Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Sångberg - 30 januari 2012 14:03

"Man måste inte alltid räcka till  - det räcker att finnas till
-  allt därutöver är bonus!"


Då har denna helgen passerat och den har varit underbar.

Lillsyrran Vicki frågade om hon fick sova hos oss i Lördags och så klart att hon fick.

När jag tvättat färdigt blev det en god middag, god efterätt och gott att dricka till.

Pasta Penne med oxfilé och kantareller fast vi använde Tagliatelle ist för penne, Vitchokladmousse med Hallon och vin! Yum!

Efter den smarriga middagen blev det snacks & film! En super mysig kväll ♥


På söndag morgon kom mamma och små bröderna på frukost, mamma skulle låna vår bil och köra med Jesper på en cup i Veberöd. När dom gick vid 13.30 blev det bara massa slappande och mysande här hemma tills det var dags att hämta hem vår älskade prinsessa. Blev en lång hämtning denna gången. Pratade om att byta dag från sön-sön till mån-mån istället och nu ska vi köra detta på prov och jag hoppas verkligen det funkar för oss båda så älsklingen får mer tid med sin dotter. Så som det är nu missar han juh en del tid med henne. Men ja time will tell.

Vicki övernattade en natt till eftersom hon har studiedag idag.


Snäckan lämnades på dagis klockan 9, sen blev det bvc med lilleman för en läng och snackande, 67½ cm lång är han nu. Min långa stiliga prins ♥

Emma och Neyo har varit här på besök idag med och trevligt som tusan var det!

Nu ska jag bara ta det lugnt tills sessan ska hämtas och sen ska vi iväg ikväll!


Sen jag bestämde mig för att sluta bry mig om alla onödiga energitjuvar i min omgivning så känns det som att livet fått en ny kick och jag måste säga att det känns underbart!


Ha en toppen måndag alla ♥


     

Av Emma Sångberg - 28 januari 2012 13:51

Igår hade jag en riktigt bra dag med Paula. Efter att vi käkat frulle så promenerade vi till Jägersro C för att kolla runt lite och handla. Blev en ny body till lilleman och han fick lite trumpor som han är i behov av. Hittade jätte fräcka jeans till snäckan men hon får vara med och prova dom innan jag vågar köpa dom. Vid 14 tiden var vi utan för oss igen och Paula gick till bussen och jag gick hem och städade. När älsklingen kom hem blev det lite snack och medans han var i duschen fixade jag till lilleman så vi kunde åka hem till mina föräldrar på middag och firande av mammsen.

Det blev goda köttbullar, potatis, sås och sallad, eller som mamma säger sa-llad  

Semlor på kvällen och vid 22 tiden var vi hemma igen. Jayson åkte i bingen och vi mös med tända ljus framför tvn ♥ 



Imorse vaknade jag vid 9 tiden eller ja älsklingen kom in och pussade på mig så jag vaknade, strax därpå vaknade även lilletjockisen. Han fick kläder, frukost sen åkte vi på en liten shopping tur, älsklingen fick köpt nya jeans och boxer. Haft en jätte mysig dag med mina fina killar och kvällen kommer bli super mysig med middag och massa annat smaskens ♥

Önskade dock att sessan kunde varit med men imorgon kommer hon äntligen hem igen ♥


Nej nu ska vi börja tvätta - men inte ens det kan förstöra mitt goda humör idag   


Ha en trevlig lördag mina vänner!!



Dom hade även extra pris på söta barn så jag passade på att ta ett jag med     

Av Emma Sångberg - 27 januari 2012 07:43

"Avundsjuka är en förolämpning mot en själv och liksom järn äts upp av rost förtärs den avunsjuke av sin svidande passion"


Jag är trött på falska människor i min omgivning nu. Men ingen annan än jag själv kan koppla bort dom. Från och med nu så ska jag inte lägga en sekund av min energi på er energitjuvar mer. Jag vet var jag står och kan du inte vara ärligt till mig så an du lika bra bli väck med dig! Så nu ska 100% av min tid enbart gå till er som är mina vänner.


Fick ett mess igår av älsklingen när han var på väg hem, gjorde oss iordning för att åka och handla mat på Burger King, det var så himla gott eftersom vi inte ätit det på jätte länge.

Ingeting går upp mot en Whopper - The king!

Resten av kvällen blev det bara massa mys med mina grabbar, men båda två somnade rund 20 tiden haha Efter en stunds surfande så väckte jag älsklingen för lite mys innan vi somnade ♥


Idag ska jag äta frukost tillsammans med Paula som kommer med bullar. Hade tänkt släpa med mig henne ut på en promenad sen och uträtta lite ärenden om hon har lust till det. Annars får jag ta och göra det själv.


Vi ska hem till mina päron idag med för att fira min mamma som fyllde år i tisdags ♥

Ser fram emot kvällen!!


Trevlig helg på er ♥

Av Emma Sångberg - 26 januari 2012 10:07

Jag vill FLYTTA!!!

Vill inte bo här mer... jag kan komma på 1000 anledningar till att vi ska flytta men kan inte komma på en enda vettig till att stanna här! Just nu känns det som att jag skulle kunna bo var som helst bara det inte är här. Usch det har börjat krypa i kroppen på mig så mycket jag flytta!

Jag och älsklingen har visserligen pratat mycket om det på sista tiden och vi får stå ut här ett tag till. Har juh inte mycket mer till val.


Imorse tog vi vår vanliga morgon promenad med Disel och var hemma igen vid 9 tiden. Det tänkt att vi skulle upp i stan och kolla brudklänningar, priser osv. Men Sarah mådde inte så bra så blir nog i nästa vecka istället. Ska bli skojigt att få prova och ha sig  


Så idag ska jag bara ta det lugn och tänkte gå igenom lilltjockisens kläder och plocka ut det som inte passar och gå igenom stl 74 och se vad som behövs handlas in.


Alla har vi en gräns och min är snart nådd...


Diggar denna tjejen skarpt... haha hon gjorde hela denna filmen. Watch and enjoy!


Av Emma Sångberg - 25 januari 2012 20:19

And I love it ♥

Vad tycker du då? Lämna gärna en liten kommentar  


Jaha denna kvällen  har inte direkt varit speciellt rolig för min del...

Älsklingen gick vid 18 tiden för att möta upp Sarah för att sen åka hem till deras gemensamma broder, första gången som Mattias ska träffa honom. Hoppas verkligen att dom har det trevligt.


Ja som sagt inte en så roande kväll... Lillkillen svek mig med han lekte lite, fick ett bad sin kvällsflaska och sen däckade han. Så ja nu sitter man här och gör inte allt för mycket  

Iof rätt skönt det oxå..


Har fyndat till min fina lilla prins med idag, letar efter massor till sessan men allt fint är rent för litet tråkigt nog. Hon är i den där mellan storleken 116-122 stort hopp där emellan! Så det står mellan hello kitty & nått fräckt chickt... och jag är ledsen men jag vill döda kitty... She´s awful!! Vi måste typ byta ut alla hennes kläder nu igen, ibland känns det drygt tills jag kommer på att det innebär juh massa SHOPPING!!


Sen måste jag bara på peka att det är sååå himla sorgligt och tragiskt att vissa människor inte lär sig av sina misstag... att skämma ut sig själv gång på gång på gång.. det är fan pinsamt!! Nc, nc, nc stackars dig! 

Well, I play my cards right! So I'm good...


Saaaar vi...


 

Av Emma Sångberg - 25 januari 2012 17:01

Så gör riktiga kvinnor....inget tjafs med nånting...

Husmorstips 1:

Tryck en liten skumgodis i botten på glasstruten, så rinner inte glassen ut.
Riktiga kvinnors tips
:
Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du
ändå på soffan och äter den.

Husmorstips 2:

För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple i potatispåsen.
Riktiga kvinnors tips
:
Köp pulvermos, det håller ett år.

Husmorstips 3:

När det står i kakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd,
använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan.
Riktiga kvinnors tips
:
Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig.

Husmorstips 4:

Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick.
Riktiga kvinnors tips:

Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa
efter mig Riktiga kvinnors motto : Som jag lagar maten, så äter du den
och så vill du ha den.

Husmorstips 5:

Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den
håller sig färsk i flera veckor.
Riktiga kvinnors tips:

Selleri? Aldrig hört talas om.

Husmorstips 6:

Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig.
Riktiga kvinnors tips
:
På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg,
alltså behövs det inte.

Husmorstips 7:

För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den i två delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner.
Riktiga kvinnors tips:

Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande
har huvudvärk, men vem bryr sig.

Husmorstips 8:

Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser.
Riktiga kvinnors tips:

Överblivet vin ?????

Av Emma Sångberg - 25 januari 2012 11:25

Igår blev det aldrig nått firande av mammsen, älsklingen kom hem genomfrusen, blöt och trött så vi bestämde att vi ska fira mamma på fredag istället  

Istället blev det middag, godis, film och mys hela kvällen. Vi kom i säng väldigt tidigt med kanske lite väl tidigt men skönt var det...


Imorse ville vår lilltjockis inte somna om så vi gick upp vid nån gång mellan 7-7.30

Satte oss i soffan framför lite tecknat och mös. Vid 8 fick han en tallrik gröt och han åt som bara den. Han har nog saknat det eftersom han bara ätit flaska i typ 2 dagar.

Sen blev det en promenad med Disel i parken och på hemvägen träffade vi vår fina prinsessa som skulle till dagis ♥

Vi har bara tagit det lugnt här hemma idag med lite undan plockande och så såklart...


Jag har även beställt våra inbjudningskort till bröllopet och dom blev jätte fina  

Så fort dom har kommit hem så ska dom postas.. ohhh som jag längtar!!!


Igår fick jag äntligen en tid till Chelsea för att gå och kolla hennes polyper. Hoppas att dom kan hjälpa henne innan hon ska börja skolan. Men ja vi får se den 6:e februari när vi ska dit vad dom säger för nått.


Jag har juh glömt att berätta att fina Nelly har blivit mamma till två söta små puppisar...
Foppa & Minna ♥        

Tjingeling... Pling!! 

Av Emma Sångberg - 25 januari 2012 10:48

Är sugen på att fixa en ny blogg designe... men ja jag vet inte hur jag ska ta mig till eller vad jag ska ha för nått... Kan du hjälpa mig så skriv gärna en kommentar till mig. Jag är öppen för alla förslag! har nu suttit och kollat igenom olika bloggar, bilder osv... men det står fortfarande stilla i huvudet!!

Skapa flashcards