Familjen Sångberg

Alla inlägg under april 2014

Av Emma Sångberg - 30 april 2014 17:38

Hoppas alla får en trevlig Valborg!
Själv firas den med Jayson, lillsyrran Vicki och med Goa grannar... Maken ska ut och svira ;-)

Av Emma Sångberg - 28 april 2014 09:09

Vaknade utvilad och familjen han ses imorse! Underbart <3
Lite film för lilleman och jag röjde undan lite här hemma.
Innan lilleman lämnades på dagis blev det en liten pw i morgon solen! Jayson uppskattade det jätte mycket.
En sväng på Ica hann vi också med innan lämningen. Nu blir det frukost i soffan framför tvn innan solen kallar
:)

Av Emma Sångberg - 27 april 2014 20:56

Gud vilka härliga dagar som passerat.
I torsdags var jag och min fina svägis på en pw i skogen och sen njöt vi sv en god lunch med massa prat! Underbart :)
Efter det hämtade vi en styck överraskad och lycklig tjej på skolan :)
Även en lika överraskad lillebror på dagis.
En riktigt härlig dag som måste komma i repris :)

I fredags hämtade jag lillasyster jojo på flygplatsen och fick sällskap av lillsyrran Vicki. Väl där träffade vi en mkt trevlig kändis, Björn Skifs.
Sen blev det en paus hos päronen innan jag skulle hämta Chelsea. Sen hade vi lite egentid innan lillebror skulle hämtas på dagis. Hela kvällen va vi ute.
Lördagen spenderades oxå ute efter att jag kom hem från jobb. Grillning och Madde, Moa & Leo kom hit. Lite go dricka med Goa grannar innan bingen kallade.

Idag har man jobbat och missat solen och umgänget med familjen, men jag har ändå haft en trevlig vecka :)

Av Emma Sångberg - 23 april 2014 20:01

Då är ledigheten kommen igen. Härligt!
Jag älskar att vara ledig! Men visst är det skönt att ha ett jobb oxå!
Tiden hemma är bara så mkt roligare!

Det känns så skönt att kommit så långt med mig själv att jag helt enkelt älskar att vara mig!
Än är det en bit på vägen kvar men det blir lättare hela tiden...
Är nog inte bara jag som tycker det ;-)
Nu ser man ljuset i tunneln och livet känns bra! Allt kan bara bli bättre!

Positiva tankar ger positiva handlingar ?

Av Emma Sångberg - 21 april 2014 20:23

Viken underbar dag det har varit idag!
Hämtade hem sessan idag vid lunchtid!
Hela familjen är super glada ?
Träffade svärmor/farmor en snabb stund innan vi åkte hem. Väl hemma vilade Jayson, Chelsea satt med sin padda och vi titta på film.
Till middag fixade jag köttbullar i tomat sås som vi alla älskar, inte en smula mat kvar haha
Efter maten rastades ungarna på gården mesans jag njöt av en go latte!

Kan inte bli härligare!

Mina nya klor ??

Av Emma Sångberg - 21 april 2014 09:01

Så var påskhelgen över!
En trevlig sådan har det varit oxå.
I fredags sov syrran och hennes kids över men jag jobbade till 22 så blev inte så mkt till umgänge då.
Lördagen spenderades åt att steka en jäkla massa köttbullar och passade på att baka en motorsrulltårta! Sjuuuukt gott!!
Sen gick jag och Madde ut på gården med barnen i 2 timmar innan vi åkte till päronen för påsk & födelsedags firande av pappsen.
Jätte trevlig kväll.

Igår fick vi sovmorgon. Jayson sov till 8 ? häääärligt! Började tvätta och handlade frukost. När vi hade ätit åkte Mattias och Jayson till Aco & Andji. Fick lite egentid och vilade lite när tvätten var klar. Har åkt på en förkylning så var inte helt på topp!

Idag känns det lite bättre och det är juh alltid nått!

[Bild]

Av Emma Sångberg - 17 april 2014 07:10

Skärtorsdag idag och jag är ledig!
Härligt!
Igår var det ett fantastiskt väder! Det gjorde min pw ännu bättre! Efter att lilleman lämnats på dagis tog jag pw med en kollega! Så härligt det var! Ny runda som var alldeles lagom!
Men idag har jag nog en vilodag. Vaktmästaren ska komma och fixa vår diskbänk och vet inte när han kommer.
Ska passa på ser städa lite när lilleman är på dagis.
Men innan dess blir det soff mys med prinsen! ??

Av Emma Sångberg - 14 april 2014 19:10

Helgen har passerat men jag jobbar lite till! 2 dagar kvar av min arbetsvecka! Ser fram emot en ledig dag eftersom det väntas massa sol resten av veckan! Wiiihoooo

Fast helgen på jobb har varit jätte bra!
Skönt att vi jan stötta varandra och hjälpas åt med allt.

Idag har jag börjat pw lite smått, mitt knä mådde inte bra av squat utmaningen jag gick på! Så nu får jag börja träna upp det så smått på crosstrainern & power walks!
Men det kändes som en lagom syar idag och har inte ont efteråt. ?

Lilleman är inne på 4:e natten utan blöja inatt. Han är så himla duktig!
Stolt som en tupp!

Lite frukt i soffan nu och njuta lite innan ögonen går i kors.

Ovido - Quiz & Flashcards