Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2014

Av Emma Sångberg - 17 januari 2014 07:18

Har jobbat hela veckan nästan så har inte gjort speciellt mkt annat om dagarna.
Var dålig i början av veckan med förkylning, halsont och frossa.
Men känns mkt bättre nu. Lite snuva men det ger nog med sig snart :)

Ingen ledighet i helgen men kort pass imorgon så det känna okej :)
Har gått upp i tjänst tills års skiftet, så det blir mer jobb med på lång sikt ger det oss i familjen mer möjligheter. Så vi är nöjda med vårt beslut :)

Imorgon blir det kalas för min älskade mormor som fyller 70 på måndag. Stort grattis momo <3
Hoppas på att morfar får komma hem från sjukan idag bara. Han har legat inlagd hela veckan :( <3

Nä nu ska Jayson göras redo för dagis och sen beger vi oss ut i snön :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 12 januari 2014 19:26

Efter jobb idag åkte vi och fixade en ny taklampa till Jayson. Super nöjda är vi :)

Maken lagade en jätte god middag, vildsvins stek, potatisgratäng & sås. Jag slängde ihop lite zucchini & champinjoner i stekjärnet att ha till. Svin-gott hahaha

Strax ska lilltjockis i säng, filmen ska bara ta slut. Jisses vad duktig han är. Har visat lite foton på släktingar och vänner, han känner igen alla :) namn och allt.
Visste att han var duktig men att han kan koppla ihop personer med sina barn, mammor, pappor osv var jag väldigt impad på!

Stolt mamma!

Det kommer bli sängen ganska snart för mig och Mattias med. Är förkyld som attan, har suttit i från och till sen lucia :( två Ipren och sen krypa upp i makens famn... Hmm japp så blir det!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 11 januari 2014 15:25

Det har regnat i flera dagar nu, inte för att klaga men längtar efter lite sol nu!
I torsdags när jag hämtade Jayson på dagis så var de ute på gården. Jayson gjorde ett nästan huvudhopp ner i största vattenpölen så fort han såg mig, i den stunden i hans lycka så är det verkligen värt med massa regn.

Har jobbat på i veckan och är endast ledig idag. Vill ha lite plus timmar i timbanken så man kan vara lite mer ledig framöver.

Idag har vi varit på besök hos svägerskan Malin & familj. Kaffe och byte av klappar. Trevlig stund :)
Lilla Kahleen uppskattade sin klapp :)
Efter det blev det en shopping tur till hm då Jayson är i stort behov av strumpor! Har växt som attan så alla hossor satt på halva foten haha
Nu har vi sällskap av syrran Madde och ikväll blir det pizza mys & chips m dip framför film när Jayson ligger för natten :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 8 januari 2014 11:35

Hej alla glada där ute!


Idag är första dagen på dagis för lilleman på nästan 4 veckor...

Blev en låååång ledighet för honom.

Lämnade honom på dagis kl 11, men han ville inte gå när det väl var dax att gå hemmifrån.

När vi kom fram vägrade han släppa min hand så fick lirka lite med att prata om vad tomten gav honom i julklapp och till sist gick det att gå där ifrån.

Börjar juh dock inte jobba förän kl 14 men det passar bra att lilleman är på dagis så jag kan ringa ett samtal i lugn & ro.

Men jisses... kan inte alla ha kösystem som man kan lämna sitt nummer till och så ringer de upp när där är någon ledig...


Kom fram efter ca. 15 min så nu är det gjort iaf haha

Då ska man snart göra sig klar för jobbet.


Idag är en bra dag!

Känner mig glad och positiv över mig själv :-)


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 7 januari 2014 18:57

Idag har jag haft en ledig dag och en härlig sådan :)
Imorse gick jag och lilleman upp en liten stund innan Mattias skulle stiga upp. Men har varit vaken typ 10 gånger inatt oxå... Suck... Gick dock mkt bättre de sista gångerna jag gick upp med Jayson. Han var intel lika panikslagen och inte alls ledsen så himla skönt, kanske kan man hoppas på att det börjar bli bättre... Eller att han iallafall vänjer sig vid sin sköldpadde lampa.
När älsklingen gick till jobb, byggde vi bilbana och sen åt frukost. Lite film mys innan det var dax att gå ner i tvättstugan. Gick till Ica och handlade. Sen blev det lite lunch och middagsvilning. Städat skafferiet och sorterat ut massa skit som bara stod där inne. Så mu står allt snyggt och prydligt och alla mina köksmaskinerna är avtorkade och fina :)

Lagade en ny rätt idag, köttfärssoppa med pasta & röda linser.
Super gott och nyttigt :)

Ikväll har lilleman badat och vi vuxna har planerat lite för närmsta framtiden ;) lite förändringar som är på G

Tijingeling...

Av Emma Sångberg - 6 januari 2014 16:01

Då var jobb helgen över!
Men helgen har bjudit på mer än bara arbete faktiskt. I lördags var jag hemma fram till 14 så då hade vi lite familje tid innan jag gick till jobb.
På kvällen blev det film och glass mys igen.
Söndagen var det jobb på morgonen och efter jobb satt jag och ritade med barnen innan vi körde och hämtade ut ett paket på emporia. Sen köpte jag en ny nattlampa till Jayson.
Där efter åkte vi hem till päronen på middag och fika.

Jayson verkar inte vara nöjd med nya lampan så vi får väl hitta nån ny igen
:(

Idag har jag jobbat, trött som ett as är jag och huvudvärk :(
Men jag hann hem för att säga hejdå till sessan som åkte till sin mamma idag. Så det var kul :)

Snart ska man ställa sig vid spisen och laga spagetti & köttfärssås ā la Emma ;)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 4 januari 2014 12:58

En natt med mycket vaken tid & lite sömn! Jaysons nattlampa gick sönder igår och han är jätte mörkrädd. Usch stackaren!

Idag har man inte gjort många knop här hemma inte. Ätit frukost, diskat efter oss och barnen har badat.

Nu är man nyvaken efter lite vila och ska hoppa in i en skön dusch för att sen bege sig till jobb :)

Hoppas alla får en trevlig helg :)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 3 januari 2014 20:42

Annars kan det kvitta...

Fy fan för migrän... Har haft det mkt nu sista tiden :-(
Förmodligen dax att boka den där tiden hos optikern snart!
Men blev av med den under dagen, skönt!

Julen är utstädad och alla mina fina saker är tillbaka på sin plats. Känns lite mörkt efter alla ljusstakar & granen dock men nu har jag alla mina ljus tända istället och det är juh oxå mysigt.

Barnen har varit så duktiga och hjälpt till och underhållit varandra när jag hållet på med sånt dom inte reder. Tvättat har jag oxå hunnit med idag.
Är så himla duktigt!!
Och efter allt slit idag så har jag mycket väl förtjänt tryckt i mig 2 portioner marängswiss ;-)
Detta uppskattades av sessan med :-)

Nu blir det lite soffhäng innan tittarna stängs igen.

Tjingeling...

Oboy vad man känner igen vissa i denna bilden, vissa dagar även mig själv...
Jag kämpar på iallafall :-)

Ovido - Quiz & Flashcards