Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2013

Av Emma Sångberg - 27 november 2013 07:54

Denna morgon har man lämnat maken på jobb, ätit frulle med sonen på donkan.
Sen lämnade jag honom på dagis.
Nu sitter jaf här i bilen och väntar på en kollega sen bär det av mot utbildnings dag 2!
En riktigt intressant utb dessutom :)

Tjingeling...

[Bild]

Av Emma Sångberg - 26 november 2013 20:57

Oj vad man kan grubbla!
Igår hade jag svårt för att somna trots att jag var as trött!
Vred & vände mig och som alltid grubblade jag över allt mellan himmel & jord!
Kom fram till vad jag ska shoppa när jag kommer iväg till emporia i alla fall haha nått gott ;)

Idag är jag rätt slut efter en hel dag på utbildning zZzZz
Hoppas på att somna gott snart! Det rycker nämligen redan i tittorna...

Har letat massa inspiration till tatueringar... Har en tanke på vad som skall göras här näst men vill ha lite mer inspiration :)

Oj nu är vi här igen, jag vill ha, ha, ha och ha... :( varför är man aldrig nöjd!
Men först får jag ro mina saker jag redan kört igång i land innan nästa projekt startas...

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 25 november 2013 18:17

I helgen fyllde jag och tvilling syrran år :)

Så i lördags höll vi ett litet kalas/fest för mig, så himla trevligt att nästan alla kom som blev bjudna :)

En super trevlig kväll och helt underbart att bli uppvaktad av de som betyder mest för mig.

Tusen tack till alla er som var hör och förgyllde min födelsedag <3 Löv jo!

Fick jätte fina presenter som jag är jätte glad för! Ni är så underbara <3


Söndagen bjöd på en mysig dag med barnen & maken. Innan det var dax att jobba.


Idag har jag varit ledig med mitt lilla troll här hemma. Men Jisses vilken energi pågen kan ha! Hinner knappt med i svängarna emellanåt haha.

Vid 15 tiden fick vi lite kaffe sällskap av finaste Malin. Skönt med lite vuxet sällskap :)


Där efter har vi ätit, lilleman har badat och nu är det lite kaffe som gäller framför film med Jayson.


Imorgon är det dax för BPSD utbildning med jobb, ska bli intressant. Ska bli BPSD administratör på jobb :)


Tilll helgen ska jag försöka hinna shoppa lite på emporia tänkte jag :)

Är lite tomt i byrån på vissa plagg... Speciellt tights... Verkligen en förbruknings vara... Slit & Släng for real... Men som tur är så är det inget som är dyrt haha

Sen blir det mer födelsedags firande till helgen, syrran ska firas då :)


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 19 november 2013 20:46

Vill tacka för de ärliga orden jag fått höra de sista två dagarna!
Guld värt!

Två heldagar på jobb avklarade nu ser jag fram emot familje tid <3

Ja vad har man hunnit med förutom jobb... Inte mycket! Lite SoA med maken och mys i höst mörkret!

Nu är det 3 veckor sen Jayson slutade med nappen! Nått positivt som kom från hans sjuktid sist!
Äntligen har han börjar bli sig själv på dagis igen med.
Tänka sig att bli sjuk kan göra att det tar sån tid att repa sig!

På lördag skall jag firas och det bästa med det är att hela familjen/släkten samlas! Alla har tackat ja och det kommer bli så härligt! Mina nära & kära är dom bästa! <3

Tjingeling....

Av Emma Sångberg - 17 november 2013 17:46

I fredags övernattade tvillingsyrran och då vankades det fotboll på tv, själv gick jag och la mig innan matchen var över.

Lördagen var älsklingen iväg.
Jag och Madde bakade negerbullar med Jayson och sen blev det en film. Riktigt bra, 3096 days. Filmen om Natascha Kampusch.
Sen kom päronen & småsyskonen på middag, älsklingen var hemma alldeles lagom till middagen. En mysig dag!

Idag har det blivit en tripp till vellingeblomman med Malin, Annelie, mamma, Vicki & barnen <3
Jätte mysigt med alla julgrejor!
Lite handlade man oxå ;-)
Lite fika med päronen innan dom körde från oss. Mattias & Richard hade varit och handlat möbler på Ikea :)

Idag kommer vår fina tös hem <3

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 15 november 2013 16:05

Tisdagen bjöd på en mysig dag med min lilla prins.

Kvällen bjöd på massa mys med mina killar den med.


Onsdag var det dax att jobb, jobbade 10-21 men tiden rullade på. Var på Ikea och handlade till den som jag är kontakt person för. Sen gjorde vi iordning lägenheten med allt ny inköpt. Jätte bra blev det, det tyckte vi båda.


Torsdagen stod även den i jobbets tecken, även en kväll där. Men fick lite egen tid efter att ha lämnat Jayson på dagis innan det var dax att bege sig mot jobb. En skön kväll. Pratade en del med min kollega som peppade mig en hel del till att få mina tankar & drömmar verkliga. TACK!


Idag har man oxå jobbat haha dock ett morgon pass, eller ja dags pass. 7-15

Efter jobb har jag hämtat lilleman och väntar nu på att tvillingsyrran ska höra av sig. Hon kommer och håller mig sällskap ikväll när mannen inte är himma.


Ja på tal om mina drömmar & visioner så har jag juh inte direkt nått tålamod till att vänta på att allt ska bli verklighet. Fan vad jobbigt! Vill knäppa med fingrarna och ha allt fixat. Men en sak i sänder haha

Nu har jag satt upp en del mål som skall nås bara... Men ett mål i taget så är det lättare och man motiveras mer för varje mål man når!


Och med detta vill jag önska alla en trevlig helg!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 12 november 2013 07:33

Natten har bjudit på en del vakna stunder och jag som vanligt grubblar en massa...
På gott & ont

Nu har jag en massa visioner i mitt huvud. Får väl ta tag i en sak i taget.
Det kommer bli en lång resa kanske men så himla värt det när man nåt sitt mål.

Idag är man ledig och vet inte alls vad denna dagen kommer att bjuda på. Hade en kaffedejt som inte blir av, tråkigt när barnen blir sjuka.

Nu längtar jag redan efter att få hem snäckan igen. Har massa skoj i tankar som vi ska göra.

Dagens människor, är det svårt att vara lite trevlig?! Man måste inte tycka jätte bra om varandra eller låtsas vara bästa vänner, men lite trevlig och respekt?
Tänk på det...

Tjingeling...

Im in love

Av Emma Sångberg - 11 november 2013 19:34

Idag har man inte suttit mycket, men Motion är juh bra ;-)

Imorse åkte jag och lilleman till Almgården. Ville väga & mäta honom på BVC. Trots sjukdom ligger han fortfarande bra i sin kurva, stor kille 14,1 kg & 95 lång :)
Sen hälsade vi på gamla dagiset, jätte kul att se alla igen. Jayson blev lite blyg tills han hittade Filip :)

Vän hemma igen blev det lunch & natta lilleman. Sen började jag röja snäckans rum och möblerade om. Tvättat och lagat middag har jag oxå hunnit med innan maken kom hem.
Go mat blev det med, helstekt karré, potatis, sås & vinbärsgelé yum yum

Nu ligger plutten för natten och vi ska se film och mysa lite i höst mörkret :)

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards