Familjen Sångberg

Alla inlägg under april 2012

Av Emma Sångberg - 30 april 2012 07:30

"Pay no minde to those who talk behind your back,

it simply means that you are two steps ahead."


Då var det måndag igen och denna måndagen är det Valborg. Helgen har varit toppen. I fredags hade vi kvälls sällskap av Madde och Mirre efter att älsklingen stuckit iväg till jobbet. Mycket snack och kaffe. Men kvällen slutade inte så himla kul då Chelsea fick mitt hjärta att stanna av skräck... Både hon och jag blev rädda och lissna men det ordnade sig till sist som tur var. När Madde & Mirre hade gått blev det bingen för oss töser med här hemma.


I lördags efter en god frukost så åkte vi hem till mina föräldrar för att lämna barnen där. De skulle sova där eftersom jag skulle på tjejmiddag och älsklingen skulle ut på annat håll. Stannad hos päronen på fika en stund.

Innan vi åkte hem blev det en liten runda ute på svågertorp och det slutade med att jag fick ett par skor som jag velat ha i över 1 år nu om inte till och med 2 år... Gissa om jag var lycklig!!

Sen tog vi en tripp till Svedala Outlet och då blev det ett par nya Jeans till mig med. Jag har en så snäll sambo som köper kläder & skor åt mig när vi bestämt att vi skulle vänta med det et tag till ♥♥

På kvällen körde han mig till tjejmiddagen som var supertrevlig. God mat & dryck blandat med ett trevligt sällskap. Kunde inte bli bättre. På natten kom älsklingen och hämtade mig och vi släppte av Madde & Malin i stan för att ut och svänga på di lurvige. Väl hemma igen tog jag & darlingen vars en Mintu shot & en öl/cider. Lite mys innan vi till sist somnade.


Igår vaknade jag och kände inte av att jag druckit alls så jag var glad för det. Fick sovmorgon till 10 och det var så himla skönt. Gjorde oss iordning här hemma & förberedde lite inför en grillning med Jasmina & Aco. Sen bar det av mot päronen för att hämta våra älskade barn som vi saknade så himla mycket! Vid 16 tiden åkte vi till Jasmina & Aco för att grilla och Sirak joninade oss med   Men det blåste som in i helskotta så karlarna fick stå ute och grilla, de två stora barnen var ute och lekte medans jag och Jasmina satt med bebbarna hemma som sov. När maten var klar så käkades det... SUPER gott med grillat så nu är grillningen invigt och nu längtar jag efter mer värme så att vi kan grilla mer. Kvällen slutade som den brukar här hemma, mys och bingen ♥♥


Jaha.. måndag igen... Idag står det städning på schemat sen ska juh snäckan lämna oss för denna veckan. Hon är ledig från dagis idag så jag ska träffa Petra sen för att lämna men vet inte hur, var och när än... Sen får vi väl se vad resten av dagen har att ge. Det blir inget bål i år iaf. Lite för sent för lilltjockisen och Chelsea är som sagt hos sin mamma, annars hade jag åkt iväg med henne, det är juh super mysigt med bål   

Blir det nått bål för er i år? Ha en toppen valborg alla där ute i cybervärlden!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 april 2012 09:38

"Every morning that you wake up is another chance to get it right."


Många kanske inte vet eller ser att jag inte heller har en jätte stark självkänsla eller det bästa självförtoendet. Kanske kan detta bero på att jag har skin på näsan och käften med mig.

Men även för mig finns det vissa personer som jag har svårt att säga vad man kanske egentligen tycker och tänker helt och det kan gräma mig emellanåt så att jag blir tokig. Känslan som uppstår när det händer kan äckla mig!

Jag försöker och jag gör mitt bästa för att bättra mig på detta och jaghatar mig själv för att jag blir stum när jag ska spotta ut sanningens ord...


Inatt har jag legat och tänkt mycket på mitt liv. Både negativa saker och positiva saker. Vad jag varit med om och var jag kommer att få vara med om. Jag fällde en och annan tår men fick mig även ett underbart leénde på läpparna emellanåt.


Det är kanske inte så himla konstigt att man är som man är kanske. Man får juh en del av sin personlighet från sina föräldrar och det är juh på både gott och ont.


Men min självkänsla & självförtroende är det som jag gärna skulle vilja vara nöjd över. Men efter att i många år blivit misshandlad psykistk mestadels & nedtryckt under flera år så är det inte så lätt att bli kvitt allt det negativa. Jag har fått höra att jag är både det ena och det andra så är det väldigt svårt att inte tro på det. Man tror juh till sist på att de personerna har rätt om en. Självklart att man kan säga vissa saker när man är arg eller ledsen men om man upprepar samma saker så kanske det ligger en dold sanning bakom det, som att man kanske tycker det men inte vågar stäga det annars...

Det kanske bara är jag som tänker så men ja jag tror att det är så iaf...


Vissa saker kan vara väldigt lätt att skaka av sig och andra inte. Vissa saker ristas in för livet i en.

Men jag försöker som sagt att jobba på detta varje dag på olika sätt och en dag hoppas jag på att bli stark igen.


Det var väl det jag hade att skriva om... känns skönt när man väl fått skriva av sig lite...

Det blev kanske inte så mycket positivt men jag skriver juh om min familj och det underbara varje dag och ibland kan jag behöva att bara få ut det negativa.


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 26 april 2012 08:31

"Leéndet på mina läppar betyder inte att mitt liv är perfekt.

Det betyder att jag uppskattar allt jag blivit välsignad med!"


Igår hade jag en jätte bra dag i stan med min älskade svägis! Visst var det inte nått vidare väder och man blev blöt och frusen, men dock ändå var det en trevlig dag. Medans jag fixade naglarna så tog Sarah & Jayson en tur på Mobilia. Jag blev nöjd med naglarna men man måste juh vänja mig vid hur Lizi gör dom. Det är juh annat material och då blir utse'endet inte det samma. Jag hoppas iaf på att dom ska hålla så jag slipper byta ännu en gång.

En liten stund innan jag kvar klar kom svägisen & sonen tillbaka och hon hade shoppat kläder åt honom ♥ Jätte fina   

Vi gick till möllan och åt på Subway och därefter blev det en runda till Triangeln med lite mer shopping från fastern till barnen. Snäckan fick en stor förpackning pärlor och pärlplattor och Jayson fick en body till och ett par skor. Tack snälla för alla fina saker ♥♥♥

Vi köpte en kaffe på Espressohouse innan vi tog bussen hemmåt.

När snäckan var hemma följde Sarah med oss hem och lämnade presentern till snäckan och när hon hade gått fixade jag med middagen.

Resten av dagen här hemma bestod av soffläge med hela familjen framför tvn.


Inatt har jag inte sovit bra alls. Men det är inte lilltjockisen som hållt mig vaken... det är jag själv. Vaknat och legat och tänkt flera gånger inatt. Jobbigt när man inte kan somna. Så idag är det inte en speciellt bra dag. Är smått trött men mest nedstämd...


Nej nu är det dag för lämning på dagis!

Ha en bra dag!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 25 april 2012 07:09

"Children are happy because they don't have a file in their minds called - All the things that could go wrong!"


God morgon!

 Inatt har jag sovit rätt så bra med, Jayson har sovit hela natten och vaknade först vid 6 tiden när pappsen steg upp. Det är skönt när man slipper gå upp på natten/tidig morgon.

Han ville inte riktigt somna om imorse men han låg iaf i sin säng en 20 min så jag fick ligga och dra mig en stund till efter att han fått sin flaska.


Igår kväll somnade jag ifrån matchen men darlingen väckte mig när Torres avgjorde matchen, han vet juh hur mycket jag gillar Torres. Så jäkla gött att vi gick vidare till final   

Ser fram emot att få reda på idag vem vi ska möta.


Det är juh inte direkt nått underbart väder idag men jag känner ändå att dagen kommer bli toppen! Först ska jag ÄNTLIGEN få nya naglar... Nästan alla hade åkt av så det blir ett nytt sett istället. Men kanske är bra förjag ska juh till ett nytt ställe igen och då får juh tjejen sin egen grund att bygga på i fortsättningen. Sen blir det en runda i stan med Sarah. Ser faktiskt fram emot denna dagen!


Nej nu får jag se till att Chelsea blir klar för dagis... Hon har absolut inte vaknat på den bästa sidan idag! Det är så himla tråkigt med massa trots direkt på morgonen... men ja jag får skaka av mig det och så förhoppningsvis så är det en glad tjej jag hämtar på dagis i eftermiddag!


Ha en toppen dag denna gråa onsdag alla!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 24 april 2012 21:10

"If I had three wishes I would give them all to you.

Because the only thing I really want, is to give you joy and happiness."


Fy fasiken vilken toppen helg det har varit

I fredags efter att lilleman fått i sig sin lunch tog jag en promenad hem till mina päron. För er som inte vet så är det en promenad från Almgården till Holma...

Hade jag inte stannat på vägen och träffat på folk man känner så hade det nog bara tagit 1 timme och 15 min men det tog va 1½-2 h. Skönt som attans. Älstaste lillasyrran skulle låna lillplutten över natten så att jag kunde får sova ordentligt en natt! Älsklingen kom och hämtade mig efter jobb så blev det Cevapi till middag för oss och en underbartmysig kväll hade vi ♥♥


I lördags fick jag en skön sovmorgon. Älsklingen kom in och väckte mig vid 9.45 och då hade han dukat fram en god frukost och varit och handlat mina favvo bullar, det är bannemej kärlek ♥

Massa mys under förmiddagen och vid 12 tiden gjorde jag mig i ordning för att möta upp min mor och 3 syskon och gå på 40-års kalas på mitt gamla dagis. Det var sååå himla skoj att träffa all gammal personal & se en del av de barnen som man gått på dagis ihop med. Dom hade lagt fram massa foton från tiden man gick på dagis och man fick verkligen ett gott skratt.

Vid 14.30 gick vi för att handla lite till middagen som päronen skulle bjuda på - tacos.

Sen promenerade jag och mamma från Lindängen till Holma. Vi fixade middagen och älsklingen kom en stund innan vi skulle äta. Efter maten åkte grabbarna iväg på Bio. Jag, mamma, Vicki & Jayson promenerade till Happy Candy ute på svågertorp och sen tillbaka till Holma. Hade en toppen mysig kväll och när vi var hemma igen så la vi lilleman och fortsatte mysa lite med gott ♥


Söndagen var en ren slappe dag här hemma. Film, tv och en massa mysande med mina pågar.


I går så storstädades det här hemma. Jag hade haft en underbar natt med massor av sömn. Lilltjockisen hade inte ens vaknat för en flaska på natten. Så när han vaknade vid 7 så började jag städa direkt. Vid 9 tiden kom Petra förbi med Danskortet och stannade över en kopp kaffe för att prata om lite hon ville ta upp. När hon hade gått fortsatte jag städandet igen. Vid 15 tiden hämtades vår älskade fina prinsessa hem. Vi gick en stund till lekplatsen och vid 16 gick vi hem igen för att fixa med middagen. Underbart när hela familjen är samlad och massor med mys i soffan för oss alla 4.


Efter att ha lämnat sessan på dagis imorse så åkte jag & Jayson till mitt gamla jobb för att hälsa på. GUUUUD vad jag saknar det jobbet... Boende & personal. Var super kul att träffa er alla igen! Jag kommer definitivt komma och hälsa på snart igen!

Jaha vad har mer hänt idag...

Snäckan hämtades vid 15, blev kvar en stund utanför oss så hon fick ritat lite med kritor på marken, blev inte så länge eftersom hon behövde gå på toaletten. Fixade med middagen

Laxfilé, pasta & festaost sallad till oss tjejer & älsklingen fick hamburgare ist för lax.

Jag badade med barnen innan och det var så himla kul att se hur Jayson älskar att leka med sin syster. Hon blåste massa skum och han bara garvade & garvade ♥♥♥♥♥

Nu är det fotboll på tv - Barca - Chelsea. Så klart håller vi på våra kära blåa!!


Nej nu ska jag jonina älsklingen!

Tjingeling!


           


Är helt fast på Instagram!!

              

Av Emma Sångberg - 20 april 2012 10:39

"Do small things with great love and you'll make a big differece."


Vaknade av lilleman lite innan 6 imorse. Hade hoppats på att han skulle sova till 6.30 iaf men men det var bara att stiga upp när han "kallade" på mig - "mamamamamamaaaa" ♥

Jag placerade mig i soffan med en filt och Two and half men medans Jayson låg på golvet. Fick pratat lite med min älskling imorse innan han gick till jobbet.

Denna fredagen har jag sett fram emot ett tag nu. Älsklingen är bannemej ledig hela helgen!! Inte ofta som det händer men ack så underbart när det gör det ♥♥


Inatt har i varjefall Jayson sovit bra och bara vaknat en gång som han brukar, så han kanske börjar komma in i sin normala römnrytm. Men hans mamma däremot... usch jag har vaknat och åter igen är panik känslan tillbaka...

Skratta nu inte men det känns som att något väcker mig och det gör mig skrajj...

Jag försöker intala mig att jag är så trött att jag bara inbillar mig och att jag säkert vaknar av mig själv av nån konstig anledning... Men rädslan finns där...


Aja.. jag ska iaf ta mig en promenad med min lilla prins idag tänkte jag... får se var slut destinationen blir men det ska bli skönt eftersom att solen skiner  


Tjingeling...


Av Emma Sångberg - 19 april 2012 15:41

"When you are truly comfortable in your own skin,

not everyone will like you,

but you won't care about it one bit!"


Denna dagen har man hunnit med en del faktiskt.

Det gick super bra på förskolan i förmiddags och Jayson älskade att ligga på golvet med massor av barn och få massa uppmärksamhet haha

Jag hoppas ännu mer på att han ska komma in men blir förmodligen inte så förän till nästa år - förhoppingsvis.


När jag var hemma fick jag i mig en knäcke macka och hann dammsuga innan Sarah kom på besök. Vi satt och snackade och när Jayson ätit lunch tog vi en promenad till Konsum.

Det blev lite lunch och slappande här hemma sen och vid 15 tiden gick svägis.

Jag tog en tur upp till ica som inte hade vad jag ville ha och lilleman var trött så jag tog en liten sväng här på området och träffade på Petra och barnen. Fick pussats och kramats med prinsessan lite ♥


När jag kom hem igen tänkte jag börja med middagen men kom på att älsklingen ska juh hjälpa sin svärmor att storhandla idag så det blir en senare middag...

Jag ska göra nachos tallrik till oss   


Nej nu ska jag slänga mig på soffan och mysa lite med min fina prins ♥

Men jag hade egentligen kunnat göra som Törnrosa - sova i 100 år så trött som jag är idag...

Måste få in en bra sömnrytm om nätterna snart så jag inte blir ko-ko...


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 19 april 2012 08:01

"Don't try to hurt someone on purpose just because they hurt you by accident."


Dagen igår blev inte riktigt som jag trodde, men den blev helt klart bra ändå!

Petra var här på förmiddagen och drack kaffe & hämtade snäckans danskort.

Vid middes tid kom Jasmina & lilla Andjela på besök. Kul nu när lilltjejen hänger med lite mer och jollarar till en. Det blev en trevlig kaffe dejt ♥


Älsklingen hade varit i skolan igår och när han kom hem så käkade vi en lätt & snabb middag - Nudlar & köttfärs. Sen blev det film när Jayson skulle vila men älsklingen däckade direkt nästan och när jag väl kände att jag somnar nog snart jag med då vaknade såklart lillkillen. Men vi bestämde träff med Lotta & Filip så blev det  en kvälls promenad till Konsum och en lite runda på hemvägen. Skönt att få sig en liten promenix innan man kommer hem och slänger sig i soffan för kvällen.


BTW så var både Jasmina och Lotta med om en så sjuk sak. På exakt samma ställe vid 2 olika tidpunkter så råkade dessa tjejer ut för en blottare! Så himla sjukt.. Tänk att man kommer gående med sitt barn i vagnen och där stå nån vidrig snubbe med pitten i vädert och onanerar.... Fyyy fan! Men bäggre ringde juh polisen så hoppas på att dom fick fatt i honom igår.


När Jayson kommit i säng så fixade jag lite gott åt oss

 

Sen mös vi ihop oss i soffan framför matchen. Det blev en toppen match och Chelsea vann mot Barca. Både jag och darlingen jublade   

Efter matchen så blev det bingen för oss ♥


Om en liten stund ska jag klä på lilltjockis och gå ut och möta upp Lotta & Filip. Vi ska på besök på dagiset vi vill ha in våra pågar på. Hoppas på att vi båda kan få plats i år... men det är lång kötid...

Men skänt att få komma dit och se hur där är och prata lite med dom. Vill gärna att pojkarna ska gå på dagis ihop eftersom dom redan "känner" varandra   


♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Richard's födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Stort grattis på din dag pappa, svärfar & moffar

önskar vi dig!


 

Ha en toppen dag mina läsare ♥


Tjingeling...



Ovido - Quiz & Flashcards