Familjen Sångberg

Alla inlägg under september 2012

Av Emma Sångberg - 24 september 2012 17:51

Your haters are confused admirers. They have an intens desier to be loved. Hug a hater today!

Nu sitter man och svettas på aq-va-kul när snäckan har simskola.
Idag har det varit en bra dag!
Snäckan är hemma och det har gått kanon på dagis för lilleman. Var med honom mellan 9-10:30 sen lämnade jag honom där till klockan 15. Allt hade gått jätte bra och han hade inte varit ledsen alls. Sovit, ätit och lekt som bara den :-)
Han verkade dock gladare över att se storasystern än mamma ;-)

Jag har hunnit packa lite under tiden lilltjockis var på dagis. Nu på eftermiddagen har syskonen lekt, jag fixade middag, diskade, packade simväskan...
Älsklingen och jag han bara ses nån min och prata ingen vi var tvungna att gå till simskolan.

Hann få en rolig nyhet med. Men ja vi får väl pratas vid mer hemma sen. Efter simningen hämtar darlingen oss så blir det en liten tur till affären och sen hem, äta lite, duscha och sova för imorgon är det skola och dagis igen ;-)

Nä nu har jag inte mer att skriva för idag :-)

Tjingeling...

Morgon mys vid tvn <3

Av Emma Sångberg - 23 september 2012 15:43

Du vet att livet har en mening när du är omgiven av människor som ger dig så mycket du vill leva för.

Hösten är här nu och tråkigt nog så skall sommarkläderna läggas undan inför nästa sommar, men... Jag längtar efter snö, julen, mysiga höst kvällar hemma med massor av tända ljus, mys under filtar med film och varma drycker!!! Ohhh myyyyyyssss!!

Denna helgen har spenderats hemma. Lilleman har varit feberfri både igår och idag, skönt för honom. Sömnen denna helgen har dessvärre inte varit bra men what to do... Igår var mina päron här och vi bjöd på middag. Oxfilé provencale (eller hur det stavas), chilismör & vitlökssmör och en god sallad. På kvällen drack männen irish coffee och vi åt lite gott. Lilleman åkte i säng när mormor och moffa gått & vi mös med film i sängen.

Ja idag är det söndag... En seeeeg sådan. Men snart är det dax att fixa middagen cevapi med ris och vitlökssås. Yum! Ikväll blir det ett bad och film med maken när vår fina son somnat.

Det är en del tråkigheter som drabbat min familj den sista tide. I helgen har jag tänkt mycket på det och jag hoppas pch önskar att allt börjar gå på rätt håll nu. Kändes skönt att höra från mamma igår att en av personerna verkar i alla fall må mycket bättre nu och det kändes gott i hjärtat! Även om man inte ses så jätte ofta så håller du en plats i mitt hjärta <3

Ja nu har jag inte mycket mer att skriva för idag...

Tjingeling...

Så underbar bild pch jag längtar ännu mer...

Av Emma Sångberg - 21 september 2012 08:41

Cut off fake people for real reasons, not real people for fake reasons.

Här sitter man i soffan och ögonen går i kors! En natt med mycket vaken tid. Lilltjockis har varit lissen flera gånger och 5:50 gav jag upp och gick upp med honom eftersom han vägrade somna om. Han kändes varm och mycke riktigt hade han 38,4 i temp. Inte så konstigt att han varit orolig inatt. Kan det redan vara dax för förkylning??

Tråkigt nog fick vi ställa in ännu en dejt med Jasmina och Andji igen! Jan lyckas alltid bli dålig när vi sett fram emot en dejt en längre tid. Sa att dom fick komma ändå om dom ville men som jag misstänkte så skjuter vi på dejten ist. Inte värt att smitta lilltjejen.

Så idag blir det vara hemma och kurera oss så lilleman blir kry snart igen.

Igår var jag på shopping runda med Denice och barnen. Fick nästan tag i allt jag letade efter :-)
Vid 13 mötte jag Lotta och Filip för att gå till tandläkaren med våra barn. Första besöket, dock bara information och se hur många tänder de fått. Så om 3 år blir Jayson kallad igen. Ett jäkla hopp mellan 1-3 år... Men men..

Nej nu orkar jag inte skriva mer...

Tjingeling...

Här bjuds det på en bild men ignorera den slitna trötta mamman i bakgrunden... ;-)

Av Emma Sångberg - 19 september 2012 20:46

I hate it when somebody treats you like crap, but you still worry about them.


Idag gick det så himla bra på dagis. Jayson verkar verkligen trivas och det känns jätte gott i mammahjärtat. Han leker, äter bra, sover middag och mår jätte bra där. Idag har vi haft samling med sång och frukt, lite utelek på gården, de 3 minsta fick måla lite med målarfärg innan lunchen, vilat middag, innelek innan mellis och en liten stund på gården innan vi gick hem för dagen.

Lite tråkigt dock att dagis är stängt 2 dagar nu pga planeringsdagar. Men ser fram emot måndagen.


Väl hemma plockade jag undan lite och fixade med middagen. Snabb middag och sen blev det en promenad med Lotta & Filip till Konsum, behövde kaffe! Vid 18 tiden kom Madde & Slim på fika. Lika trevligt som alltid. Nu glor mannen min på CL och jag slår ett öga upp då och då. Tycker mer om PL än CL. Aja smaksak det där juh...


Imorgon blir det lite shopping med Denice innan jag ska träffa Lotta och gå till tandisen med vår små troll för första gången. Hoppas på ett gott bedömmande av lillemans tänder.


Känner mig djupt besviken, men känner inte att jag har någon vidare ork att ta tag i det IGEN!

Slutar alltid likadant och jag blir ledsen och sårad. Men mer och mer ser jag tecken som visar att det jag fasat och fasar för mer och mer blir till ett rent faktum. Jag vill inte längre lura mig själv och hoppas på en föränding när det hit intills inte skett någon... Jag har inbillat mig ett flertal gånger att en förändring sker och är på väg men åter igen stått där med svansen mellan benen... Men vill inte tillåta detta mer och vill definitivt inte utsätta våra barn för det.


Nej, nu ska jag hoppa in i en varm dusch och sedan krypa ner i soffan med min make och ha det lite mysigt.


Tjingeling...



Av Emma Sångberg - 19 september 2012 08:12

Vänskap handlar inte om vem du känt längst utan vem som finns kvar trots långa uppehåll!

Igår var det 1 månad sen vi gifte oss, snacka om att tiden gått fort! Dock har inga papper kommit än. Aja...

I fredags blev vår fina prins 1 år, vi hade en mysig dag med Denice och Chelsea. På eftermiddagen blev det familjemys och Jayson fick presenter.
På lördagen hade vi kalas för honom och han fick så fina paket som han älskar att leka med. På kvällen blev det pizza med mina päron och Vicki sov över.

Söndagen var en skön slappedag med film, älsklingen xtra knäckte. När han kom hem lagade vi en god middag och resten av kvällen blev det bara mys med barnen.

Måndag morgon lämnades snäckan på skolan, sen kaffe hos Denice där Jayson fick presenter och kvart i nio mötte vi upp Lotta & Filip och gick till dagis.
Jayson orkade med hela dagen och allt gick jätte bra. Igår blev det inget dagis men idag ska vi dit igen. Hoppas det går lika bra idag med. Nej dax att göra oss redo!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 september 2012 15:48

Kärlek är harmonin av två själar som sjunger tillsammans...

Igår började jag dagen med en PW på 1,5 timme! Skit skönt!! När jag och lilltjockis var hemma igen städades det lite sen tog jag mig en skön dusch :-)
Innan snäckan hämtades på skolan var jag uppe hos Petra på en snabb kopp och hämtade snäckans simkort. När tösen var hämtad mötte vi Lotta & Filip och gick till Coop.
Efter handlandet gick vi hem lämnade kyl/frysvarorna och gick ut en stund till. Jag passade på att prata med dagis om lite saker inför måndag då vår stora pojke ska börja på dagis!
Han började leka direkt och när vi skulle gå så skrek och sprallade han som en fisk på land. Tror inte att vi kommer ha några problem med honom där.
På kvällen blev det simskolan och lite kebab på vägen hem! Så jävla duktig Chelsea har blivit :-) stolta päron var vi igår!!

Idag har jag umgåtts med Denice och vi tog en lång promenad med Lotta innan snäckan hämtades. Skönt att röra på fläsket. Sen har jag röjt lita här hemma. När darlingen kommer hem ska han duscha och så innan vi ska hem till Emma, Stoffe och Neyo på middag :-)

Nej nu orkar jag inte skriva mer!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 9 september 2012 18:34

Sometimes a good cry in the shower is all you need, to release all the pain that has built up inside!


En bra helg har passerat med massa mysande här hemma.

Tog en skön promenad till Coop med Lotta och handlade lite. Skönt med en rask promenad och få prata av sig ♥

När Jayson kommit i sängen och somnat blev det ett långt skönt bad med min älskade man.

Pratade och hade det jätte trevligt. Kvällen slutade med chokladpudding med grädde och film ♥


Imorse blev här ingen sovmorgon inte men det gjorde inget eftersom jag fått sova hela natten   Så vi gick upp och förberedde det som skulle göras innna vi åkte iväg på loppisen.

Det gick jätte bra idag, fick förvisso inte sålt allt men vad gör det om 100 år   

bara att spara det som vi inte tänkt skänka bort och försöka sälja vid ett annant tillfälle.

Vi åkte hem till mina päron efteråt för att äta och fika. vid 17 tiden åkte vi hem och man är helt slut som artist kan jag tala om...


Idag har vi hunnit med en del "nyttigt" med. Vi har beställt jackor åt våra älskade ungar ♥

Det märks tydligt hur hösten kommer närmre, det mörknar tidigare om kvällarna och det är betydligt kyligare om dagarna. Men jag försöker se det från den ljusa sidan, hösten kan juh vara jätte mysig med. Mörka kvällar med tända ljus överallt, krypa upp under en filt tillsammans med sin älskling och dricka varmchoklad... MYS!! ♥♥


Jag och älsklingen har pratat lite om framtidsplaner... Jag eller ja vi har pratat om vad jag vill göra i framtiden och jag hoppas verkligen att det kan bli verklighet. Det kan bli en tuff väg men jag vet att jag är kapabel till att kämpa för detta som jag kämpat med så mycket annat i mitt liv och klarat! Vill inte riktigt gå in på vad det är så jag ber om ursäkt för att jag gör er nyfikna men vill skriva av mig lite av glädjen.


Imorgon ska jag hämta hem vår älskade prinsessa och det ska bli så skönt att få hem henne. Det är även dax för oss att gå till simskolan för första gången hos oss och det ska bli kul, vet juh hur mycket sessan älskar att bada och simma och det finns ingen känsla som slår att se sina barn lyckliga ♥


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 8 september 2012 15:43

Jag är modig nog att förlåta... Men inte dum nog att lita på dig...

Då är det snart en vecka sen jag bloggade men inte för att det hänt mycket denna veckan för det... Samma som sista tiden...
Packa, packa, packa och slänga, slänga och slänga...
En oändlig story!

I veckan har vi hunnit med lite privatliv med. Har träffat några vänner och familj men tyvärr räcker inte tiden till för att träffa alla vi vill träffa...
Vi har köpt en ny tv och jag har äntligen fått min efterlängtade kaffekokare av min bästaste make <3

Igår blev det en mysig hemma kväll med mina pågar. Godis pch film!
Btw så såg jag Pretty woman för första gången igår när lilleman sov middag, jätte bra!

Idag blir det bara en hemma dag med mina grabbar! Maken är förkyld så en kurerande dag hemma är inte helt fel.
Snart blir det en promenad med Lotta innan jag ska hem och ordna middagen, eller vi rättaresagt!

Imorgon är det dax för loppis ;-) ska stå på lindeborgs ip och sälja. Kom förbi vetja! Du kan säkert fynda du med :-)

Nu är där inte mycket mer att skriva för denna gången! Men ett inlägg om vårt bröllop kommer i veckan för er som frågat och undrar :-)

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards