Familjen Sångberg

Alla inlägg under september 2013

Av Emma Sångberg - 30 september 2013 19:18

I lördags var jag på spa kväll hemma hos Malin med ett gäng tjejer!
Så jäkla trevligt! Vi började med bål & fick vars en goodie bag! Sen spaade vi med ansiktsskrubb, ansiktsmask, fotbad, nagelmålning och mer. En god ostbricka & massa tjejsnack <3
Tack tjejer!!

Igår lämnade sessan oss för en vecka hos sin mamma. Stackaren har legat sjuk sen i onsdags och hade fortfarande 39 i temp igår. Genom förkyld & rent sårig om näsan var hon :-( Så vi tyckte det var lika bra att hon hämtades igår istället för att behöva sitta på en buss i en timme idag. Hoppas hon är kry snart!
Jayson har nyss kommit i säng och sover förmodligen som en stock innan jag skrivit färdigt. Han är helt slut det lilla livet. Älsklingen är iväg och träffar en gammal barndoms vän. Han fick ett samtal och sen bokades det in en träff. Dom har inte setts på flera år och nu ses dom, som om det var igår Så himla underbart :-) snacka om vänskap!

För mig blir det en dusch, filt, tända ljus och tv/film.

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!
Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 september 2013 20:10

Tiden idag har verkligen sprungit iväg! Men det har varit en så jäkla bra dag så det gör faktiskt inte ett smack!

Fina Lotta har varit här på besök i eftermiddag :) alltid trevligt med spontan middagsgäst :) och idag blev det pytt i panna & stekt ägg på Chelseas begäran :)
Massor av snack med Lotta! Underbart!!

Jayson sover gott, han var sååå trött idag. Snäckan ligger i sängen och spelar & jag och darlingen spelar GTA :-D

Du bara måste älska hösten <3

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 september 2013 21:26

Efter middagen idag åkte vi till emporia för att hämta ut ett efterlängtat roligt paket thihi
Sen fick jag träffat Malin en snabbis & fick sällskap till Ica :)

Jayson åkte i säng vid 19, trött men inne i överskottsenergin... Suck! Chelsea skulle se film men stackaren har somnat <3

Så vi har har haft eller ja har vuxen mys :-) tända ljus, B&J och GTA V :-D underbart!!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 september 2013 13:36

Shit vilken tidig morgon det blev idag... Hade hellre vaknat av mitt larm än Jaysons fossingar 5:20 imorse... Då var det inga söta små fossingar ska ni veta haha
Sen kommer Chelsea upp 5 minuter senare... WTF haha
Så det blev film mys! Och än rullar filmerna på en efter en haha

Jag har roat mig med att sortera foton på datan i rätt mappar, namnat och datum märkt dom. Så jävla duktigt av mig! Snart är alla klara.
Var jätte kul att väcka så många minnen till liv. Även om man fällde en och annan tår...
Så nu blir det lättare att hitta bilder till nästa framkallning av foton :)

Nä nu blir det lite soffgäng till innan jag tar ett tag i datorn igen :-)

Tjingeling...

Ta detta med dig!
Peace & Love

Av Emma Sångberg - 25 september 2013 20:47

Oj vad längesen jag satt vid datorn och bloggade...
Sitter knappt här förövrigt heller... Men man hinner med lite surfande på mobilen då och då.


Shit va jag har snöat in på heminredning och allt dess innehåll. Har hittat massa som lägger upp sina tips & trix på IG & bloggar. Så mycket jag har blivit inspererad av WOW

Här hemma ska det fixas & trixas haha


Lika trött idag efter en fullspäckad dag! Men idag har jag iaf hunnit ta det lite lugnt och fått sitta ner lite. Inte lätt att vara igång från morgon till kväll.... Tidig morgon vill säga... zZzZzZz


Nu väntar två dagar hemma! SKÖNT! Ska bara iväg nån timme på fredag sen blir det bara massa vilande, eller ja jag har juh hulliganen hemma så får väl bli vila när han sover. För varje vaken sekund och minut är det 100% all in!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 24 september 2013 20:50

Ny duschad & röven placerad i vår jävligt underbart sköna soffa! Bara älskar den <3

Nu är det fotbolls dax goooo Chelsea!
Kommer dock inte sitta spikad eftersom mitt heminrednings projekt ska försöka förverkligas.
Nya saker ska hittas & lite ny inspiration behövs.

Känner mig dock helt slut i knoppen efter denna dagen!
Plockade undan här hemma imorse, tog en vals med dammsugaren, torkade av skåpen i köket... Sen fick jag & lilleman ett snabbt besök av Jasmina & Aco, Jayson blev
helnöjd :-)
Sen var det dax att göra sig redo för dagis. Efter lämningen blev det en lunch på donkan, love them cheesburgers <3
Fick fixar klorna innan jobb och här sitter man nu...

Får sno makens uppmärksamhet när det är halvlek!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 24 september 2013 07:55

Idag vaknade inre Jayson av att pappsen & syrran gick imorse. Skönt att slippa gå upp så tidigt. Vid 7 hörde jag hans små söta fötter tassa på golvet och nu myser vi i soffan framför nya favorit filmen -
monsters inc


Jag har surfar lite för att leta soffbord under tiden som filmen rullat. Känns som en oändlig värld av soffbord. Vi är ute efter ett vitt soffbord. Man hittar ett man gillar sen går det en stund sen hittar man ett till... Jag får visa mannen ikväll när jag kommer hem vilka jag fastnat för...

Här har ni ett smakprov...
Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 23 september 2013 21:39

Dagarna susar förbi och jag vet knappt vilken vecko dag det är haha
Men bra mår jag och försöker att lägga stressen på is! Känns som det lyckas :-)

Jobbat som bara den och sen har tiden här hemma gått åt till att umgås med maken & sonen. GTA V är en av avkopplings knepen som används. Gillar spelet skarpt redan. Men det viste jag att jag skulle. Lite film & SoA har vi hunnit med... Redemption, Jason Statham's senaste var riktigt bra så den kan jag rekommendera.

Vi är på jakt efter nytt soffbord... Känns som en omöjlighet att hitta...

Idag hat varit en toppen dag. En bra jobbdag, kvallitets tid med Jayson, familjen blev hel <3 dom nya gardinerna blev uppsydda, snabbfika med Malin & kvalitetstid med maken ikväll! Lööööövli!!

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards