Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma Sångberg - 12 juni 2011 21:17

Jag är så lycklig! Jag har väldens underbaraste man och tös som förgyller min vardag varenda dag. Snart kommer vi få en underbar påg tillsammans och det kan juh bara göra denna familjen bättre. Visst önskar vi att vi alltid kunde ha lillan hos oss men det är bara att gilla läget som det är. Jag litar på Mattias till 120% och vet att han alltid är ärlig mot mig och jag mot honom.


Så min fråga är... I och med att jag känner mig som den lyckligaste människan i denna värld... Får jag då skratta åt någon annans olycka eller gotta mig åt det?!?!

Av Emma Sångberg - 12 juni 2011 19:26

Igår var vi på Dannis kalas på Fun House och lillan hade super roligt. Hon sa flera gånger att hon ville oxå ha sitt kalas där, så det är klart att hon ska få ha det. Undertiden hon lekte med alla barnen så passade jag på att handla lite godis på Hemmakväll som vi skulle ha med oss hem till Madde, Slim & Mirre sen.


När kalaset var slut åkte vi hem och jag gick upp för att hämta väskan vi packat & vovvsingen sen åkte vi till Madde & Slims ställe po lannet.


Det var verkligen jätte fint där, både huset & trädgården. När vi kom fram skulle flickorna givetvis bada i den lilla, lilla baby poolen men efter bara en liten stund frös dom båda så det blev lite ute lek medans vi vuxna, eller ja jag och Madde rättaresagt grillade mauden. Det blev korv med bröd, marinerade karréskivor, kokt nypotatis och olika dressingar, tex. tzatziki, mexicana osv. Vi alla åt som fasiken, men jag mest som vanligt  


Sen ville inte töserna leka ute mer pga allt knott som flög runt så dom var i huset och vi flyttad in i ett tält eftersom det började blåsa på lite. Vi satt och drack kaffe, grabbarna drack öl, åt godis, chips & dippa och hade det riktigt mysigt och trevligt. Vid 23 tiden gick vi in i huset och töserna lekte fortfarande och åt godis.


Töserna kom i säng vid 00-tiden och vi vuxne la oss oxå efter hand som vi gjort oss iordning. Tyvärr så sov inte jag så bra inatt. Hade djävulusiskt ont i min svank visste inte hur jag skulle ligga men jag överlevde natten...


Vid 9-tiden gick vi upp imorse och då var töserna redan på väg ut, sötenötterna   Älsklingen & Silm körde och handlade frulle medans jag och Madde plockade undan lite från kvällen innan som vi lät stå över natten.När gubbarna kom tillbaka satte vi oss och åt frukost ute i solen och det var mycket dajligt     


Efter fukosten kom där en tankbil med vatten för att fylla upp deras pool, så vi hjälptes åt med det och sen var det tyvärr dags att åka hem. Vår sessa skulle juh tyvärr redan hämtas idag  


När vi kom hem fick snäckan duschat och sen kom Petra, Mattias & Todde för att dricka kaffe och hämta lillan. Hoppas verkligen veckan går fort, saknar redan min stora sessa som faan!! Nästa vecka vi har henne så har jag semester och då ska vi hitta på massa kuliga saker tillsammans. När dom gått gick jag och darlingen ner och tvättade bilen.


När vi kom hem igen så snackade älsklingen med Aco och nu är dom på möllan och dricker öl/kaffe. Så medans jag väntar hem min sambo ska jag ta mig ett varmt, varmt bad och hoppas på att smärtorna i svanken släpper lite iaf. Vet inte hur jag ska stå, sitta eller ligga... Usch jag blir TOKIG!!  


Här är lite foton & videos från helgen som varit!



 

Av Emma Sångberg - 11 juni 2011 13:26

Gud vilken rolig kväll det var igår, ett stort tack till Sibbe för en jätte trevlig studentskiva. Det blev dock en sen kväll, men med mycket skratt och glädje. Jag fick till och med lyxen att få med mig en väldigt berusad sambo  När vi väl kom hem så snackades det en del om hur kvällen varit och om folker som varit där. Men så småningom så somnade vi, eller ja älsklingen snarare däckade och jag låg och höll om honom 


Vi vaknade först vid 8 tiden imorse, jag gick på toa och sen gick jag in i sängen igen. Jag och älsklingen låg och pratade en bra stund om allt möjligt och jag måste säga att det känns så himla underbart att veta att man har en sambo som är helt 100% ärlig mot mig om allt! Jag älskar dig över allt annat Mattias  Efter en lång snacke stund låg vi och mös och hade det riktigt skönt & mysigt, detta är för min älskades skull som älskar denna smilyn   Sen somnade vi om igen...


Vid 11.30 gick vi upp igen, Chelsea sprang runt här hemma med sin törnrosaklänning och Malin kollade på tv. Vi åt frukost och lillan fick lite fläsksvål, hon älskar dom. Nu sitter sessan i ett bad och jag har packat lite saker vi ska ha med oss i eftermiddag när vi ska till underbara Madde, Slim & Mirre po lannet. Det blir en mysig kväll med grillning & övernattning.


Men innan dess ska lillan på kalas på Fun House och fira Danni igen.


Här är lite foto från igår...

Tjingelin...


 


 
 

Av Emma Sångberg - 10 juni 2011 14:27

  Jayson   


Om mig

Jag mår riktigt jäkla bra måste jag säga. Lilleman har börjat vända sig massor och det känns jätt konstigt. Men på ett bra sätt. Viss kan det göra ont emellanåt när han snurrar in under revbenen men ja det är sånt man får tåla. Jag har börjat få mer och mer ont i svanken men det är inget jag dör av,

hoppas jag iaf  

 Halsbrännan har dämpat sig ganska mycket senaste veckan. Tidigare i veckan vägde jag mig och har tydligen gått upp 1 kg sen jag var hos BM sist, men det var visserligen en annan våg så vi får se på måndag vad vågen säger. Ska till BM och göra sockerbelastningstest på måndag. Hoppas allt går bra, men det tror jag faktiskt att det ska göra.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 24 veckor gammalt. Hjärnvågor och sinnen är aktiverade och hjärnans vindlingar blir synliga. Nu reagerar fostret på ljus från världen utanför. Ryggraden består nu av 33 kotor, 150 leder och 1000 senor. Om ungefär en månad börjar en ny aktiv period för fostret när det växer snabbt och lägger på sig vikt. 

Av Emma Sångberg - 10 juni 2011 14:08

♫♫♪ För du har tagit studente, för du har tagit studenten ♫♫♪  

för du har tagit studeeeeeeeenteeeen, Fy fan va du e bra, fy faan va du eeee braaaaa!!



Grattis på studenten kusinvitamin & lycka till!!  

Igår blev det inget bloggande. Det var en väldigt jobbig kväll på jobb igår så jag pallade helt enkelt inte när jag kom hem. När jag kom hem fick älsklingen lite kakor som jag bakat åt honom, han hade skickat ett så fint sms där det stod:


"Vill du baka? Jag blev såååååå sugen på dina kakor, du bakar verkligen med kärlek"


Så ja jag kunde juh inte låta bli. Gör juh allt för min älskade sötis   Sen la vi oss i soffan och bara mös med varandra. Jag somnade som vanligt på älsklingen och det är sååååå mysigt, ryser av lycka när jag tänker på det bara   Älskar dig över allt annat! Du och barnen är mitt allt!! This is love, the real thing!


Idag har jag jobbat 7-13.30 Efter jobb gick jag och hämtade hem vår sessa från dagis. Dom hade haft avslutnings maskerad för dom stora barnen som slutar idag och då var hon utklädd till Törnrosa. Hon var så stolt och hade skrytit för alla att den hade hon fått av sin faster Dajana. När vi kom upp hade älsklingen hämtat ut ett HM paket med lite kläder till barnen. Chelsea fick provat sitt och hon ville genast bestämma vad hon ville ha på sig idag, men vi ska juh tvätta kläderna först.


Nu ligger sessan och vilar middag. Älsklingen slappar i soffan och jag tänkte faktiskt joina honom alldeles strax innan svägerskan Malin kommer hit. Hon ska passa lillan ikväll när vi ska på studentfest hos Sibbe.


Kanske kanske gör ett snabbt inlägg sen med lite bilder innan vi ska bege oss iväg.


Haj Svaj... 

Av Emma Sångberg - 9 juni 2011 09:27

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för det är Mirandas födelsedag. Hurra, hurra, hurra! ♫♫♪
Grattis på 5 års dagen Mirre!!

 



                               


Det är det verkligen, men man kan andas ute idag iaf utan att det känns som att man ska kvävas.




Jag har haft en mysig morgon med min sessa, både hon och jag älskar att ha mornar på tu man hand. Givet vis är Mattias saknad här hemma men det är jätte bra när vi får egen tid med. Vi har ätit frukost ihop, fixat till oss inför dagis/jobb ihop och haft lite tjejmys som vi hade igår efter duschen   


Sen gick vi en liten sväng med vovvsingen innan vi gick in på dagis. Chelsea var så stolt över att vi lämnat nya fina regnkläder till henne på dagis, tror alla på dagis vet om det vid detta laget  

När jag skulle gå sa jag hejdå som vanligt och att vi ses inte förän imorgon efter att jag slutat jobba & då hämtar jag dig. Då blev hon lite lissen och sa att hon kommer sakna mig och lillebror jätte mycket när vi jobbar och inte är hemma på hela natten. Men jag förklarade juh att vi kommer hem ikväll men då nannar hon så då blev hon genast lite gladare.

Barn asså, finns inget underbarare    


Idag är det som sagt jubbet som gäller 12-21, vill heller vara hemma med familjen, men men ett ont måste!


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 8 juni 2011 21:13

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag för ♫♫♪

det är min pappa & Danilos födelsedag. Hurra, hurra, hurra!

  Grattis på 46-års & 5-års dagen   


Imorse när klockan ringde ville jag bara ligga kvar i sängen i min babys famn och mysa vidare... Men ja så ser juh inte verkligheten ut tyvärr. Men om 11 dagar är det ÄNTLIGEN semester  

Jag hade dock bara ett kort pass idag på jobb 7-12 och jag fick ett mess av älsklingen, som var med skolan och jobbade precic vid mitt jobb, om att han slutade oxå 12 så han hämtade mig. När vi kom hem slappade vi i soffan och jag somnad bannemig, skönt med en liten lur.


Sen fick jag ett samtal av min underbara vän Jasmina. Det var ett jätte trevligt samtal och vi bestämde att vi skulle hem till dom sen idag vid 18-tiden, eftersom Danni fyller år.


Vid 15-tiden hämtade jag hem sessan min. Hon hade sagt till sin pappa att hennes Emma skulle hämta henne idag! Hon är väldigt bestämd när det gäller vem som hämtar & lämnar. Inte för att hon får bestämma det men klart man tillmötesgår hennes önskemål om det går.


Sen var det dags för middag och idag blev det ostsnitzel, pommes & bea-sås. Sen tog jag & lillan en dusch tillsammans och sen var det dax för älsklingen att ta en dusch. Skönt som fasiken i denna kvava hitta...  


Jag har även fått goda nyheter idag, känns kul att det händer nått kul efter alla tråkigheter som drabbat en på samma gång. Men jag lägger det bakom mig och ser frammåt och njuter av dom personerna i mitt liv som älskar mig och verkligen bryr sig om mig. Alla andra som bara tillför skit kan bli väck eller what so ever!   


Innan vi begav oss himmifrån så gick jag ut med Disel en sväng, han gillar inte heller denna kvava vörmen. Sen åkte vi hem till hjärtat, Aco & Danni. Hans familj kom dit och även Dannis moster kom en sväng. Gott med kaffe & tårta var det med *thihi*


Vi kom hem för en stund sen och sessan vår ligger för natten och snart ska väl jag och älsklingen slänga oss i soffan för att mysa. Känner att jag är i behov av en stor dos av den bästa medicinen någon sin från min älskade baby   


Natti natti mina kära läsare...

Av Emma Sångberg - 7 juni 2011 17:43

"Man ska inte ge sig in i krig som man inte har en chans att vinna"


Idag har jag inte haft den bästa dagen. Känns som att en  Det har helt enkelt blivit för mycket för mig att hantera den sista veckan. Orkar inte med mer motgångar och negativa personer i mitt liv. Jag har den bästa sambon i världen, vår fina underbara sessa och mina underbara vänner, dock få men hellre få nära än många ytliga. Nu är det verkligen dags för förändring...


  Älskar min familj över allt annat  


       


  Jag har fått min löneökning idag, så nu blir där   

mer pengar att handla till våra barn för   


När jag kom hem från jobb stod älsklingen och förberedde middagen, korvstroganoff & ris. Vi pratade en massa om allt möjligt, samtidigt som tösen sprang ut till oss i köket och jag tror att på 10 min så pussade & klappade hon nog magen på mig och sa hur kul det är att jag har en bebis i magen och att hon längtar efter sin lillebror   Hon vill hela tiden känna om han är vaken och pussas. Underbart mysig är hon...


Efter middagen städade sessan sitt rum och sen blev det ett bad för hennes del. Undertiden hon badat så spelade jag & darlingen wii, vilket vi fortfarande gör   Resten av kvällen blir det familje mys i soffan.


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards