Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma Sångberg - 30 juni 2011 12:11

Ja det vaknade jag med imorse och för er som har haft det nån gång vet att det inte är nått att leka med. Jag hade så ont imorse att jag till och med kräktes när jag stigit upp ut sängen  Men jag gick in och la mig på soffan en stund och mår lite bättre nu.


Jag kom hem för en liten stund sen efter att ha varit och handlat till middagen på det nya Netto som öppnat på Videdal. Super service fick man. Dom packade upp kundvagna/korg och packade ner det i gratis papperskassar åt en. Så på 30 min fick jag handlat och kommit hem. Nu sitter jag och försöker få i mig lite frulle och en burk coca cola för att höja sockert. Det brukar hjälpa mot denna skallebanken, för min del iaf. Så jag passar på att blogga medans jag äter.


Igår var jag och Jasmina på Lindängsbadet, det var riktigt skönt med sol & bad. Jag smörjde mig med lillan solkräm flera gånger, men ändå blev jag jätte bränd. Solen tar otroligt mycket mer än jag trodde. Älsklingen hämtade oss och sen körde vi Jasmina hem och sen åkte vi hem. Väl hemma duschade vi och älsklingen bestämde sig för att bli hemma från grillningen. Han mådde inte så bra, skallebank, trött, solbränd och fortfarande förkyld. Så jag gick själv till grillningen och det var super trevligt. God mat och gott sällskap.


Tack Jan & Annelie för en toppen kväll!!


Älsklingen hämtade mig på kvällen och väl hemma blev det soffmysdelux för oss och till sist sängen för natten.


Här är lite bilder från gårdagen...


På badet!

 

Grillningen!!

 

Magen V.28+5 Och JAAAAAA, jag vet att den är bränd men som sagt jag smörjde mig så mycket jag kunde... Skäll inte på mig!

 

Av Emma Sångberg - 29 juni 2011 09:42

Jahapp i förrigår när jag skulle blogga så kunde jag inte logga in, kom bara upp sidan kan inte visas  

Igår var jag hemma så sent så jag pallade inte ens sitta vid datorn. Jag ägnade tiden åt min älskade sambo istället. Vi låg och snackade en massa i soffan och hade det väldigt mysigt   

För övrigt var vi iväg på Lutz en snabbis igår och kollade på lite saker och sen åkte vi hem och fixade middag, det blev en lätt middag, pölsa med bröd. Älsklingen var helnöjd...


Vid 18 tiden åkte vi till Holma för att träffa Kiki, Mange och alla barnen. Vi skulle kolla på lite baby kläder och annat. Det var jätte trevligt att träffa allihopa.


I måndags var älsklingen sjuk och jag hade det lite lättare med svanken men däremot började hade jag ont i halsen... Hela måndagen spenderade vi hemma och hade det mysigt. Eller ja på eftermiddagen åkte vi och köpte en ny tv till lillan. Hittade en billig som verkade vara perfekt. Tyvärr blev den lite stor i hennes rum, men ja nu har vi ju köpt den så hon får ha den  


I söndags låg vi HELA dagen i soffan. Älsklingen hade hög feber och mådde verkligen inte bra, medans jag hoppade/haltade runt här hemma och såg ut som en idiot. Men det blev en mysig dag med mycket närkontakt och massa film  


Igår hade jag inte ont i halsen under hela dagen men däremot kom det tillbax på kvällen... Och inatt ska vi inte snacka om bara... För en gång skull hade jag inga problem att sova för ryggen & svanken men då var det halsen som klödda istället. Det ska bannemej alltid vara nått...


Idag är det tänkt att jag ska sticka med Jasmina till Lindängsbadet för att sola & bada. Sen ikväll ska jag och älsklingen på grillfest hos min gamla kollega Jan. Jag ser verkligen fram emot det   


Nej nu ska jag dricka upp mitt te och sen fixa till mig lite...


Tjingeling...    

Av Emma Sångberg - 26 juni 2011 11:20

Det blev en mysig kväll i soffan igår med sessan, tyvärr var hon så trött och ville lägga sig strax efter 21, sen kollade jag på film och njöt av att lilleman sprallade därinne. Inatt kom älsklingen hem och bäddade ner sig brevid mig och höll om mig så mysigt som bara han kan    


Men idag är ingen kul dag alls... Lillan ska lämna oss för en vecka och på köpet så får vi lämna ifrån henne tidigare. Älsklingen ligger i hög feber, förkyld och halsont... Jag har sjukt ont i ryggen & svanken och har knappt fått sova de sista 5 nätterna!! Men det är nog roligare för lillan att komma härifrån eftersom vi ligger på soffan och är i mer eller mindre koma... Sen vill vi juh inte smitta henne heller.


Ja, Petra hämtar Chelsea om ca 30 min och resten av dagen här hemma blir det nog att ligga på sofflocket och sova bort den största delen av dagen. Vi får hoppas på att morgondagen är bättre.


Caio...

Av Emma Sångberg - 25 juni 2011 19:26

I torsdags var Madde & Mirre här och vi åt frukost ihop sen åkte vi ut på en shoppingtur. Det blev turer till Stuff & Stil, Jysk, Barnens hus, Netto, Lutz & slutligen BCR. Jag handlade en födelsedagspresent till älsklingen - en ny bilstereo. När vi inköpt den åkte vi hem till oss igen och drack en kopp kaffe tillsammans med älsklingen. Sen när Madde & Mirre hade gått fick älsklingen sin present. Trots att han inte fyller år förän om ca 1 månad, han blev i alla fulla fall super glad som ett litet barn på julafton och sprang ner i bilen direkt för att koppla in den. Så jag började med middagen, hamburgare i bröd, sen åt vi och vid 18 tiden kom min söta svägerska och Hassan på fika. Älsklingen och Hassan var gick ner till deras bil för att fixa deras stereo eller låna vår gamla och då hade jag och Sarah ett skönt tjejsnack.


Tack gumman för att du finns och lyssanr. Känns jätte skönt att veta att du säger precis vad du tycker & tänker. Det uppskattas jätte mycket. Känns även super kul att se hur mycket du och lillan tycker om varandra, du är en toppen faster  


Igår var det midsommar och det firade vi tillsammans med mina päron & faster med familj. Det var en supertrevligt dag/kväll som spenderades ute på morsans gård i lusthuset med god mat & gott sällskap. Tyvärr skulle darlingen jobba, men jag åkte med honom hem och han bytte om så passade jag på att gå ut med vovven. Sen lämnade han av mig hos mammsen igen och jag & sessan övernattade där.


Ett måste att berätta...

Det var nån tjej på gården som hade slagit till Chelsea i huvudet och då gick Moa, "kusinen" som är 1 år äldre än lillan, bort  till den här tjejen för att fråga varför hon slog Chelsea och då påbörjade Moa ett "slagsmål" för att skydda "kusinen". Chelsea blev jätte glad och har berättat stolt för sin pappa att Moa skulle skydda henne. Toppen gjort enligt mig...  


Idag har vi varit på tivolit & marknaden nere i Hammarspark med min familj, tyvärr saknades min baby. Det blev lite shoppat till lillan & lilleman, karusellåkande för lillan och lite gottis. Jag stötte även på lite gamla vänner och bekanta som man brukar göra på sådanna ställen och Lillan fick åkt karusell med Mirre som var där med Madde & Slim. Det var ett par trevliga timmar där nere. När vi var åter på Holma tog jag våra grejor och sen körde mamma oss hem. Men först på hemvägen handlade vi Kina mat som lillan ville ha idag och sen hem. 


Så skönt det var att komma hem till darlingen. Blev ett stort puss & kram kalas och sen åt vi middag. Super gott var det och därefter blev det familjemys i en utbäddad soffa och under ett täcke. Älsklingen gick iväg för en stund sen för att jobba inatt igen och nu tittar sessan på film & äter lördagsgodis medans jag bloggar lite. Snart kryper jag ner brevid henne och sen ser vi en film till och myser innan det är nannedax. Både hon & jag är super trötta.

Jag ber till gud att jag ska få sova inatt utan smärta.


Lite bilder från dagarna som varit...


Torsdagen...

 


Från marknaden idag...

 

Av Emma Sångberg - 25 juni 2011 19:16

Om mig

Jag har sjukt ont i min svank och det är nu 4 nätter i rad som jag inte kunnat sova pga smärtorna. Men jag försöker tänka på att det bara är 12 veckor till sen slipper jag det. Jag har däremot inte haft halsbränna lika mycket som tidigare. Men jag vågar tyvärr inte ropa hej än...

Om 2 veckor är det dags att besöka BM igen för grav.koll och jag vågar tyvärr inte ställa mig på vågen innan dess. Känner att jag gått upp men ändå är inte magen så stor enligt många som sett mig. För övrigt så mår jag bra och Jayson verkar oxå må jätte bra. Han snurrar, sparkar och slåss konstant, känns som att han aldrig sover haha...


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 26 veckor gammalt och hjärnvågorna är nästan desamma som hos en nyfödd baby. Fostret blir allt bättre på att öppna och stänga sina ögon, på att suga och svälja. Lungorna håller på att utvecklas. Om babyn skulle födas nu kan det överleva i respirator med andningshjälp. Det centrala nervsystemet är tillräckligt utvecklat så att babyn kan reglera sin kroppstemperatur, men om det föds nu behöver det hjälp att hålla värmen i kuvös. Ungefär 2-3 procent av babyns kroppsvikt består av fett. I denna vecka är pojkfostrets testiklar placerade i pungen.

:-(

Av Emma Sångberg - 23 juni 2011 08:45

Denna natten var fruktansvärd oxå, eller ja värre än natten innan. Jag har knappt sovit pga smärtorna i svanken. Vet inte hur jag ska ligga för att det inte ska göra ont    Sen gjorde juh inte regnet och åskan det bättre     Men nån enstaka timmes sömn blev det och det får juh räcka även om det känns som att jag hade kunnat ligga hela dagen. Men det går inte för Chelsea ska juh inte drabbas av att jag är trött som en gnu och har ont.


På "att-göra-listan" idag står det träffa Madde & Mirre. Jag skickade ett mess imorse när vi gick upp som vi kom överens om att vi skulle göra så. Så nu väntar jag bara på att söta Madde ska höra av sig tillbaka. Det blir iaf en runda till stuff & stil och sen tänkte jag höra om hon ville köra in om Netto med mig så jag kan handla till morgondagen.


Ibland är det bara försent helt enkelt, man ska hålla hårt i det man verkligen håller kärt... Sorry that's life!!


Nu har jag inte så mycket mer att skriva för tillfället...


See ya later alligator...

Av Emma Sångberg - 22 juni 2011 17:48

Det blev inget cyklande för Chelsea idag... Vi höjde hennes stödjul ett litet snäpp och hon var super glad men vi kom så långt som utanför trappan och inte en millimeter cyklade hon. Hon bara grät och tjatade om att hon inte kan osv... Men ja efter många om och men så lämnade vi cykeln hemma och satte oss utanför huset i solen och fikade istället. Chelsea sprang och lekte på gräset medans jag och Jasmina satt och snackade om allt möjligt men det blev mycket barn & bebis prat och bröllopssnack.... Men även annat!


Efter en stund gick jag upp och hämtade såpbubblor & dockvagnen till Chelsea så hon hade nått att leka med. Vid 16 tiden kom älsklingen hem från jobb och vi satt och snackade lite medans han rökte en cigg. Sen körde han hem Jasmina och då gick jag och sessan hem och fixade middagen eller ja förfixade. Idag blev det rester. Älsklingen åt panbiffar, mos & sås, jag åt tacos och Chelsea ville ha korv & makaroner, ovanligt juh... Big no-no...


Nu ska jag strax stänga datorn för idag och ta hand om min arbetsmyra här hemma som har ont lite här och där... Men även han ska ge frugan sin lite massage, för det är hon förtjänt av efter allt fejande här himma idag...


Fick glädjande nyheter idag, min kära svägerska har kommit in på skolan hon sökt, ett stort grattis till dig Sarah    Men det visste jag juh att du skulle   


Adios...

Av Emma Sångberg - 22 juni 2011 12:17

Redan onsdag... Veckan går fort tyvärr, men så är det när man har roligt.

Igår gick jag, Vicki & lillan cyklade till Konsum för att handal lite till middagen igår. Det var ganska skönt väder igår trots blåsten & att solen inte var framme hela tiden. På hemvägen drack vi mer och Chelsea berättade att hon ville lära sig cykla på två hjul, så jag fick förklara att då måste man kunna bromsa ordentligt och man kommer trilla MÅNGA gånger när man försöker. Men det tyckte hon var okej... Inte likt henne men okej...


Sen bakade vi kanel- & vaniljbullar när vi kom hem och mellan jäsningen så spelade töserna Wii. Haha ni skulle hört dom när dom spelade, var för jävla roligt. Efter baket kom älsklingen hem från jobb och jag började med middagen, Tacos. Det var svin gott & längesen vi åt det. Efter middagen åkte vi till Babyland - eller nu mera Barnens hus och hämtade ut min babybox sen kollade vi tv till lillan & oss. Därefter blev det kaffe och kanel- & vaniljbullar hos mina päron.


När vi kom hem på kvällen var det dags för lillan att sova och jag och darlingen la oss i soffan och mös en massa. Just det innan dess fick juh älsklingen lite massage av mig, sen somnade vi med på soffan... Men till sist kom vi in i sängen och fortsatte sova i varandras famn


Imorse gick jag upp vid 6.15, tvättdejt... Men det har gått relatovt fort med tvätten. Mellan springet i tvättstugan har jag passat på att storstäda här hemma så nu skiner hemmet fint och lillan ska snart upp ur badet & där efter ska vi ut och hon ska få öva på att cykla utan stödhjul.. Fick nyss mess av hjätat mitt, hon kommer och umgås med oss 


See ya later...


 


 

Skapa flashcards