Familjen Sångberg

Alla inlägg under maj 2014

Av Emma Sångberg - 28 maj 2014 09:51

Idag kommer äntligen älsklingen hem!!
Ska bli så skönt! Saknar honom jätte mkt! Och Jayson oxå!
Men det är juh inte förän ikväll han kommer hem så Vicki kommer hot och sover över så jag slipper dra med Jayson ut om han har hög feber ikväll med. Världens snällaste lillasyster har man!

Idag blir det soffmys för hela slanten.
Jayson har haft en jobbig natt och fått sova hos mig. Så det blev sovmorgon till strax efter 9 skönt. Och ännu skönare är att vi inte stigit upp än! Varit på toaletten och fixat välling till honom nu ligger vi här och myser <3

Av Emma Sångberg - 27 maj 2014 19:50

Oj vad en dag kan vända...
Imorse lämnade jag Jayson på dagis vid 9 sen var det ÄNTLIGEN dax att fixa klorna! Gått med samma naglar i 6 v nu haha men så är det när man får sjukt barn.

Efter nagel bygget åkte jag och tvättade & städade bilen.
Älsklingen blev jätteglad när han fick höra det <3

Sen hämtade jag upp svägisen Sarah för en pw i bokskogen!
Super härligt!
Helt plötsligt var det tid att hämta Jayson på dagis, och så klart ville fastern följa med och hämta
prinsen! :-)

Men när vi nästan var framme så ringde dagis och meddelade att Jayson hade 39,6 i temp när han vaknade stackaren!
Så vi fick hämtat en lissen kille!
Sen mös vi i soffan med lunch framför en film <3
Tur Sarah va med mig annars hade jag nog brutit ihop här hemma!
Varför måste detta hända när jag är ensam :-(

Äntligen kommer älsklingen hem imorgon!! Jayson frågar mkt efter pappa idag oxå, saknar nog honom extra iom att han är sjuk...

Nä nu ska vi mysa lite till innan han ska i sängen.

Av Emma Sångberg - 26 maj 2014 19:27

Älsklingen är bortrest till onsdag... Hate it! Men det är för ett gott ändamål :-)

Idag har jag hunnit med en workout, fika med en vän & en middag med Lotta :)

Igår lämnade vi älsklingen på centralen efter att jag hade jobbat, åkte hem till mina päron och på kvällen blev det lek på gården fram till läggdags för barnen.

Jag hade så jäkla svårt att somna här i ensamheten! Men sov okej ändå när jag till sist somnade!

Nu myser jag i soffan med min lilla prins <3

Av Emma Sångberg - 22 maj 2014 08:45

Idag vägde jag mig och till min lycka så har jag nått mitt första delmål! Yeeeeaaahh! Heja mig!
Nu har jag 1 delmål till innan jag är på slutspurten för att gå i mål!
Ser ljuset i tunneln!
Tusen tack alla som peppar mig och ett xtra tack till min fina kollega Sanja som peppar mig och gör mig sällskap på mina pw under rasten på jobb <3
Du gör det lättare!

Idag är Jayson äntligen frisk efter öron & ögoninflammation! Som tur är har han sluppit feber denna gången. Så imorgon blir det dagis för honom!

Sessan har fått göra sig fin för skolan idag. Hon ville ha fina kläder, jag skulle fixa hennes hår och sen flörtade hon toll sig litte smink ;-)
Sen säger hon:
" jag älskar att börja sent när du är ledig, för du gör mig så fin då"
Älskade sessan <3

Nä nu måste jag få i mig lite frulle innan vi ska köra till skolan!

Lite överdrivet smajl på lillkillen men så söt ändå!
Älskade barn!
Bästa som finns <3

Av Emma Sångberg - 19 maj 2014 20:19

Imorse kände jag mig mer död än levande när jag vaknade...
Kände mig sjuk :-(
Men på med kläder på mig & Jayson och iväg till dagis och jobb!
Och dagen på jobb blev hur bra som helst. Blev tom en pw med Sanja på rasten :-)
Tur jag är son jag är och intw för som vissa, sjukar mig för minsta lilla. Bättre att göra ett försök tycker jag :-)

Idag blev familjen hel <3
Efter middagen åkte Jayson i badet, Chelsea gjorde läxa och vi vuxna plockade undan efter maten :-)
En stund på gården blev det innan barnen kom i säng!

Imorgon har jag lite på "att göra listan"

Av Emma Sångberg - 15 maj 2014 12:56

Just nu är det mkt foton och inlägg om min träning, mat och viktnedgång!
Till er som tycker det är mkt så sorry...
Men...
Detta gör det lättare för mig!
Jag blir påminnd om vilket jobb jag gör och håller kämpa glöden vid liv!

Tusen tack till alla som hejar på mig och ger mig fina komplimanger ni är en stor del till att jag inte ger upp!

Av Emma Sångberg - 14 maj 2014 06:49

På väg till jobb och solen skiner! Äntligen är den tillbaka :)
Har juh inte hänt så mkt sista dagarna... Jobbat, tränat och umgåtts med mina grabbar.
Efter jobb väntas det en dejt med tvättstugan med lite solning emellan maskinerna hoppas jag ;-)

Av Emma Sångberg - 12 maj 2014 17:19

Helgen har varit jätte bra trots att jag jobbat och det har regnat.
Trots regn och kyla blev det massa utelek med barnen. Var juh sol emellanåt :) barnen var nöjda när helgen nådde sitt slut och i slutändan är det det som räknas <3

Imorse tog jag och Jayson lite sovmorgon, skönt :)
När han var lämnad på dagis blev det soffhäng för min del.
Skönt att bara slappa :)
Nu sitter Jayson i badet med sin pappa och jag försöker smälta middagen i soffan innan jag ska träna lite :)

Ovido - Quiz & Flashcards