Familjen Sångberg

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma Sångberg - 31 augusti 2012 19:37

Don't Cheat, if you're unhappy just leave.


Då är det äntligen helg och det innebär en massa familjetajm ♥ Löövliii


Och innan jag glömmer det så kanske jag ska tala om att i alla de inläggen där det poppar upp frågetecken på otippade platser så skall det vara en sådan här ist ♥ haha


När snäckan var lämnad i skolan satte jag igång att packa ännu mer som vi inte har användning för nu innan flytten eller sådan man har dubbletter av... Vid 10.30 kom Sarah på besök. Lilleman sov så vi satt och drack en go kopp kaffe och flabbade av oss som alltid super mysigt. Tiden sprang iväg och lilltjockis vaknade precis så att vi var tvungna att gå direkt till skolan och hämta prinsessan.

Pratade med andra föräldrar på skolan om vad dom tyckte om skolan och jag måste säga att det är inte den bästa skolan heller som vi trott... Barn där råkar ut för hemska saker som föräldrarna inte blir informerade plus att det hände en inte så bra grej på skolan mitt framför tittorna på oss som fick allt bekräftat... SUCK!! Men ja Chelsea måste gå kvar där så...

På hemvägen köpte vi lunch i Thaiköket vid oss. Sen umgicks vi här hemma och fortsatte ha det trevligt. Svägisen gick hem vid 15.30 och då fortsatte jag packningen här hemma. En timme senare kom älsklingen hem med Pizza och vi åt. En mysig kväll här hemma som alltid och nu tittar snäckan på film och äter lite godis som hennes Faster köpte innan.


Älsklingen är iväg nu på ett snabbt ärende och jag passar på att blogga på DATORN hör och häpna haha


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 30 augusti 2012 18:08

I am aware that I am less than some people prefer me to be.. But most people are unaware that I am so much more than what they see!

Efter att ha haft snäckan hemma från skolan i två dagar så var det dax att gå till skolan idag & hon var så glad. Under dessa 2 dagar hemma har jag hunnit packa lite till och fyllt alla tomma lådor vi haft här hemma. Vi har även hunnit sälja av lite saker som inte ska med till vårt nya hem. Chelsea pratar mycket om flytten och ser fram emot det. Men nog om detta...

När vi var på väg till skolan så gick vi igenom Almgården som vanligt och när vi går förbi sista huset säger Chelsea
- titta han har en pistol...
- Nää då.. Säger jag och tittar upp och till min förvåning stod där 5-7 poliser med dragna k-pister och andra vapen :-O Snacka om att få en klump i magen, messa Petra som satt på balkongen nästan mittemot och frågade om hon visste vad som hänt, men icke... När jag lämnat snäckan på skolan gick jag hemåt och himlen öppnade sig så jag var dygn sur nät vi kom hem och Poliserna var kvar!!!!

Kollade på fejjan och såg att det var ett gisslandrama med en 5 åring... Ringde och berättade för Petra och sen gick jag dit upp för att följa gisslandramat... Ja klart jag var nyfiken men tänkte mest på den stackars pojken som hölls som gisslan... Men efter nån timme lyckades polisen få ut pojken och han kunde återförenas med sin mamma som tur var!

Strax därpå var det dax att hämta sessan. Väl på Almgården igen umgicks vi med Denice, sessan lekte med Tvillingarna och en till grann flicka till Petra.

Nu har vi ätit och barnen är i badet medans jag sitter och håller ett öga på dom och bloggar med det andra :-P

Trött på idioter... Ja fy faaan! Om man nu har nått på hjärtat så lätta gör fan det! Klanka inte ner på folk innan du sett dig om hur du själv är! Och framförallt snacka inte massa om folk och grejer du inte har att göra med...

Tack och adjö fiskespö...

Av Emma Sångberg - 28 augusti 2012 07:08

I världen är du bara någon... Men för någon är du världen!

Igår var det en toppen dag. Vid 15 tiden mötte vi upp Denice nere vid dagis, vi gick med in för Chelsea ville hälsa på. Där efter tog vi oss till parken så att flickorna fick leka och lilltjockis utforskade som alltid! Det är så kul att studera hur han tar dig fram - önskade att man kunde få veta vad han tänker. Vid 16 tiden gick vi hem igen och fixade middagen som
Sessan bestämt - kyllingklubba, ris och currysås. Smacka om att hon glufsade i sig, kul när maten uppskattas av familjen.
Sen körde vi och köpte lite skolgrejor till snäckan. Kvällen här hemma blev det bara slapp och mys innan vi alla kom i bingen en efter en.

Ingen kul morgon att vakna upp till :-( När jag hade bytat på Jayson och klätt honom hörde jag en lissen sessa i sin säng. Så jag gick in och då säger hon med gråten i halsen att hon inte mår bra och jag fick en Bamsekram, varm var hon så jag frågade om jag skulle ringa skolan och säga att hon inte kommer och det ville hon. Sen la hon sig ner och bad mig stänga dörren... Stackars liten, gör så ont i en när barnen är sjuka <3

Nej dax att ringa skolan nu...

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 27 augusti 2012 14:45

Jag ansvarar bara för det JAG SÄGER, inte för vad DU FÖRSTÅR!

Helgen har varit toppen här hemma! I fredags när lilleman somnat så kom twin sisen hit och vi satt och snackade med darlingen med vars en cider innan vi begav oss hem till fina Lotta för att fira hennes födelsedag!
Det blev en trevlig kväll med vin för min del när de andra groggade. Vid 23 tiden gick jag hem då de andra började bli runda om fossingarna och skulle ut till natta... Väl hemma hittade jag min make sovandes på soffan, vi pratade lite och förflyttade oss sedan in i sängen för lite mysande innan vi somnade.

Lördagen började med en tur till Willys för att storhandla. Väl hemma åt vi en god frulle och sen slappade vi bara hemma hela dagen. Film, pratade pch hade det så himla mysigt!

Söndagen börjades med att hämta upp lådor ur källaren och rensa lite inför flytten. Detta ledde i sin tur till att lite grejor blev nerpackade. Kvällen här hemma bestod av Nattning av lilltjockis som tog 1,5 timme på sig att somna... Därefter blev det godis och film för oss innan vi beslöt oss för att ta myset i sängen med en annan film ?

Idag har jag pch Denice varit på CG, jag behövde blöjor och lite grönsaker, super skönt med promenad! Denice följde med upp på kaffe och fick lite kläder till Emilia och vi snackade, skönt att få rensa ut i huvudet... Sen gick hon med mig för att hämta hem sessan från skolan. Hon var så glad av att se mig och lillebror att hon blev lite lissen ? lilla hjärtat!
Väl hemma igen har vi rensat lite på hennes rum och vi har packat ner mycket inför flytten!

Nej nu ska jag göra barnen redo för en lekstund i parken :-)

Tjingeling!

Av Emma Sångberg - 24 augusti 2012 09:41

Kom ihåg att du är unik och inte kan ersättas på denna jord. Du kanske har många fel men någonstans är du ändå god!

Igår var jag inne på festivalen för första pch sista gången detta året. Fast det gör inte så mycket när det bara blir sämre och sämre för vart år. Jag hade sällskap av päronen. Vi gick en sväng, lilleman fick en äpplemunk av moffa, sen delade jag och mamma en langos men måste skryta och säga att mina är mycket godare! Sen tog vi en sväng till och innan vi gick fick lilleman en ballong som han älskar, Richard åt friterad banan och jag och mamma delade på en sushi låda. Jag köpte även en bit brie på osthuset och det visade sig vara den godaste jag någonsin ätit!

Vi var och sa upp vår lägenheten igår! Vilken befrielse! Längtar här ifrån!

Det blev middag hos päronen och kvällen här hemma var mysig med tv och film tills det var dax att hoppa i bingen.

Jag ställer mig frågan igen... Varför är det så jävla svårt för vissa personer att säga ifrån när de har nått på hjärtat?! Förstår inte hur man orkar ha en massa små bagateller inom sig för att till sist explodera av dem?!?
Dessutom när man pratar om att säga ifrån när man har nått på hjärtat så har man inga problem med att säga nått med det är tydligen bara en lögn...

Nej nu blir det lite mys med lilltjockis innan jag ska ner och rota i källaren :-)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 22 augusti 2012 07:34

Don't convince yourself, Belive in yourself! There's a huge difference.

Jag har inte bloggar på en vecka nu men det har juh sin anledning!
I förra veckan var det så himla mycket att göra inför bröllopet! Som var i lördags, så nu är jag fru Sångberg och det känns så himla bra!

I måndags började sessan skolan, var med henne på första dagen men efter uppropet gick jag och Petra och hon bjöd på kaffe. Vid 12 hämtades sessan igen och det blev en tripp till Jägersro och sen lite mer kaffe!
Kvällen bestod av film och mys med min make <3

Igår var jag på jobbet och hälsade på, passade på när jag ändå skulle ha lönesamtal. Där efter åkte jag till ikea med Denice, super trevligt och även jag fick köpt nått trots att jag inte skulle haha
Eftermiddagen spenderades i parken samtidigt som jag tvättade. När älsklingen kom hem från jobb hade han glädjande nyheter - Vi fick lägenheten och flyttar 1 okt :-))))))
Är så jäkla lycklig!!!
Petra kom förbi på kvällen för att Mattias och hon skulle skriva under papper till skolan. Sen pratade dom lite om flytten och annat...

Idag är det sjukt mysigt väder och detta passar mig utmärkt med regnet!
Jag har haft skallebank sen igår och den verkar inte ge med sig nu heller. Men kanske under dagen...

Nej nu ska jag mysa lite med min påg som förresten GÅR nu!! Han började med det på sin 11 månaders dag :-)

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 14 augusti 2012 09:04

Forget what hurt you in the past, but never forget what it taught you.


Äntligen känns det som att pusselbitarna faller på plats. Inte bara ut bröllopets synvinkel utam allmänt! Vi har fått en tid för visning nu och det sker på torsdag! Hoppas, hoppas, hoppas... Vill så gärna flytta här ifrån! Sen vi fick mailet ang lägenheten så har jag börjat drömma mig bort här ifrån!


Idag blir målaren klar här hemma med och elektrikekrn har varit här och bytat ut kontakten i köket som var från 1900 frös ihjäl... Nu är det bara snickaren som skall komma och sätta upp gradinhängen åt oss med eftersom där inte fanns några när vi flyttade in fick vi borra själv men vill inte göra det igen...


Jaha vad med på "to do list"....

Ska hem till päronen i eftermiddag för att fixa mer till lördag. Fler bullar skall bakas och sen är det lite mer planerande inför kommande dagarna denna veckan... Känns så himla underbart att få så mycket stöd av päronen. Tusen tack   


Får besked om buketten idag med. Var över hos Petra och Mattias för att prata med Mattias om den. Han jobbar där den beställs ifrån så han skulle se vad han kunde göra för att få den som jag ville och kanse lite rabatt med    Jätte snällt!


Strax ska jag måla mina och snäckans naglar och ha lite tjej mys, men först ska lilleman nanna en stund!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 13 augusti 2012 10:41

Best relationship: talk like best friends, play like children, argue like husband and wife, protect each other like brother and sister.


Idag är målaren hos oss och har börjat måla om köket! Så skönt att det äntligen blir fräscht där ute.

Jag är just nu barnvakt åt Filip men barnen leker så himla fint så det finns möjlighet att sitta vid datorn! Det passar utmärkt eftersom jag har en hel del att ordna inför bröllopet via dat0rn.

Jag har redan ringt lite samtal som rör buketter som skall fixas. Jag har även skrivit ut lite papper, gjort klart kompletteringarna till prällen som jag ska gå upp och lämna till kyrkan. Måste dock få fatt i personerna som har hand om lokalen vi hyrt och höra om där är ngt internet där så slipper vi köra musiken genom mobilerna. Har ringt utan att få svar än så länge...


Vad har annars hänt i helgen då...

Jasmina, Aco och Andjela var här och käkade middag och vi planerade hur vi ska göra allt innan kyrkan på lördag. Till middag blev det Ryggbiff, potatis och rotfrukter i ugnen och rödvinsky. Att dricka till blev det vitt vin och öl för grabbarna.
Jag gick iväg vid 18 tiden för att hämta hem vår prinsessa! Pratade lite med Petra & Mattias innan vi begav oss hem igen.

Efter att middagsgästerna gått hem blev det film mys med lite mer vin och lördags gott.


Söndagen spenderades hos mamma där vi bakade bullar till bröllopet och tyvärr räcker inte dom som bakades eftersom den 3:e degen intee jäste nått alls på 1,5 timme   Så det blir att baka ännu en sats nu i veckan om inte 2 till och med. Men goda blev dom eftersom vi bara var tvungna att provsmaka dom   

Det blev en snabb och lät middag där hemma med, makaroner och korv sen stekte jag pannkakor som vi hade till efterrätt.

Väl hemma igen gick jag ner i tvätten med 1 maskin tvätt eftersom jag omöjligt kommer hinna utnyttja min tvättid denna veckan pga bröllopet. Ska se om jag kanske kan köra en maskin till ikväll eller imorgon. Vi tömde köket på möbler och maskiner som står framme så att målaren kunde börja måla idag. Barnen fick badat och när kidsen somnat så däckade jag och älsklingen med som små bebisar haha


Tjingeling...


      

Ovido - Quiz & Flashcards