Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 2 juli 2011 17:43

                   


Tusen tack till Jasmina, Madde, Sarah, Mamma & Johanna för en jätte fin babyshower!! Jag blev så sjukt överraskad och så glad att jag bara började stortjuta... Och på köpet fick jag er andra att lipa med. Jag är så himla nöjd med alla sakerna, dekorationen & maten. Men det som gjorde mig mest nöjd med det hela är att ni som håller mitt hjärta varmt var här!! Ingeting kan slå det! Inte alla pengar eller saker i världen. Jag älskar er allihopa super mycket och ja... jag vet inte vad jag ska säga... Finner inga ord som kan tacka för allt detta ni gjort för mig! Men jag ska göra allt i min makt för att tacka er alla var och en på nått vis...


Jag kommer aldrig glömma denna dagen!!


                   

Tusen tack igen!! Lots of Love!!

Av Emma Sångberg - 1 juli 2011 11:35

Det är så underbart med kärlek, finns inget som kan klå den känslan som man har när man känner äkta kärlek för något eller någon!!


Igår hade jag en slappedag innan älsklingen kom hem. Jag fixade givetvis middag, Fläskfilégryta ala Emma... Super gott!! Men annars låg jag i soffan & sängen nästan resten av dagen. När min älskade baby kom hem käkade vi och sen kom svägerskan Malin på besök och hon hade Gunilla med sig   En mycket trevlig överraskning!

Vi drack kaffe och pratade en massa om allt möjligt och hade det jätte trevligt.


När dom hade gått hem kom svägerskan Sarah på besök. Vi satt och pratade om ganska känsliga saker igår och det känns skönt att man kan öppna sig och jag känner verkligen förtroende för Sarah. Det blev även massa kuligt prat så vi snackade inte bara massa allvar. När Sarah gick så la jag och älsklingen oss i soffan och njöt av vars en toast och glodde på dumburken! Det var en jätte mysig kväll.


Idag vaknade jag 9.30 och började dagen med att storstäda här hemma. Jag har dammat, dammsugat, moppat, skurat badkar & toalett, torkat av alla bänkar i köket osv... Men nu är det äntligen gjort och sen skrev jag en liten inköpslista eftersom jag och älsklingen ska iväg och handla hem lite idag.


Imorgon kommer juh sessan vår hem och ska stanna i 2 veckor *Wiihooo* Måste handla hem lite maud och annat till det juh! Sen ska vi hitta på en massa skojjiga saker under dessa 2 veckorna. Vi har saknat henne sjukt mycket i veckan men nu är det äntligen dax att få hem vår tös  


Tjingeling... 

Av Emma Sångberg - 1 juli 2011 11:25

   Jayson Aleksander Sångberg   


Om mig

Jag börjar tröttna lite smått på graviiteten nu. Är deffinitivt inte kul att ha så jäkla ont i svanken!! Nu har det dessutom börjat stråla ner i benen så att dom knappt hänger med när jag försöker gå. Sen längtar jag juh efter vår son så otroligt mycket. Vill att han ska komma ut nu så vi kan få se honom, mysa och gosa med honom... Visa hur mycket vi älsklar honom!! Utöver svanken mår jag fortfarande bra, jag gråter dock för minsta lilla och iom all viktuppgång så är jag less på att hitta kläder att ha på mig. Jag är juh så van vid att vara smal och slank... hmm... Nej när lilleman väl är ute så ska denna kvinna bli hot mama igen   

Om en vecka ska jag till BM igen, dock inte min egen, hon har semester. Men det ska bli kul att se hur man har växt till sig sen sist... Eller kommer det bli kul?!?!


Om barnet

I början av denna vecka är fostret 27 veckor gammalt. Ett livsviktigt ytspänningsnedsättande ämne, surfaktant, produceras nu i fostrets lungor. Denna substans hindrar lungorna från att kollapsa –genom att inte släppa ut all luft när babyn andas ut. Att ha för lite av denna substans är en av riskerna hos för tidigt födda barn. I de fall babyn riskerar att födas för tidigt ger man kvinnan en injektion som ska hjälpa babyns lungor att utvecklas snabbare.

Ovido - Quiz & Flashcards