Familjen Sångberg

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma Sångberg - 12 mars 2012 08:06

"Charisma -

You can't buy it,

You can't make it.

And you sure can't fake it!"


Idag blir familjen äntligen hel, men som tur är har det kännts som att veckan som varit gått jätte fort! Längtar efter att få hämta hem sessan från dagis. Men har en del att göra här hemma innan det är dax att hämta på dagis.


I lördags var vi juh på 30 års fest. Det var en trevlig fest med god mat och trevligt sällskap! Massor med musik, dans och skratt hela kvällen/natten. Det blev dessutom ännu en fest där jag dricker alkohol utan att röka, jag är så himla duktig!! Vi var väl hemma omkring 2.00-2.30 och kom i säng nån timme senare. En underbar kväll/natt. Jag kände mig dessutom väligt fin och trygg i kläderna jag hade på mig, och med självförtroendet i topp så kunde juh inte kvällen sluta på annat sätt! Älsklingen var väldigt stilg ♥ & det var svårt att hålla fingrarna i styr  


Gårdagen började med en mysig morgon med älsklingen och vi låg kvar i sängen och pratade massor, jätte mysigt ♥ Vid lunch tid kom äntligen vår lilla trollunge hem, vi hade saknat honom jätte mycket! Men jag hade juh pratat med mamma i telefon under helgen om hur allt gick. Blev massor av mys med plutten ♥ En stund senare kom resten av familjen med, dock inte äldsta lillebroren han var och spelade match. Vi bjöd på pizza och umgicks ett par trevliga timmar.


Kvällen avrundades med mys i soffan, älsklingen somnade till och från så till sist blev det bingen för oss med.

Nej nu ska jag äta träna lite och sen äta frukost.


Tjingeling...


        

Av Emma Sångberg - 10 mars 2012 09:54

"Hälften av det du oroar dej för händer aldrig,

resten händer ändå."


Jag har slarvat lite med bloggandet nu ett par dagar men jag har helt enkelt inte prioriterat bloggandet dessa dagarna.

Vi hade en super trevlig dag med Madde & Mirre på Lutz i torsdags. Vi kollade runt på det vi skulle och jag tänkte hela tiden på hur man kan göra om hemmet mer trivsamt tills en flytt kommer till hands. Sen blev det lunch och fika. Jayson var otroligt duktig för att bara sitta i vagenen under hela turen. Jag lyckades även få med mig en ny duk hem och fina värmeljus behållare till prinsessans rum, hon kommer älska dom!

När älsklingen kom hem från jobbet blev det en mys kväll med tv och massa kaarlek ♥

Ohh ja just det jag tog mig ett träningspass på wiiet på kvällen oxå, känndes lite konstigt när älsklingen tittade på men han var snäll och peppade mig ♥


Igår hade jag en mysig hemma dag med lilltjockisen. Fick även ett trevligt samtal från en gammal klasskamrat och vi pratade länge och det blev en massa skratt. Hoppas på att hinna träffas i nästa vecka! Vid 15 tiden började jag tvätta. Känner mig så jäkla duktig som faktiskt klarar av att göra det med barnen ensam hemma... Fast igår var det bara Jayson men ändå!

Älsklingen kom hem och vi åt middag ihop, lilltjockis sov. Mysigt med massa snackande. Sen umgicks vi alla 3 tills Johanna & Jesper dök upp och skulle hämta lilleman, moster ville ha honom redan då och ikväll ska mamma ha honom eftersom vi ska på 30-års fest! Jag begav mig hemifrån med syskonen eftersom älsklingen ändå skulle jobba. Så jag hade en trevlig kväll hemma hos Emma, Stoffe & Neyo. Tack för en toppen kväll/natt haha det blev juh rätt sent.

Vid 1.30-2.00 kom jag i säng efter en tur med Disel och lite zappande på tvn. På natten/morgonen när älsklingen kom hem blev det lite mysande innan vi somnade.


Fick sovmorgon idag och jag känner mig helt utvilad. Darlingen sover ännu, min sötis!

Jaha och idag ska Aco's 30 års dag firas! Ser fram emot det   Men har lite panik på vad fan man ska ha på sig... känns som att inget sitter som jag vill att det ska göra... Men nu har jag börjat träna och äta bättre så hoppas på att bli slankare!! Får lägga upp en bild imorgon på hur det hela slutar. Skulle dock vilja ha en kuvertväska... Hmm nått som måste införskaffas snarast   


Just det ja, jag har juh glömt att berätta att i tisdags var det 6 månaders kontroll på bvc. Shit redan 6 månader... var tar tiden vägen... Jayson är en välutvecklad & mycket stadig lite grabb, han fick även bröm för att han bara är 5½ månad och kan sitta själv. Man kan inte annat än bli stolt?!   Vår fina lilla prins! Han är 70 cm lång och väger 8970 gram, läkaren tycker det är en mycket lång pojk vi har om man jämnför med hur långa mamma & pappa är.


Nej nu ska jag ta mig ett träningspass och sen får jag ordna lite frukost åt oss här hemma!

Jag är sååå jävla grym 3 träningspass denna veckan! Nästa vecka blir det fler!


Tjingeling... Oh du... trevlig helg!!


             


VÄRLDENS BÄSTA!! 

Av Emma Sångberg - 8 mars 2012 07:34

"You will only begin to heal when you let go of  past hurts,

forgive those who have wronged you

and lern to forgive yourself for your mistakes."


Och hur roligt var det att dra upp perisennerna imorse och se SNÖN?!?! Jag tyckte inte det var så himla skojsamt. Men man får vara tacksam för det fina vädert vi haft i en vecka och vara glad för att jag kunnat gå ut i min älskade skinjacka. Våren är iaf på väg så mycket vet jag!


Igår hade jag och älsklingen årsdag! Vi firade 3 år tillsammans och 2 år som förlovade. Tiden har gått så himla snabbt men ändå har vi lyckats med jätte mycket som vi aldrig hade kunnat gissa på när vi på började vår relation för 3 år sen, och mer ska det bli.

Jag mådde inte så bra på förmiddagen igår, jag vaknade med feber och har varit kass i 2-3 dagar. Men när jag legat och vilat lite så mådde jag mycket bättre. Klädde lilltjockisen efter vår vila och sen tog vi en promenad till Jägersro C för lite shopping. På hemvägen gick vi in om dagis för att prata lite med personalen, Chelsea blev mycket glad över att se oss men samtidigt lite fundersam på vad vi gjorde där. Men fick lite kramar och pussar. Gud vad jag saknar henne!! Väl hemma igen var det lunch dax för Jayson. Jag började förbereda min och älsklingens mysiga kväll. Jag lagade en mycket god middag.


Till varmrätt: Oxfilé, ugnsstekt potatis, kantarellsås, stekt svamp & Cecarsallad till.

Till efterätt: Pannacotta med hallon.

Dryck till: Rekordelig Cider. 


Resten av kvällen blev det mys med pågarna i soffan. När Jayson kommit i säng tog vi oss ett bad och sen blev det tv med tända ljus. Sen fortsatte vi myset i sovrummet innan jag till sist somnade i älsklingens mjuka, varma & mysiga famn!


Idag hade jag dubbelbokat med 2 vänninor... men det ordnade sig. Så senare idag är det tänkt att jag ska träffa Madde & Mirre. Vi tänkte ta oss en tur till Lutz och glo lite. Jag är juh som sagt helt hooked på heminredning och vill köpa en massa saker.

Men högst upp på listan är att flytta!! Vill från Almgården så in i... Slippa alla människor på detta området! Förvisso finns det vissa man fortfarande vill ha kontakt med men dom som bor här förstår nog vad jag menar. Finns för många människor som lägger sig i sånt som inte angår dom och man får höra en del skitsnack om den ena och den andra när man hämtar och lämnar på dagis.... Usch nä är trött på detta området.

Men tror inte det blir någon flytt förän vi gift oss.


En liten resa är bestämd. Jag och Jayson ska åka upp till min moste Bitte & Bengt i götet, sista helgen i mars. Detta ser jag verligen fram emot. Klart att man kommer sakna sin älskling men det är bara en helg.


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 6 mars 2012 08:03

"Friends are family you choose"


Jag är lite nyfiken på vilka det är som är mina bloggföljare... Lämna gärna en kommentar om vem du är   


Efter middagen igår blev det en lite tur till Coop och handla lite mat till prinsen. När vi kom hem igen blev det mys med mina fina pågar tills det var dax för den minsta grabben att bli badad & nattad. Vi vuxna fortsatte mysa med cider och Mel Gibson på tv.


Imorse när Jayson fått första flaskan och jag skulle in och lägga mig igen hos min baby så skredde det en liten rolig olycka haha... Jag missade sängen helt och landade mitt på rumpan, tur man är vadderad Älsklingen låg vaken och vi båda två skrattade som bara den. Men som älsklingen sa så är de tur att han är hemma och kan hålla mig kvar i sängen haha...


Jayson bestämde att vi skulle stiga upp 7 imorse... Inte för att jag var riktigt med på det men ja han bestämmer änsålänge... Nu springer han runder här hemma i gåstolen och snackar massa och jag ska strax fixa frukost åt oss.


Tänkte jätte mycket på sessan igår... Saknar verkligen henne så att det gör ont i en. Det blir så himla tomt här hemma när hon inte är hemma. Men tyvärr kan vi inte göra nått åt situationen så det är bara att stå ut den veckan hon inte är hemma. Men nästa vecka hon kommer så ska vi göra massor av skojjiga saker och ta vara på varandra ♥


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 5 mars 2012 16:31

"Don't ever mistake my silence for ignorance,

my calmness for acceptanse

and my kindness for weakness."


Gårdagen bjöd på en del äventyr som jag misstänkte på morgonen. Efter att snäckan varit på dansen som inte var riktigt som vi tänkt oss och inte som Chelsea heller ville. Även en liten olycka med lilleman hände på dansen men som tur var så gick allt väl men mitt mamma ♥ brast och ångesten kröp närmre.... Usch som tur var släppte det igen iaf.

Efter dansen lämnades barnen & Vicki på kalas hos syrran medans jag och älsklingen umgicks med mina päron. Vi blev sedan bjudna på BK av syrran. När vi väl var hemma sen sattas sessan i ett bad och lillen kom i säng så småningom. Blev lite mys med snäckan innan hon oxå kom i bingen. Jag och älsklingen mös lite till och sen somnade älsklingen och jag spelade lite innan jag med somnade.


Snäckan kom in till mig vid 7 imorse och en stund senare vaknade även Jayson. Snäckan ville äta frukost på dagis så hon gjorde sig iordning och jag fixade lillebror. Sen busade dom lite innan det var dax att gå ner på dagis. Sen blev det frulle här hemma med lillprinsen, mysigt att sitta med honom i köket ♥

Vid 11 mötte jag upp Carina med Mollie och vi gick till den stora rastgården med vovvsingarna. Skönt väder även om vinden var ganska kylig. När vi började gå hemåt fick jag ett samtal av Petra om att Chelsea var dålig på dagis, hon hade tydligen 38° feber och ont i halsen   men som jag sa till henne så var juh sessan pigg och sig själv på morgonen, annars hade jag givetvis ringt och sagt åt petra att hämta henne här istället. Det säger juh sig själv.

Carina följde med upp på en kopp kaffe och vi pratade lite, det var en trevlig träff.


13.30 var det dax för föräldragrupp på bvc. Det är så kul att se hur stora alla våra små bebisar blivit. Fick även träffat barnpsykologen och ställt lite frågor till henne. När det var slut ringde Petra och ville hämta Chelseas nässpray & danskort eftersom jag inte ville lämna kortet på dagis & inte får lämna läkemedel där. Chelsea var med men verkade inte ett dugg dålig faktiskt... Men ja det är juh sjuktider och hon hade fått Ipren så kanske var den som gjorde det.


Nu står min fina älskling och lagar middag åt oss och lilleman söker mammas uppmärksamhet så kan inte skriva mer nu...


Ha en toppen måndag alla fina!!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 4 mars 2012 08:56

Some people just need a high-five...


In the face...


With a chair...


Då är det redan söndag och jag undrar var veckan tagit vägen... Men jag har haft mycket kvallitets tid med barnen, både tillsammans och var för sig. Det stämmer väl att tiden går snabbt när man har roligt. Som sagt är det söndag och det är en såkallad "vilo dag"... men inte här i denna familjen inte... Här är har vi saker att göra nästan alltid vilket jag älskar. Idag ska prinsessan på dans igen, fast ett nytt ställe och hon verkade inte jätte glad över att det inte är tillsammans med Mirre och hon säger att hon inte känner någon. Men jag lyckades ändra hennes uppfattning med lite positiv peppande. Sen har juh lillsyrran övernattat här så hon ska juh hem på nått sätt och jag antar att vi kör henne efter dansen och stannar på fika iaf... Sen får vi juh se vad dagen mer har att erbjuda för skojjigheter för oss   

You just gotta love life ♥


Skulle juh ha börjat med vattengympan i veckan men det blev inte så. Eftersom det blit mitt i en kurs och då skulle jag fått betala typ dubbelt så mycket som alla andra som går där. Så jag ska hoppa på det med mojjan om nån veckor istället så är jag med från början. Ser fram emot det. Så länge ska jag köra träningen här hemma med Wiiet & promenader... Kanske ska jag till och med slå till det med lite Zumba igen... Tröttnade på att göra det ensam här hemma...


Jag och älsklingen har öven pratat jätte mycket om att köpa en ny bil. Vi har hittat vad vi vill ha för en bil och nu väntar vi bara på att den ska komma fram. Flytta har även kommit på tal igen väldigt mycket. Vi fick hem ett brev från Svedala hem härromdagen och jag bokstavligen slet upp det... Men det var bara en lapp om fortsatt köning.. så nu kollade vi upp fler ställen vi kan tänka oss att bo på och den ska postas imorgon! Jag kan verkligen se oss i radhuset redan haha


Nej nu ska det fixas frukost så vi kan komma iväg i tid sen!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 3 mars 2012 20:28

"Good friends are like stars. You don't always see them, but you know they're always there."


♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är Moa's födelsedag. Hurra, hurra, hurra!


Grattis älskade Mosan på 7 års dagen ♥


 


Igår träffade jag Jasmina och vi var så himla hurtiga och gick från Lönngården till Djäknegatan, sen tog vi oss en Sub på Subway, köpte vars en Vanilla Latte to go och sen promenerade vi tillbaka till Lönngården. Efter att ha lämnat av Jasmina hemma så fortsatte jag min promenad hem. Det var en super trevlig walk och vi hade som vanligt massor att prata om. Hon fick äntligen presenten till Andjela och som jag trodde blev hon så glad att hon började gråta ♥


Väl hemma så hämtades sessan på dagis och sen gick vi en runda till lekplatsen. Hade sällskap av Denice och sessan lekte med Felicia & Emilia. På kvällen blev det mys med älsklingen innan han skulle iväg till jobbet. Men slapp vara ensam igår kväll. Min snälla väninna Madde & söta Mirre var här och vi hade en mycket trevlig kväll. Några góa cider slank ner och det var jag väl förtjänt av efter allt promeneraden under dagen. När dom blev hämtade vid 22.30 så blev det bingen för min del.


Nu kan jag sitta själv, se så himla duktig jag är!!

 

Mamma & Pappa är så stolta över dig vår fina prins ♥


Idag har jag och barnen varit iväg på kalas för att fira fina Moa. Det bjöds på mycket gott himmabakat & pannkakstårta. Det blev ett trevligt kalas med massa nära & kära ♥

Denna gången fick vi Vicki med oss hem igen haha... Börjar bli en vana haha men kul faktist.

Älsklingen hämtade upp oss hos mina päron vid 19.15 sen körde han oss hem och där efter till jobbet.


Nej nu ska jag umgås med töserna innan den minsta ska i säng...


Ha en trevlig lördá!

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 2 mars 2012 09:38

"Life is too short to spend time with people who suck the happiness out of you"


Imorse dvs klockan 6.30 ville lillen inte nanna längre... Han fick ny blöja, kläder och sen blev det tecknat. väckte snäckan 7.15 eftersom hon ville äta frukost på dagis idag. När hon gjort sig redo gick vi ut en runda med Disel innan dagis. Hon var så himla glad över att vara tillbaka på dagis men ville jag skulle hämta henne vid lunch redan haha Men jag sa att jag kommer i eftermiddag och det gick med bra

När vi kom upp igen började jag plocka undan och städa lite så det är gjort. Senare ska jag träffa Jasmina och det är tänkt att vi ska promenera med våra bebbar men vi får se hur det blir....


Igår hade jag en mysig dag med mina underbara kids. På förmiddagen var vi hemma och kollade på tecknat och busade massor. När lilltjockisen sov middag passade jag och sessan på att rensa lite bland hennes leksaker inne på hennes rum. Hon valde själv ut en hel del som hon inte vill ha mer och saker som hon inte leker med. Hon ser verkligen fram emot att få nytt inne på sitt rum. Nu är där en del leksaker som skall säljas och kastas. Hon var så snäll och la undan en del leksaker som hennes lillebror ska få ha när han blir lite större ♥


Helt plötsligt var klockan 12 och det var dax för lunch för oss alla. Jayson fick gröt medans jag och Chelsea åt köttbullar, mos, gräddsås & lingon. Har gått emot mina principer och köpte hem pulvermos härromdagen, orkar inte stå och göra himmagjord mos när vi ska äta lunch bara. Men det gick att äta när man slängt i lite smör, mjölk och kryddat den lite. Efter Lunchen gick vi upp till brvlådan för att posta åt älsklingen sen blev det en sväng till lekplatsen Det uppskattades mycket av sessan. Det var så himla skönt väder och vad som var ännu skönare var att jag gick ut i min älskade skinnjacka.


När vi kom hem igen så blev det med tecknat och bus sen ville sessan vila middag och klart att hon skulle det när hon hostat hela natten och sovit dåligt. Lillplutten somnade oxå och då passade jag på att laga middagen. Älsklingen kom hem mitt i allt så det blev lite snack, middag och sen satte vi oss och pratade lite till. På kvällen blev det bad dax för prinsen och när barnen kommit i säng så mös jag och älsklingen en bra stund inna vi somnade.

Älskling du får mig att sväva på moln ♥


Nej nu ska jag passa på att vila lite medans min lilla prins sover!


Trevlig helg på er mina fina läsare!


Tjingeling...


                               

Ovido - Quiz & Flashcards