Familjen Sångberg

Alla inlägg under februari 2014

Av Emma Sångberg - 28 februari 2014 11:47

Det ska man nog göra i de flesta fallen...
Fick en känsla av att det var nått med Jaysons högra på öra i onsdags hos läkaren eftersom han tittade lite längre i det än det vänstra och precis vad jag misstänkte eller vad magkänslan sa så var det en öroninflammation där och en påbörjan i vänstra örat.
Så nu blir han frisk och kan gå på dagis igen på måndag.
Idag är han mkt piggare och klagar inte så mkt på örat. Så det är skönt.

Ikväll är man tillbaka på jobb med nya krafter, ska bli skönt att komma från dessa "fyra väggarna "
Visst vill jag gärna vara hemma med familjen men ja.. Ni förstår säkert hur man menar...

Önskar alla en trevlig helg <3

Av Emma Sångberg - 27 februari 2014 18:46

Väck me det gamla och in med det nya...
Fattar inte varför folk envisas med att vara långsinta och trångskallinga rent ut sagt...
Har själv varit så men är tröttat på det... Alla förtjänar en andra chans iallafall... Somliga fler än en!
Vissa saker kanske man inte alltid kan förlåta men man kan kanske lägga det bakom sig.
Fanns kanske en anledning till att man hade ett visst beteende för det tillfället... Men ALLA kan förändras!

Idag har jag varit hemma på ännu en vab dag, tyvärr verkar det som att Jayson blivit sämre så imorgon blir det ett samtal till vårdcentralen igen för att få en läkar tid.
Hemskt att se sina barn bli sjuka, önskade verkligen jag kunde ta hans smärta :-(

Av Emma Sångberg - 26 februari 2014 19:24

Sjukstugan fortsätter här hemma :-(
Jayson hostar och ha feber ännu, samt att kvällen avslutades med en kräkning... Suck!
På rätt plats dock, så det ska vi va glada över.

Jisses vad denna dagen gått i ett... Lämnat make och sessan imorse, hem och boka tid på vårdcentralen, lämna lilleman hos moster, fixat naglarna, hem igen och lilleman fick vilat och jag röjde här hemma, hämta sessan, lämna syrran, till vårdcentralen, hämta make... Så här är vi trötta i knoppen!

Verkar som att Jaysom fått ett förkylningsvirus. Så lite hostmedicin och så ringer läkaren på fredag och hör hur det är med honom. Jätte bra och trevlig läkare. Jayson tyckte om honom oxå och det är det viktigaste.

Imorgon blir det ännu en hemma dag med prinsen. Chelsea börjar sent så vi kan ha en mysig frukost innan jag kör och lämnar henne :-)

Trevlig kväll...

Av Emma Sångberg - 25 februari 2014 19:36

Lilleman började hosta som attans när päronen gått i söndags... En natt med lite sömn då Jayson hostade konstant. Vid 1.30 kom han upp lissen , febrig och ville ha välling men kryddade massor.... VAB var det som snurrade i min skalle hela tiden. Efter många om och men somnade han till sist.
En tidig morgon och massa soffmys med lillfisen när pappren var lämnad på jobb.
Som tur är blev det bara nån timmes vab för min del så kunde jobba kvällen.

Ännu en sjuk dag för Jayson. Men idag stannade pappa hemma.
Känns jobbigt att inte vara hemma när han är sjuk, mammahjärtat böder lite xtra då.

Imorgon blir det vårdcentralen för att kolla upp hostan.

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 23 februari 2014 19:36

Vilken underbar helg det varit!
Vi har bara varit hemma och haft det lugnt och skönt.

Igår kväll avrundades med en bra film som vi tyvärr somnade framför, och ja den var bra trots att vi somna ;)
Vi var bara så trötta båda två.
Ikväll fortsätter vi se klart filmen. Och ska inte somna haha

Idag har vi varit iväg en snabb runda i förmiddags. Köpte en ny möbel :)
Älskar den!
Nu är köket nästan klart :)))
Sen kom päronen och brorsorna på besök. Lita hockey och sen körde jag och mamma och köpte ännu en ny möbel innan vi skulle fixa middagen!
Tack älsklingen för att du står ut med mitt tjat och letar efter det jag önskar! En av de sakerna som gör dig till den bästa och mig till den lyckligaste!
Älskar dig!

Nu har Ahlgrens lämnat oss och lilleman ska strax i bingen.
Ska bli skönt att götta sig i soffan resten av kvällen :)

Av Emma Sångberg - 22 februari 2014 17:33

Massa jobb i veckan så denna helgen är varmt välkommet!

Igår efter jobb körde jag en massa rundor... Hämtade mat på vapiano, hem åt sen ville vi ha godis så körde iväg igen. Tack småsyskon för sällskapet och hjälpen med vilde Hilde aka ät så mkt godis du kan
Haha!!
Blev dock en tidig kväll! Men skönt!

Fick sovmorgon imorse, härligt!
Sen har vi hängt i soffan hela dagen.
Har en jäkla huvudvärk så jag ska boka en tid till optikern när jag har ledigt framöver.

Idag blev det pasta & pasta sås igen så himla gott, testade nått nytt och det blev så jäkla gott!

Krämig pasta sås

2 pkt bacon
1 paprika (jag tog röd)
1 purjolök
2 dl créme fraish
2,5 dl matgrädde
2 tsk sambal oelek
Peppar & paprikapulver

Klipp bacon och fräs, blanda ner strimlad purjo, hackad paprika och fräs tills det mjuknat. Blanda i créme fraish, mat grädde & sambal. Krydda efter smak.
Servera med pasta
(vi hade färsk tagliatelle)

Yum yum yum!

Av Emma Sångberg - 18 februari 2014 19:33

Jag trodde att jag hade tappat kämpa glöden för ett tag sen. Men den är nog där den ska vara iaf!
Ibland behöver man bara en spark i häcken. Tack till dig som sparkade på mig ;)

Jayson är numera typ helt blöjfri på dagen, dagis började för ca 1 månad sen. Till och med natte tid sista nätterna så har han velat kissa på toaletten och blöjan varit torr. Mammas lilla pojke börjar bli riktigt stor!
Nästa projekt är att bli av med välling och snutten... Tuffast tror jag...

Av Emma Sångberg - 15 februari 2014 21:04

Nu sitter nästan alla spikade framför mello... Men vi här hemma bojkottar det! Har aldrig gillat det och lär nog aldrig göra det heller...

Idag har jag jobbat 12-19:30
Hade en toppen förmiddag med familjen.

Alla God mat, gott sällskap, gottebord på kvällen och lyckliga barn! Presenterna var mkt lyckade :) glädjer denna fruga & mamma!
Kunde inte bli härligare!

Gjorde det lättare att inte tänka på att tv är sönder 
Aja lagningen kommer bli av och sem får vi ta det där ifrån!

Vill tacka en mkt fin vän för varma & kloka ord som tröstade den dagen Du är underbar!

Var super kul att få träffa svägerskan Sarah i torsdags oxå!
Verkligen!
Barnen var tok glada! Och Jayson pratar om det ännu <3

Nä nu hoppar jag nog i säng...
Im a hard worker!

Klapp på axeln och god natt!!

Ovido - Quiz & Flashcards