Familjen Sångberg

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma Sångberg - 31 mars 2012 20:31

"We tend to forget that happines dosen't come as a result of getting something we don't have, but rather of recognizing and appreciating what we have."


Har haft två helt underbara dagar ♥ Trots att min lilla prins låg med hög feber och helt utslagen så blev summan av kardemumman toppen. Efter att fått i honom penicillin, ipren och en flaska välling vid 12 tiden och 2-3 timmars sömn så hade jag en mycket glad och pigg liten prins här hemma. Han och syrran busade massor i soffan medans jag förberedde middagen. Vi åt en väligt god fredagsmiddag - Vitlöksmarinerad oxfilé, pommes, chili-bea, tzatsiki, sallad och vitlöksbröd. Vi alla 3 åt som bara den! När älsklingen gått till jobb satte jag mig med ungarna i soffan med gottis och kollade på film. Var super mysigt ♥!


Imorse när sessan vaknat tog vi på oss och promenerade till coop för att handla lite frukost och annat. När vi kom hem så fixade jag fram allt och sen väckte vi älsklingen. Han skulle iväg och hjälpa sin mormor att flytta lite saker till deras nya lgh så jag hade en mysig dag med barnen. Vi har spelat tv-spel och bara haft det jätte skoj. Jayson har varit sig själv hela dagen och det känns helt undetbart ♥ Igår bara grät jag så fort jag tittade på min lilla prins som inte ens drog lite på smilet. Fick hjälp av finaste sessan idag med middagen. Himma snickrade hamburgare med bröd. Så impad Chelsea blev på att jag kunde göra egna hamburgare haha och goda var dom juh oxå sa hon ♥

Var tänkt att vi skulle haft en mysig familje kväll men älsklingen blev inbjuden till att drinka lite med sina kollegor så jag har myst med dom bästa gullungarna ikväll oxå.


Här bjuds det på lite bilder från dessa dagarna... har ännu mer på telefonen som jag får ta och tömma imorgon när jag orkar...



                       

Av Emma Sångberg - 30 mars 2012 07:56

"You are somebody's reason to smile."


Igår var det en fullspäckad dag...

Morgonen började med att möta upp Petra nedanför oss vid 9 för att sen åka till öronläkaren med sessan. Vi var visserligen framme mycket tidigare än vi räknat med så vi gick in om Lidl först och sen satte vi oss inne på kliniken och väntade. Chelsea var super duktug och vågade sätta sig i stolen helt själv, vilket hon inte vågat innan utan velat sitta i mitt knä. Öronen såg kanon ut och det fanns bara lite vätska i ena örat efter öroninflamatinonen vilket var normalt och i 90% av fallen så läker sådant jätte bra själv under sommarhalvåret. Så vi ska inte dit igen förän nån gång i augisti! Så skönt och ännu skönare att hon förmodligen slipper gå igenom en OP.


På hemvägen frågade Chelsea om Petra kunde följa med oss hem och jag bjöd på kaffe. Älsklingen kom hem vid 11.30 och hade Petras mamma med sig som satt utanför oss och väntade på att vi skulle komma från doktorn. Så Lisa stannade oxå på kaffe och det var faktiskt riktigt trevligt!

Vid 15 tiden gick jag och Chelsea ner till dagis för att dom hade påskpyssel och satt där i en timme. Väl hemma igen blev det middag, Nudlar & köttfärs på snäckans begäran.


På kvällen när lilleman fick sin nattflaska så hostade han så dant att all välling och lite till kom upp rätt över mig, fåröljen och han själv. Så när det var färdig städat så ringde jag till 11-77 för att rådhöra om hans tillstånd och 19.30 åkte jag in med lilleman på barnakut. Jag vet att jag är nojjig med sånt men ja jag var tvungen. När vi skrev in oss fick han Ipren och bara en timme senare hade tempen sjunkigt till 37,6. Och efter att ha träffat olika läkare och tagit lite prover på honom så konstaterades Halsfluss! Stackars liten!

Men som tur är han sig själv igen om typ 2 dagar med penicilin...


Inatt har lilltjockisen sovit HELA natten utan att äta... bara vaknat och velat ha sin bappe 2 gånger... han ligger fortfarande och sover. Men ska göra en flaska och ha med ut när vi lämnar snäckan på dagis sen blir det en promenad och in om apoteket vid 10 tiden.

Nu ska snäckan fixas till innna det är dax att gå.


Tjingeling...






Av Emma Sångberg - 28 mars 2012 13:57

 


Igår fick jag sällskap av min tvillingsyster till mina ärenden. Men hon hade först ett ärende på banken att utföra så gick dit först. Hon trodde inte det skulle ta så lång tid eftersom det var kundtjänstärende... Yeah right! Över en timme!! Aldrig igen!

Vi gick lite på ekohallen och jag öpte 2 par nya skor till snäckan och ett par till mig själv. Hittade även en jätte fin tunika inne på Engelbrektsboden av alla ställen så den fick oxå följa med mig hem. På hem vägen pratade jag med Emma som hade glädjande nyheter!

Är stolt över dig och jag tror du gör rätt väl snäckan ♥

Efter att ha hämtat min älskade fina prinsessa på dagis blev det lek ute på lekplatsen i 2 timmar. Var juh hur skönt väder som! Underbart att få njuta i solen! Snäckan fick bestämma middag igår så det blev pannkakor, älsklingen fick korv med bröd, han ser inte pannkakor som middag. Sessan tryckte pannkakor i huvuudet så det nästan sprutade ur öronen på henne   

Kul att det uppskattades iaf. Resten av kvällen bestod av mys när äntligen hela familjen är samlad!

BTW påskharen kom till oss igår... Så barnen fick sina ägg tidigare i år eftersom Chelsea är hos sin mamma till påsken!


Idag har det inte gjorts allt för mycket här hemma... Lilleman har sovit dåligt inatt pga feber, hosta, snor you name it... Så han hade 39,4° imorse och på 3 timmar hade det gått ner till 39,2°... Var nere på bvc och pratade lite och sen blev det en snabb promenad till apoteket och coop. Sen har vi bara legat i soffan och myst... han har varit väldigt mammig.

Jag har även avbokat besöket i Göteborg... Men Chelsea tyckte att jag kunde ta tåget upp och lämna henne och hämta henne på söndag igen ♥♥ Tog tempen på mig med eftersom jag kände mig smått frusen.. och jo då! 38°

Kan detta ta slut nu tack! Är trött på allt med feber, förkylingar, kräksjuka, öroninflamationer, lite mer hosta, snor och slem... Nu vill jag att hela familjen ska bli friska och kunna vara ute och njuta av våren!!

Men ska snart ner och hämta min fina sessa på dagis så jag hoppas på att lilleman blir glad av henne så jag kan diska lite och förbereda middagen iaf...


Hoppas juh så klart att ni haft en bättre dag än mig!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 mars 2012 09:11

Här är lite bilder från tjejmiddagen i lördags!


   

                                          

Av Emma Sångberg - 27 mars 2012 07:40

"Never kick me when I'm down, because when I get back up... Your fucked!!"


Igår träffade jag juh Jasmina och vi promenerade till Jägersro för att jag skulle handla lite på coop och sen blev det en kaffe to go... Bara älskar Vanillalatte   

Skulle sitta ute och njuta av kafftet och våra baguetter vi köpt... Men Andjela är fortfarande i bestämma åldern så vi gick upp till mig istället så hon kunde få mat. Strax innan 15 fick jag ett mess av Petra och skulle möta henne där nere för att få lite saker som vi inte får lämna på dagis. Hon var snäll och följde med bort till tvättstugan så jag kunde börja tvätta. Sen hämtade jag sessan på dagis. Hon blev jätte glad av att se mig och hela vägen hem pratade hon om att det var så kul att komma hem till oss igen. Hon har öven lärt sig starta med en cykel på 2 hjul på dagis, så nu vill hon att vi ska köpa en cykel till henne   

Vi pratade ihop oss med några grannar om att ses på lekan i parken men när jag kom upp och packat upp chelseas saker så tog jag tempen på lilleman och han hade 38,2° feber så vi fick bli hemma   

Stackars lilltjockisen ♥


När älsklingen kom hem från jobb sprang jag ner i tvättstugan och sen blev det middag Kantarelldoftande fläskfilé med ris och både jag och sessan åt som bara den... Älsklingen blev mätt fortare än jag förväntat mig. Även Jayson uppskattade maten och åt bra. Alvedonen hjälpte nog snabbt mot febern. Resten av kvällen blev det bara massa mys med mina ♥ och var nere i tvättstugan vid 19 och hämtade upp det sista.

Jag var helt slut igår och somnade ganska snabbt efter att jag och älsklingen lagt oss.


Här hemma var det morgon klockan 7 idag... men låg och mös med lilltjockisen innan han bajjade och vi var tvungna att stiga upp. Sessan kom upp strax innan 8 och sen åt vi alla 3 frukost. Nu gör snäckan sig redo för dagis och jag ska bara fixa hennes fissa innan vi ska gå. Måste iväg och handla lite idag så får se om jag kan ragga upp nått sällskap att följa med mig till ekohallen och apoteket bla.


Nej dax att göra oss klara nu..

Ha en underbar dag alla där ute!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 mars 2012 12:09

"Mistakes are proof that you are trying"


Då har helgen precis passerat och det har varit en underbar sådan!

I lördags var det kalas för min lillasyster och det var jätte kul att träffa alla släktingar.

På kvällen var det dax för tjejmiddag hos min tvillingsyrra. Skti trevligt blev det och god mat oxå. Alla hade med sig olika maträtter så det fanns allt från Lassangette, Lax paj, köttbullar, soppa, tunnbrödsrullar, pizza mf. Jag och Sarah hade gjort kyckling/pasta sallad med Tzatziki.

Det spelades Just dance på wii och lite andra lekar. Sen blev det utgång och vi hamnade på Breeze. Hade väldigt kul faktiskt, men var rätt trött när det var dax att gå hem. Helt underbar kväll. Hade även en skön pratstund med min svägerska ♥ Tjaarlek ♥


Söndagen spenderade jag och mina pågar hemma hos mina päron. Det blev massa prat om bröllopet och jag har insett att det inte är så mycket tid kvar...

Vi hade det mysigt hos päronen och käkade Pizza på kvällen. När vi kom hem och lilleman somnat så blev det mys med min älskling innan vi med somnade.


Förkylningen har slagit ut nu och det verkar som att jag har smittat Jayson... Nej nu ska jag ut och fixa mat åt lilleman och sen träffa Jasmina & Andjela för en promenad!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 24 mars 2012 06:30

" Jodå jag gör fel... men dessvärre kommer inte livet med en bruksandvisning."


Jaha nu är jag jävligt förbannad!! 2 gånger har jag skrivit två låååånga inlägg så nu skiter jag i det och det blir en kort uppdatering...


Hade en toppen dag igår. Fint väder och jag hade och göra hela dagen!

  • Disel duschades
  • Handlade på coop
  • Kaffe fika
  • Ute i fina vädert, med Petra och barnen
  • En ikea tur
  • Mysig kväll hemma hos Emma & Neyo

var hemma vid ett inatt och när lillen kommit i säng så la jag mig oxå. Tack Emma för en härlig prat stund.


Imorse vaknade min lilla terrorist klockan 5.30 och vägrade somna om... Så bara att stiga upp. har börjat förbereda middagen inför tjejmiddagen ikväll samtidigt som jag håller ett öga på prinsen. Nej nu har jag suttit här en bra stund helt i onödan känns det som...

kanske hinner med ett inlägg innan vi ska på kalas hos mina päron idag för att fira Vickis födelsedag som var igår!

Grattis sötaste lilla systern på din födelsedag, älskar dig!!


Tjingeling...




Av Emma Sångberg - 22 mars 2012 16:37

"You have never really lived untill you've done something for someone who can never repay you."


Idag har jag hunnit med en del för att inte vara riktigt kry...

När lilleman vilade så passade jag på att slappa på soffan och pratade med Madde. Känns som att man inte riktigt hinner med att ses och snacka så mycket längre.. Men tur att vi har en så pass öppen relation att man kan ringa och typ... "Hallå ja, skulle mest se om du lever...." ♥

När min lilla älskade terrorist vaknade så tog jag en vals med dammsugaren & moppen och för lilltjockis blev det lite tv. När jag var kvar satte jag mig och kollade in olika kliniker i skåne.... Men mitt i allt bara försvann internett och vår D-link var död!!   

Jag gjorde lite lunch åt min prins och förberedde middagen, min mycket mumsiga gulasch gryta.

Sen tog vi en promenad till konsum för att posta paket och där träffade vi Lotta och Filip. Vi gick till lekplatsen en stund men det blåste så gick till en annan lekplats och där satt Petra med sin mamma och barnen så fick hälsat på min fina prinsessa idag. Hon har lärt sig att klättra upp på klätterställningen där hon inte vågat tidigare och var så stolt över att visa det ♥♥


Vid 16 tiden gick vi hem... Väl hemma nu känner jag mig sämre än jag gjort på hela dagen... men det var så himla skönt väder så ville juh vara ute en liten stund bara... Har iaf knaprat i mig två Ipren så ska slappa lite på soffan tills darlingen kommer hem. Han är och ska byta däck på bilen.


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards