Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma Sångberg - 30 juli 2012 19:56

Varje gång du tänker att du inte orkar längre, kommer från ingenstans ett litet ljus.

Det lilla ljus kommer att förnya din styrka, ge dig kraft att gå ett steg till...


Idag blev äntligen familjen hel igen! Det känndes så underbart att få träffa min fina sessa!

Vi blev kvar hos Petra på kaffe och pratade lite. Vi gick vid 12 tiden för att möta upp lillbrossan Christopher som skall övernatta här inatt. Mamma & Jesper är i sthlm för att göra en Dyslexi utredning på Jesper och Vicki är på kollo så tyckte att han skulle få slippa vara hemma. Väl hemma igen så städade jag klart det jag inte hann innan snäckan skulle hämtas.


På eftermiddagen hann vi även ut en stund i parken så snäckan fick leka av sig. Där träffade vi  goa grannar & Lotta så det var trevligt att ha ngn att snacka med och slippa sitta ensam. Men vad gör man inte för sina kids.

Vi gick hem strax efter 16 för att fixa med middagen, Chelsea fick bestämma och då blev det Hamburgare, pommes och bea. Lätt men gott!


Nu på kvällen har svägisen och hennes kusin Amanda varit här på besök och nu fick jag provsminkats och jag är riktigt nöjd! Nu närmar sig det den stora dagen med storm steg! ca 3 veckor kvar och nervositeten börjar smyga sig på! Men tror att det tillhör det hela   


På torsdag ska vi träffa prällen och prata och bestämma hur allt i kyrkan ska gå till, är smått nervös inför det av en viss anledning men allt ordnar sig   


Känns lite konstigt att blogga via datorn, men skönt att jag kan få inläggen att se ut så som jag vill. Men nu när jag ändå sitter här kan jag juh kanske redigera mina inlägg från mobilen   


Känndes så underbart när vi var i parken innan och Chelsea kommer fram till mig och ger mig en bamsekram samtidigt som hon säger:

-Som jag har saknat dig min Emma!

♥♥♥♥♥♥♥♥


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 29 juli 2012 11:40

Sparka aldrig på någon som redan ligger ner! Nästa gång kan det vara du som inte kan resa dig upp...

Tur man kan blogga på mobilen för just nu sitter jag i tvättstugan och väntar på att min ena maskin ska bli klar... Det är mitt söndags nöje... Inte så himla skojsamt men imorgon kommer äntligen min sessa hem och då vill jag inte behöva tvätta det första man gör denna veckan...

Älsklingen var hemma mycket tidigare än jag räknat med men samtidigt skönt för jag hade saknat honom så in i. Kändes konstigt att inte ha någon kontakt på hela dagen. Vi låg i sängen och pratade länge om hur våra dagar varit och han hade haft det jätte kul!
De hade käkat brunch, drinkat på lillatorg, bowlat, käkat mm.
Efter en stunds mysande somnade min något berusade Karl hos mig <3
Underbart!!

Tjingeling...

Här bjuder jag på en mindre underbar bild...

Av Emma Sångberg - 28 juli 2012 22:21

Var inte rädd för att vara annorlunda, var rädd för att vara som alla andra!

En toppen dag har passerat!
Imorse blev älsklingen överraskad av vänner, det var dax för svensexa och överraskad blev han   
Strax efter att grabbarna gått så kom mamma och hämtade mig och lilltjockis. Vid 12 tiden åkte vi för att hälsa på lillsyrran på kollo där vi stannade och dikade & umgicks.
Väl hemma i Malmö blev det pizza från lamare, typiskt bara att jag glömde biten jag lagt undan till älsklingen   

Nu på kvällen gick jag, mamma & Jesper till Madde för lite ostbricka & mys. Paula, Malin och Karolina var där och det satt fint med lite toast Skagen, ost, kex och vin.

Nu sitter jag på bussen på väg hem. Jayson däckade i vagnen vid 21 och sover gott trots att jag bökade på en ny torr blöja och varmare kläder innan vi gick.

När jag fått honom i säng blir det nog en film och invänta älsklingen sovandes eller vaken det återstår att se.

Hoppas han haft kul! Det ser så ut av att dömma på fotona på fejjan   

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 juli 2012 21:26

Don't feel sad over someone who gave up in you. Feel sorry for them because they gave up on someone who never would have given up on them!

Jag bara älskar livet för tillfället! Dock saknar jag min fina älskade prinsessa!! Men på måndag ska jag äntligen få hämta hem henne och då har vi en vecka fylld med skojjigheter
Solen skiner, livet leker och allt är bara toppen!  

Idag har vi tagit en liten paus från solande & badande. Imorse följde jag med Lotta & Filip till babyringen och såklart kunde jag inte låta bli att shoppa lite   
Därefter åkte jag och lilleman till stan för att träffa Emma, Tjolanta & pågarna! Ännu mer shopping och lunch tillsammans. Givetvis hittade jag inte det jag letade efter men fick köpt en ny chelseajacka till älsklingen   

Under eftermiddagen/kvällen har jag umgåtts med Denice m kids & Erica med familj underbart att få mysa lite i solen trots allt!

Jag och darlingen fick i oss lite mat när prinsen somnat. Nu sitter vi och youtube-ar musik och pratar gamla minnen Visst bloggar jag samtidigt men skrivit en mening lite då och då så det har tagit sin tid haha

Nej lite vin nu och mer mys innan vi kryper till kojs!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 juli 2012 07:18

Be aldrig om ursäkt för vem du är eller var du kommer ifrån!

Hela veckan har det varit underbart sommarväder    lövliii!!
I onsdags var jag och fixade mina naglar och blev super nöjd trots att jag gick till en ny då min byggare är på semester! Resten av dagen blev det mys i parken men svägis med lite gott att fika på.
På kvällen blev det grillning med Jasmina, Aco och några till! Gott och trevligt trots att det blev sent.

Igår sov Jayson till nio men tror nog han hade sovit längre om jag inte väckt honom. Själv gick jag upp 8.30 för att packa inför en dag med bad och grillning på söderkulla. Farmor passar hus så vi gjorde henne sällskap och bjöd på mat. Små bröderna var oxå med och på eftermiddagen dök päronen, Ullis och darlingen upp! En jätte trevlig dag/kväll.

Idag vet jag inte vad vi ska göra. Har en gnällig mammig pojke här hemma så får se om han kan tänka sig sova en stund till om en timme. Då kanske han vaknar lite gladare!

Tjingeling...


Av Emma Sångberg - 24 juli 2012 19:59

Life is a bitch so learn how to fuck it.

I två dagar har jag haft mystiskt ont i mina leder och muskler men nu i eftermiddag så har det plötsligt bara försvunnit   
Tur är juh det!

Helgen har varit här och höjdpunkten var att älsklingen fylla 30 år!! Vi hade en riktigt trevlig fest på lördagen och han blev så nöjd med sina presenter! Trots att jag lyckades lura honom med min hehe finns film på det som kommer upp en dag jag orkar sitta framför datorn haha
Han fick i alla fall en super fin klocka av mig som han långe velat ha.
Smörgåstårta, dricka, skratt och trevligt är väl en bra beskrivning på kvällen.

På söndagen kom Gunilla, Karina, Kristin, Malin och Markus på lite kalas! Vi bjöd på smörgåstårta och kaffe. En trevlig eftermiddag!!   

Ja i två dagar har jag legat men begav mig ut i eftermiddags för att hämta min son som Denice var snäll och passade så jag kunde vila lite. Fastnade i parken med gott sällskap och det blev grillad korv till middag.

Nu ska jag sno med mig karlen in i sängen för film mys

Tjingeling

Av Emma Sångberg - 20 juli 2012 21:35

Treat people the way you want to be treated.
Talk to people the way you want to be talked to.
Respect is erned not given!

Imorse åkte jag och sonen hem till Emma & Neyo. Vi åt frukost tillsammans, Emma hjälpte mig med mina ögonbryn och vi promenerade. Vi hann även med att träffa hennes mamma och Tjolanta med sina grabbar. Mycket trevligt!
Vi promenerade hem till Emma igen och våra pojkar fick mat innan vi skulle bege oss hemåt.

Jag tog bussen för att köpa mat med hem men till min stora besvikelse så var det semester stängt   
Fick bli cevapi från Tasty ist.. Helt ok men inte alla vad jag var sugen på!

Älsklingen kobbar inatt så kvällen har fördrivits med Denice och hennes töser. Vi har varit på Coop och sen suttit här hemma och snackat massor, riktigt trevligt. Strax vid 21 gick dom och lilleman däckade direkt efter flaskan som han legat i sängen och ätit ensam! Mammas påg börjar bli riktigt stor nu!! Stoltaste i stan är jag över dig Jayson! Mamma älskar dig!

Nu ska jag trycka lite gott i huet innan jag somnar känner att ögonen går i kors på mig nu... Men MÅSTE ha lite chips haha

Jag finns här för dig och barnen så tveka inte att höra av dig om det är nått! Tveka inte   

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 19 juli 2012 19:40

Never give up on something that you can't go a day without thinking about.

Kvällen är äntligen här och denna madam är slut i rutan!
Jag spenderade ett par timmar med lillsyrran Johanna på mobilia för att fixa presenten och jag är så himla nöjd   
Sen blev det slapp hos päronen tills älsklingen hämtade oss efter jobb. Direkt när vi kom hem promenerade jag med Lotta till Konsum och väl tillbaka på Almgården kom Madde & Mirre för att lämna lite öl till lördagen som hon så snällt ordnat. Snackade lite innan jag gick hem   

Ikväll har vi ordnat 2 flaskor turkiskpepparshot som vi ska dricka på lördag. Så himla gott, vattnas i munnen när man springer och skakar flaskorna.

Nej nu ska vi krypa ner i bingen och njuta av regnet som slår mot rutan mesans vi äter MFF godis och ser på Gudfadern ll

Thinking...

Ovido - Quiz & Flashcards