Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 31 juli 2011 21:33

Oh yes det har denna dagen varit!

Dagen po jubb gick fort och det var lugnt hela dagen. När jag kom him från jubb hade darlingen varit så himla duttig och städat hela himmet, tack bajb  

Vi la oss i sängen, pratade och mös lite. Sen somnade jag och fick sovit i 1½ timme, väldigt behövligt och skönt måste jag säga.

Älsklingen väckte mig vid 17.30 och vi tog en skön dusch ihop innan vi gick hem till Petra & Mattias för att hämta hem vår fina tös.


Vi drack kaffe och snackade om lite allt möjligt men mest om London iom. att Mattias bott där tidigare. Sen pratade vi lite om att vi vill flytta Chelsea till en annan förskola & skola för att vi vill att hon ska ha dom bästa förutsättningarna som möjligt, fast det vill väl alla föräldrar. Imorgon ska älsklingen ringa till skolan imorgon för att få lite svar på frågor vi undrar över.


När vi gick från Petra & Mattias så åkte vi till City Gross och handlade hem lite, sen blev det en tripp till Lamare och lite pizza åt oss *mums* 

Snäckan har precis kommit i säng, hon kollade på film & åt djungelvrål när vi kom hem.


Nej nu ska jag krypa ner hos min älskling och se klart på Coach Carter!!


Haj svaj po daj!!


Vecka 33+2 och mamma längtar efter dig plutten    

 

Av Emma Sångberg - 30 juli 2011 21:01

  • På jobb var det till en början väldigt lugnt, sen kaos... Sen lugnt igen. Mör i kroppen...
  • Underbart samtal med min fina vän Madde på hemvägen från jobb! Tack  
  • Svårt att förstå mig på vissa saker! But time will tell... Men det är inte smart att kasta sten i glashus!
  • Älsklingen är iväg ikväll...   Kul för honom, tradit för mig...
  • Snart blir det soffan, film/tv och så småningom loppeboed ---> jubba imorgon 7.30-16.30


  Hälsa till Satan - Vi hörs!!    

Av Emma Sångberg - 30 juli 2011 10:22

"Hoppet är som en bevingad varelse som fladdrar i själen och sjunger melodin utan ord. Som aldrig stannar upp - och som hörs som bäst i stormen."


Kvällen igår var super mysig, jag kom hem efter jobb vid 21.30 nått. Älsklingen och jag satte oss i ett bad och det var väldigt mysigt. Sen blev det fortsatt mys i soffan. Lilleman verkade vara på ett väldigt spralligt humör igår, jätte mysigt... Men... han har det juh ganska trångt där inne och det gör väldans ont emellan åt, men värt det  


Under morgonen har det inte hänt så mycket. Gick upp vid 9-tiden men innan jag gick upp kom älsklingen in i sängen och vi låg och mornade oss en stund. Vi år nyss frukost och om ca. 30 min ska jag till jubb... 11.30-20.30 idag!!


Vissa personer är inte gjorda för att ha familj eller vänner för den delen. Att bli mamma, pappa, mormor, morfar osv. är det lättaste. Men att vara en bra förälder eller mor/far-förälder är det svåra. Man måste finnas där och visa sitt intresse i stora som små saker. Samma sak när man är en vän - man måste kunna finnas där i vått & torrt, lyssna, trösta, skratta med varandra. Nyckeln till att lyckas med detta är tilliten & kärleken. Utan dessa 2 sakerna kan man lika bra lägga ner projektet. Man kan inte tvinga fram en vännskap eller kärlek. Men visst är man beroende av att ha ytliga kontakter med, men det är en annan sorts vännskap med eller utan kärlek beroende på hur man själv är som person. 


Jag har blivit sårad så många gånger och nu har jag gjort valet att släppa taget om de människor som faktiskt sårar mig gång på gång. Min lycka är viktig för att min familj ska ha det bäst. Så om du/ni känner er utstötta eller bortglömda ta er en funderare och tänk efter hur du har varit mot mig senaste tiden/åren och vad du har gjort för mig jämfört med vad jag givit dig!


Nej nu ska jag pussa på min darling innan jag ska bege mig iväg...


Tjinixen!! 

Av Emma Sångberg - 29 juli 2011 20:26

Mattias Sångberg, jag älskar dig över allt annat. Du är min bästa vän, sambo och själsfrände.


Vår kärlek övervinner allt   


Ps. detta gäller även mina närmsta vänner, ni vet vem ni är. Ds.


 

Av Emma Sångberg - 29 juli 2011 10:59

Vecka 33+0... dvs att jag har 6-7 veckor kvar tills BF  vilket känns väldigt skönt! Snart ska Jayson´s rum sättas iordning och vi har inte så mycket kvar att inhandla. Nu börjar det bli lita pirrit i magen, inte pga förlossningen eller så utan på att vårt lilla mirakel snart är ute   


Om mig

Jag har fortfarande förvärkar men var hos gyn i veckan och jag har inte öppnats nått så blödningarna jag haft var inget som var farligt. På både gott och ont blev det ingen sjukskrivning men får se det från den ljusa sidan... Man hinner spara in ännu mer pengar tills lilleman är här. För varje vecka som går känns det som att halsbrännan bara blir värre och värre!! Inget kul alls... Men ett par veckor till sen slipper jag det. Jag vägde mig i onsdags och nu står vågen på +17 kg...


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 31 veckor gammalt. Nu blir rörelserna mer återhållsamma, det finns helt enkelt inte plats!

Det är omöjligt att veta vad fostret tänker och drömmer om. Men det som är känt är att barnet har REM-sömn (rapid eye movement, det vill säga den fas av sömnen då man drömmer). Man antar därför att barnet har förstadium till drömmar.

Av Emma Sångberg - 29 juli 2011 10:42

Kvällen igår blev super mysig. När Leo fått sin välling så la han sig och kollade på "Cars" tills han somnade. Jag och darlingen bäddade ut soffan och kollade på tv. Sen var älsklingen så snäll och masserade mig  Så småningom blev det dags att hoppa i loppeboet.


Imorse vaknade vi vid 8.30 och strax där på vaknade Lasse. Vi gick upp och när jag gjort lite morgonrutiner så gick jag upp till Ica för att handla frukost. Efter frullen diskade älsklingen, jag gjorde Leo iordning med kläder, tandborstning osv. Sen gick jag ut en lite sväng med Disel  


Vid 10.20 var det dags att gå ner i tvättstugan och sen mötte vi upp Leos pappa, Robin, utanför oss vid 10.30 Vi snackade lite och sen gick jag och darlingen upp. Nu passar jag på att blogga lite innan det är dags att bege mig öff tu wörk... Men hade hellre stannat himma med min baajbbiii  


Fortsatt 3vlig fredag mina vänner...

Av Emma Sångberg - 28 juli 2011 18:50

 

 

Kraften att förlåta är en av de djupaste upplevelserna man kan få!

 

 

Av Emma Sångberg - 28 juli 2011 18:16

Kvällen igår blev väldigt mysig, tack älsklingen för att du är så himla underbar som du är  

Natten var däremot inte den bästa... men man börjar vänja sig    


Denna dagen började kl 9 för mig och darlingen. Vi gick upp och jag satte mig och spelade Wii medans han satt vid datorn. Sen ringde syrran och vi bestämde att vi skulle hämta upp henne & Leo vid 11.15 hos henne och sen lämna henne på jobb. Så vi gjorde oss iordning och sen begav vi oss iväg.


På hemvägen körde vi inom konsum för att handla hem korv som Leo önskade till middag idag. Sen gick vi hem och lämnade maten och därefter gick vi hem till Petra så Leo fick leka med barnen där hemma. Chelsea skulle på 5-års kontroll kl 15 så vi tänkte att det var nog roligast för Lasse liten att ha någon att leka med. Så det blev kaffe och snack om lite blandade saker...


Vid 15 tiden gick vi hem och älsklingen gick med Chelsea & Petra till BVC. Det hade tydligen gått super bra men det förväntade jag mig nästan. Sessan är inte speciellt svår när det kommer till sådana saker som läkarbesök, tandisen osv...


När vi kom upp så slängde Leo av sig alla kläder och sen gick han in och började leka på Chelseas rum. Jag spelade lite medans vi väntade in darlingen. Sen fixade jag middagen och när vi hade ätit sattes Lasse i ett bad. Efter badet busade han och Mattias och sen fick han glass. Nu springer han rundor här och tänkte lägga honom om 1½ timme nått.


Då ska jag och darlingen inta soffläget och bara mysa framför tvn


   


 

Ovido - Quiz & Flashcards