Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2014

Av Emma Sångberg - 31 augusti 2014 19:26

Hej mina kära följare!
Längesen sist men jag har verkligen inte haft det lätt sista veckorna!

I förra veckan fick vi besked av våra chefer att alla är inkallade på obligatoriskt möte på kommande måndag, dvs i måndags... Det handlar om omorganisationer i företaget.... Ehh och ta det på svenska tack... Tänkte jag...
Där av kändes den helgen inte alls så himla kul kan jag säg. Svårt att tänka på annat.

Måndagen kom och vi får då veta att ett boende inom samma företag stängts ner, alla de 20 anställda måste ha nya jobb... Så de ska bli erbjudna jobb inom företaget utanför Malmö då det bara fanns det boendet och det jag är på i Malmö... Men i värsta fall så kan några hos oss bli uppsagda pga arbetsbrist... Har bara varit anställd i lite mer än 1 år så känner mig inte riktigt säker... Men om 2 veckor får vi veta mer...

Samma kväll på allt detta så får jag besked om att Disel, min älskade vovve har avlivats... Mitt hjärta bara brast och jag bröt ihop...
Det visade sig att han var mkt sjuk och givetvis togs de rätta beslutet!

I tisdags fick jag besked hon läkaren om att jag fått en inflammation i bindväven i ögat... Grejt!!

Och onsdag morgon på väg till Chelseas skola är där nån som körde in i baken på bilen!!
Gaaaaaahhhh!!

Ingen kul vecka det där!

Men i fredags fick jag lite goda nyheter på dagis så det kändes jätte skönt! Behövde lite positiv anda inför helgen och efter starten på veckan!
Special pedagogen som varit på Jaysons dagis är super nöjd med insatserna som personalen gör för vår kille! Hon ska vara där på måndag oxå sen ville hon att vi skulle träffas oxå :)

Igår hade vi kalas för barnen!
Jisses vad lyckat! Två jätte glada barn för både presenter, tårta och underbara gäster! Tusen tack alla för en super härlig dag! Älskar er!

Jag höll mig utan socker i 1 månad, 31 dagar! Så igår var det så gott att unna mig lite kakor, godis osv!
Men nu kör vi på igen. Har inte nån dag fram över som jag ska sätta som mål än med det kommer!
Ingen träning sista 1,5 veckan men imorgon kör jag på som vanligt!
Time to hit my targets!!

Av Emma Sångberg - 18 augusti 2014 21:36

 


För två år sen fick jag äntligen äran att få bli fru Sångberg.

Det är en känsla som inte går att beskriva med ord.

Alla nära och kära som var där för att fira oss... Oj säger jag bara mäktig känsla det där!

En av de bästa dagarna i hela mitt liv.

Jag har haft turen att få gifta mig med min bästa vän!


Jag älskar dig baby och ser fram emot många fler år av lycka och kärlek med dig!



     


Av Emma Sångberg - 18 augusti 2014 13:49

Yeeeeeyy måtten visar minus totala 22 cm på min kropp!
Snacka om extra motivering :-D

Av Emma Sångberg - 17 augusti 2014 17:50

En vecka fullspäckad av massor att göra kombinerat med jobb...
Men i fredags var jag hos öronläkaren i Trelleborg med Jayson. Så nu är det bestämt att han ska få in opererat rör.
Den 11 september blir det en hörsel kontroll och sen invänta en op tid.

Idag har jag shoppat lite bak grejor som skall användas till kalaset om 2 veckor... Längtar tills det kommer!!
Spännande!
Barnen kommer bli så glada :-D

Snart är jobb helgen över och jag ska bara hem och njuta :-)

Av Emma Sångberg - 13 augusti 2014 12:00

Våga vilja förändra!

Länge har jag försökt ändra på mkt i mitt liv men inte lyckats! Problemet är att jag som många andra blivit för bekväm och fokuserat på det negativa allt för mkt!
Men nu tänkte jag i andra banor!! Vill jag leva så här, vill jag titta tillbaka på mitt liv och känna att jag inte gjort nått åt min situation?! Nej!
Alla fightas vi med olika saker & förändringar.... få/börja/hitta ett jobb efter lång arbetslöshet, bli förälder, bli hälsosammare, självförtroende etc.... I mitt fall sockerberoende och övervikt! Jag bestämde mig för lite mer än 2 veckor sen att sluta med socker, dvs godis, kakor osv
Igår hade jag hållt mig i 14 dagar! Trots att det funnits hemma, på jobb och på kalas så har jag stått på mig! Jag har inte sett det som att jag på ett negativt sätt missat att äta det... Jag ser mitt lyckade ist, jag klarade det och nu blir det bara lättare!

Så våga förändra!
Ta det där jobbet även om det inte är din dröm, men det för dig lättare...
Lita på att du blir en bra mamma/pappa... Ingen är perfekt! Gör ditt bästa så lovar jag att det räcker långt!
Ut och spring, träna eller gå! 10 min är 10 min du inte ligger på soffan! Ät nyttigare, du behöver inte följa nån diet, mer sallad och mindre mängder gör mycket!
Men framför allt tänk positivt!!

Jag är lite av en mål människa, jag måste sätta ett stort mål och små del mål. Det är på så vis lättare för mig att hantera mina förändringa.
Förr satte jag för stor press på mig själv och där av många misslyckande.
Tex. Om jag satte ett mål på att gå ner 10 kg så kunde jag sätta ett riktigt orimligt mål som var bäddat för misslyckande och i misslyckandet så gav jag upp... Men man kan sätta 10 kg som ett stort mål på sikt och kanske att gå ner 0,5-1 kg i veckan kanske :)

Så ett stort mål och många små del mål, det är mitt råd :)


Av Emma Sångberg - 7 augusti 2014 10:26

Tiden springer iväg och nu är du 8 år!
Är så glad att få finnas i ditt liv och vara vid fin sida! Tänk att jag fick den äran! Nu har vi varit vid varandras sida i 5,5 år!! Jisses!!
Minns när jag fick träffa dig första gången! Du hade en hello Kitty klänning och kalasbyxor, en pottfrissa och världens sötaste leende <3
En blyg liten tjej som snabbt släppte in mig!

Idag är du en ung liten dam, skoltjej och en duktig sådan!
En personlighet som får hjärtat att banka! Trots när du driver en till vansinne!! <3

Du är inte min dotter, men du är en stor del av mig! Jag ser att jag har och haft stort inflytande på dig och hjälpt till att bygga dig till den person du blivit!

Jag ser på allt jag gjort för dig och vet att du uppskattar det! Och tänk så mycket du gjort för mig som du inte ens vet om...

Alla dessa känslor och all denna kärlek trots att det biologiska bandet inte är där... Där har vi beviset på att det för pappret inte är det viktigaste! Jag är inte din mamma och kommer aldrig att bli din mamma!
Men jag är din bonusmamma och bästa vän! Kommer alltid finnas vid din sida och ställa upp för dig!

Jag älskar dig Chelsea <3
Du är dottern jag inte fick och aldrig kommer få...

Av Emma Sångberg - 5 augusti 2014 10:32

Idag fyller min fina lilla prinsessa 8 år!
Ett jätte grattis på din dag Chelsea!
Vi älskar dig!

[Bild]

Av Emma Sångberg - 3 augusti 2014 09:28

Är inne på 6 dagen utan sötsaker!
Känner mig så himla duktig och motiverad till att fortsätta! Men...

Inatt hade nattpersonalen bakat sin speciella chokladtårta... Var absolut inte sugen men hon ville så gärna att jag skulle smaka... Så ja, jag tog en sked och smakade EN SKED!
Var som att tugga en sockerbit!! Blä!
Detta känns så himla skönt! Så jag kommer gladeligen äta mitt nyttiga mellanmål när de andra äter tårta :-)

Ovido - Quiz & Flashcards