Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 27 juli 2011 19:03

Då har jag äntligen bestämt mig för vilken skötväska jag ska ha och den är sååå fiiiin   


Imorse var de inte lätt att stiga upp när klockan ringde, har typ sovit 2-3 timmar inatt   Men det var bara att stiga upp och bege sig iväg till jubb. Det har gått jätte bra på jobb idag, mina kollegor var snälla och lät mig ta det lätta och det tackar vi för.


Efter jubb kom jag him och såg att jag fått post från försäkringskassan & Libero... Det var en massa kuponger från Libero så nu ska jag snart handla hem lite produkter och servetter, för blöjor har jag nog redan så det räcker ett tag iaf   

Jag ställde mig och diskade det lilla där var när jag kollar klart posten och mitt i allt kom min fina älskling him, men gick lika snabbt igen... Men bara en sväng med odjuret  


Sen slappade vi lite i soffan innan jag bestämde att vi skulle ta oss till Konsum och handla... När vi hade handlat och kom him så ställde jag mig och bakade hallonpaj som precis blivit klar så nu ska vi hoppa in i en skön dusch och sen fortsätta kvällen i soffan med film, paj och massor av kaaaarlek  


Hajen pajen!!  

   

Det blir den svarat   

 

Hallonpajen

 

Av Emma Sångberg - 26 juli 2011 22:09

Tjenis penis!!


Ja det var goo figa hos Emma & Stoffe, kaffe, coca, saft, vaniljgifflar, 2 olika sorters chips och ett super gott sällskap  

Tycker verkligen synd om dig Emma att du svullnat som du gjort men du ska veta att du är fin ändå  

Det blev självklart mycket bebis- & förlossningsprat idag eftersom Emma är beräknad 5 dagar innan mig. Tänk så kul om man möts upp på förlossningen haha

Tack iaf till er för en jätte trevlig kväll men mycket skratt.


Från en sak till en annan... Måste få asgarva   

Tidigare idag blev både jag och min fina darling utstrirrade när vi var på coop! Asså ja älsklingen har nått som var ditt men kanske dags att gå vidare! Sen är det faktiskt pinsammare att bara glo som idioter än att bryta isen med ett hej eller så... Men jaja vi fick oss ett gott skratt och det förlänger livet!! Sooo de soo...


Snart dags att hoppa i loppelådan men först får jag stjäla min baby från tvspelet 2 min så vi kan mysa lita  


Adjöken säger denna fröken...  

Av Emma Sångberg - 26 juli 2011 16:38

nu e dé koooskiiiit i haaaaugen... där ligger pigan mé öppen kjol med drängen på mauuugen...   


Imorse var det bara att stiga upp 8.20 när klockan ringde fastän att jag knappt sovit inatt... igen!!

Men det var lättare att komma upp eftersom vi hade nått att se fram emot för 9.20 var det dags för sista UL.

Det gick jätte bra på UL, lilleman mår jätte bra och ligger fortfarande fixerad och nu är det inte nån större risk att han flyttar sig utan kommer ligga så tills det är dags att komma ut. Hans mått var perfekta och nu väger han 2051 gram och beräknas väga ca 3500 gram när han föds, dvs på BF datum. Så ca 200 gram per vecka ska han lägga på sig. Vi fick 5 nya fina bilder på vår prins. Jag tycker att på en av bilderna är han väldigt lik storasyster från en av hennes UL-bilder   


Efter UL åkte vi till Coop på Stadion för att möta min syrra & Leo. När dom hade handlat vad dom skulle ha åkte vi med dom hem på en kopp kaffe innan det var dags att bege sig tillbaka till Cura kliniken för ett gyn besök.


Undersökningen visade att livmodern var sluten och tyvärr kan jag inte sjukskrivas eftersom Försäkringskassan hade nekat det efter omständigheterna. Så imorgon är det jubb som gäller igen och sen får vi se hur jag klarar mig. Skulle det kännas rent förjävligt så får jag boka en ny tid och så får vi se vad vi kan hitta på då.


Väl hemma igen blev det ett samtal till försäkringskassan och sen anmälde jag mig mammaledig from. 29/8. Så nu har jag 1 månad kvar att jobba så vi får hoppas att det går bra. Min chef är informerad om min situation och ska göra allt för att möta mig på vägen för att det ska bli så bekvämt för mig som möjligt, är tacksam över att ha en så förstående chef som jag har.


Nej nu ska jag ut och fixa middag, älsklingen fick bestämma så idag blir det mina himmagjorda pannbiffar, stekt lök, himmagjord mos & sås... Känner tyvärr ingen aptit men måste äta för lillemanskull... Sen blir det en fika hos Emma & Stoffe. Längesen sist så det ska bli kul & spännande och se hur hon förändrats under sin graviditet   


Adios amigos...

Av Emma Sångberg - 25 juli 2011 16:02

Igår blev det inget bloggande... Jag och darlingen hade sovmorgon till kl 11, skönt att få sova ut efter en kvälls festande. Lite tjat om lördagen men det var super trevligt! När vi vaknat åt vi frukost och sen gjorde vi oss iordning för att köra iväg till Onoff bla. men 3 butiker var tömda så vi tog en tur till Lund och gick på märkes outlet sen körde vi mot Malmö. Men innan vi körde hem tog vi en tur till märkes outlet i Malmö med. Det var en trevlig tripp men tyvärr inga köp, hittade inget.


Väl himma igen tog vi det lugnt och inväntade att klockan skulle bli 16.30 sen gick vi ner och mötte upp Sarah & Hassan för att åka till Lamare och hämta hem pizza.


När vi kom hem till oss igen käkade vi och ni kan tro det satt gott i kistan, Malmös bästa pizzor!! Efter mauden gick jag och Sarah till Ica och handlade hem lite gott som vi sen åt till två filmer "Hall Pass" & "Trust". Första filmen var en komedi som var ok och den 2:a var jätte bra men lite tradigt slut. Sen gick Sarah & Hassan hem och jag & älsklingen satte igång en film till men såg inte hela vi somnade på soffan som vanligt  


Imorse när gick vi upp 9 och jag började morgonen med att ringa till min BM & älsklingen förberedde så vi kunde se klart filmen vi somnade från, "Arthur". BM var upptagen så hon skulle ringa under dagen. Filmen var ganska bra och efter den åkte vi till min syrra på en kopp köffe. Petra & Julia kom förbi och vi snackade massa bebis, jag är 4 veckor längre gången än henne.


Vid 15 tiden ringde min BM, då hade vi nästan precis kommit hem. Fick en akut tid imorgon till en gyn... Så imorgon kommer domen! Jag ska lämna morgon urin för odling & genomgå en gynundersökning iaf sen får vi se vad som händer. Hoppas man kan få lite svar på vad som står på... Imorgon är det även sista UL, om det nu inte blir så att vi kommer behöva fler. Ska bli kul att få se plutten igen... Snart är han äntligen här!!


Nej nu ska jag fixa maud till oss, ida blir det bara en lätt midda... Nudlar & köttfärssås...


Hajen!!

Av Emma Sångberg - 25 juli 2011 15:43

I lördags hade vi en liten fest för älsklingen som fyllde 29 år i fredags. Vi bjöd på öl och vin samt mina fina smörgåstårtor som jag gjort helt själv! Alla älskade smörgåstårtorna och tyckte dom smakade mycket gott. Ett stort tack till alla som var här och gjorde kvällen lyckad för min älskade sambo. Mattias tackar även för presenterna han fick   Jätte kul att så många kunde komma. Det som sagt en väldigt lyckad kväll med mycket skratt!


Så tack än en gång till alla er som var här  


Här har vi lite bilder från festen!!


   

Av Emma Sångberg - 23 juli 2011 14:01

Skänker massa tankar till Norge & alla anhöriga till de som omkommit. Det är fruktansvärt att detta hänt...


Igår gick jag till sängs vid midnatt men tog en liten stund innan jag somnade. Sen vaknade jag strax vid tre och gick på toa sen ringde älsklingen som jag bett honom om för att medela att han var på väg hem nu. Jag gick upp och bytade om, tände massa ljus och gjorde det väldigt mysigt med underbar musik och sen la jag mig i soffan och väntade in darlingen. Vi hade en väldigt mysig stund på soffan och han blev självklart överraskad och glad över min lilla outfit  

Efter myset somnade darlingen som en bebbe på soffan och en stund senare gick vi in i sängen.


Imorse gick jag upp vid 9.30 Jag började min morgon med att damma, bytade även lite foton i våra ramar. När jag dammat och förberett inför dammsugandet & moppandet ställe jag mig för att dekorera smörgåstårtorna. Ville juh inte väcka min baby så jag gjorde sånt som inte låter en massa. Jag måste skyta och säga att jag är super nöjd med tårtorna, kommer foto så småningom.


Precis när jag var klar med den sista så kom min fina sambo upp   Efter lite morgon pussande & mys började jag dammsuga och älsklingen kom efter med moppen. Sen var vi klara med städningen! Så vi har suttit och pratat lite i köket och nu så passar jag på att blogga innan jag ska hoppa in i duschen för att sen fixifixa mig innan våra gäster kommer och det blir fiesta!! För idag/kväll ska darlingen firas!!


                            

Av Emma Sångberg - 22 juli 2011 21:06

Vad har du för TV-kanaler? 

Typ alla


Har du åkt moped någon gång?

Ja, ett fåtal gånger, trillade en gång sen blev det inte så mycket mer efter det..



Har du busringt någon gång?

Ja, har inte alla det?!


Har du fått felparkeringsböter?

Kan bli svårt utan körkort

 

Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?

Nej & nej...


Vilken är den plats längst bort som du har besökt?

Grand Canaria måste det vara


Vilken är din favorit bland tecknade serier?

Ser inte så mycket tecknade serirer men om jag måste välja så Simpsons.


Kan du alla orden i nationalsången?

Pinsamt men nej...

 
Badkar eller duschkabin?

Dusch


Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?

The Mechanic


Chips eller popcorn?

Chips


Vilken färg på läppstift använder du?

Använder inte läppstift


Apelsin- eller äppeljuice? 

Äpple


Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?

Chelsea, jag åt kyllingkebab & hon åt nuggetstallrik


Favoritchoklad?

Marabou Apelsinkrokant


När röstade du senast?

Förra året... va de va?!


När åt du en hemodlad tomat sist?

Det vet i katten


Har du vunnit en prispokal någon gång?

Många under mina år som brottare


Klarar du att tanka själv?

Har aldrig provat


Har du beställt något från exempelvis TV-shop?

Japp en Magic Bullet som var rena skitet!

 

Pepsi eller Coca Cola?

Coca såklart


Vad var det senaste du handlade?

2 sprite, 2 askar cigg och plastfolie


Har du kräkts offentligt?

Jepp

 

Tror du på kärlek vid första ögonblicket?

Ja


Har du ringt något betalnummer?

Ja då


Kan man vara vän med sitt ex?

Nja, inte polare kanske men komma överens


När besökte du ett sjukhus senast?

När jag lämnade blod inför mitt KUB test.


Hade du mycket hår som liten bebis?

Nja, mer fjun tror jag


Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar?

Tele 2´s automatiska tror jag


Vad har du i din väska?

Just nu... Almanacka, flingor, busskort, solbrillor, nycklar, headset...


Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig?

Innan sängen så somnar jag i stort sätt alltid i min älsklings famn i soffan


Vad är du tacksam för idag?

Min familj, släkt & riktiga vänner


Är du kär? 

Upp över öronen

 

Är du likgiltig?
Nej!!


Är du röksugen?
Nej, stolt över att jag slutade röka för snart 7 månader sen Wiiihooo!!


Är du rik?
Nej, men vi lever gott i denna familjen


Är du fattig?
Nej, vi lever fortfarande gott


Är du trött?
Inte än, men snart hoppas jag!


Är du shoppingsugen?
Always!!


Är du töntig?
Ja, det är jag nog med


Är du ressugen?
Med tanke på att vi bokat resa till London i November så.. Ja!


Är du skolsugen?
Ja, lite smått faktiskt


Är du irriterad?
Nej, har jag inte vatt på hela dan


Är du festivalsugen?
Nja, mest för mauden så fall


Är du alkholsugen?
Nja, inte på att kröka direkt! Men efter som jag inte får dricka nu så kan jag sakna att kunna ta en kall cider eller ett glas vitt i sommar värmen.


Är du saknad av nån?
Ja det är jag, av ganska många skulle jag tro. Vet en del som gör det iaf


Smeknamn?
Bara som älsklingen kallar mig


Bästa åldern?
Finns ingen bästa ålder, man gör livet till vad man vill ha det ti...


Bästa tidningen?
Läser inte tidningar så ofta, mest när man sitter i väntrum osv. så har ingen


Hur sminkar du dig?
Id mineral puder & mascara... ibland lite eyeliner eller lip-gloss


Höstens accessoar?
I min smak... Skärp!


När stal du senast något?
Oj... 2 knäckemackor på jubb om det nu räknas haha


Hur många timmar sov du inatt?
5 timmar skulle jag tro att jag fick ihop det till


Vilken film såg du senast?
Liar liar 


Vilken internetsida besökte du senast?
www.facebook.se


Vad sa du senast till vem?
Ja, jag ringer om det är nått - skrattade... Till min kära vän Madde


Vem fick du senast sms från och vad stod det?
Baby - hahaha


Vad gjorde du i förrgår?
Jobbade till 14, sen gick jag hem "sjuk" eller vad man ska kalla det, pga graviditeten iaf så inte skubbesjuk. Var hemma och tog det lugnt med min älskade sambo


Vad har du gjort idag?

Sambon fyller år, gjort smörgåstårtor till imorgon, lagat middag, fikat hos min plastis, myst med älsklingen, skalat räkor och en massa annat... 


Vad ska du göra idag?
Borsta tänderna och sova lite innan älsklingen kommer hem inatt och ska få en överraskning...


Hur många msn-kontaktetr har du?
30 stycken skulle jag tro


Vilket land besökte du senast?
Danmark


Hur många snälla känner du?
Rätt så många


Vad såg du senast på tv?
2012


Vad är det för märke på din dvd-spelare?
Ps3


Vad har du dåligt samvete för?
Det har jag inte!


Vad har du för skor?
Pumps, air max, puma, foppatofflor, tygskor, reebook classic's, stövlar, loafers och många fler...


Vad har du på dig nu?

Bara trosor


Vilken musik har du lyssnat på idag?
Det älsklingen spelade för mig


Skulle du säga nej till sex idag?
HAHAHAHA... Brukar inte säga nej


Är du vegitarian?
HELL NO!!


Har du sagt "jag älskar dig" till någon idag?
Ja, flertal gånger


Vad heter dina kusiner?
Tony, Therese, Terese, Christian, Cecilia, Sibbe, Sandra, Hampus, Anton, Elin... har jag glömt nån så sorry... Vi är stor släkt!


Är du feminist?
NEJ!


Vad drack du senast?
En typ päron Mer


Gillar du att laga mat?
Ja och alla möjliga sorters saker.. Älskar att prova nytt


När sjöng du senast?
När vi lyssnade på musik idag


Håller du det städat?
Ja så gott det går med en vovve som skittar ner som sören


Vad gör dig lycklig?

När jag har människor som älskar mig & jag dom omkring mig!

Kaarlek it the thing   

Av Emma Sångberg - 22 juli 2011 20:35

Det är helt sjukt vilka starka känslor jag har för min darling. Du är verkligen min bästa vän & min stora kärlek. Vet inte var jag hade varit idag om det inte vore för dig! Älskar dig så ortroligt mycket och jag kommer förmodligen aldrig kunna förklara det eller visa det till 100%... Men jag hoppas att du känner att jag älskar dig av hela mitt hjärta, kropp & själ! Och dessa underbara känslor blir bara starkare & starkare för varje dag som går   


Denna dagen har varit helt underbar. Jag och älsklingen åkte iväg och handlade frukost och lite annat på Coop, sen blev det en runda till Jägers Zoo eftersom vovven behövde maud! Men planerna ändrades, vi åkte hem lämnade kassarna och sen åkte vi till mina päron för att ta en kopp köffe med min plastis  


Efter köffe stunden åkte vi hem och åt frulle, sen ställde jag mig och gjorde smörgåstårtorna, iaf grunden för imorgon ska dom dekoreras. Älsklingen tog datorn och satt sig i köket hos mig och höll mig sällskap medans han gick igenom musik inför imorgon! Vi pratade massor av gamla minnen till låtar osv. Tror att älsklingen fick en chock av att jag kan musik som är "före min tid"   Men man är juh inte född igår haha


Sen började jag med middagen och älsklingen vilade en timme. Jag lagade helstekt Oxfilé, kroketter, rödvinsås & kryddsmör. Det blev väldigt mumsigt. När vi ätit hoppade vi i ett varmt mysigt bad som jag gjort iordning i förväg. För 1½ timme sen gick älsklingen tyvärr för att jobba, typiskt på sin födelsedag! Men vi har iaf haft en rolig & mysig dag med massor av kaaarlek!!


Denna statusen hade jag på fejjan härromdan - Man kan inte tvinga fram en vänskap, den ska ske av hjärta och kärlek!

Och det är sant! Eller hur?!

Tycker inte man ska klaga på andra om man själv inte är en speciellt bra vän sooo dé sooo!!


Nej nu ska jag se om jag hittar nått att fördriva tiden med tills man känner sig nannig. Inatt när älsklingen kommer hem ska han få en lite överraskning  


Hej hopp i löven en gummisnopp i röven... haha... Morsning!! 

Ovido - Quiz & Flashcards