Familjen Sångberg

Alla inlägg under mars 2014

Av Emma Sångberg - 31 mars 2014 20:39

Äntligen är det sommartid igen ?
Ljusare mornar & kvällar, men det betyder oxå att det är svårare att få ett stycke Jayson att lägga sig i tid och utan bekymmer.
Men om nån dag rättar det nock till sig.

Har haft en skön helg, gått bra på jobb och härligt hemma med familjen.
Denna lediga soliga dag har oxå varit toppen!

I lördags joinade jag denna utmaningen och la till 10 minuter på crosstrainern.
Imorgon är det vilodag och jag är sjukt stolt över att jag klarat det hitintills, ska fan inte ge upp denna gången!!!
På onsdag ökar jag crossen med 2 minuter till ?
Peppa, peppa, peppa...

Nu blir det frukt efter träningen och tv mys med maken ?

Av Emma Sångberg - 27 mars 2014 09:50

Redan torsdag ?
Idag är man hemma på vab igen men blir några timmars arbete ikväll.
Jayson har blivit genomförkyld med rälig hosta. Igår blev det även en tur till vårdcentralen med honom. Han vaknade 5 igår morse och klagade på ont i örat och väldigt hög feber.
Så ett samtal till vårdcentralen och lite överdrivande fick vi en tid. Jodå väldigt irriterad i båda öronen. Så fick utskrivet penicillin men skulle avvakta tills imorgon med att hämta ut det, eftersom det kan gå tillbaka eller bli värre...

Men nu till lite roligare saker..
Fick äntligen fixat naglarna igår, testade en ny form så får vi se hur det känns.. Är juh lite ovan.
Syrran hjälpte mig med Jayson igår ?
Både lämnade och hämtade Chelsea på skolan igår och hon blev jätte glad för det. Sen blev hon ännu gladare när hon fick veta att vi skulle äta Kina mat ?

På kvällen satt vi hela familjen i soffan i nattakläder och hade det mysigt framför tvn.

Ha en fin torsdag!!

Av Emma Sångberg - 24 mars 2014 13:25

Sista veckan har det vara full rulle både hemma och på jobb så det har blivit lite mindre skrivande då.

Jaysons prover är komna och visade inget avikande, lyckligaste mamma i världen!!

Ser verkligen inte famn emot denna veckan, mkt jobb , långa dagar och mkt kväll :(
Sessan kommer hem idag men henne hinner jag inte umgås med förrän på onsdag på riktigt...
Barnen Sover när jag kommer hem idag och kanske ses vi imorgon bitti om Jaysom vaknar innan Mattias och Chelsea hinner går...
Super tråkigt... Har dock försökt lägga mitt nästa schema lite annorlunda och hoppas på mindre kvällar de veckorna vi har sessan.

Nä nu blir det en tripp till jobb.

Ha en skön dag

Av Emma Sångberg - 19 mars 2014 07:54

Än har jag inte fått nått svar från vårdcentralen ang Jayson :( jobbigt att inte veta... Får kanske ringa idag igen.

I måndags fick vi mail från dagis att det går rotavirus på hans avdelning. Men efter samtal med vårdcentralen och 1177 så konstaterade vi att det nog inte är det han drabbats av.. På gott och ont!

Igår hade vi besök av Sarah,
Jätte trevligt!
Jayson har pratat om faster Sarah hela morgonen här hemma :)

Idag blir det jobb 10-19:30
Känns som det kommer bli en bra dag :)

Ha en fin dag mina vänner!!

Av Emma Sångberg - 14 mars 2014 12:42

Nu är sessan hemma igen och gladast här hemma är Jayson!
Imorse sa han med nedstämd röst:

-Chelsea vill inte gå skola mer, Chelsea vill inte va Petra mer.. Chelsea komma hem nu...

Han ser upp till syrra så himla mkt.
Var så härligt att se deras återförening båda två jätte lyckliga och sen sa Chelsea att hon är så glad att han saknat henne för hon hade tänkt på honom hela tiden <3

Nu sover prinsen, prinsessan sitter med sin padda och jag tänkte röja lite och sen vila på två panodil, pi katten för huvudvärk.

Ikväll vankas jobb så vill va på alerten då ;)

Av Emma Sångberg - 13 mars 2014 15:30

Jag tar tillbaka det där jag skrev om att allt känns lättare nu när det är ljusare ute.
För tillfället är det kaos i min hjärna!
Allt känns som en enda röra!
Vet varken ut eller in...
Usch och fy för att inte ha facit i hand just nu :(

Tusen tack till er som stöttar mig genom allt detta, juh fler desto lättare <3

Av Emma Sångberg - 12 mars 2014 07:03

3 dagar med underbart väder kan det bli härligare?!?
Även denna morgon ser ut att bli en härlig sådan :)
Idag blir det en heldag på jobb som kommer bjuda på härliga sol promenader tillsammans med våra boende.
Det är så skönt nu när solen tittar fram mer och mer. Allt känns så mycket lättare då.
Ibland önskade jag dock att man hade lite mer tid över för sånt som man inte hinner riktigt med.
Men så är livet så det är bara att ta det som det kommer ;)

Sommar semestern är godkänd för min del :) så himla skönt ser verkligen fram emot semester med barnen och maken i år eftersom det inte blev nån i somras.

Av Emma Sångberg - 10 mars 2014 18:00

Sessan är hemma! Underbart att ha familjen hel igen <3

Idag blev det ännu en vab dag men imorgon är allt tillbaka i sin vanliga ordning!
Jag såg verkligen fram emot att jobba idag. Men vad gör man.

Har haft en jätte trevlig helg!
Massa mys, god mat och trevligt sällskap :)

Ovido - Quiz & Flashcards