Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma Sångberg - 7 juni 2011 06:48

Ingen rolig morgon, kommer ner till bussen och inser att det är ny tabell *suck* Men ja det får vara som det är blir 5 min sen. Vilket händer sällan, sällan...


Idag ska det jobbas 7-15 hoppas dagen går fort. Jag hoppades på att denna dagen skulle bli bättre än gårdagen, men nu känns även det hopplöst. Jag får börja knipa käften snart och bara börja nicka istället. Känns som att allt man gör är fel och att allt är en fucking mot gång. Den senaste veckan har jag bara velat ge upp, börja röka och en massa andra dumheter. Men jag har inte gjort det iaf. Det är starkt!!


Jag är så jävla trött på att vissa människor har svårt för att veta vad faan dom vill!! Så jävla svårt kan det inte vara.... Är det så jävla svårt att vara sig själv ALLTID?!?! Just nu behöver jag verklig inte detta!!

Av Emma Sångberg - 6 juni 2011 19:54


 

  Du gamla, Du fria, Du fjällhöga nord  
Du tysta, Du glädjerika sköna!
Jag hälsar Dig, vänaste land uppå jord,
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.
Din sol, Din himmel, Dina ängder gröna.


  Svittet värre har det varit idag! Och NEJ jag 

klagar inte, men det är inte skönt när det blir så här kvavt!


När klockan ringde 6 imorse ville jag verkligen inte gå upp, det var så skönt och mysigt att ligga i älsklingens famn. Men jag var juh tvungen att jobba. Dessutom är det juh semester om 2 veckor WIIIIIHOOOO!!


Förutom att ha jobbat har vi varit hos mina päron och ätit midda, spagetti & köttfärssås. Sen blev det lita kaffe på gården och snack med grannarna. Lillan lekte på gården och hade skit skoj. Hon har dessutom berättat ett 100 tal gånger idag att hon varit hemma hos Emma & Nea och lekt när jag var på jobbet.


För övrigt idag händer det inte så mycket mer, sitter typ näck i soffan och dör av värmeslag. Balkongen är öppen, alla fönster i lgh är öppna och fläkten på högsta nivån... Ändå känns det som att man simmar i svittet...


Aja, nu tackar jag för mig och önskar alla en trevlig dag!!

Av Emma Sångberg - 5 juni 2011 13:26

Om mig

Jag mår bra nu igen, för er som vet att jag haft lite problem med samandragningar i veckan. Men efter att ha varit hemma 5 dagar och till mesta dels sängliggandes mår jag bra nu igen och lilleman måt jätte bra han med, vilket är det viktigaste för mig!

Nu har han hittat mammas lungor *pust* oftast är det på kvällarna han roar sig med att sparka och boxas på dom. Halsbrännan försvinner dock inte så nu är samarin en vardag för mig *suck* Men annars trivs jag jätte bra med min fina gravida kropp.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 23 veckor gammalt. Ögonfransarna växer fram denna vecka och snart kommer fostret att börja blinka. Hjärnan växer fortfarande snabbt och nu börjar längre hår växa på fostrets huvud. Fostret liknar nu verkligen en miniatyrbebis med i stort sätt samma proportioner som ett nyfött barn. Om babyn föds nu så har det chans att överleva, om det får all tänkbar modern hjälp. Chanserna till överlevnad ökar för varje dag.

Av Emma Sångberg - 5 juni 2011 13:18

Jag har lite tankar om framtiden. Ibland är det inte helt lätt att ta beslut. Jag är en sådan person som kanske tänker lite för mycket på vad jag ska ta för beslut. Jag vill juh inte ångra mig för då kan det bli jobbigare. Jag känner lite att man står inför ett litet dilemma nu... Men ja jag får helt enkelt ta ett beslut och sen får ödet ta över. Det blir nog bra i vilket fall som helst  


Om en stund ska vi hämta hem vår sessa och sen ska det bli så kul att se hennes min när hon öppnar dörren till sitt rum och får syn på sakerna vi köpte till henne igår.


Sen får vi se vad vi ska göra idag. Älsklingen snackade med Aco igår om att dom skulle komma på kaffe. Vilket hade varit kul, vill täffa hjärtat mitt   Jasmina då för er som inte vet haha


Hau de...  

Av Emma Sångberg - 5 juni 2011 09:22

Igår var vi i Ullared och shoppade HELA dagen   

Kvällen innan kom Madde & Slim hit och vi töser körde iväg och fixade middag åt oss, go go green sallad för oss tjajer & kebabtalltik från Svalan till pågarna. Det var en mycket god middag. Sen blev det en till shoppingtur till Coop och handla till frukosten på natten/morgonen och sen fick vi köra hem till Madde och hämta hennes inköpslista som hon glömt på spisen Haha...


Det blev en sen kväll trots att det inte skulle bli det... Sov väl ca 2 timmar sen ringde klockan 3.00 och då var det dags att fixa till sig och frukosten inför bilfärden. Klockan 4.00 körde vi mot Ullared. 

Vi var framme ca 6.30 nått och där var INGA folk alls = ingen kö alls.


Gud vad vi fick shoppat vi gick först 2 timmar inne på Gekås sen betalade vi och gick ut till dom andra outletsen som ligger runt om. Men där hittade vi inte så mycket faktiskt. Älsklingen hittade skor men givetvis inte i hans stl   Sex-outleten var rena skitet och inte speciellt billigare än annars, inte heller på vissa sko-outlets var det nån större skillnad på skorna. Sen blev det lunch på Rose Garden, tyvärr var det inte så gott som vi hoppats på men det gick ner och jag fick även i mig en & annan sushi-bit *yummy*


Sen blev det lita mer outlets och sen ännu en tur inne på Gekås. Vi gick 2 timmar sen blev det en latte & kaka och sen mer shopping. Men vid 16.30 gick jag och älsklingen och betalade. Sen kom Madde & Slim ut till bilen dom men och vi begav oss himmåd igen.


Det var en dryg bilväg hem... En hemsk bilolycka på vägen, jag var åksjuk och vi hade en varm, överpackad trång och tung bil  


På kvällen här hemma sorterade vi ut och kollade allt vi köpt för det blev så mycket att man glömt vissa saker man köpte. Vi kom iaf hem med allt köpt som stod på listan som vi hittade iaf och 1000 andra saker. Nu har vi köpt en del födelsedagspresenter, leksaker, köksredskap, ramar, kläder, baby saker och mycket mycket mer...

Det kommer bli fler turer till Ullared med en fet pånka det ska jag lova!!


Nu ska jag snart gå och handla frukost till mig och älsklingen, sen ska jag packa in massa födelsedags presenter innan vår fina prinsessa kommer hem idag  


Tjingeling... 

    

Av Emma Sångberg - 3 juni 2011 16:06

Jag visste att saker inte kommer vara som förut kanske men kom igen vissa saker är bara löjliga. Man kan tydligen ta detta på en lägre nivå än sandlådenivå. Sorgligt...


Denna dagen har varit super mysig. Jag och älsklingen stack iväg till Jägersro C och kollade runt lite i affärer, hittade faktiskt INGET!! Konstigt nog... Men älsklingen köpte lite öl på systemet till ikväll, han ska sitta och öla lite med Slim.


Efter rundan där åkte vi hem till Jörgen och Janicke på fika eftersom Jörgen fyller år idag. Det var kul att ses eftersom vi inte setts sen i julas tror jag... Kul att få se deras nya lägenhet med. Efter ett par timmars fika där åkte vi hem och jag tog ut vovven på en liten runda och rastgården, skönt att komma ut i sole, trots att jag fick en bränna igår. När jag satt utanför rastgården kom vår fina sessa förbi, men var nära på att missa henne... *suck* Men hon kom bort och kramade mig och vi växlade lite ord sen fick jag en puss och sen gick dom igen.


Sen var det dags för städning här hemma. Vi hjälptes åt här himma med allt från dammning, renbäddning, dammsuga, moppa och badrummen.


Vid 19-20 tiden kommer min fiiina vän Madde & Slim, vi ska köka och ha en mysig kväll ihop och imorgon bär det ÄNTLIGEN av mot Ullared   Ska fan handla ihjäl mig...


Saknar vår fina prinsessa jätte mycket. Här är så tomt utan henne. Men om 2 dagar kommer hon äntligen hem till oss igen och då ska det mysas till max här hemma.

  This is real love   


Nä nu har jag inte så mycket mer att skriva...


See Yaa...

Av Emma Sångberg - 3 juni 2011 09:09

Japp, vi kom i säng väldigt sent igår haha... Vi slö tittade på tv och sen satt vi och pratade lite om det som hände igår. Det är underbart att kunna höra en person vara så ärlig som min fantastiska sambo är, Älskar dig ännu mer för det!

Men efter många om och men la vi ner den disskutionen och la oss till rätta i soffan och kollade mer tv. Så småningom gick vi in och la oss i sängen och hade en riktit mysig stund där inne innan vi till sist somnade. Tack älsklingen för att du får mig att le när saker känns som botten.


Det finns 2 saker som gör det lätt att le igen och det är:

  1. Min familj - min älskling, min sessa och sonen min i magen! Även min övriga familj & släkt.
  2. Mina vänner - tack till er som ställer upp och lyssnar och berättar för mig hur värdefull jag är. Ett Speciellt tack till Jasmina för ett mycket fint sms av dig igår trots att du inte vet vad som hänt, älskar dig

Tack till alla er som älskar mig för den jag är, för detta är jag och jag tänker inte ända mig för att det ska passa min omgivning. Take me as I am or FUCK OFF!!


Nu på morgonen blir den massa mys med min baby innan vi ska göra oss iordning och åka him till hans morbror & familj, Jörgen fyller nämligen 25 år igen   Men först lite Wii.


Haaj po dii...

Av Emma Sångberg - 2 juni 2011 22:39

Ett sista inlägg för ikväll...


Min snälla söta svägerska har varit över här med sin Hassan. Vi började med kaffe och sitta och prata lite. Känndes skönt att kunna gråta ut om sina känslor, även om det är svårt att beskriva hur jag känner mig. Tack Sarah för att du lyssnar    Även ett tack till min älskling som lyssnar och förstår så himla mycket som han gör, älskar dig!!


Vi kollade på film sen, "Running Scared" blev det ikväll. Mega bra film, gammal men topp klass!

Nu sitter jag och darlingen vid datorerna och slappar lite innan vi ska bädda ner oss i soffan och njuta riktigt av varandra.


Här är lite bilder från idag, och kära vänner kom ihåg att ärlighet varar längst!!


                   

Ovido - Quiz & Flashcards