Familjen Sångberg

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma Sångberg - 26 maj 2015 10:32

Jaha det där med att blogga mer gick juh sådär :-P
Men helgens nattjobbande tog hårdare på mig än jag räknat med. Men nu dröjer det nog till nästa nattpass. Helgen har förövrigt bjudit på kalas för lillebror som igår fyllde 17 år! Jisses nästa år är han myndig... Var tar tiden vägen, han va juh nyss lille lillebrodern <3

Söndagen var det match dax för Chelsea, så jag sov inget förän vi har hemma från matchen. Men kul för tjejerna som spelade 0-0 för första gången! *applåder*
Man ser verkligen hur mkt tjejerna utvecklats på kort tid. Vissa mer andra mindre men så kul dom har :)

Igår på träningen gjorde Chelsea sitt första mål och ni kan juh gissa hur glad hon var! Hon var helt exalterad av lycka nät hon sprang av planen.

Nu är jag på väg upp i stan för ett ärende och sedan luncha med en gammal kollega :)

Idag är en bra dag!
Hoppas din blir lika bra :)

Av Emma Sångberg - 21 maj 2015 21:10

Då var det dax för bredvid gång på natten på jobb. Kommer jobba lite natt i sommar så jag bad om en bredvid gång. Så i samband med detta blev jag erbjuden 3 nätter till. Tackade ja till 2 så nu har man 3 nätters arbete framför sig :) spännande!

Idag har jag haft en skön ledig dag! Jayson lämnades kl 9 imorse och sen blev det en PW med Helen :) jätte skönt väder att gå i. Väl hemma blev det lite frukost och sova lite. Några timmars sömn fick jag så hoppad jag klarar natten utan massa dumpar av trötthet.

Efter dagis och skola blev det lek på gården för barnen. Lite middag och sedan ut igen. Barnen älskar verkligen att vars ute med grannarna.

Fått hämtat ut paket idag med. En ny piké till maken, nya converse till Chelsea och nya pumps till mig... Lycka!
I måndags hämtades det ut 2 par nya skor till Jayson :)
Massa Tradera shopping haha!

Nä nu är det snart dax att hoppa av bussen!

Sov gott!

Av Emma Sångberg - 20 maj 2015 18:53

Efter en del funderingar kring min viktnedgång och träning så ska jag testa en ny träningsform. Jag har ett schema jag ska följa med blandad träning. Kommer så klart köra mkt cardio då det fettförbränner mkt men har nyligen lärt mig att fria vikter förbränner mkt mer än bara maskinerna. Så på fredag kickar mitt schema igång då "min vecka" startar. Nya tag och förhoppningsvis ett bättre resultat :)

Just nu har jag inte bloggat regelbundet. Många saker som gjort att lusten inte funnits. Jag ska försöka bättra mig med skrivandet. Är många som gillar det jag skriver och saknar mina inlägg.

Idag har Chelsea varit hemma med mig. Vi har haft en super mysig dag. Verkligen uppskattat!
Testade en ny maträtt idag, kycklinggryta men bacon!
Recept kommer i fotona!
Det var super gott och alla i familjen gillade det, stor tumme upp!

Av Emma Sångberg - 14 maj 2015 06:10

Idag är det kristi flygare och många är lediga. Men inte jag... Bussen kommer snart och det bär av mot jobb för ett morgon pass.

Men jisses vad snabbt denna veckan har gått, redan torsdag!!

I måndags var det en full späckad dag! Lämna på jobb & skola, hem, lämna på dagis, till Apoteket, Barnmorskan, gymmet, hämta på dagis, hem, hämta på skola, äta glass, lekplatsen, äta, utv samtal på dagis, fotboll och lämna till Chelseas mamma efter... Behöver jag säga att jag rådäckade väl hemma...

Tisdagen & onsdagen har varit lite lugnare :)
Jobb, gym osv... Igår var det fotboll för Chelsea igen. Sen skulle hon hem till sin mamma igen. Till helgen blir det cup. Spännande, Chelsea ser fram emot många matcher och alla kompisarna :) jag tycker det ska bli kul oxå, första gången jag kan följa med på match :))

Hoppas att alla får en härlig dag!

Av Emma Sångberg - 10 maj 2015 06:28

Vilket tradigt väder vi har idag!
Idag åkte minsann vinterjackan på igen! Fryser som attan på morgonen *brr* detta är inte mitt väder alls! Vill ha sol och värme!

I fredags gick jag på min jobb helg, kör morgonpass hela helgen. På kvällen efter middag och sådant blev det en timme på gymnet! Så skönt när det väl var gjort!

Igår hade vi en mysig hemma kväll med lite gott. Precis som en lördag ska vara. Barnen lekte och hade jätte kul efter att godiset var uppätet <3

Idag blir det förmodligen ett gympass ikväll, annars ska vi bara spendera tiden med varandra!
Det har varit skönt med en helg där vi faktiskt bara har varit hemma tillsammans allihopa. Ibland behöver man det :)

Hoppas alla haft en fin helg och ha en underbar söndag på er :)

Av Emma Sångberg - 5 maj 2015 22:33

Då var det längesen jag bloggade igen. Tiden har inte räckt till för bloggandet. Sen har det inte funnits så mkt att skriva heller. Livet står förvisso inte stilla men vissa saker vill jag inte skriva om här. Det tar jag med mina närstående vänner.

I lördags hade jag en tjej kväll, super trevligt var det. Gott att tugga på och god dryck. Sen var sällskapet super härligt. Dessutom höll en gammal klasskompis i ett sex party som var super kul :)

Söndagen var jag inte direkt bakis, men mkt trött... Blev fika hos päronen och sen köpte vi 2 nya tv apparater, en till sovrummet och en till Chelsea. Så nu får lillebror ärva hennes :) alla är super nöjda!

Igår och idag har jag jobbat kväll. Super super tråkigt att jag ännu inte hunnit träffa Chelsea eftersom jag sov imorse när hon och Mattias gick. Jayson hade kommit in till mig och somnat om för ovanlighetens skull. Ganska skönt faktiskt!

Nu är bussen snart hemma och det ska bli sååå skönt att krypa ner i sängen efter nattarundan med Gizmo!

Ovido - Quiz & Flashcards