Familjen Sångberg

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Sångberg - 29 februari 2012 20:48

"Att en människa lägger sig i andras liv är ett tecken på att hon har tråkigt i sitt eget."


I förmiddags satt jag och ringde ett par viktiga samtal, den ena kanske viktigare än det andra... men i alla fulla fall... Jag HATAR telefonköer... Jag börjar som plats nummer 13 i kön på ena stället... efter 23 minuter är jag på plats nummer 1... inte en sekund för tidigt!! Men det tog ca 3 min innan jag verkligen kopplades fram... SUCK!! Men ja nu är det gjort iaf!

Där efter gjorde jag mig en gó kopp kaffe och åt en ordentlig frukost eftersom jag bara tog mig ett knäckebröd vid 7 imorse. Mmm jag älskar mitt gooa grova bröd och är inte ensam om det här hemma längre. Chelsea valde det brödet när vi var och handlade i måndags. Kul att en 5-åring väjer mörkt nyttigt rågbröd framför alla andra sorter.


En vals med dammsugaren & moppen har det oxå hunnits med idag. Vi var ute med vovven en sväng och när lillen sov så passade jag och snäckan på att kolla lite på tecknat. Men hon tröttnade på det och ville leka så jag satte mig och surfade... Hmmm detta ledde till att jag kom in på sidor... klickades i varukorgar och shoppades   Aja nu var det saker som behövdes. När Jayson vaknat så tog vi oss en promenad till Konsum för att hämta ut ett paket och handla lite. Äntligen hade Andjelas present kommit! Är nyfiken på den och längtar efter att få se när den öppnas. Hoppas dom ska bli glada för den.

Väl hemma fixade jag middag medand barnen busade i v-rummet. Kvällen har rullat på som vanligt med mys och när barnen kom i säng hoppade jag och darlingen in i en dusch. Nu kollar han på fotbollen och jag sitter här   

Har faktiskt fått se på FB att vissa kvinnor friat idag, jag som bara trodde att man gjorde det förr och att det inte var så vanligt på 2000-talet... Men ja, frieri & bröllop är alltid lika romantiskt! Och på tal om frieri & bröllop så går våra planer frammåt och fler och fler har hört av sig och lämnat svar att dom kommer, dock är det några kvar som inte svarat men det är juh go tid kvar   


All surfande på heminredning i veckan har lett till att jag verkligen vill flytta nu! Jag vill gärna flytta redan nästa månad om det hade gått. Vill bara här ifrån! Har hittat nästan allt som vi ska köpa till snäckans rum och hon tyckte oxå att det är jätte fina grejor. Hon har såklart fått vara med och bestämma vad hon vill ha i sitt rum. Vi pratade även om vad hon ska göra med alla leksakerna hon inte ska ha kvar och vi har lite planer om vad vi ska göra med dom. Det märks på henne att hon tycker det är jätte kul att få vara med och bestämma - stora damen!

Nej nu ska jag krypa ner hos mitt fina hjärta och bara njuta av honom   

God natt mina vänner, hoppas ni haft en lika toppen dag som jag!!

Av Emma Sångberg - 29 februari 2012 07:02

"Tänk så väl om en del människor vore som 500 lappar!

Då kunde jag lyfta upp dom mot ljuset för att se om dom är falska eller äkta!"


Då var det skottdagen idag, det innebär att vi kvinnor får lov att fria! Undra hur många damer i detta avlånga land som gör det idag

Det blev ännu en tidig morgon med lilltjockisen idag. Han kunde gott följa med pappa på jobbet efter som han tror att klockan ringer för att det är morgon för detta hushållet. Jag får se om där blir tid och ro till att vila lite senare idag. Har en del att stå i idag faktiskt.


Igår var det en relativt lugn dag hemma med film & mys med barnen. Vid 15 tiden började vi tvätta så jag och kidsen gick ner och satte igång 3 maskiner. När vi kom upp igen fixade jag och sessan middagen eftersom lillen somnat i vagnen. Idag blev det bakad potatis med skinkröra. När darlingen kom hem käkade vi efter att jag varit i tvättstugan en vända. Blev en aning förbannad när jag kom ner i tvättstugan och märkte att någon jävla lustigkurre stängt av strömmen till en av mina maskiner   Så det var bara att slå på strömmen och starta om maskinen igen.... SUCK!!

Det var super gott med B-potatis och längesen jag åt det. Resten av kvällen blev det mys med min fina familj medans jag då och då var nere om i stugan, men bästaste prinsessan förljde med mig och höll mig sällskap där nere   


Nej nu ska jag ta mig en macka medans Chelsea fortfarande sover och Jayson tittar på tecknat.


Tjingeling...


Här bjuder jag på lite skratt!

            

Av Emma Sångberg - 28 februari 2012 07:26

"Egentligen kan man inte beskriva en människa, men man kan beskriva vilket intryck hon har gjort på en."


Grått och trist väder är det och jag känner mig så himla deppad av det. Tycker det ska bli vår nu! Då kan man gå ut och njuta av sina promenader och slippa sin jäkla vinter jacka! Men läste på aftonbladet att våren ska komma snart så får väl stå ut nån vecka till.


Det var en jätte mysig dag igår. Kollade lite film med barnen, och när barnen vilade så fixade jag middagen. När älsklingen kom hem från jobbet så snackade vi lite och så småningom satte vi oss och åt. Chelsea tog enormt lång tid på sig att äta... Hon mådde nog inte helt 100 igår kväll men hon åt iaf upp maten och sen ville hon se film på rummet. Jag, älsklingen och Jayson låg i soffan och kollade på Real Steel. Faktiskt mycket bättre än jag väntat mig, absolut se värd!

När barnen kommit i säng så bäddade jag och älsklingen oxå ner oss och mös lite framför tvn innan vi med somnade.


Det blev en alldeles för tidig morgon idag... Lilltjockisen vägrade att somna om efter att ha fått i sig sin morgon flaska vid 6 tiden... Aja får väl se det posetiva i det hela vi fick sagt hejdå till pappsen innan han gick till jobbet. Sen dess har vi legat i soffa och myst framför Disney Junior. Prinsessan sover ännu och det är skönt att hon slapp vakna av oss imorse. Hon ska stanna hemma från dagis iaf idag med eftersom hon varit sjuk och var lite hängig igår. Får hoppas att hon är helt frisk idag.


I söndags beställde vi lite nya kläder och skor till barnen & mig. Älsklingen hittade inget som han ville ha som vanligt... Nu längtar jag efter paketet! Vet att snäckan kommer bli så glad för sina saker  Men hon är iof tacksam för allt.


Nej nu har jag inte mer att skriva för denna gången... Ska leta lite efter ny inredning tänkte jag!


Tjingeling...


Här bjuds det på lite vår foton!

  

          

Av Emma Sångberg - 27 februari 2012 14:32


 

I lördags blev det en tur till Tyskland. Jag fixade lite pannkakor och blåbärspannkakor sen när allt till lillen var packat så åkte vi till mina päron för att lämna av Jayson och hämta upp di gamle   Det var en väldigt rolig resa, jag & mojjan satt och sjöng för våra älskade gubbar och det lät så himla fint haha   

Nu är det inhandlat vin, öl och sprit till bröllopet och sen blev det lite cider och andra goa flaskor till oss här hemma. Älsklingen köpte även en Mackmyra till sin fina samling. Det blev äve lite godis och presenter till prinsessan vår!

Kallt som in i & blåste som faan hela resan och när vi kommer på öresundsbron så såg vi en båt som vält pga blåsten. Väl hemma igen så blev det kaffe och slappande hos mina päron resten av kvällen!


Söndagen bestod av massor av hemma mys. En god frukost/lunch och det känndes så mysigt att Jayson satt med oss och han fick smaka på lite allt möjligt vi hade framme och han typ gapade stort varje gång vi lyfte våra bullar från bordet för att ta en tugga haha Sötenöten!

Vi låg i soffan hela dagen. Jag kännde mig febrig och slö i kroppen. Det började redan kvällen innan och söndagen var det sååå tungt att vakna. Men upp kom man och in i soffan haha

Jayson var så snäll hela dagen och vi hade en jätte mysig dag. Vid 19 tiden hämtade vi hem sessan. Petra hade ringt och berättat att hon var sjuk. Vi sa så klart att vi kunde ta henne redan ikväll så slipper hon assas upp på morgonen om hon nu inte mår bra. Så Chelsea ville komma hem till oss och det blev vi så klart jätte lyckliga över. Hon blev oxå super glad för sina presenter vi köpt. Resten av kvällen fortlöpte med ännu mer mys och sen blev det bingen för oss alla till slut. Tack älsklingen för att du gjorde mig så glad igår kväll   Det var underbart!


Imorse vaknade vi vid 7 tiden och en timme senare kom Chelsea upp. Hon såg att jag halvlåg i soffan och var super trött så hon sa så snällt:

- Vila du emma så kan jag passa lillebror sålänge. Eller hur Jayson ska mamma vila lite så kan vi titta på Musse.

Söta älskade tösabit. Så jag la mig ner och låg och vilade mig lite. Det var så himla mysigt att höra hur hon pratade med sin lillebror. Efter frukosten gjorde vi oss redo och promenerade till Coop för en lite shopping tur. Väl hemma igen så har vi bara legat på soffan och kollat på film.

Måste bara säga att vissa människor borde juh skämmas när de beger sig ut i varuhusen. Alltid samma kläder och luktar som om dom bor på en soptipp... Vidrigt!


Vi börjar gå mot ljusare tider och när man börjar tro på att våren smyger sig sakta hitåt... Då kommer detta jävla pisse snöblandet igen... TRÖTTA MIG!!!


Nej nu är här en prinsessa som vill vila lite middag så ska passa på att lägga prinsen oxå så kan man kanske få laga middag i lugn och ro.


Tjingeling...


     


Snälla storasyrran delar med sig ♥

     


Dagens roligaste bild haha

  

Av Emma Sångberg - 27 februari 2012 09:30

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Malins födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Grattis Malin på din födelsedag

önskar vi alla 4 dig!


 

Av Emma Sångberg - 24 februari 2012 21:41

Idag har det varit full rulle sen man slog upp ögonen.

Jag och Jayson gick upp vid 8 och jag började med storstädandet direkt!

Lilltjockisen roade sig framför tvn och med att jaga vovvsingen   

Vid 9.30 åt vi båda frukost och sen fortsatte jag med städandet!

När klockan var runt 11 kom kära svägerskan förbi för att följa med på en promenad till babyringen. En skön promenad trots att det blåste ganska bra. Fick köpt en bygel till Jayson's nya stol + en dyna till den, fick den för 200:- istället för 325:-   

Hans faster köpte 2 nya dregglisar till honom och det tackar vi för ♥

På hemvägen blev det en tur in om Jägersro C och sen hemmåt. När vi gick förbi dagiset så fick vi träffat vår älskade lilla prinsessa. Hon blev själa glad av att se oss. Vi pussades och pratade lite... Sarah följde med hem en stund och det var skönt att få prata av sig. Det känns så skönt att ha vänner och familj som man kan ventilera sig med. Sen kom vi in på det jobbiga samtalsämnet igen - Shopping... Usch ja Sarah du har nog rätt vi tänker nog samma i vårt handlande.... Vi får helt enkelt stötta varandra i detta ♥ 


Kvällen har spenderats hemma hos Jasmina, Aco, Danni & Andjela - stackars tösen har börjat få ont i magen... Usch jag hoppas med hela mitt hjärta att hon snart är av med det! ♥

Nu är älsklingen och hämtar Maddes bil så vi kan komma till Tyskland imorgon, det var tydligen dubbdäck på Aco's bil... Inte värt att chansa!


En summering av veckan som varit är att den har varit så fruktansvärt bra och jag har verkligen varit på toppen humör. Helgen kommer bara till att bli mycket bättre och sen är det juh snart en ny veckan med vår fina sessa och det finns inget som klår att familjen samlats ♥


Nej nu ska jag hotta av mig mina lasor och invänta min älskade!

Gó Natt!!


Av Emma Sångberg - 23 februari 2012 08:40

God morgon alla underbara där ute!


Nyheten sprider sig: En liten Prinsessa är född! Inte för att jag är mycket för kunga familjen men barna födsel är alltid lika underbart! Hoppas att allt gått bra och att hela familjen mår bra!


Imorse vaknade jag av världens bästa väckarklocka - lilltjockisen låg brevid mig och snackade & skrattade! Säg mig finns det något bättre att vakna till än ens glada barn?! Inte för min del iaf.

Vi låg kvar i sängen en stund och mornade oss, eller rättare sagt jag gjorde det haha

Nu har han han tvättats av och fått ren blöja & kläder. Jag sitter vid datorn och väntar på att bli hungrig så jag kan äta. Är så skönt att Jaysons förkylning är på bättringshållet.


På "to do"-listan idag:

  1. plocka undan
  2. slappa
  3. slappa
  4. slappa....

Igår var vi hos mina päron på kvällen och fikade. Vi planerade lite in för tysklan på lördag. Då ska det handlas sprit till bröllopet. Nu börjar det bli dax att ta tag i resten av grejorna så att man slipper stressa i sista sekund.

När vi kom hem på kvällen slängdes lilltjockisen i säng och älsklingen hoppade in i en dusch. Sen blev det massor med mys som alltid innan vi somnade.

Jaha vad hände mer igår... Jo, jag ska börja på vattengympa nästa torsdag. Ska gå tillsammans med min mamma   Ska bli skönt att få röra på sig lite mer än bara promenader. Men jag ska fortfarande promenera som jag gör ett par gånger i veckan.

Vi köpte även en ny matstol till lillprinsen igår. Så nu ska den fina Nalle Puh säljas. Nu blev det en Småtroll stol och den kan han juh ha när han blir äldre oxå. Så på fredag blir det en tur till babyringen för att kolla efter en dyna till stolen.


 


Nej nu ska jag mysa med min lille prins innan han ska sova middag igen om typ en timme!


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 22 februari 2012 16:14

slår för dig, Mattias! Du och barnen är mitt allt   

Längtar efter att få dansa med dig som din fru!! 


Ovido - Quiz & Flashcards