Familjen Sångberg

Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Sångberg - 31 oktober 2011 10:03

Synd att människor inte är som ballonger,

sprängs när dom får för mycket luft!


Då är det en ny vecka och det innebär nya tag!

Ge mig styrka!


Idag ska jag bara slappa nu under förmiddagen/dagen. Har sån jävla skallebank

Förmodligen alla tankar som flyger runt i skallen. Usch det är jobbigt när man inte vet vad man ska ta sig till i vissa lägen... Börjar känna lite komplex dessutom och det är inte kul alls  

Men jag ska ta mig igenom detta!


Nu tänkte jag bädda ner mig med min son i famnen och kolla på film.. Bara mysa  


Ibland kan man inte göra annat än att bara ge upp fast man egentligen inte vill...


Av Emma Sångberg - 30 oktober 2011 20:50

Då var denna veckan äntligen snart slut!!

Det tråkigaste med att denna veckan är slut är att snäckan lämnat oss idag, men håller tummarna att veckan går fort så är hon snart hemma igen.

Denna veckan har verkligen kännts tung, mycket känslor som sagt och tankar...

Känns som att inget blivit som det skulle, eller var tänkt.


Igår kväll efter att darlingen gått till jobb gick resten av kvällen rätt fort tack och lov! Snäckan kollade på film, hon ville se film på rummet. Så hon fick in lite gott och lilleman satt i babysitter och var super nöjd medans jag blev underhållen av Sandra i videokonversation på msn   

Usch ja igår var nog den värsta dagen på hela veckan... men som tur var så gick juh kvällen fort och jag kom i säng tidigt tillsammans med kidsen.


Imorse vaknade lillkillen klockan 6 och ville inte somna om   Så jag placerade mig i fotänden av soffan och kollade på Beck. Vid 8.30 kom sessan upp så jag gjorde iordning mig och barnen sen gick vi ut på en promenad, det blev 1 timmes prommenerande och frukost handlade vi med oss hem. Väl hemma satte vi oss med finaste älsklingen och hade en mysig frulle. Sen blev det dax att göra snäckan redo för kalas, hon skulle på Prinsesskalas hos Cecilia från dagis. När vi lämnat henne åkte jag och pågarna till barnenshus, babyringen & ekohallen och kollade runt. Klockan 15 var det dax att hämta Chelsea igen och sen körde vi till Lamare för lite middag. 

Tiden bara sprang iväg och helt plötsligt var klockan 18 och Petra kom för att hämta Chelsea. Kaffe och snackande som vanligt, sen gick dom vid 19 tiden. 

Nu under kvällen har jag tagit ett bad med grabbar    *mys* 

Efter badet däckade Jayson i vår säng... Om en timme ska han ha sista måltiden och sen ska jag krypa ner under täcket med min älskade sambo och bara njuta.


God Natt

Av Emma Sångberg - 29 oktober 2011 19:42

Usch.. ja... kan man verkligen säga... jobbig kväll... mycket tankar och känslor...


Inte den bästa dagen kan jag säga... Både blivit besviken, irriterad, arg och lissen idag. Känns som att vad jag än gör så blir det fel på nått konstigt vänster... ja minst sagt jobbigt!!


Kan inte denna jäkla dagen ta slut bara!!


Förstår inte varför vissa personer har så jävla svårt att vara uppriktiga, nej istället ljuger man så det drabbar utomstående personen helt i onödan! Jag menar lögnen kanske till och med är väldigt uppenbar för en del personer! Nej detta ska fantamej lösas på ett eller annat vis!!


Men förvisso så har hela denna veckan varit ganska jobbig för mig, känslomässigt då. Har varit tufft och jag har kännt en del känslor jag inte alls gillar eller ska behöva känna egetligen. Men jag ska klara detta och om jag har stöd från mina när och kära kommer det underlätta oehört mycket. Går igenom en tuff period nu... och behöver allt stöd jag kan få...


Ett jätte tack till min fina sambo som finns här för mig och stöttar mig i allt. Du får mig alltid att le när det är jobbigt och allt känns piss... Du är min bästa vän, min livskamrat och jag älskar dig oehört mycket   


Nej lite mys med barrnen nu innan jag ÄNTLIGEN ska få krypa till kojs, bara älsklingen som saknas men han kommer juh att krypa ner hos mig tidigt imorgon bitti   *mys* 

Av Emma Sångberg - 29 oktober 2011 15:26

Igår var det en riktigt, riktigt mysig fredag. När tösen hade sovit middag så blev det mer ritande i köket. Pågarna låg inne i soffan och hade det mysigt. Efter att vi ätit middag ritade vi lite mer och sen samlade hela familjen sig i soffan med gottis och kollade på Lejonkungen & Aladdin. Lilleman uppskattade när vi andra 3 sjöng Hakuna Matata i kör   Efter filmerna blev det sängen för kidsen och jag och älsklingen hade lite Adult time!! 


Idag vaknade lilleman först vid 6 och ville ha mat. Fixade en flaska åt honom och sen somnde han igen. Älsklingen och jag passade då på att sova lite till. Sen vaknade hela familjen vid 9 tiden igen. Efter 11-tiden kom Aco, Jasmina och Danni med frukost, mycket trevligt var det.
Resten av dagen har vi haft hemma mys  

Darlingen jobbar inatt så jag och barnen ska ha det mysigt med film och gott idag igen  


Ha det fint alla där ute     

Av Emma Sångberg - 28 oktober 2011 14:20

Oj då det kan man nog säga, det blev lite fel rubrik igår, glömde skriva om det som planeras haha men ja så kan det gå när man har många bollar i luften


Håller på att planera in för Jaysons dop. Letar kläder till barnen. Vi har redan en dopklänning men lilleman måste juh ha kläder efter kyrkan med och givet vis ska han vara finklädd 

Hittade en jätte fin klänning till prinsessan men när jag skulle lägga den i min kundvagn så var den färgen jag ville ha slut i hennes storlek givetvis, skit oxå Men ja det är bara att leta vidare. Nu har vi även bestämt vad vi ska ha för tårta & gudförädrar är tillfrågade och har tackat ja  Nu inväntar vi bara att dom som inte svarat på inbjudan ska höra av sig så vi kan beställa tårta... Sen inväntar vi bara den stora dagen 


Nu börjar även London resan närma sig och med ilfart. Längtar som bara den!! Var och gjorde pass igår och bra blev det med. Inte så konstigt med en sådan snygging som mig 

Men jag har juh nästan glömt bort i allt med dopet och London att jag fyller juh år med där emellan... Men detta ska inte firas nått speciellt i år. Blir nått litet för dom som är intresserade av det. Men kommer en "inbjudan" så småningom - om jag inte ångrar mig...


Igår blev det lite shopping på Mobilia... Fick handlat lite till oss bla vinterjacka & benvärmare till mig, lilleman fick nya skor & vintermössa och sen köpte jag nya nagelack till mig och sessan. Älsklingen hittade inget till sig och hittade inte några kläder till barnen heller. Köpte med oss Donkan hem och sen passade jag på att vila en timme med Jayson innan det var dax att hämta Chelsea på dagis.

När vi kom upp satte jag och darlingen igång med storstädning - damma, dammsuga, moppa, toaletterna... Skönt när hemmet är nystädat  


Tiden sprang iväg och plötsligt var klockan 18 och en stund senare dök Madde & Mirre upp. Töserna lekte fint på rummet medans vi vuxna sörplade köffe & snacka     Sen fick vi alla töser målat våra naglar och fint blev det med. Små töserna - haha om dom viste att jag skrev små om dom hade det blivit liv i luckan... dom blev helnöjda med sina naglar. Chelsea är så glad att hon slutat bita på naglarna och får vara med och måla nagelack med oss vuxna.


Sen åkte kidsen i bingen när Madde & Mirre gått, jag och älsklingen mös lite innan vi med i stort sätt däckade...


Imorse körde vi och handlade på lite olika ställen. Det blev både frukost, gottis till ikväll, present till Cecilia som sessan ska på kalas hos på söndag. När vi kom hem dukade vi fram gooo frulle och efter det har jag och sessan suttit och pysslat/ritat i mer än 2 timmar. Nu vilar hon middag så jag passa på att blogga lite innan jag och älsklingen ska ta ett bad ihop medans barnen sover. Ska sätta mig med prinsessan sen i köket igen och fortsätta pysslandet.


Resten av dagen ska vi fortsätta ha en mysig familje dag. Älskar när vi alla 4 är hemma och lediga och bara har det så mysigt som vi har det!!


Min familj är den bästaste i världen   

Av Emma Sångberg - 27 oktober 2011 08:21

Det blev aldrig nån shoppingtur till Jägersro C i tisdags, det blir Mobilia idag istället  


Tisdagskvällen bestod istället av bla. bad för sessan, sen satt vi och hade skoj med Jayson i babysittern sen lekte Chelsea frissa med mig, så himla myspys att bli kammad & pillad i håret  

Kvällen bestod av mys och sen var det dax för alla att sova en efter en...


Mådde verkligen skit när jag vaknade igår morse. För en gång skull när lilltjockisen bara vaknade 1 gång på natten så kunde jag inte sova pga mjölkstockning IGEN!! Hade så himla ont att jag inte viste varken in eller ut. Men klockan 9 var det dax att läma Chelsea på dagis och efter det gick jag upp för att hämta lilleman och gå ner på BVC. Skulle prata om lillemans röda rumpa och amningen såklart!! Sen blev det storhandling eftersom det ekade här hemma i alla skåpen. Jag och darlingen kollade på "Baksmällan 2" när vi avnjöt en mycket god frukost. Men filmen var inte så rolig som vi hoppats på, 1:an var helt klart bättre. 

Efter frukosten fick jag sätta mig och pumpa och efter många svordommar, svett, blod och tårar så lossnade stockningen. Det är nått av dte värsta jag upplevt!!


Klockan 15 var vi på familjerättsbyrån - och nu är darlingen pappa på "riktigt" haha eller som hon på FRB sa - Grattis, du är nu juridiskt knuten till din son... Assa egentligen är detta rätt kränkande mot pappor kan jag tycka...

Sen hämtade vi en bråkig trött Chelsea på dagis men ja det blev lite middagsvilande för henne när vi kom hem och sen hade vi en glad tös igen. Resten av kvällen hade vi myspys hela familjen i vår säng  


Nej nu ska jag klä mig och lämna sessan på dagis. Sen ska jag fixa till mig för att åka och shoppa lite på Mobilia.


Tjingeling...


Så fin i sin nya overoll   

 


Här liggen en fin prins och luftas i babygymmet för första gången 


       

Av Emma Sångberg - 25 oktober 2011 15:52

Igår när jag hämtat sessan på dagis tog vi en omväg till coop för att få lite motion. Inte det skönaste vädert men det hindrade inte oss. Vi gick in på coop och handlade lite som behövdes här hemma och sen tänkte jag kolla lite i andra affärer men lilleman vaknade till och var lite grinig, men han somnade om och vi traskade hem istället så han kunde få mat i lugn och ro.

Hemma så fick snäckan oxå lite mellis. Efter att kidsen ätit så satte jag och sessan oss för att måla & rita medans Jayson satt i babysittern. Det är så kul nu när han börjat se mer och mer saker omkring sig.


Darlingen kom hem vid 15 tiden och mådde inte bra, han var snuvig och febrig   verkar som att jag smittat honom tyvärr. Så han fick gå och bädda ner sig så tog jag tvätten. Mellan maskinerna så blev det pusslande med Chelsea's nya pussel vi köpte igår och matlagning. Resten av kvällen var det lugnt här hemma med tv tittande, film för sessan och alla kom i säng och sov innan klockan var 22.


Idag har jag varit och fikat med fina Jasmina. Även Katalin, min syster Madde och Jennifer kom förbi. Det var en väldigt trevlig fika med Vaniljlatte & bagel... 2 latte till och med...

Tiden sprang dock iväg, men det är så när man har roligt & trevligt. På hemvägen skulle jag hämta snäckan, men var framme lite tidigare än jag trott och dom satt och åt mellis, så satte mig vid bänkarna utanför och väntade. Chelsea's mormor satt där så hade sällskap. Kul att även Lisa tyckte att Jayson är lik Chelsea   Sen kom Petra ocskå och sen var det dax att hämta prinsessan. Innan vi gick hem gick vi upp till affären och handlade.


Det var tänkt att Madde, Slim och Mirre skulle komma ikväll men eftersom älsklingen ligger med feber så får vi skjuta upp det... Men den som väntar på nått gott  

Funderar på att promenera upp till Jägersro C med barnen sen... Men vi får se hur jag gör.


Annars blir det bara hemma mys med familjen   


Haj svaj!


Av Emma Sångberg - 24 oktober 2011 10:41

Ibland mår man skit då och då, och allt känns trist och tungt ♥ Även om man både kan le och skratta ♥ Men man måste ibland erkänna att det inte alltid är så lätt här i livet och på så sätt blir det lättare att genom gå alla motgångar ♥


Igår när vi hade hämtat hem prinsessan så åt vi middag, Chelsea ville oxå ha fastän att hon redan hade ätit hos sin mamma. Efter maten var det dax för lilleman att få mat. När jag var klar med honom gick vi alla in i sessans rum och hon fick pröva dom kläderna som vi misstänkte kunde vara för små och kläder som varit för stora för henne tidigare. Var ganska mysigt att sitta där inne hela familjen  


Sen gav jag Jayson ett bad, han invigde sin fina badbalja som han fått från världens bästa faster Diana  

Sessan lekte inne på rummet och älsklingen sorterade tvätten medans jag höll på med lilltjockisen. Han tyckte om att bada i baljan och han stänkte ner sin mamma totalt  

Hoppas han kan ha baljan ett tag till för han är väldans lång vår stiliga prins!


När Jayson var klar var det dags för sessan att hoppa i bingen och hennes lillebror somnade ganska snabbt efter fått i sig lite mat. När båda barnen sov passade jag och darlingen på att ha lite vuxenmys innan vi med somnade  


Denna dagen började klockan 7 för mig, rent för tidigt om ni frågar mig men tror inte att sonen håller med... Men fick pussats lite med min fina älskling innan han stack iväg till skolan. Tösen kom upp vid 8 tiden och jag fixade frukost åt henne medans hon klädde sig. Hon frågade flera gånger om hon fick vara ledig idag men hennes andra lillebror skulle fotas på dagis idag och Petra ville ha syskonbilder så hon måste vara på dagis eftersom vi inte vet om dom tar dom bilderna idag eller imorgon när hennes avdelning ska fotas. Men om en timme ska jag hämta henne och sen ska vi ta oss en lång promenad i höstvädert och sen gå in om Coop på hemvägen för att handla hem litta.


Klockan 15 idag är det dags för en tvättdejt. Inte så kul men ett ont måste. 


Ska försöka ha lite kvallitetstid med min prinsessa senare idag när lilleman sover  


Ha en fin dag alla där ute!



Vilken skillnad... var har mammas lilla bebis tagit vägen   

   


Världens finaste prins, trivs som fisken i vattnet   

        

           


Världens finaste prinsessa   

 


 

Ovido - Quiz & Flashcards