Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2015

Av Emma Sångberg - 25 juni 2015 21:54

Nu är det extremt längesen jag skrev här. Har inte alls kännt för det eftersom supporten på bloggplatsen inte svarar på mina mail och jag har haft ett problem hur länge som helst med bloggen. Men nu kommer det några rader ;)

I helgen var det midsommar. Vi firade tillsammans med mina päron och grannarna på gården! En riktgt rolig kväll. Det bjöds på sång och dans till sent på natten. Dagen där på blev det en frunch med grannarna som bestod av midsommar resterna, dock utan nubbe haha ;)
På eftermiddagen åkte jag med morsan, Jayson och småsyskon till tivolit på sibbarp och på kvällen grillade vi korv på gården.

Söndagen spenderades på kollot med Chelsea. Det var så kul att träffa henne och givetvis grät denna kvinna när jag fick se henne och kramat om henne :) saknad till tusen. Vi fikade och blev runtvisade av henne. Barnen badade och sedan blev det lite godis och mys innan vi körde hem.

Denna veckan kom jag tillbaka på jobb efter 14 dagars sjukskrivning.
Skönt att vara åter.
Och mitt finger har läkt super bra och det känns bra. Nu väntar jag bara på svaret på vad det var för knuta jag hade där, men det kommer i slutet på juli.

Träningen har jag legat lågt med denna veckan men imorgon är jag på det igen :)

Tjingeling

Av Emma Sångberg - 4 juni 2015 12:39

Då var det redan torsdag och bara 1 vecka till sommarlovet börjar!
Så himla snabbt dagarna går!

Vi har en mkt skoltrött tjej hemma som längtar efter skolavslutningen. Även om denna veckan inte är en "riktig" skolvecka! Mycket roliga saker dom gör istället för lektioner.

Jag har haft nackspärr i 3 dagar nu, det har förvisso släppt nästan helt i nacken men det sitter kvar i skulderna speciellt i vänstra sidan. Men det får gå ändå! På väg till jobb nu för ett kvälls pass.

Var ute på en pw med en gammal barndomskompis igår :) trevligt och kul att man kan motivera andra.
Jag har haft lite svårt med träningen pga nacken så det var skönt att komma ut på en runda. Imorse hade jag fruktansvärt ont så det blev inget intervall pass idag, kör ett dubbelt imorgon! Har bestämt att jag skall vakna utan smärta imorgon, nu får det räcka ;)

Av Emma Sångberg - 1 juni 2015 06:15

Juni månad startar idag med ett riktigt höstväder! Jag som så gärna vill ha sooool! Vid denna tiden förra året var jag brun och fin, nu får man bara köldskador juh haha

På väg mot jobb efter en ledig helg!
Jag har haft en mkt bra helg!

Idag kommer Chelsea hem! Det är där en styck lillebror som är överlycklig för! Hela veckorna hon inte är hos oss tjatar han hon henne. Får han nått så ska hälften delas med Chelsea, 10 gånger om dagen säger han kommer Chelsea sen, vi kan hämta Chelsea nu, men hon bor juh här... Hon är verkligen hans förebild!

Vägde mig i fredags och vågen visade -0,2 kg och det blev jag skit glad för eftersom jag fuskat mycket och tränat mindre sista veckorna.
Men i morsdag present fick jag min efterlängtade Fitbit! Så nu blir det lättare att ha koll på vad som förbränns jämfört med det som stoppas in i munnen!

Ha en härlig 1:a juni gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards