Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma Sångberg - 29 juni 2012 07:22

I'm a strong girl who keeps her stuff in line.

Even when I have tears going down on my face,

I always manage to say those two words - I'm fine!


Ännu en morgon där solen skiner, underbart! Men vågar man hoppas på att sommaren ska komma nu? Har vi sådan tur?!?   

För min del kan det vara dåligt väder fram till på måndag men sen vill jag ha strålande sol i 2 veckor eftersom vi ska ha vår fina prinsessa i 2 veckor då.

Aja vi får väl se hur det blir.


Gårdagen bestod av städ här hemma, tvättning men jag hann även gå och handla med Lotta & Filip på Coop innan det var tvättdax. Super skönt väder så vi satt ute en stund när första omgången maskiner kördes.

På kvällen vid 18 tiden kom Madde, Slim & Mirre på besök. Massa snack och kaffe som alltid.

Nu vet jag och Madde hur vi ska lösa ballongproblemet till bröllopet med, hoppas det går lika bra och lätt som det verkar.


När vi blev ensamma på kvällen blev det mys i soffan med lite Jordgubbar och grädde innan vi gick in i sängen och mös lite till framför en film   


Idag ska jag fixa lite med tvätten som jag inte gjorde igår när vi hade besök. Vid 9 tiden ska jag promenera till Coop och sen vänta på att Sarah ska komma på besök    Det var alldeles för längesen vi sågs nu men så är det med hennes jobb.

Ikväll ska vi käka middag med Jasmina & Aco, ska bli jätte trevligt det med.


Fundersam fortfarande... Får rådfråga med fler vänner innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra...


Nej nu är det lika bra att ta tag i tvätten med en gång så jag kan göra oss iordning sen!


Tjingeling...


  


Lite videos från Midsommar tivolit


 
 
 

Av Emma Sångberg - 28 juni 2012 07:44

När exet säger: Du kommer aldrig hitta någon som mig!

Svara då: Det är det som är meningen!


Ny dag här hemma i sjukstugan. Lilleman hade fortfarande feber imorse när han vaknade, stackaren!

Men efter en flaska och en Ipren så är han iaf lite piggare, så det är skönt.

Än har vi inte gjort mycket mer än myst lite i soffan framför tvn här hemma.

Men jag ska iväg och handla, städa lite här hemma och sen är det tvättdax klockan 15, och denna gången längtar jag eftersom vi har så himla mkt tvätt. Hoppas dock det går fort.


Igår var jag hemma hela dagen med min sjukling om man inte räknar när jag var och handlade det som behövdes hem till middagen, Ipren och blöjor. Skulle hämta ut recept till mig på apoteket men min BM ringde mig och det gick inte att få iväg receptet så hon postade det till mig så nu får vi dubbelskydda i 2 veckor... kul... NOT!

Aja huvudsaken är att jag få mina piller.


Jag lagade kålpudding för första gången på många år. Älsklingen var iväg och fixade bilen så det var juh bara jag som skulle äta så jag passade på då. Super gott blev det. På kvällen när lilleman somnat så blev det tv, B&J och när fotbollen började så grävde jag ner mig i en bok jag lånat av Denicé - Horungen! Verkar riktigt bra änså länge. Älsklingen tyckte matchen var tradig och ville hellre se film med mig i sängen så så blev det!

En jätte mysig kväll.


Fick veta en sak för nån dag sen och vet inte vad jag ska göra. Ska man gräva i det eller ska man låta det vara. Jag har kanske inte riktigt med detta att göra men efter att ha pratat lite med Lotta om det igår så tänkte jag ännu mer... Jag hade velat få veta det... Aja jag får nog skruva lite till på detta innan man bestämmer sig för hur jag ska göra. Vill juh inte starta nått onödigt heller....


Hoppas alla får en bra dag idag, här verkar det som att solen ska våga sig fram  


Tjingeling...


Så jävla nöjd!!

 


Finaste pojken i världen!!

 



Första doppet i utomhus pool

 

  

Är man sjuk får man dispans på att ha nappen och snutten hela dagen   


Fick en flaska välling och efter att jag sköljt den och skulle ta upp

honom så låg han så här och hade somnat mitt febriga lilla hjärta

   


Min goá kålpudding



Morgonmys med sjuklingen

   

Av Emma Sångberg - 27 juni 2012 06:53

Treat your girl like how would you want your dad treat your mom,

and how you would want your future son in law to treat your daughter.


Känner mig något deppad... Inte alls kul    

Kan bero på att jag har en jäkla migrän som kom igår kväll och har hållt i sig hela natten.

Jag vet att man inte ska sitta vid datorn då men när jag ligger i soffan håller jag på att somna.

Dessutom har lilleman haft feber inatt och vaknat flera gånger. Känns nästan som att han har feber var varannan vecka, jobbigt. Jätte mammig och gnällig deluxe.

Inte lätt när mamma själv inte mår bra och har saker att göra.

Jag har en tid hos BM idag men får se om hon kan skicka receptet till apoteket ist så slipper jag flänga stan runt med min lilla sjukling. Har inte lyckats hitta någon barnvakt så...


Igår var jag i stan med Denicé och Diana. Trevlig runda blev det. Fick provat min bh med brudklänningen och jag måste säga fyyy faan så snyggt det är!

Därefter blev det en bakad potatis på Graffiti - Yum!!

Vi gick runt lite och tittade i olika affärer men jag hittade inte det jag sökt...


Vid 14 åkte jag hem till päronen för att lämna lilleman till Vicki, hon skulle ha honom medans jag fixade naglarna.

Super nöjd även denna gången blev jag, känns lite tråkigt att jag inte träffar Lizzeth förän i September. Hon har nämligen semester när jag ska dit nästa två gånger.


Älsklingen hämtade oss hos mamma efter jobb och så åkte vi hem och fixade middagen efter att darlingen uträtt några ärenden.

Som sagt så var det inte någon vidare kväll igår här hemma, migrän är fan inte att leka med...

Nej nu ska jag ringa och sen försöka vila när Jayson somnar...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 juni 2012 07:27

The best  relationship is when you two can act like

lovers and best friends.


Ja usch och fy för att sitta på simskolan igår. När vi hoppade av bussen vid badet och började gå så kom solen fram så jag tänkte "har vi sådan tur att det blir bra väder här idag med" lika snabbt som jag tänkte den tanken försvann solen   

Så det blåste och så det regnade. Men vi lyckades komma med en tidigare buss efter simningen vilket var tur eftersom sessan frös som bara den. När vi var famme på almgården lämnades lilltjockis till Denicé, jag och sessan gick upp till Petra för att lämna henne.

Jag stannade på lite kaffe vilket var såååå skönt eftersom jag frös som in i helskotta...


Vid 14 tiden tog jag bussen till studio 45, dax för vaxning. Nytt ställe för mig men jag gillade det jätte mycket. Trevlig tjej som vaxar och jätte mysig lokal. Sen fick jag ett stämpel kort så vad 6:e vaxning blir gratis, och gratis är juh alltid gott   

Det blev lite kaffe hemma hos Denicé innan jag och lilleman begav oss hemåt. Men just när jag var redo att gå så öppnade himlen sig   Ja jag kan då välja mina tillfällen haha

Tur det bara är ett hus hemifrån, men genom blöt hann jag bli ändå.


Plockade undan lite här hemma och väntade in darlingen som jobbat över. Han skulle ha mat  med sig hem eftersom vi båda varit sena hem. Pizza blev det och jag var så himla sugen på det så det satt perfekt! Dessutom köpte han från favoritstället och den godaste pizzan Calzone x-tra ost   

Lilleman badades och naglarna klipptes innan han skulle i säng, sen tog jag och darlingen ett bad innan vi la oss i sängen och mös med film.


Idag ska jag till stan med Denicé hon skulle ha passat Jayson när jag fixar naglarna i eftermiddag men hon blev kallad till akut möte, men snälla lillsyrran Vicki ska ha honom den stunden.


Nej nu ska jag få i mig nått i magen och göra oss iordning.


Tjingeling!!

Av Emma Sångberg - 25 juni 2012 08:57

Guys have no idea how long something they said can stay in a girl's mind.


Så himla skönt det var att komma hem igår, men sessan hade nog stannat kvar hos "momo & moffar" nånna dagar till. Men innan vi åkte hem stannade älsklingen på lite fika med goa bullar från Lidl sen spelade vi lite kort. Väl hemma så hjälptes vi åt att packa upp. Därefter fixade jag middagen. Kebab i pitabröd YUM!   

Barnen och älsklingen umgicks under tiden jag fixade middagen. Snäckan ÄLSKADE middagen hon åt så man trodde det skulle pipa ut ur öronen på henne haha

Kul när middagen uppskattas av barnen. Tycker hon har ätit som en häst hela veckan   


På kvällen fick snäckan se film och lite gott inne på rummet, lillebroren hade redan somnat innan 19 så trött han var men han hade juh inte vilat middag på flera timmar.

Jag pratade lite med min fina vän Madde i telefon och sen blev det massor av mys med älsklingen i sängen   


Nu ska prinsessan bli klar för simskolan sen ska vi ta bussen...


Ha en toppen dag alla där ute, även om vädert är blåsigt och dannt...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 23 juni 2012 23:32

Att vara ärlig ger mig kanske inte många vänner,

men det ger mig sanna vänner!


Då var midsommar över och den har varit jätte trevlig.

Hade dock varit trevlig om hela familjen var samlad men som sagt så skulle darlingen jubba.

Jag, barnen, syrran med sina kids, päronen och småsyskon firade tillsammans. Det blev sill, potäter, gräddfil, gräslök, lax och massa annat gött. Jag hade även marinerat en nötytterfilé & fläskfilé. As gott blev alltihop och bugasprängda som attans...

Efter en liten stunds vilande med alkoholhaltiga drycker gick vi upp från gården och värmde oss med litta kaffe, sen var det dax för gubbar & grädde... Vilket innebar bugasprängning till nästan en bristningsgräns haha

På kvällen spelade vi Plump och hade det mysigt


Idag har vi varit på Tivoli och marknad på Sibbarp. Det blev karusell åkning för mig & alla barnen, lite mat och snäckan fick ett nytt halsband som hon så stolt visade upp först för sin lillebror som även han verkade bli förälskad i det haha därefter för alla vi träffade som vi kände. Innan vi gick hem handlade vi munkar och gottis.

Mamma och barnen hoppade av bussen på Hyllie medans jag fortsatte hem för att hämta lite kläder och annat åt oss eftersom vi övernattar hos päronen idag med.

Skönt att få träffa min baby som jag saknat såååå...

Men det känns lite som en aptit retare så nu saknar jag honom ännu mer, men imorgon ska vi bara mysa alla 4 och njuta av att familjen är samlad igen ♥
 

Ikväll har Ullis & Caisa varit här hemma hos mammsen och vi har spelat plump idag med.. Det är ett sjukt kul spel om man är många som spelar.

Lite cider och snack när barnen var ute på gården och lekte dunkgömme. Chelsea stannade inne och kollade på tv och kom i säng vid 23 så nu ligger typ alla och roar sig med nått innan vi alla somnar...


På tal om att somna så går mina ögon i kors nu   


Gó natt alla och sov sött!


Av Emma Sångberg - 22 juni 2012 08:03

Life is short - live it!

Love is rare - grab it!

Anger is bad - dump it!

Fear is awful - face it!

Memories are sweet - cherish them!


Idag är det midsommarafton och det skall  firas hos mina päron. Tyvärr blir det nog bara jag och kidsen som skall dit eftersom darlingen ska jobba inatt. Kanske blir det så att han följer med en stund och äter lite iaf, men vi får se. Vi ska övernatta där och gå på tivoli imorär hon, Chelsea har tjatat både om övernattningen & tivolit.


Går dagen var underbar. Jag och barnen spenderade dagen på Segevångsbadet tillsammans med Lotta och Filip. Jätte mysigt var det. Jayson däremot uppskattade inte att bada i "kallt" vatten haha Men han lär nog sig med tiden. Filip älskade att bada, han struntade i att läpparna darrade av kylan och plaskade vidare som ingeting.

Solbrända och fina blev vi alla med   

 Till och med Chelsea blev bränd trots upprepade smörjningar med solfaktor 50 men hon har inte haft ont som tur var... Hon påpekar bara lite små kaxigt att hon snart är brunare än mig haha

Nästa gång så ska hon få gå upp ur badet flergånger och bli smörjd. Vattnet reflekterar juh solen...

Vi var hemma vid 16 tiden och jag började med maten efter att ha packat upp badgrejorna. Skulle provat ett nytt recept på en sorts Köttfärslimpa men fattades grejor och hade redan varit på ica 2 gånger redan så det blev köttbullar, röktfläskfilé, nypotatis, gräddfil & gräslök - Super gott.

Kvällen flöt på med duschar och film-mys.


Nej nu ska jag göra kidsen redo för en promenad till Coop.


Ha en toppen midsommar alla fina läsare!


Tjingeling....

Av Emma Sångberg - 21 juni 2012 06:58

It's sad when you realize that you aren't as important to someone,

as you thougth you were.


Då är det redan torsdag, jisses vad veckan gått fort. Men det är förmodligen för att vi haft massor att göra alla dagar. Idag har vi dock inga måsten mer än simskolan. Det passar oss utmärkt för det är fint väder så vi ska stanna på badet efter simningen och bada. Lotta och Filip ska också följa med   

Ska bli skoj!


Älsklingen slutar tidigare idag vilket jag uppskattar väldigt mycket eftersom han ska jobba hela helgen...


Gårdagen var vi först på simningen och därefter blev det en tur till Ikea. Johanna mötte upp oss på hyllie och sen blev det Ikea. Köpte det jag skulle ha och sen blev det lite lunch   

Vi åkte hem till mina päron efteråt för att få i oss en flabb kaffe innan dalingen hämtade oss efter jobbet. Vi åkte in om bulltoftakött och handlade. Till middag blev det Dallasburgare för oss vuxna och korv med bröd åt tjejorna. Kvällen här hemma flöt på som alltid med massa lek, bus och mysande.


Nej dax att börja packa inför badandet idag, ha en toppen dag alla där ute i solen, även ni som håller er innomhus.


Tjingeling...


 

               

Ovido - Quiz & Flashcards