Familjen Sångberg

Alla inlägg under oktober 2014

Av Emma Sångberg - 30 oktober 2014 22:18

Då har jag gjort mitt sista 21 pass för detta året iaf! Nu har jag bara morgon dagen kvar sen är det dax att gå på natten :)

Har velat skriva varje kväll som gått nu men verkligen inte orkat...
Lite snabbt om dagarna som gått.
Storhandlingen är gjord! Skönt, alla skåp på fyllda plus att jag slog på stort när jag var på bulltofta kött. 10 kg färs både skinkfärs & nötfärs är fördelade så det blev 30 middagar på de kilona... Inte så kul att packa dock men det gick!
Nya klor är fixade oxå! Härligt! Har hunnit med 2 intervjuer denna veckan med. Woop woop här går det undan!

På lördag blir det fest och syrran har övertalat mig att hänga med på zumba! :-O ska bli kul haha

Nä nu går ögonen i kors så dax att Nanna

Natti natti

Av Emma Sångberg - 27 oktober 2014 21:08

Det har varit en riktigt bra dag idag :)
Vågen visade -2,6 kg yeeeeaaayyy :))
Nu är jag väldigt nära mitt nästa mål!! Klarade ett mål idag :) motivationen sprudlar!!

Vi fick middags gäster idag. Syrran och Leo kom i förmiddags och sen kom Caisa och Ullis oxå. Caisa har fotograferat Jayson inåt igen. Tråkigt att dagis inte tar några profil bilder längre :(
Men tur att vi har Caisa som är jätte duktig :) Är nyfiken på resultatet :)

Ha en fortsatt fin kväll alla

Av Emma Sångberg - 27 oktober 2014 06:49

Då var det en ny vecka!
Den sista veckan på min dags tjänst på jobbet! Spännande!
Men idag är jag ledig!

Nu är det soffhäng med prinsen.
När dagen kickar igång blir det invägning, hoppas på minus såklart!
Ska iväg och fixa klorna idag oxå sen kommer lillasyster Johanna och jag ska försöka hjälpa henne med nån läxa i hälso nånting får se hur det går haha :)

Av Emma Sångberg - 25 oktober 2014 21:23

Tusen tack alla som kommenterat och hört av sig till mig efter mitt förra inlägg! Ni är underbara!

Jag har fått förlängt ännu en vecka på jobbet, natt såklart. Så nu har jag jobb till den 28/12 sen får vi se vad som händer. Ännu en intervju är av klaras i veckan som gått. Kändes toppen!
På tisdag väntar 2 till intervjuer :) eftertraktad kvinna ;-P

Nu har jag 4 pass kvar att göra i dagtjänsten sen går jag på mitt natt schema... Blandade känslor :-S
Men det blir nog bra :)

I veckan har jag hunnit med en hel del, det bästa av allt var egentid med sessan! Vi va i stan och gjorde lite ärende sen blev det en lunch på Miss Asian, första buffén för snäckan! Super mysigt!

Idag sover hon över hos kusinerna Moa & Leo :)

Jayson gick och la sig tidigt ikväll. Han skulle städa rummet och sen skulle vi ha lite lördags mys med godis. Men han ville lägga dig utan godis bara för att slippa städa... :-O
Jäkla unge!! Men vad han inte vet är att han SKA städa imorgon innan han får göra nått annat...

Av Emma Sångberg - 22 oktober 2014 15:41

Nu är det längesen igen!
Är inne i en jobbig svacka och all ork och lust är borta! Men vi kommer till det sen!

Båda barnens operationer har gått jätte bra! Chelsea är jätte nöjd och wow vilken skillnad! Hon är så himla stolt, med all rätt!
Jaysons op tog ca 25 min från att vi satt oss i väntrummet tills vi fick gå hem! Man kunde absolut inte ana att han varit sövd den dagen.
Jätte duktiga barn vi har <3

Jayson är inne i 3 års trotset och jag håller på att bli tokig!
Jag bara skäller, skriker och suckar!
"Sluta" "gör inte så" "nu räcker det" osv är fraserna som går varma här hemma!
Känner mig som sämsta mamman ever! Låt tiden gå fort och att denna fas är över snabbt!

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2014 19:11

Allt gick jätte bra och hon mår bra efter omständigheterna :)
Önskade att jag fick vara med henne men det fick räcka att ha henne i mina tankar <3
Till och med Jayson hade pratat om att hon skulle opereras idag på dagis. <3

Imorgon är det hans tur!
Han tycker det ska bli kul, han säger att han ska göra samma som Chelsea, hoppas det håller i dig till imorgon :)

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2014 07:29

Nu är Mattias och Chelsea på sjukhuset, ja hennes mamma oxå såklart!
Jag börjar känna mig lite nervig här hemma!
Men detta kommer bli så jäkla bra!
Det är bara att invänta att Mattias hör av sig senare!

Älskar dig sessan <3

Av Emma Sångberg - 12 oktober 2014 20:28

Puh vad jag är trött nu!
Har gått i ett hela dagen!
Jobbat 6:55-14 sen hem och då kom morsan och brossorna på fika. Vicki va redan här sen igår :)
Maten lagades när de gick, sen åkte lilleman i badet. Ren bäddat sängarna under tiden han badade!

Sen var det dax att fixa sessan inför sin operation imorgon! De ringde i fredags och hade ett återbud så hon fick den tiden!
Nagellacken är borta, skrubbad med descuton och rensade öron :)
Så ren har hon nog aldrig varit haha imorgon bitti blir det en repris...

Vicki åkte vid 19:30 så då hoppade jag in i en låååång skön dusch. Passade på att göra mina kvinnliga plikter samtidigt ;)

Nu blir det soffmys med tända ljus tills sängen kallar :)

På tisdag är det dax för Jayson att genomgå sin op!
Men sen är det över :)

Ovido - Quiz & Flashcards