Familjen Sångberg

Alla inlägg under september 2014

Av Emma Sångberg - 29 september 2014 18:14

Just nu är jag inne i en period där allt inte är så himla kul. Jobbet hänger löst ännu utan att då några svar det drar ner en rätt mycket...
Tur man har sin familj som gör mig så glad och lycklig!

Tack till alla som ser min viktnedgång och som påpekar det! Ni ger mig styrkan att fortsätta. Träningen har legat lite på is i en 2 veckors tid men den är upptagen igen :)
El förändring här hemma gjorde det lite svårt men nu jäklar :)

Blev så himla nöjd med min tatuering jag gjorde härrom veckan. Nästa projekt diskuterades och jag längtar tills det sätts igång :) men maken först haha

Av Emma Sångberg - 19 september 2014 11:21

Ibland känns det som att livet står stilla men just nu är det många bollar i luften Haha, lät juh inte bli uttråkad i första hand ;)

Om 1 timme ror vi en båt i hamn :))
Äntligen är det dax för en av mina efterlängtade tatueringar att komma på plats :)

Träningen och kosten går bra, håller rätt kalori mängd och har bara missat gårdagens träning som jag får ta igen ikväll.

Ikväll kommer lillasyrran och ska sova över, mys <3

Hoppas alla får en riktigt trevlig helg!

Av Emma Sångberg - 14 september 2014 19:38

Idag är det världens finaste Jaysons födelsedag! Stort grattis på 3 års dagen min fina prins! Mamma älskar dig!

Dagen har varit helt underbar!
Mysig frukost och massa mys hela familjen. Sen kom mina päron & små syskon på lite födelsedagsfika :)
Jätte trevligt!
Kvällen avrundades med bad för födelsedagsgrisen & nagel vård för mig och sessan <3 vår grej :)

Barnen har juh fått nya frissor med, tusen tack Sanja för hjälpen <3

Efter 2 veckors massa slarv både med träning och vad jag ätit är jag redo igen.
En ny utmaning som sträcker sig 10 veckor framåt är antagen! Träningspass 1 av 28 gjord, tummen upp!

Så nu får vi se om mina mål blir nådda på vägen dit :) spännande!
Tack för ert stöd!

Av Emma Sångberg - 9 september 2014 22:08

Puuuh jag hann precis hem och slapp undan ösregnet, det är jag jävligt tacksam för! För det var jävlen rent vad himlen öppnade sig.

Igår var jag juh på akuten och efter många timmar var det äntligen min tur!
"Vad fattas dig?"
Jag förklarade som det varit de senaste 4 veckorna, om antibiotikan som inte hjälpt och avslutade med "Vc har faxat hit en akutremiss"
Får till svar
"Om du har en remiss ska di inte va här"
"Men Vc & 11-77 sa att jag skulle det"
"Nä, alltså vi har inga läkartider, det finns faktiskt folk som kan bli blinda som går före dig, vi hör av oss när där finns en tid"
En mkt arg, ledsen & besviken emma fick lämna sjukhuset och behålla mina problem...

Nått samtal idag om en tid då?
Nä!! Och mina jävla helvetes ögon är katastrof när dagen närmar sig slutet efter mkt irritation under dagen!
Jag blir tokig!!

Lite positivt nu då!
Nya träningen är super!
Jag har träningsvärk = effekt!
Imorgon kör vin på ett tredje pass tänkte jag! Jobbar till 19:30 så jag har lite tid när man kommer hem :)
Invägning på fredag/lördag :))

Av Emma Sångberg - 8 september 2014 10:58

I fredags fick jaf utskrivet droppar till ögonen, så härligt men dom har inte hjälpt något nämnvärt... :(
I fredags eftermiddag/kväll gick jag hem sjuk pga ögonen... Helgen har spenderats hemma och jag har bokstavligen haft panik över svedan, klådan och Rinnandet av ögonen!!

Imorse var jag tillbaka på jobb och kl 8 ringde jag VC igen!!!
Nu skickade dom en akutremiss till ögonkliniken. Efter samtal igen med Vc och sjukvårdsupplysningen så blev jag ombedd att åka till ögonakuten i väntan på att remissen ska komma in!
Snäll låt detta bli slutet!
Det tar fruktansvärt mkt på psyket att ögonen varit så här i 4 veckor nu snart....

Av Emma Sångberg - 5 september 2014 09:55

Åter igen sitter jag på Vc! Mina jävla ögon vill inte ge med sig. Behandlingen hjälpte inte så jag hoppas verkligen att dom hjälper mig nu! Har så fruktansvärt ont!

Jag har iaf kommit igång med träningen och äter bra igen! Fortfarande inget socker sen förra lördagen och har inte hittat nästa tillfälle för socker intag... Men ingen brådska för det :)

Efter Vc ska jag hem och testa en ny träningsform hemma, hittade en app på tvn som kanske är rolig :) så det får jag återkomma med.
Ikväll är det jobb som gäller 14-21 Blääää men men det får gå :)

Igår var det föräldramöte på dagis, super givande! Älskar verkligen Jaysons dagis, personalen är helt underbar.
Den 16:e blir det möte med special pedagogen :))

Ovido - Quiz & Flashcards