svärmor & svägerskan Malin & Kahleen kom på middag då. En trevlig kväll med julbord, gott att dricka och gottebord som avslutning.
Innan gottebordet blev det julklappsöppning. Så himla glad Chelsea blev för precis allt, med bäst av allt var hennes monster high "mina vänner bok" sa hon <3 så det var juh tur jag köpte den! Resten av kvällen spenderade hon dock framför Wii:et med alla sina nya gubbar till Disney infinity :)) Jayson fick feber under eftermiddagen och kvällen. Innan han la sig för natten hade han 39,5 i temp.

Imorse började han med 40 i temp, kass mage & kräk :((
Så Chelsea fick isoleras på sitt rum, vilket hon tacksamt gjorde för att fortsätta spela haha
Chelsea hämtades 12 och sen gick jag och Jayson och la oss, jag ska gå på inatt. Han sov nästan 3,5 timme. Tempen är nu nere och vi äter lite mellis nu. Pappsen är på bio med svärfar och ser hobbit. Sen blir det pizza när han kommer hem :)

Hoppas alla haft en fin jul <3

Av Emma Sångberg - 19 december 2014 01:43

Då har man gått på första natten av 2, om lite mer än 5 timmar ligger jag hemma och nerbäddad i sängen :) längtar!

Så är det bara 5 dagar kvar till julafton! Wiiii :))
Julgodiset är färdigt, men ska nog slänga ihop en sats knäck till :) brukar juh gå åt så, dessutom älskar Chelsea dom :)
Jag har även gjort en sats köttbullar, blev 75 st men ska nog göra några till

Idag fick jag besök av lillsyrran Johanna som kom ner från Norrland igår. Hon fick följa med och hämta lilleman på dagis, han blev jätte glad. Chelsea blev oxå super glad när hon kom hem från skolan.


Av Emma Sångberg - 16 december 2014 06:58

Jag som trodde att min förkylning var på bättringsvägen... Men känns som att jag har åkt på bihåleinflammation på vä sida :( Aj!!
Hoppas det släpper snart har tagit näs spray och försöker snyta mig så ofta jag kan.
Vill slippa behöva gå till vårdcentralen.

Idag känns det lite värre men kan vara att jag sovit dåligt oxå. Jobbet ringde mig kl 4 inatt och behövde akut personal men kunde inte.

Nä nu blir det morgon mys i soffan med barnen. Chelsea är hemma från skolan idag, är jätte förkyld :(

Av Emma Sångberg - 14 december 2014 03:52

Ja ibland vill jag bara kasta in handduken och ge upp!
Allt känns som motgångar!
Jag försöker kämpa på och hålla humöret och leendet uppe även om det är svårt ibland.

Känner att jag är på en plats jag inte mår riktigt bra av! Där av är jag så sjukt tacksam över att jag har min make och vänner som försöker stötta en så gott dom kan! Ni är guld värda!

Jag ser dock ljuset i tunneln och vet att allt kommer lösa sig. Men jag vill juh gärna att allt ska hända nu nu nu!

Lite positivt oxå...
Fastän mkt känns åt skogen så är jag jätte glad över att jaf börjat trivas med mitt utseende igen. Längesen jag kände så.
Idag var vi på kalas hos syrran, jätte trevligt. Och kul att få göra sig fin :)

Natt 2 av 3 snart gjord och vill såååå gärna hem till min säng nu! Hade gjort mkt för att få komma hem och krypa ner hos min älskling nu...

Av Emma Sångberg - 13 december 2014 00:15

Idag är det lucia och jag har varit på dagis och tittat på när Jayson gick lussetåg! Så jäkla söta dessa ungar är! Alla sjunger i otakt och hittar på egna ord, underbart!
Jayson var tomte, den finaste lilla nissen i världen!
Efter tåget bjöds det på fika på avdelningen. Den var inte som alla andras dock, vi avtackade 2 av pedagogerna. Många skratt och många tårar, tyvärr var det Jayson favoriter som slutar! Men de två pedagoger som är kvar är oxå väldigt duktiga! Men man skapar juh olika band till dem. Hon som "ansvarade" för Jayson är en av de som slutar. Det känns väldigt hårt eftersom hon varit så himla bra med Jayson och hans tokigheter han hamnar i. Men det känns mkt bättre efter att ha haft mötet med special pedagogen och han som ska ansvara för Jayson.

Det känns skönt att min förkylning är påväg bort! Mår mycket bättre idag och gjorde det redan igår. Snart är man tillbaka i sitt vanliga jag igen :)

Denna helgen ska jag jobba... Hatar att jobba helg!! Men finns inte mkt att göra åt det. Imorgon blir det kalas hos syrran på eftermiddagen. Ska bli trevligt. Söndag har vi nog inget planerat tror jag. Men blir väl en lugn dag hemma eftersom jag går på sista natten då.

Halva kalendern är uppäten och det betyder att vi är halvvägs till julafton! Can't wait!!
Älskar julen och allt där till <3

Av Emma Sångberg - 9 december 2014 01:31

Nu när man har det lugnt på jobb tänker jag extra mkt!
Jag är juh en grubblare och allt poppar upp i skallen!

Vänskap, jobb, tillit, förändring, på mig, på familj och vänner osv...
Kanske går allt hand i hand!?!

Ibland gör man kloka val och ibland inte... Vissa saker önskade man att man gjorde annorlunda men man kan inte vrida tillbaka klockan eller göra saker ogjort. Däremot kan man visa att man är ledsenöver det som hänt och bättre på sig. Ibland räcker ett förlåt och ibland behöver man jobba mer på det efter ett förlåt... Jag tycker att Alla förtjänar en andra chans och bevisa att man kanske förändrats eller kanske helt enkelt lärt sig av sitt misstag.

Jag vet att jag gjort vissa ledsna, arga, besvikna osv. Jag har lärt mig av mina misstag och försöker gottgöra för det som jag gjort "fel"...
Samtidigt som jag har hjälpt många, gjort många glada, positiva och lyckliga.

En del människor kanske det finns en mening med att de försvinner ur ens liv. För alltid eller kanske för bara för en stund. Man saknar oftast inte kon förän båset står tomt...

Jag tror allt händer av en anledning. Vi kanske inte vet det idag eller imorgon, kanske om 2 år... Men någon dag kan man se tillbaka och kanske se saker på "rätt" sätt, varför det hände och vad det blev av det.
Allt har sin tid och kanske var det inte rätt tid då men är det nu.
Så tänker jag!

Rättvisa och orättvisa vad är det egentligen?!?
Får alla vad man förtjänar? Jag tror på karma, men kanske fungerar det inte för alla! Gör man någon annan illa tex baktala, skada osv pga sjukdom, fungerar karma då? Ibland kanske man gör saker på ett sätt man inte trodde sårar men gör mer skada än nytta... Om tanken var god är det då rättvist att man ska sonas för det?

Rättvisa för mig är att om man gör sitt bästa för att vara en god människa så räcker det! Man är inte mer än människa och alla gör vi misstag!
Men är det ett misstag om man upprepade gånger gör samma sak?
När upphör det vara ett misstag?!
Hur många gånger får man upprepa det?
Trots alla misstag man gör så förtjänar alla att ha någon nära som bryr sig och finns där! Ingen ska behöva vara ensam!
Ensam är inte stark! Tillsammans är vi starka! Tillsammans kan vi hjälpas åt! Stötta varandra och göra vårt bästa för att vara en god människa, då kommer vardagen vara mycket ljusare!

Oj kanske lite bladdigt inlägg men men...


Alla kan vi vara den där personen <3

Av Emma Sångberg - 7 december 2014 17:34

Lovade er bilder på huset så här har ni det :)

Hoppas alla får ett fint avslut på helgen! Själv avrundas kvällen med filmen Polar Expressen och godis med barnen <3

Ovido - Quiz & Flashcards