Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 22 juli 2011 15:54

Nu närmar det sig BF... men väldigt saaaaaaaaktaaa  


Om mig

Jag har haft förvärkar i 2 veckor nu, vissa dagar är det värre än andra. Jag börjar faktiskt må väldigt dåligt just eftersom jag har ont pga foglossningen och värkarna. Jag sover mindre och mindre om nätterna och längtar mer & mer efter förlossningen. Jag gick tillbaka från semestern till jobb i tisdags men fick gå hem från jobb på onsdagen (pga att det hände något som jag gärna inte går in på här) är ni nyfikna så bara fråga,och ska vara hemma i 1 vecka sen får vi se om det blir aktuellt med sjukskrivning. Jag längtar iaf efter vårt lilla mirakel. Detta är det bästa som hänt mig någonsin och den kärleken jag redan känner för mitt barn är obeskrivlig. Vi alla längtar efter dig, Jayson!!  


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 30 veckor gammalt. Nu återstår inte så mycket tillväxt av kroppen, men hjärnan utvecklas fortfarande med raketfart. Fler vindlingar ska på plats och skallen växer. Antalet kopplingar mellan nervcellerna i hjärnan ökar nu dramatiskt. Huvudhåret blir tjockare och naglarna på fingrar och tår är nu färdiga. Lanugohåret på kroppen försvinner allt mer. Ögonbryn och ögonfransar blir längre. Nu är det inte så mycket plats i livmodern längre så fostret måste böja sina ben. Kroppsfettet under huden ökar och fostret börjar nu anta den nyföddes runda former.


Denna fina väggdekor vill jag ha ovanför lillemans säng  


 

Av Emma Sångberg - 22 juli 2011 09:03

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är världens bästaste Mattias födelsedag. Hurra, hurra, hurra!
Grattis på födelsedagen baby!! Jag älskar dig   


                


Hoppas du får en fantastisk födelsedag idag! Jag ska iaf göra allt för att den ska bli den bästa   

Av Emma Sångberg - 21 juli 2011 20:23

  Förstår mig faktiskt inte på vissa personer som klagar på   

"Sommar Sverige"!! Sen när hade vi en regnfri sommar här?! Jag bara undrar... Det är så många som klagar... "Usch det regnar".. "jävla svenska sommarn" "skitsverigesommar" osv... Visst är det inte jätte kul med regn men som sagt när hade vi en regnfri sommar sist?!


Aja.. nog om detta nu  


Det var en trevlig titt hos Sandra & Lennie och även hos mina päron sen. Hos päronen var även x-tra mammsen Ullis. Det var en trevlig pratstund & kaffe stund   

Mamma är jätte glad över att lille Jayson ska bo hos mormor en hel helg när vi är i London. Vi snackade lite om vad vi ska göra i London, om barnuppfostran och massa annat.


Nu håller vi på att tvätta... Lika skoj som alltid... NOT!!  

Eller ja darlingen tvättar och jag följer med som sällskap. Jag ska juh inte anstränga mig under helgen och måste säga att min baby gör ett kanon jobb i att låta mig vila mig så han gör ALLT! Men jag kunde inte låta bli att diska innan idag för jag vill juh visa att jag uppskattar allt han gör för mig.


Nu har jag inte så mycket mer att skriva för idag men måste sno en replik från min svägerska... Så många läsare som statistiken visar här så är det väldigt lite kommentarer... Skärpning  


Peace, love and respect! 

Av Emma Sångberg - 21 juli 2011 13:40

Inatt har jag ÄNTLIGEN fått sova nästan hela natten igenom. Vaknat till nånna gånger men faktiskt kunnat somna om! Kände mig faktiskt utvilad imorse när jag vaknade. Älsklingen var redan uppe när jag vaknade 9, men som vanligt kom han in till mig i sängen och vi hade lite morgon mys innan jag gick upp och gick in och la mig på soffan.


Efter en timmes surfande åkte vi iväg och handlade lite som vi behöver och lite till på lördag. På Ö&B fick vi fnatt. När vi kommer till kassorna så säger dom att man inte kan betala med kort... Hur ofta har vi kontanter då?! Ehhh... Never!! Och självklart var bankomaten oxå ur funktion... Darlingen körde till Augustenborg och hämtade pengar medans jag väntade på Ö&B... Vilken start på morgonen!


När vi handlat klart där vi skulle kom vi hem och jag gick och la mig på soffan igen   Skönt som sören att slappa! Ryggen uppskattar det iaf. Får se om värkarna börjar avta nu idag ska bara ta det lugnt hela dagen. Fast vi ska hem till Sandra & Lennie en snabbis sen innan vi ska hem om till mina päron. Vill gärna träffa mina 3 småsyskon innan dom åker på kollo på lördag...


Mina fina 3 småsyskon   

  

Nej nu ska jag strax fixa nån mat åt oss innan vi ska bege oss himmifrå


Tjilevippen på tippen!! 

Av Emma Sångberg - 20 juli 2011 15:42

Denna dagen blev inte som jag trodde... Under förmiddagen idag hände det en ganska jobbig och hemsk sak... Och detta ledde iaf till att jag ringde min BM men som självklart var upptagen men hon skulle ringa upp under dagen. Så strax innan kl 14 ringde hon och jag berättade vad som hänt och om mina värkar jag har. Hennes råd var att vara hemma och vila i en vecka och återkomma på måndag om värkarna inte avtagit. Så det var bara att ringa till min chef och förklara läget och hon förstod givetvis & jag ska stanna hemma tom. tisdag nästa vecka. Hoppas att allt reder sig snart. Försöker att inte oroa mig men inte det lättaste... Tur jag har min älskling som stöd.


Älsklingen kom och hämtade mig på jobb och sen körde vi hem. När vi kom hem la jag mig på soffan och sen pratade vi igenom hur vi ska göra på lördag med smörgåstårtorna och allt annat inför älsklingens födelsedag. Känns lite konstigt att han redan fått sin present från oss, mig och sessan då såklart! Men nått litet till får han jööö ha för att han är så bästas som han är   


Min darling har varit på besök hos sin mormor idag och han berättade för henne att hon och Karina inte behöver passa Jayson när vi ska till London, eftersom min mamma tar semester... Hon blev lite lissen för dom hade sett fram emot det, men dom ska oxå få passa honom, kommer fler tillfällen det lovar jag. Men Gunilla tycker det är spännande och ser fram emot att vi ska ha en bebbe   Det värmer att höra  


Nej nu blir det maud & film..


Bye bye     

Av Emma Sångberg - 20 juli 2011 06:29

Jaha, ännu en mer eller mindre sömnlös natt... Trött som en get är jag!!

Nu sitter man på bussen på väg till jubb, får sysselsätta mig så jag inte somnar och missar min hållplats! Dags att jobba idag igen, hoppas det känns lika bra idag som igår, så håll tummarna för mig.


Tycker synd om min fina sambo som jag väcker X-antal gånger varje natt, sorry baby...


Nej nu ska jag och rallykalle i magen av bussen och in & knega... Men först KÖFFE...


Cya in a while crocodile

Av Emma Sångberg - 19 juli 2011 21:11

Idag var den första dagen på jubb på 4 veckor. Natten har inte varit den bästa och det var väldigt tungt att stiga upp imorse när klockan ringde 5.50 Ville bara vända mig om och somna om i älsklingens famn igen   Har kommit på att jag sover nog som bäst efter 4 på morgonen...


Dagen på jobb gick bättre än jag trodde och det var väldigt skönt. Hade möte med min chef idag & hennes chef angående min tjänst efter mammaledigheten och pratade även lite om min mammaledighet. Dagen på jobb har gått relativt snabbt och det var kul att träffa dom som jobbade eftersom det var så längesen sist.


När jag kom him från jobb satte älsklingen igång med middagen idag blev det kantarelldoftande fläskfilé med ris.. mm-mm-mmmm verry yummy. Efter mauden åkte vi till Limhamn för att fika hos Madde & Slim. Fick se foton från Maddes förlossning och jag blev bara mer sugen på att få ut vårt lilla mirakel   När vi kom hem så gick vi en liten promenix med Disel tillsammans och nu ska vi strax lägga oss i soffan och bara mysa.


Gårdagen var väldigt mysig... vi låg i soffan i stort sätt HELA dagen och kollade film, somnade, film igen, middag, film igen, film igen... och sova... Det var såå mysigt att bara få ligga och vara med den personen som man älskar mer än något annat!!


Nej nu ska jag lägga mig till rätta hos min underbara fästman och njuta av honom  


Good Night, Sleep Tight, Don't Let the Bedbugs Bite!  

Av Emma Sångberg - 18 juli 2011 09:26

Igår var det till en början väldigt tråkig söndag  

Snäckan lämnade oss för 2 veckor, hoppas verkligen att denna tiden går fort.

Ja, Petra kom vid 14 tiden och vi pratade om hur veckorna varit och om sessans nya sida hon visat dom sista dagarna. Hon är inne i en väldigt jobbig trotsperiod, men förhoppningsvis är den fasen snart över... Efter ca 1 timmes kaffe & prat gick dom tyvärr   Men hon kommer juh som sagt om 2 veckor igen... Hon fick även med sig sin cykel så vi får hålla tummarna att hon kan cykla helt själv när vi får henne. Snäckan var iaf glad när hon gick och det är huvudsaken, men kvar var här en lissen pappa & Emma  Men vi fick trösta varandra.


Igår blev det inte heller mycket gjort här hemma resten av dagen. Jag spelade lite tvspel medans älsklingen surfade. Vid 16.30 tiden körde vi iväg och hämtade hem pizza från Lamare. Sen tog vi en tur in om Fosie Industriby för att darlingen skulle få en undeskrift av sin lärare så vi kan få pengar nästa månad. 


Väl hemma igen satt min älskade Calzone med x-tra ost väldigt gott i magen och älsklingen åt en god Malmö Special, en kebabpizza typ. Under middagen kollade vi film, Psalm 21... Rena pisset tyvärr... När vi ätit upp bäddade vi ut soffan och la oss i mysläge... Missade en större del av filmen i slutet... Helt klart MYCKET bättre än filmen  


Okej älsklingen får som han vill då...   Han tycker denna är så jävla ball...  


Därefter blev det en film till 4,3,2,1 - hette den, jag gillade den men slutet var lita kasst... Sen blev det ännu en film Kind of a funny story.. och nej det var det dock inte... älsklingen somnade direkt och jag en stund efter... Insidan av ögonlocken var mycket bättre   


Så söndagen blev mycket bättre en timme efter att vår älskade sessa lämnat oss... Saknar och älskar henne så himla mycket att det inte går att beskriva i ord  


Denna morgonen har jag och älsklingen bara slappat och nu ska vi göra frukost åt oss. Sen blir det film och massa mys idag med    


See yaa...

Ovido - Quiz & Flashcards