Familjen Sångberg

Alla inlägg under november 2014

Av Emma Sångberg - 30 november 2014 23:48

En vecka sen sista blogg inlägget!
Men jag har hunnit med en hel del denna veckan så tyvärr har inte tiden räckt till bloggen oxå!

I början av veckan var jag sjuk, så jag fick vara hemma sista nattpasset från jobb.
När jag mådde bra igen åkte julpyntet upp :) så nu är det så julmysigt hemma! Älskar det! Jayson är illa glad för det som jag är :)

I fredags blev det lite ärenden med prinsen son var ledig från dagis! Bland annat fick jag hämtat mina glasögon :) är jätte nöjd!

På kvällen blev det julfest med jobb, jätte trevligt, saknar verkligen mina kollegor på dagen :(

Igår blev det sista grillningen för i år med våra underbara grannar! Det bjöds på hamburgare, öl, vin , varmchoklad med Rom och mycket mer! Jag hade fått i uppgift att göra morotsrulltårta mums!!!
En riktigt trevlig eftermiddag trots kylan :)

Idag har jag haft en mysig dag med Jayson! Inte många saker som blivit gjorda idag, bara förberett inför sessans hemkomst imorgon :))
Saknar henne så <3

För övrigt har typ min helg varit bajs rent känslomässigt! Trött, less, lissen, glad, trött, arg... massor av blandade känslor! Jobbigt när man känner sig som en jäkla berg- och dalbana inombords! Tyvärr har det hänt saker som kunde undvikits som tyvärr som bada har påverkat mitt mående helt i onödan... Men det har känner bättre idag och imorgon är det ny vecka med nya tag :)

Tyvärr har jag slarvat mycket med maten och ätit sånt som jag inte borde! Så jag ser inte fram emot vågen imorgon :(
Varför äter jag när jag är känslomässigt ur balans! Önskade att jag inte år alls istället!
Men som sagt...
Ny vecka med nya tag!

[Bild]

Av Emma Sångberg - 24 november 2014 00:26

Imorgon är det dax att väga sig igen!
Ska bli spännande efter helgens ätande haha
Men jag är beredd på att vågen kanske tom visar + imorgon!

Jag måste säga att jag börjar faktiskt tycka det är kul att klä mig och sånt igen. Börjar trivas mer och mer med mig själv och känner mig så stolt över min viktnedgång hit tills. Många kilon kvar men en god bit på vägen. Snart är mål 2 av 3 uppnått :)

Jag verkligen älskar livet igen :)

Av Emma Sångberg - 23 november 2014 15:17

Idag är det min och tvillingsyrrans födelsedag! Stort grattis till oss!

Igår hade jag kalas/party för att fira att man blir ett år äldre :)
Så jäkla sjukt trevligt! God mat, god dricka och mkt gott sällskap!
Tusen tusen tack till er som var här och tack för alla presenterna <3
Ni är underbara :)
Det var en lyckad fest måste jag säga!
Sen var det juh lite kul att kjolen jag köpte för en månad sen för att ha på mig som igår var för STOR så det fick bli en ny outfit, men jätte nöjd blev jag och ännu gladare av alla komplimanger jag fick av mina gäster och på fb/ig :) puss på er!

Sista dagarna har jag hållt på med städning och bakning, sen var juh Jayson sjuk så jag har haft fullt upp!

Idag blir det en slapp dag i soffan. Har tagit på mig en extra natt på jobb. Om en stund ska jag iväg och hämta pizza! Eftersom biljävlen är sönder blir det inte min favvo middag på min dag :(
men pizza är rätt gott det med ;)
Sen blir sessan hämtad idag pga biljävlen igen... Så när hon är hämtad blir det sängen för mig så jag orkar jobba inatt :)

Tusen tack alla igen!

Av Emma Sångberg - 18 november 2014 15:35

Två dagar som inte alla blivit vad jag hoppats på! Vill inte gå in på allt...
Fick ett mail från dagis om att 2 av pedagogerna på Jaysons avdelning ska sluta! Jag blev uppriktigt ledsen då en av dem är väldigt väldigt duktig med Jayson. Det känns som att någon ryckt undan marken under fötterna på mig ;-(

Men efter ett samtal på dagis idag känns det bättre! Ett nytt möte med special pedagogen är inbokat :)

En annan tråkig grej är att när jag hämtade Jayson idag hade han feber. Personalen hade precis tempat honom när jag kom :-(

Sen var det ett par saker till som inte alls gjorde min dag igår bättre iaf!
Men det vill jag inte gå in på här som sagt! En del saker väljer jag att behålla för de som står mig närmst bara.

Som tur är slipper jag ta vab inatt eftersom min tvillingsyster är smäll och kommer och nattar över så jag får jobbat! Tusen tack! <3

Av Emma Sångberg - 15 november 2014 19:32

Hujedamej vad jag är trött idag!
Kl 4 imorse styrde vi mot mossan och fassan för att köra till Ullared :-)

Väl framme var det bara ett 20 tal som stod i kö redan så det var skit skönt, men när vi kom ut efter några timmar så var det katastrof lång kö!!
Men vi fick fatt i alla julklappar vi skulle och lite till ;-) precis som det ska vara...

När vi kom hem till Malmö igen blev det lite käk på allans korv innan vi släppte av päronen. Sen åkte jag och älsklingen till mobilia för att kolla mina bågar jag hade lagt undan. Så lite fattigare blev man där oxå! Men nu äntligen är mina glasögon
beställda :-)

Nu har jag tagit mig ett skåll hett bad och varvat ner! Väl behövligt :-)

När Jayson kommit i säng får vi se om jag orkar packa in lite julklappar... Är jäkligt nällad på det ;-)

Av Emma Sångberg - 11 november 2014 17:28

Idag är det chokladens dag och till dennes ära har jag bakat en brownie med chokladtryffel på :)
Bild kommer längre ner!

Har haft så jäkla svårt att sova idag!! Jag blir galen! Men det får gå ändå ;-)
Ska börja jobba redan 19:30 idag... Två nätter framför mig sen är jag ledig 3 :)

Vägde mig igår och vågen visade ytterligare -1,2 kg woop woop 2 kg kvar till mitt andra mål!
Känns nästan lite overkligt att det är så nära till nästa mål!

Igår var jag hos optiken oxå, så nu ska jag bli med glasögon ??

Av Emma Sångberg - 9 november 2014 19:13

Helgen närmar sig sitt slut nu och jag har överlevt första veckan på mitt natt Vikbäcken det är med blandade känslor :)
Sista natten inatt och sen är jag ledig en natt :)

Imorgon ska jag på synundersökning så jag kan få beställt mina glasögon som jag sagt så länge!

Veckan med familjen har varit jätte bra! Vi har ätit middag varje dag hela veckan och det har inte hänt förut. Bortsett från mammaledigheten och semester.

Kvällen idag avrundades med dusch och sånt efter maten för barnen. Sen har jag och Chelsea målat hennes naglar och nu sitter hon leker frisör med mitt hår. Älskar det!!

Ser fram emot en ny vecka med nya utmaningar :)

Av Emma Sångberg - 3 november 2014 18:17

Idag ska jag gå på min första natt!
Blandade känslor...
Har försökt sova idag men det har väl gått si så där men det får gå!

Hade en riktigt trevlig helg! Festen i lördags var jätte lyckad! Hade super trevligt.
Men vågen idag visade inte vad man hoppades på men minus är mius så jag är nöjd med -0,1
Nu blir det inte nån alkohol på ett tag så :)

Ovido - Quiz & Flashcards