Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2011

Av Emma Sångberg - 30 november 2011 15:52

Nej det kan man väl inte påstå att det varit. Har varit lissen från och till hela dagen och nu är jag så trött på det. Men kan inte sluta tänka och då blir jag bara lissen igen... Usch är så trött...

Det är så mycket tankar som snurrar i huvudet. Förstår mig inte på hur vissa människor betéer sig och om dom är medvetna om vilken skada man kan göra för andra personer. En del kan verkligen konsten till att vara riktigt egocentriska, så att det är riktigt sorligt. Usch dessa tankar gör mig så ledsen och ont i mitt hjärta  


Men det är skönt att veta att man har vänner kring sig som bryr sig och finns där för en. Känns även skönt att folk man minst anar också bryr sig. Fick sällskap innan idag av Petra och det var skönt att få tankarna på annat en stund. När klockan var 15 gick jag ner med Petra och fick pussats & kramas med vår fina Sessa. Kännde som en evighet sen man såg henne sits... men är juh iof en vecka imorgon! Sen gick jag upp och skulle posta ett brev åt darlingen och såg att dom redan tömt lådan så jag tog en promenad till konsum och postade där istället. Skönt med en promenad och rensa skallen lite till.


Nu ska jag börja med middagen och invänta min älskling, saknat honom x-tra mycket idag, förmodligen för att jag varit så ledsen.

Ikväll kommer Madde & Slim, får se om dom har Mirre med sig. Ska bli kul att ses och få tankarna på annat igen.


Ser även fram emot imorgon när jag ska äta frukost ihop med Jasmina och få snacka av sig lite  


Saar vi...   

Av Emma Sångberg - 29 november 2011 12:43

I fredags åkte vi till London. Resan dit gick jätte bra och vi landade tidigare än vad vi räknat med. När vi väl var framme i London så tog det lite tid att hitta vårt Hotell men till sist hittade vi det. Efter att ha chekat in på Hotellet käkade vi på Subway. Det var 10 gånger godare än här i Sverige. Sen åkte vi till Chelsea-shoppen och Stanfordbridge. Helt sjuk butik, dom hade ALLT i Chelsea. Handlade lite julklappar och kläder där. Sen åkte vi till Big Ben & London Eye. Jätte fint var det att titta på men London Eye kändes lite läskig att åka, men jag är juh höjdrädd så det var väl inte så konstigt, men jag gjorde det iaf. Vi hann även med att ta en tur i China Town och Covent Garden innan vi var helt slut och åkte till hotellet för att sova.


På lördagen blev det en dusch innan vi gick till Donkan och åt frukost. Därefter åkte vi till Madame Tussauds, det var verkligen en rolig upplevelse. En del av dockorna såg verkligen riktiga ut. Direkt från Madame Tussauds åkte vi till Sea Life London Aquarium, det var nog den bästa upplevelsen på hela resan. Där fanns allt från kräftor, pirayor, hajar, sköldpaddor, pingviner... Åk dit om du nån gång ska till London. Efter det blev det en vilo paus på hotellet med lite BK mat med oss.


På kvällen gick vi hela Oxford street. Jag har ALDRIG sett så mycket människor, sjukt asså. Blev till och med stopp på gatorna. Vi var inne på Primemarket - jätte fina, billiga kläder men FÖR mycket folk för att orka handla. 10 kassor var öppna och kön var som ett helt varv inne på Mobilia, fokl om shoppade var typ hela malmöfestivalen i en och samma butik.... SICK! Nä där blev det ingen shopping men vi handlade inne i Disney Store... Jag blev som ett litet barn när vi gick in där inne. Dit MÅSTE man åka. Dom hade ALLT och super fint julpyntat. Vi ska åka dit med barnen nån gång så är det bara. Vi tänkte åka och kolla på London bridge och lite annat men tunnelbanan dit vi skulle var avstängd så det blev en lugn kväll på Hotellet med gottis, strongbow och mycket skratt & prat.


Söndagen blev bara att åka hem och hem resan gick jätte bra trots ovädert här hemma. Var lite mycket turbulens innan vi landade på Kastrup men det gick bra ändå.


Här är lite  bilder från resan - Enjoy!


                               


                                                                                               


         

Av Emma Sångberg - 29 november 2011 12:03

Nu har jag inte bloggat sen vi åkte till London.

Jag kommer göra ett eget "London-inlägg" Under dagen så behöver inte detta inlägget bli hur långt som hellst   Men London var underbart!

När vi kom hem i söndags blev det fika hos mia päron och hämtade hem lilleman. Guud vad vi hade saknat honom. På kvällen kom vi hem och så sant som man säger Borta bra men hemma bäst! Vi slappade framför tvn och så småningom så blev det sängen för oss alla 3.


Igår var älsklingen hemma från jobb, han är förkyld med feber den stackaren. Han var iaf snäll och körde mig till Barnmorskan för efterkontroll. Det gick jätte bra och man kan inte se att jag har varit med om en förlossning. Efter kontrollen körde vi in om City Gross för att handla lite till lilleman och annat. Väl hemma så började vi julpynta lite. Älsklingen hjälpte till så gott han orkade. Jag tvättade även igår 15-19 så jag sprang mellan tvättstugan och julpyntandet. När jag var klar med pyntandet och tvätten så fixade jag och älsklingen middag. Pasta gratäng, vitlöksbröd och fetaost - Yummy!!


Resten av kvällen blev det film och mys i soffan men mina älsklingar. Det var mysigt med allt julpynt och nu är det  bara granen kvar. Snäckan ska få vara med och pynta den så vi väntar tills nästa vecka. Längtar efter att få hemme henne igen.


Idag är älsklingen med hemma så det blir mys med film och bara ta det lugnt.


Saar vi

Av Emma Sångberg - 25 november 2011 06:44

Nu åker vi till London, ses efter helgen!!!

Av Emma Sångberg - 24 november 2011 11:23

Igår blev en super toppen födelsedag för min del  

Den spenderades med mina nära och kära - dom flesta iaf  


Dagen börjades med att jag vaknade av att älsklingen pussades på mig och grattade mig på min dag. Sen somnade jag om en stund till. Lilleman vaknade vid 7.30 så fixade en flaska åt honom och strax innan 8 så kom snäckan oxå upp. Hon gjorde sig redo för dagis medans jag fixade macka åt henne. Klockan 9 lämnade vi henne på dagis och sen gick vi hem och jag började städa här hemma. Steron på hög volym och så gick städandet i ett...


Jag han med lite Zumba med, men lilleman vaknade och det var svårt med honom i selen. Så fick bli lite hitte po Zumba medans jag städade det sista. Klockan 14 mötte jag upp Petra utanför oss och vi tog en promenix, in om konsum på hevägen och sen hämtade vi barnen klockan 15. När jag och kom upp med barnen så sov lilleman och snäckan och jag började baka kanelsnäckor. Fixde middagen mellan jäsningarna och När älsklingen kom hem käkade vi och sen var klockan 18 och våra gäster kom.


Tusen tack för alla presenter, och tack för kameran älsklingen, fastän du redan gett mig resan i present   

Ja tack alla som kom och firade min födelsedag och bidrog till en riktigt trevlig kväll.


Idag blir det en mysig hemma dag med barnen, kanske blir det en dejt med Madde & Mirre med. Nu sitter iaf Sessan och tittar på Alfons Åberg med sin lillebror, hon valde den filmen för att lillebror gillar Alfons   Så himla gulligt!

Ikväll kommer Petra och hämtar henne så slipper vi dra upp henne så tidigt imorgon för att lämna henne på dagis.


Imorgon bär det av mot London.... Längtar så in i.... ska bli så kul och mysigt bara jag och älsklingen       


Saar vi...

Av Emma Sångberg - 23 november 2011 11:15

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Emma & Madde's födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Ett stort GRATTIS på födelsedagen till mig själv och min tvillingsyster Madde på vår 24-års dag  

Här är vi 3 månader


Nyår 2010

   

Dop

Av Emma Sångberg - 22 november 2011 09:35

Och så fick han namnet


Jayson Aleksander Sångberg


Det var väldigt kul att så många kunde komma på dopet. Vi samlades allihopa vid Västra skrävlinge kyrka. Efter hand som alla gästerna kom gick de in i kyran för att ta plats. Klockorna ringde och sen var det dags för oss och fadrarna att gå in i kyrkan. Vi sjöng psalmer, hörde böner, dikter och en låt som vi valt ut.. Chelsea fick hälla upp dop vattnet och torka av lillebrossans huvud efteråt.


Denna låten spelades  


Jag ser dig när du sover
så lätta andetag.
Vill ligga här bredvid dig
när natten blir till dag.


Du ligger tätt intill mig
din hud är mjuk och varm.
Jag känner sådan lycka
att ha dig i min famn.


I morgon när du vaknar
då vill jag se dig le,
förväntansfullt mot världen
och allt vad den kan ge.


Vill skydda dig mot ondska
och finnas där för dig.
Att stötta dig i livet
är ett löfte ifrån mig.


Men forstsätt nu att sova
och ligga brevid mig
För ännu råder natten
och jag vakar över dig.


Denna dikten läste min lillasyster Vicki


Ett stort tack till Jaysons Gudföräldrar


Jasmina          Aco          Madeleine



 

Tack för att ni ställer upp som guföräldrar och jag vet att ni kommer finnas där för Jayson, detta betyder mycket för oss   




Efter ett fint dop med vår fina familj, släkt och vänner så bjöd vi på fika. Det var lite stressigt eftersom vi inte fick nyklarna till lokalen förän kl. 12 och sen började juh dopet kl. 13... men allt gick bra och alla verkade nöjda ändå och det är huvudsaken. När alla fått i sig lite fika så blev det dax att öppna presenterna. Det var verkligen super fina presenter han fick och fastän att vi var så många så blev det bara 2 saker som blev köpta i dubblett. Men det tog fina Ullis och Dajana hand om  


 

Tack än en gång alla för att ni fanns där på denna viktiga dagen, ni är guld värda!!

Här är lite foton från dopet... hoppas på att få lite mer bilder så småningom av alla andra som fotograferade.


                                               

                

          

Av Emma Sångberg - 18 november 2011 11:48


Till jul ska jag ha en mistel i bakfickan! Så kan alla som stör sig på mig kyssa mig i röven !!!  

 

So Merry Fucking Christmas to you!



 

Ovido - Quiz & Flashcards