Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 12 juni 2011

En natt po lannet!

Av Emma Sångberg - 12 juni 2011 19:26

Igår var vi på Dannis kalas på Fun House och lillan hade super roligt. Hon sa flera gånger att hon ville oxå ha sitt kalas där, så det är klart att hon ska få ha det. Undertiden hon lekte med alla barnen så passade jag på att handla lite godis på Hemmakväll som vi skulle ha med oss hem till Madde, Slim & Mirre sen.


När kalaset var slut åkte vi hem och jag gick upp för att hämta väskan vi packat & vovvsingen sen åkte vi till Madde & Slims ställe po lannet.


Det var verkligen jätte fint där, både huset & trädgården. När vi kom fram skulle flickorna givetvis bada i den lilla, lilla baby poolen men efter bara en liten stund frös dom båda så det blev lite ute lek medans vi vuxna, eller ja jag och Madde rättaresagt grillade mauden. Det blev korv med bröd, marinerade karréskivor, kokt nypotatis och olika dressingar, tex. tzatziki, mexicana osv. Vi alla åt som fasiken, men jag mest som vanligt  


Sen ville inte töserna leka ute mer pga allt knott som flög runt så dom var i huset och vi flyttad in i ett tält eftersom det började blåsa på lite. Vi satt och drack kaffe, grabbarna drack öl, åt godis, chips & dippa och hade det riktigt mysigt och trevligt. Vid 23 tiden gick vi in i huset och töserna lekte fortfarande och åt godis.


Töserna kom i säng vid 00-tiden och vi vuxne la oss oxå efter hand som vi gjort oss iordning. Tyvärr så sov inte jag så bra inatt. Hade djävulusiskt ont i min svank visste inte hur jag skulle ligga men jag överlevde natten...


Vid 9-tiden gick vi upp imorse och då var töserna redan på väg ut, sötenötterna   Älsklingen & Silm körde och handlade frulle medans jag och Madde plockade undan lite från kvällen innan som vi lät stå över natten.När gubbarna kom tillbaka satte vi oss och åt frukost ute i solen och det var mycket dajligt     


Efter fukosten kom där en tankbil med vatten för att fylla upp deras pool, så vi hjälptes åt med det och sen var det tyvärr dags att åka hem. Vår sessa skulle juh tyvärr redan hämtas idag  


När vi kom hem fick snäckan duschat och sen kom Petra, Mattias & Todde för att dricka kaffe och hämta lillan. Hoppas verkligen veckan går fort, saknar redan min stora sessa som faan!! Nästa vecka vi har henne så har jag semester och då ska vi hitta på massa kuliga saker tillsammans. När dom gått gick jag och darlingen ner och tvättade bilen.


När vi kom hem igen så snackade älsklingen med Aco och nu är dom på möllan och dricker öl/kaffe. Så medans jag väntar hem min sambo ska jag ta mig ett varmt, varmt bad och hoppas på att smärtorna i svanken släpper lite iaf. Vet inte hur jag ska stå, sitta eller ligga... Usch jag blir TOKIG!!  


Här är lite foton & videos från helgen som varit!



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards