Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Full rulle!

Av Emma Sångberg - 5 mars 2012 16:31

"Don't ever mistake my silence for ignorance,

my calmness for acceptanse

and my kindness for weakness."


Gårdagen bjöd på en del äventyr som jag misstänkte på morgonen. Efter att snäckan varit på dansen som inte var riktigt som vi tänkt oss och inte som Chelsea heller ville. Även en liten olycka med lilleman hände på dansen men som tur var så gick allt väl men mitt mamma ♥ brast och ångesten kröp närmre.... Usch som tur var släppte det igen iaf.

Efter dansen lämnades barnen & Vicki på kalas hos syrran medans jag och älsklingen umgicks med mina päron. Vi blev sedan bjudna på BK av syrran. När vi väl var hemma sen sattas sessan i ett bad och lillen kom i säng så småningom. Blev lite mys med snäckan innan hon oxå kom i bingen. Jag och älsklingen mös lite till och sen somnade älsklingen och jag spelade lite innan jag med somnade.


Snäckan kom in till mig vid 7 imorse och en stund senare vaknade även Jayson. Snäckan ville äta frukost på dagis så hon gjorde sig iordning och jag fixade lillebror. Sen busade dom lite innan det var dax att gå ner på dagis. Sen blev det frulle här hemma med lillprinsen, mysigt att sitta med honom i köket ♥

Vid 11 mötte jag upp Carina med Mollie och vi gick till den stora rastgården med vovvsingarna. Skönt väder även om vinden var ganska kylig. När vi började gå hemåt fick jag ett samtal av Petra om att Chelsea var dålig på dagis, hon hade tydligen 38° feber och ont i halsen   men som jag sa till henne så var juh sessan pigg och sig själv på morgonen, annars hade jag givetvis ringt och sagt åt petra att hämta henne här istället. Det säger juh sig själv.

Carina följde med upp på en kopp kaffe och vi pratade lite, det var en trevlig träff.


13.30 var det dax för föräldragrupp på bvc. Det är så kul att se hur stora alla våra små bebisar blivit. Fick även träffat barnpsykologen och ställt lite frågor till henne. När det var slut ringde Petra och ville hämta Chelseas nässpray & danskort eftersom jag inte ville lämna kortet på dagis & inte får lämna läkemedel där. Chelsea var med men verkade inte ett dugg dålig faktiskt... Men ja det är juh sjuktider och hon hade fått Ipren så kanske var den som gjorde det.


Nu står min fina älskling och lagar middag åt oss och lilleman söker mammas uppmärksamhet så kan inte skriva mer nu...


Ha en toppen måndag alla fina!!

Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards