Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2015

Av Emma Sångberg - 31 juli 2015 05:48

Om ca 8 h går jag på semester :)))
Så härligt det ska bli! Bara få umgås med familjen & vänner! Hitta på en massa kul saker och bara njuta :)

Igår efter att vi hade käkat middag körde jag och Chelsea och handlade till kalaset vi ska ha för henne imorgon :)
Hon är mkt spänd inför detta och ser fram emot det jätte mycket. Idag efter jobb skall det förberedas en massa. Vill hinna få gjort det mesta idag så man slipper stå med så mkt imorgon, vill hinna träna innan oxå :)

Av Emma Sångberg - 30 juli 2015 05:51

.... det mesta regnar bort...
Det kan man verkligen säga! Men nu ska det komma in lite fint väder är det lovat! Håller tummarna för det!

Sitter nu på bussen mot jobb för att köra en 3:e morgon... Trött som en gnu är jag och har sovit jäkligt dåligt i 4 nätter... Vad fasiken är det frågan om! Men imorgon går jag äntligen på efterlängtad semester. Lite planer på hur vi startar nästa vecka är gjorda och det ska bli så kul :)
Sen hänger juh en del av planer vi tänkt oss på om hur vidare vädret kommer att bli. Att bada utan sol är juh inget vidare iaf ;)

Hoppas alla får en underbar torsdag <3

Av Emma Sångberg - 28 juli 2015 05:59

Vilken härlig långledighet jag haft :)
I fredags shoppade & käkade jag lunch i stan med världens bästa svägis! Jätte trevligt och mysigt!
Fredagseftermiddagen blev det uppresning av party tält och förberedelser inför partyt på lördagen.

Det blev en jätte lyckad kväll och tusen tack till alla som var med och gjorde kvällen så himla bra.

Söndagen blev en slappe dag, bortsätt från att tältet packades ner och allt annat ställdes i ordning igen.
Chelsea kom hem på kvällen, Jayson blev så himla glad, vi andra oxå såklart. Nu har vi 3 veckor tillsammans innan skolan börjar och vi ska hitta på en massa kul :)

Igår storhandlade vi och bara tog det lugnt hela förmiddagen och eftermiddagen. Chelsea och Jayson satt på hennes rum tillsammans med en av grannkillarna. Efter vi käkat middag åkte vi hem till Paci & Nikli en sväng. Väl hemma igen blev det film och så småningom sängen!

Nu sitter jag på bussen på väg till jobb. 4 morgonturer på vänt innan semestern även kickar igång för mig.


Här är receptet på den goda grytan vi åt till middag igår, många som vill ha receptet lättast att göra så här då :)

Himmelska grytan 4p

600g fläskfilé
2pkt bacon
1 röd lök
2 dl créme fraiche
4 dl grädde (visp el mat)
1,5 tsk sambal oelek
2 msk tomatpuré
2 msk soja
Salt & peppar

Bryn tärnad/skivad fläskfilé och lägg sedan över på ett fat. Knaperstek bacon och lägg sedan i strimlad rödlök i baconen. När löken mjuknar lägg tillbaka filen i pannan. Blanda ihop övriga ingredienser till en sås och slå i pannan. Låt koka samman i ca 10 min. Om såsen är för tunn går det bra att slå i lite redning till önskad konsistens.
Servera med pasta och lite grönt :)

Av Emma Sångberg - 21 juli 2015 07:26

Natt 2/4 är gjord!
Trött som en gnu och hoppar gymmet denna morgon.
Igår körde jag ett pass innan jag åkte hem och la mig.

Livet står stilla som vanligt för mig när jag jobbar natt. Är mest zombie den vakna tiden. Orken och lusten att träffa någon och umgås är lika med noll! Men till helgen ska vi ha fest och då får jag träffat många av mina nära & kära :) <3

I fredags umgicks vi med grannarna på gården och bara tog det lugnt. Sen har helgen som gått bjudit på kalas för Danni & Nikki på lördagen, trevligt med god mat & dryck!
Söndagen gick mest åt att försöka vila & sova vilket gick så där.

Jag hoppas verkligen att jag kan sova när jag kommer hem. Trött som etc ålderdomshem och dessutom är det dåligt väder, det brukar underlätta.

Av Emma Sångberg - 16 juli 2015 06:06

I måndags blev det träning deluxe!
På morgonen körde jag ett gympass där jag kraftigt ökade vikterna på maskinerna ca 20-40 kg och körde 5 km intervall... Puuh! Tungt men Gud så skönt det kändes efteråt!
På kvällen blev det ett zumba sentao pass på team motion!
Wow säger jag bara!! Något av deg roligaste jag gjort och fy fasiken vad det tar på kroppen. Detta har lett till träningsvärk i 2 dagar... 2:a dagen värst! Men jag lyckades ta mig igenom en tung arbetsdag och idag känns det mkt bättre :)
Ikväll är jag på det igen! Blir ett zumba pass på emporias tak :)

Nu är jag på väg till jobb! 2 dagar till denna veckan och 2 veckor till semester!! :)))

Gud vad Chelsea är saknad! 1,5 vecka till innan vi får hem henne! Lillebror är nog den som saknar henne mest. Han lägger undan saker till henne, sparar kakor, godis, blommor och allt möjligt som hon ska få när hon kommer! Allt ska vara jämnt! Får han en glass så säger han Chelsea ska oxå ha en... Svårt att förstå det med växelvis och speciellt på sommaren när man är borta längre än vanligt plus att hon försvann på kollo i 2 veckor...
Hoppas sista tiden går fort så vi får hem vår sessa <3

Av Emma Sångberg - 12 juli 2015 12:53

Helgen är snart över men den har varit jätte bra trots att jag fått spendera lördags kvällen och ska spendera söndagskvällen på jobb.
I fredags var vi på kalas som jag skrev sist, blev bara en snabb visit men en mkt trevlig sådan!
På kvällen blev det massa vin och snack med min älskade svägis!

Tusen tusen tack för alla vänliga och fina komplimanger jag blev överröst med, det betydde oerhört mycket för mig! Det hjälpte mig att inse en hel del saker jag inte sett förut <3

Igår hade vi en mysig förmiddag hemma. Jag satt och mös lite på balkongen i solen med en bra bok och vattenmelon :)
Sen blev det en liten snabb shopping tur innan jag blev lämnad på jobb av mina grabbar som även hämtade mig på kvällen, jätte uppskattat!

Imorse fick jag sovmorgon! Super skönt! Därefter har vi bara tagit det lugnt hemma. Så nu sitter jag på bussen till jobb, nyduschad och redo att göra veckans sista pass på jobb!

Hoppas alla haft en trevlig helg!

Av Emma Sångberg - 10 juli 2015 06:12

Körde ännu ett träningspass på gymmet igår kväll. Denna gången chockade det mig att jag pallade springa 1,5 km i streck av mina 5 km intervallträning på bandet!
Yeeeeaahh :)

När Jayson lagt sig igår kväll blev det en sallad och tv/film som gällde. Så skönt det var att koppla av efter en hektisk dag på jobbet med mkt spring och sedan full rulle hemma, till gymmet och sen hem igen... Skulle varit skönt med en ledig dag men jag jobbar hela helgen oxå ;)

Idag är det jobb som gäller nu på morgonen. Hoppas på en något lugnare dag än gårdagen.
I eftermiddag ska vi på kalas och fira Jennifer & Marina! :)
Sen ikväll blir det kvalitetstid med svägerskan :)

Så idag pausar jag från gymmet och träning och kör en vilodag ;)

Av Emma Sångberg - 9 juli 2015 06:14

Jisses vad det blåser idag, blev varma kläder och höst/vår jacka idag!
Hoppas solen tittar fram under dagen.
Sitter på bussen på väg till jobb. Nu längtar jag efter semester, 3,5 vecka kvar! Ser fram emot att få ha ledigt med mina älsklingar och allt kul vi kommer hitta på.

Ikväll har jag planer på att träna, funderade på zumbam på emporia, men får se hur det blåser ikväll. Annars blir det gymmet :)

Ha en underbar dag :)

Ovido - Quiz & Flashcards