Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 17 juli 2011 12:21

 Här är foton & videos från gårdagen i   

Ystad's Djurpark!! 



Haha här har Sarah duschat i Loka Päron   


Barnen klappar Lemurerna   

 

Här blev vi lite nervösa över vad vi hade att vänta oss när vi kom fram till badet.. Finns det Hajar eller?!!?

Väl framme förstod vi... det var inte tempererad pool som lovat, sniglar i vattnet... Behöver man säga mer...

 



 
 
 
 

Av Emma Sångberg - 16 juli 2011 19:55

Igår var det juh inget vidare väder men det stoppade inte mig och sessan från att komma ut. Först tvättade jag på morgonen och sen åkte vi med underbara Madde till hennes mamma's salong vid 11 tiden så lilltjejen fick klippt sitt slitna hår. Chelsea blev jätte nöjd och dom fina lockarna som hon fick i håret var gudomligt snygga, som den riktiga prinsessan hon är   


Därefter släppte Madde av oss på City Gross där vi mötte upp Faster Sarah för att handla inför dagens utflykt. När vi hade handlat klart promenerade vi hem till oss fastän att det regnade  

När vi packat upp allt vi handlat så var det dags att promenera till Konsum och handla det sista dom inte hade på CG. Sen satt jag och svägerskan bara och snackade i 1½ timme innan darlingen kom hem.


Då började jag med middagen och det blev Bandspagetti med köttfärsås med nån ny pastasås i och det blev väldigt mumsigt. Vid 18 tiden kom Hassan, Sarah & hennes guddotter Moa på besök igen och töserna lekte medans vi förberedde matsäcken inför morgondagen. Det blev kyllingsallad, pannkakor, frukt, kakor, Loka, Capri Sone bl.a Sen var det dags för barnen att nanna så Sarah & company gick och sessan kom i säng. Därefter passade jag och älsklingen att mysa lite innan vi somnade  


Denna dagen har varit toppen i Ystad's Djurpark. Vi gick genom parken och tittade på alla djuren. Där fanns allt från ödlor/ormar, Lemurer, Sebror, Kameler, Kossor, Getter, fler apor osv... När vi gått igenom parken så satte vi oss vid en lekplats och åt & hade jätte mysigt. När vi ätit gick vi till Djungelbadet. Det skulle vara tempererade bassänger men det var det dock inte... Kan inte varit mer än 18 grader. Men jag, Chelsea, Moa & Hassan badade... eller Nja Hassan blev nerstänkt tills han dök självmant   Sarah & darlingen glassade i solen istället för att bada vilket inte heller var helt fel. Innan vi begav oss hem efter badet så käkade vi glass och det var en perfekt avslutning på dagen i djurpaken   Tack Sarah, Hassan & Moa för en fantastisk dag och ett stort tack till världens bästa baby & sessa för en underbar dag!! KAAARLEK!!     

Jag har inte orkat tömma kameran men kommer lägga in bilder imorgon från dagen i djurparken. Men här är 2 bilder på sessans frissa igår.


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 15 juli 2011 10:44

Äntligen en ny vecka... Först gick tiden väldigt sakta i början av graviditeten, sen gick tiden mellan 4-7 månader snabbt och nu går tiden som en snigel igen  


Om mig

Jag mår för tillfället inte speciellt bra, har ont i hela bäckenområdet, ner i benen och upp i ryggen. Men detta är juh normalt så pass långt gånget som jag är. Förvärkarna satte igång härromdagen med, hoppas faktiskt på att lilleman ska komma lite tidigare   Men mest för att jag är nyfiken på hur lillen ser ut. För övrigt är det inte så mycket som förändrats. På måndag ska jag börja jobba igen efter 4 veckors semester, då får vi se hur min kropp pallar med det, men jag ska kämpa  


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 29 veckor gammalt. Nu tränar det aktivt på att svälja och kissar cirka en halv liter om dagen. Fostervattnet byts ut var tredje timme. Det svalda fostervattnet lagras som mekonium, babyns första avföring, som kommer ut under de första timmarna efter födseln. Fostret reagerar på ljuset som kommer igenom livmoderväggen. Ibland sträcker det sig efter ljuset eller följer det med ögonen.


Av Emma Sångberg - 14 juli 2011 19:41

...och nu återstår bara förvärkarna...   Det känns som om grabben vill ut genom huden på mig emellanåt. Men ja jag får bita i det sura äpplet och vänta på att allt sätter igång på riktigt.


Dagen hemma hos Janicke, Emma och Neá har varit jätte bra. Jag fick fixat det jag skulle i pysselväg och sen fick jag avsluta Chelsea's pyssel eftersom Emma's dator var mycket roligare än pysslet   Men jag tvingar inte henne till att pyssla om hon inte vill, hon kom juh emellanåt och gjorde lite i pö om pö. Vi blev bjudna på middag med, tacofärs, diverse grönsaker, guaccamolé, cheddar så & Nacho chips. Det satt fint i kistan precis innan vi blev upphämtade av darlingen som nyss slutat jobb.


Stackars älsklingen var dyngsur och iskall efter en dag på jobb   Så vi får inhandla en regnkappa han kan ha på jubb nu efter att han haft semester. På hemvägen körde vi in om Donkan så älsklingen oxå fick mat i sig idag. När vi kom hem hade Disel en mindre kul överraskning åt oss... Han hade gått loss på en gardin och persiensnöret i köket och där med gjort lite skada på listen med.... Jäkla byracka  


När darlingen ätit och jag smakat givetvis   så tog vi oss ett långt skönt bad och snäckan kollade på film & åt glass inne på rummet   


Nu sitter jag här en stund och den trötta prinsessan ska snart nanna. Så då ska jag och älsklingen ha lite kvallitetstid och mysa till det ordentligt här himma men kaaarlek som huvudämne  


"Alla använder samma ingång till livet och samma utgång."

Av Emma Sångberg - 14 juli 2011 09:26

"Sann vänskap är som god hälsa - man förstår inte värdet av den förän man har förlorat den"


Nope, det är ingen god morgon   och nej det har inget med vädert att göra...

Jag vaknade imorse när darlingen gick upp och behövde då kissa sen gick jag in och la mig igen men hade ett helsike att somna om. Fick så jäkla ont i magen att jag inte viste hur jag skulle ligga. Sen gjorde det bara mer ont av att lilleman rör på sig och att jag har förvärkar. Men jag lyckades till sist somna om och fick sovit 1 timme till iaf. Väl behövligt!! Inte kul att man börjat sova som en kratta...   


När jag gick upp vid 9 väckte jag snäckan och sen gick jag ut och fixade frukost till henne och mig. Nu sitter Chelsea och äter och jag ska strax göra mig i ordning tänkte jag. Vi ska hem till Janicke och pyssla med flickorna idag. Egentligen vill jag bara bli hemma pga magen men vad gör man inte för barnen   


Jag trodde att magsmärtan var borta när jag vaknade men nu känner jag att dom är kvar. Men är det så att det inte försvinner under dagen så ringer jag till sjukhuset och kolla vad det kan vara. Hoppas bara på att det är magknip eller nått. Så länge lilleman rör på sig så vet jag att han mår bra då är jag ganska lugn   


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 13 juli 2011 10:18

   "Vi är alla änglar med en vinge och bara genom   
att omfamna varandra kan vi flyga."


Visst är det det, när man vaknar upp till detta vädert när man tänkt sig att åka till stranden. Men vi behöver juh lita regn med. Sen vaknade inte snäckan förän 10 så man får juh se det positiva i det negativa, vi fick sovmorgon. Så det blir ingen strand med Jasmina & Danni idag utan dom kommer hit vid lunchtid och barnen ska leka medans vi vuxna ska snacka av oss massa  


Kvällen igår blev underbart bra & mysig med min älskling i soffan. Det är faktiskt väldigt skönt när sessan kommit i säng och vi har lite ensamtid och kan mysa ostört. Men snart är det väl slut på den varan med.. Menar när lilleman väl kommer ut... Iaf till en början   


Natten har inte varit bra alls för min del. Ont, varm, konstant kissnödig och typ nån mensvärkar hela natten... Men jag får stå ut dom sista veckorna och så får jag kräka av mig lite här och på mina nära & kära   Det är juh det ni är där för bland annat  


Nej nu ska jag ordna lite frukost åt mig och sessan!

See ya soon...


Sjukt bra låt, vill bara ut och dansa häcken av mig!!   

Av Emma Sångberg - 12 juli 2011 20:05

"Tacksamhet är nyckeln till livets rikedom.
Den kan göra en måltid till en fest,
ett hus till ett hem
och en främling till en vän"


Denna dagen har inte varit den bästa för min del...

Lillan väckte mig kl 10 imorse och då kännde jag mig helt förlamad i hela kroppen. Jag har såååå fruktansvärt ont i min rygg & svank... Hela bäckenet rättare sagt!! Måtte denna smärtan försvinna snart.

Jag steg iaf upp ur sängen och tog på mig kläder för att sen ta mig ner till ica för att handla frukost. Det tog nästan 30 min att gå den lilla biten fram & tillbaka, det brukar ta max 10 min i vanliga fall, ont som sören och jag blir snart tokig 


Lilltjejen och jag åt frukost och då berättade jag att vi inte kunde gå ut och cykla på dagen för att jag hade så ont i ryggen. Självklart blev hon lissen eftersom hon hade sagt till sin mormor att hon skulle öva på cykeln idag oxå. Men jag sa åt henne att vi kan fråga pappa om han orkar efter jobbet så då blev hon lite gladare efter en stund. Efter frullen la jag mig på soffan medans hon lekte på rummet. 


Efter att ha legat 1 timme blev det jobbigt för ryggen så då fick jag sätta mig upp, satte mig lite vid datorn och surfade lita. Sen spelade jag lite wii medans jag väntade på att Chelsea skulle leka klart så vi kunde spela tillsammans. Sen spelade vi 1-1½ timme sen gick jag in och la mig lite på sängen så fick sessan spela själv. Hade så ont att jag inte längre kunde hålla tårarna tillbaka, vill inte att snäckan skulle se mig lissen  När jag legat 45 min så gick jag ut i köket och lagade middag. Det tog juh sin tid men det blev klart innan älsklingen kom hem. Idag blev det Korvstroganoff & ris.


När mauden var nere i magen fick snäckan spela lite mer tv-spel  Jag och älsklingen kollade upp lite mer info inför Londonresan och sen gick jag ut med vovven när jag tagit itu med disken från middan. Det tog sin tid att gå fram och tillbaka till rastgården men vovven kom ut och det var skönt med frisk luft. Samtidigt pratade jag med min underbara vän Madde i telfon  När jag kom upp igen tappade jag upp ett bad och sen satte sig jag och darlingen i långt skönt bad och pratade. Så himla skönt för ryggen att bada.


Nu bloggar jag lita och väntar på att klockan kan bli 21 så vi kan kolla på Hell's Kitchen 


"Kärleken är den främsta kraften på jorden.
Den övervinner allt."


Hejs svejs på er...


V. 30+3


Vecka 30+4

   

Av Emma Sångberg - 11 juli 2011 19:38

Sjukt bra bok som jag började läsa härrom dagen. Min mamma tipsade mig om den. Det är en bekant till henne som skriver om sin barndom och det är helt sjukt hur vissa barn tvingas att växa upp.


Det kommer ut kapitel efter hand...


http://www.kapitel1.se/krister-elb/dom-kallar-det-maskrosbarn

Ovido - Quiz & Flashcards