Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2011

Av Emma Sångberg - 6 juli 2011 13:00

Denna låten är så jävla klockren till hur man känner för vissa personer i mitt liv... Tack Timbuktu för att du gjort denna fantastiska sång...


Har tänkt på dig länge, verkligen tänkt
Hur jag skall få dig att förstå hur  det känns
Hur jag skall närma mig detta, våga berätta
Släppa, få hjärtat å  lätta
Rädd att jag kanske hade läst dig fel
Kan jag säga nu med  säkerhet
Att min första instinkt var korrekt
Nu vill jag utrycka det i  klartext
Du är helt klar en mycket speciell
Universum är vigt åt dig  själv
Djupaste platsen mörkaste delen
Av min själ vill jag berätta det  här


Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som  än händer.


Jag hoppas att ditt vin blir till vatten
Blixtar prickar  dig
Hälsa till satan
Vi hörs


Jag hoppas att olika olyckor  händer
Du vet vad jag känner...
Jag vet att du hör...


Jag hoppas
Du  får leva med dig resten av ditt liv
Att du lever med det i all evig tid


Jag hooka' dig en plats att bo när det var svårt
Gav dig min axel när du  var full av gråt
Låna dig pengar att klara dina knipor
Hamnar du i  helvetet skicka mig ett vykort
Min kamera försvann, du skyllde på min  föredetta vän
Som du dessutom knulla i min säng
Vill hellre genomleva  nittionio jävla vintrar
Att rulla naken över krossat glas, äta fimpar
Än  att nånsin igen känna dina vibbar
Du ljög fan bättre än delfinerna simmar
Huvudperson i mina sämsta minnen
Om du var sist på jorden i elfte timmen


Så..hoppas jag, (hoppas jag)


Jag hoppas att ditt  vin blir till vatten
Blixtar prickar dig


Hälsa till satan vi hörs
Jag hoppas att olika olyckor händer
Du vet vad jag känner
Jag vet att du  hör


Jag hoppas du,
Du får leva med dig,
..resten av ditt liv
Du får leva med dig..


Du  spela mina närver ut tills dom brast
En cancer i röven vart jag än satt
Denna här belöningen blir ditt tack
Hoppas att din utförsåkning går  snabbt
Att dom skriver idiot i ditt pass
Att du i ditt nästa liv blir en  mask
Fan vad jag behövde få detta här sagt
Blir två ton lättare än vad jag  vart


Jag hoppas, jag drömmer att marken du går på, går sönder
Vad som  än händer.


Jag hoppas att ditt vin blir till vatten
Blixtar  prickar dig
Hälsa till satan vi hörs
Jag hoppas att olika olyckor  händer
Du vet vad jag känner
Jag vet att du hör...


 

Av Emma Sångberg - 6 juli 2011 11:44

   En förälder tänker på sina barn natt och dag. En förälder   

älskar sina barn på ett sätt andra inte kan förstå. En förälder skulle ta en kula, hoppa framför ett tåg eller be Gud ta dem istället för sitt barn.

 

Så sant så... Och ja det gäller båda barnen i denna familjen!!


Imorse vaknade jag och lillan vid 9.15 och när vi stigit upp och gjort våra morgonrutiner gick lillan in på rummet och lekte medans jag sorterade tvätten. Sen blev det dags för frukost och det blev toast & Oboy idag *mumma*


Sen vid halv 11 gick jag ner i tvättstugan och slängde in dom första 2 maskinerna tvätt och lilltjejen stannade hemma som vanligt. Inte så kul att sitta i tvättstugan, roligare på sitt rum  


Nu ska bara det sista hängas upp om ca 45 min sen är jag klar med tvätten... Så jäkla gött!! 


Sen var jag inte vad jag och sessan ska hitta på... Men i eftermiddag ska vi ut med Faster Sarah och öva på att cykla utan stödhjul. Hoppas det går bättre idag än sist... 


Har lite funderingar på vad vi kan ha till middag idag... hmm... inte det lättaste alltid... men jag kommer nock på nått snart. Men det känns inte lönt att fråga Chelsea för då blir det kinamat, korv med bröd eller makaroner man får till svar... Och korv & makisar fick hon till middag igår.


Nej nu säger jag hejs svejs så länge...

Av Emma Sångberg - 5 juli 2011 18:45

Du kan älska mig eller hata mig, ogilla mig, det är upp till dig!
Men jag har inte tid att hata dem, som hatar mig.
För jag är upptagen av att älska dem, som älskar mig   


Idag har jag och sessan varit och fikat/lekt med Katta & Danni. Skönt att sitta ute. Sen tog vi en tur till en liten lekplats i närheten och på hemvägen blev det en liten runda inne på Caroli. Danni fick nya jeans och en T-shirt & lillan fick 2 par nya hipsters med söta apor på.

Sen kom älsklingen och hämtade oss efter jobb.


När vi kom hem hoppade älsklingen in i duschen och jag ställde mig och diskade det som låg i vasken. Chelsea gick in på rummet och lekte med dockorna och de nya kläderna   


Nu sitter sessan i ett bad och älsklingen spelar tvspel medans jag bloggar. För övrigt ikväll blir det soffmys för denna familjen. Disel ska ut på nattarundan om 1 timme ungefär och sen ska vi bara njuta av att göra ingeting mer än att mysa  


Nej nu ska jag äta mig en glass och surfa lite till innan sessan ska upp ur badet...


Haj svaj...

Av Emma Sångberg - 5 juli 2011 09:51

God morgon gott folk!!


Igår var en riktigt skön mysdag med min sessa   Vi spelade wii tillsammans och massa mys. När hon vilade middag och lyssnade på saga så passade jag på att sortera Jayson's kläder i storleksordning så är det lättare när allt ska fram i omgångar.


Under sorteringen så var det en del kläder, skor och annat smått & gott som vi inte ville ha längre så det fick sessan till sina dockor. 
Jag och sessan fixade middag mitt i sorteringen, eller ja hon ville bara duka och bädda vår säng haha


Det blev spagetti & Köttfärsås och när älsklingen kom him från jubb satte vi oss och åt. Efter maten tog vi vars en glass och sen efter det gjorde jag klart det sista med babykläderna.


Sen spelade jag och lillan wii igen tills det var dags för henne att sova. När hon kommit i bingen så var det mystajm med min baby   Som alltid så var det super mysigt och älsklingen var så snäll och masserade min ömma svank, tusen tack  


Idag försöker jag och lilltjejen hitta på nått, vet inte alls vad men det kommer väl upp nått snart skulle jag tro... Det blir inte att bara sitta inne idag med iaf. Det sparar vi till en regnig dag...


Tjingeling you all... 

Av Emma Sångberg - 4 juli 2011 15:13

"Tacksamhet är nyckeln till livets rikedom.
Den kan göra en måltid till en fest,
ett hus till ett hem
och en främling till en vän"


När jag nu har suttit och sorterat en del av lillemans kläder så har tankarna surrat i huvudet om allt möjligt. Mycket har handlad om mina vänner & bekanta. Jag har kommit fram till vad så många andra säger och det är att jag är för snäll och vill alla andra väl. Visst är det så man ska vara, vilja andra människor väl, men man ska inte glömma bort sig själv och sina egna känslor.


Det är ett par människor som jag gärna skulle vilja ha en bra relation med men det går helt enkelt inte, vilket kan bli väldigt sorgligt ibland.


Jag känner att jag har ställt upp på en del vänner & bekanta och varit ett stöd och en god vän, men det har inte räckt?! Vad ska man mer göra. Jag kan inte ägna mitt liv åt vissa personer bara. Jag har ett liv utöver mina vänner & bekanta.

Jag har min sambo, tösen och en liten gosse på väg som kommer före ALLA andra!


Jag gör allt för min familj, och jaaa jag vet att Chelsea inte är min dotter, men jag har tagit mig till henne som jag hade gjort med mitt eget barn, och som jag kommer att göra med Jayson. Jag kommer inte göra nån skillnad på mitt barn & ditt barn...


VI = alla 4 är en familj och så är det och kommer det ALLTID att vara.


För er som det inte passar kan jag bara be om en tjänst, håll avstånd!


Jag behöver inte massa onödiga människor i mitt liv, och tyvärr är det så att många har blivit onödiga och enbart energitjuvar!


Nej slut kräkt nu... Nu blir det förbereda middag och sen ska jag och min tösabit spela mer wii tillsammans *skit skoj*


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 4 juli 2011 10:29

Denna morgonen har jag och lillan efterlyst någon som vill komma och äta smörgåstårta med oss till frukost. Men det var tyvärr ingen som nappade, trodde folk skulle slåss om det   

Dock svarade min fina svägerska Sarah, men stackaren hade halsfluss så tror inte det är nån bra ide att ha hit henne då förän penicillinet kickat igång i hennes kropp.


Vi hade en lång sovmorgon idag, sessan kom upp 7.20 först men så sa jag klockan är inte 8 än så hon gick in och la sig igen och sen gick jag upp och väckte henne vid 9.30


Det är så skönt när barn kan sova länge, hoppas detta smittar av sig på Jayson när han växer upp  


Nej nu vill sessan äta frukost sen blir det nog massa skojigheter att hitta på här hemma för oss två. Inget fint väder direkt så...


See ya later alligator... 

Mys

Av Emma Sångberg - 3 juli 2011 20:01

Äntligen är familjen samlad igen   Sessan är hemma och det är helt underbart. Nu ska hon stanna i 2 veckor, så himla skönt... Även hon är superglad över att vara här.


Igårkväll kom Madde, Slim & Mirre hit på fika och töserna hade en mysig kväll med film på lillans rum med gottis och lek. Det var en jätte trevlig kväll.


Jag funderade mycket på min s.k vännskapskrets... Om man nu ens ska kalla det för det... Men jag insåg verkligen igår att jag har dom 3 bästa vännerna man kan ha och jag kommer ALDRIG släppa er. Ni betyder så himla mycket för mig, love you girls...


  Jasmina   Madde   Sarah   


Idag har vi varit på landet med Madde & hennes familj. Det har varit mycket mysigt och barnen har lekt en massa och skulle ha badat men Chelsea tyckte det var lite för kallt i vattnet. Vi vuxna satt och drack kaffe, fika och snackade. Emellanåt klippte Madde & Slim gräset. Sen var det dags att grilla och idag fick jag vara Grillmaster... Det blev olika sorters korvar m bröd, potatissallad, cesar sallad och massa olika såser. Mycket gott blev det.

Det hände en liten olycka med idag... Slim gjorde en dum/rolig sak som jag inte kan gå in på här... Men allt ordnade sig HAHAH   


Nej nu ska jag ha en myskväll deluxe med min underbara man   *grr*


Hau de brau... 

Av Emma Sångberg - 2 juli 2011 18:06

Natten har inte varit den bästa. Massa halsbränna som ledde till att jag kräktes, svårt att somna om pga vädert, värme & en vaken son. Men efter många om och men somnade jag till sist. Jag och älsklingen var uppe med tuppen imorse vi låg vakna i sängen kl 6.30 och pratade och hade det riktigt mysigt!


Vid 9 tiden åt vi frukost och efter 10 begav vi oss himmifrån för att åka och glo i affärer. Efter turer till bla Stoff & Stil, jysk, arken m.m hamnade vi på Lutz och lunchade där. En mycket god måltid måste jag säga. Sen körde vi till Märkesoutlet vid Midhem och där fick lilleman nya skor som han förhoppningsvis kan ha till våren... Kommer bild längre ner.


Sen åkte vi hem och jag fick en väldigt stor fin överraskning, nämligen en Babyshower, tack igen tjejer detta gjorde ni super bra   


För en stund sen gick Sarah och hon var sist här ifrån, så nu bloggar jag och om ca 45 min ska vi gå och hämta hem vår fina prinsessa som sen ska stanna i 2 veckor *wiihooo* Sen kommer Madde, Slim & Mirre på besök. Det ska bli mycket trevligt.


Nu ska jag mysa lite med älsklingen innan vi ska gå...


Tjingeling...


Och dom blinkar grönt   

 

Ovido - Quiz & Flashcards