Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Nu e dé sommar, nu e dé soool

Av Emma Sångberg - 26 juli 2011 16:38

nu e dé koooskiiiit i haaaaugen... där ligger pigan mé öppen kjol med drängen på mauuugen...   


Imorse var det bara att stiga upp 8.20 när klockan ringde fastän att jag knappt sovit inatt... igen!!

Men det var lättare att komma upp eftersom vi hade nått att se fram emot för 9.20 var det dags för sista UL.

Det gick jätte bra på UL, lilleman mår jätte bra och ligger fortfarande fixerad och nu är det inte nån större risk att han flyttar sig utan kommer ligga så tills det är dags att komma ut. Hans mått var perfekta och nu väger han 2051 gram och beräknas väga ca 3500 gram när han föds, dvs på BF datum. Så ca 200 gram per vecka ska han lägga på sig. Vi fick 5 nya fina bilder på vår prins. Jag tycker att på en av bilderna är han väldigt lik storasyster från en av hennes UL-bilder   


Efter UL åkte vi till Coop på Stadion för att möta min syrra & Leo. När dom hade handlat vad dom skulle ha åkte vi med dom hem på en kopp kaffe innan det var dags att bege sig tillbaka till Cura kliniken för ett gyn besök.


Undersökningen visade att livmodern var sluten och tyvärr kan jag inte sjukskrivas eftersom Försäkringskassan hade nekat det efter omständigheterna. Så imorgon är det jubb som gäller igen och sen får vi se hur jag klarar mig. Skulle det kännas rent förjävligt så får jag boka en ny tid och så får vi se vad vi kan hitta på då.


Väl hemma igen blev det ett samtal till försäkringskassan och sen anmälde jag mig mammaledig from. 29/8. Så nu har jag 1 månad kvar att jobba så vi får hoppas att det går bra. Min chef är informerad om min situation och ska göra allt för att möta mig på vägen för att det ska bli så bekvämt för mig som möjligt, är tacksam över att ha en så förstående chef som jag har.


Nej nu ska jag ut och fixa middag, älsklingen fick bestämma så idag blir det mina himmagjorda pannbiffar, stekt lök, himmagjord mos & sås... Känner tyvärr ingen aptit men måste äta för lillemanskull... Sen blir det en fika hos Emma & Stoffe. Längesen sist så det ska bli kul & spännande och se hur hon förändrats under sin graviditet   


Adios amigos...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards