Familjen Sångberg

Alla inlägg under juni 2011

Av Emma Sångberg - 21 juni 2011 10:55

Imorse fick jag sovmorgon av töserna   Skönt när man har semester jöö.

Jag gick upp vid 9.15 tiden, gjorde mina morgonrutiner sen satte jag mig vid datorn, lillan ville leka på rummet med sin törnrosaklänning och Vicki kollade på tv. Så småningom gick Vickan in och gjorde sessan sällskap. För en stund sen åt vi frukost och nu leker töserna igen. Så kul att Vicki fortfarande leker med Chelsea även om hon är 11 år. Jag funderar på vad vi kan göra för nått idag, det är juh inget vidare väder men man kan ta en promenad & lillan kan cykla. Kanske ha vägarna förbi en affär så vi kan handla lite till middagen idag... Well, we will see...


Den största delen av tiden jag suttit vid datorn har jag letat efter inredning till lillemans rum. Det är SKIT svårt att hitta fina barngardiner, mattor och lampor. Lite smått har jag hittat men ingen matta eller gardiner som jag tycker är jätte viktigt. Så har du nånna tips på var man kan hitta detta, so be my guest! Jag är väldigt intresserad av Nalle Puh saker till barnrum, speciellt min Tiger, det är inte heller det lättaste att få tag i   *pust* 

På torsdag ska jag och sessan träffa söta Madde & Mirre och sticka till bla. Stuff & Stil och kolla tyger. Hoppas man kan hitt nått fint tyg till vardagsrummet & Jayson's rum.


Måste bara kräka av mig lite med, tyvärr  

Jag känner mig djupt besviken på en vän som inte hör av sig längre. Det är mer än 1 månad sen du ens hörde av dig. Jag fanns där för dig i vått och torrt och nu känns det som att du sållat bort mig, men av vilken anledning. Jag har inte gjort dig något mer än funnits där för dig när du behöve mig som mest. Men ja, jag kan inte tvinga dig...

What goes around comes around... Thats life!! 


Au revoir...


 

Av Emma Sångberg - 20 juni 2011 19:18

Det har varit en jätte bra dag idag. Klockan ringde 8.00 imorse och jag och sessan gick upp klädde oss, åt frulle och sen begav vi oss hemifrån vid 9 snåret. Vi mötte upp syrran och ungarna utanför aq-va-kul och sen gick vi in för att bada. Det var sjukt skönt och Chelsea älskar att bada. Hon har faktiskt blivit jätte duktig på att simma, med simdynor/puffar men dock ändå.


Vid 13 tiden promenerade vi från badet till kronprinsen och åt lunch på BK. Det var jätte mysigt att sitta där med 3 ungar som var dom 3 gladaste på denna planeten. Innan vi tog bussen hem så gick vi in om Hemköp och handlade lite till middagen. Madde & barnen följde med oss hem och väl himma har barnen lekt i sessans nya rum.

Hon var så stolt när hon berättade om alla nyheter i sitt rum och var alla saker finns osv.


Till middag här himma idag blev det mina himmagjorda pannbiffar, himmagjord pantoflegröd, stekdlög & brusås. Det var riktigt gott trots att man fortfarande var lite mätt efter Burger King.


Älsklingen kom hem mitt i matlagningen och hade haft en bra första dag på sin praktik. Men jag vet att han är duktig och att han sköter sig toppen, han har lika hög arbetsmoral som jag, kanske till och med lite bättre men det säger

jag inte till honom   


Efter maten lekte barnen medans jag & dralingen tog i tu med disken ihop. Sen fick ungarna glass och sen ännu mer lek. Älsklingen körde precis hem Madde, Moa & Leo och ska hämta hit lillasyrran Vicki som ringde och frågade om hon fick sova över här, och som glad storasyrra, glad över att hon fortfarande vill sova över, så kan man inte göra annat än att säga ja. Lillan lär oxå bli super glad och nu kan vi ha en tjejkväll

med massa hår fix osv 


Nej nu ska jag mysa med min prinsessa framför en film med Långben som går på Disney Channel...


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 19 juni 2011 18:09

Ge mig ett S - S, Ge mig ett E - E, Ge mig ett M - M, Ge mig ett E - E, Ge mig ett S -S, Ge mig ett T - T, Ge mig ett E -E, Ge mig ett R - R... Vad blir det? - SEMESTER!!!


Jippi kay yey, äntligen har man semester i 4 veckor. Imorgon ska jag och min sessa börja semestern med en tur till aq-va-kul med syrran & hennes barn. Var tänkt att vi skulle till Lindängsbadet men det vankas oväder så det fick bli innomhusbad istället men skit samma ungarna älskar att bada var som helst.


Älsklingen var och hämtade hem sessan idag, sen var dom på Andy's för Mirre hade sitt kalas där idag. Strax innan 16 kom mina älsklingar hem och sessan fick se sitt nya rum. O'boy, ni kan tro att hon blev super glad. Hon började leka direkt och snackade om att hon fått det stora rummet för att hon är en stor tjej nu. Hon är jätte glad att hon får ha det stora rummet för sig själv oxå.


Till middag idag blev det kycklingfilé i en sås gjord på creme fraish & riven ost och ris till detta. Det blev super gott! Patrik var här och åt middag med oss oxå idag.

Nu tittar sessan på filmen Rio, älsklingen letar inredning och jag ska ta mig ett varmt, nice bad om en stund.


Efter lillans film ska vi packa badväskan inför morgon dagen. Det blir sängen tidigt idag för sessan iom att vi ska upp och iväg till badet imorgonbitti. När hon ligger tänkte jag och älsklingen ha det super mys i soffan med film!


Här är lite foton på nyheterna här himma...

Detta är för tillfället vårt sovrum innan vi ska inreda lillemans rum.

     


Här är vår sessas nya rum...

         


Ny micro har vi oxå...

  

Av Emma Sångberg - 19 juni 2011 15:28

  Nu går tiden riktigt fort! Tiden bara flyger iväg och  

nu är man inne i ännu en ny grav.vecka, helt underbart.

Det är ca 12 veckor tills lilleman är beräknad och vi längtar som bara den  


Om mig

Ja, i måndags gjorde jag blodsocker testet och jag hade ingen diabetes, men som jag sagt så misstänkte jag inte det heller. Försöker tänka på att inte stoppa i mig bara en massa godis, kakor och coca-cola... Ibland äts det ju men jag överdriver inte. Jag har gått upp sammanlagt 12 kg nu och det börjar kännas   Men det är juh för en underbar anledning och jag känner mig redan peppad inför att gå ner det igen när plutten väl kommit ut. För övrigt var alla värden, mått och Jaysons hjärta jätte bra. Halsbrännan den kommer och går, vissa dagar vill jag skjuta mig själv   andra dagar har jag ingen alls. Lilleman vrider och vänder sig hela dagarna, han är i stort sätt alltid vaken nu mera. Men fortfarande mest aktiv på kvällarna.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 25 veckor gammalt. Denna vecka kommer hon/han att öppna sina ögon för första gången. Men synförmågan är inte så bra ännu. De som sjunger och pratar med sitt barn kan räkna med att det hör! Fostervattnet förvränger ljudet en aning, men hörseln är välutvecklad vid detta laget. Nu lagras mer fett på fostret och huden blir mindre skrynklig och genomskinlig. Hjärtljuden på fostret kan höras tydligt genom ett stetoskop, i vissa fall även utan. Vissa kan nu märka att babyn har antagit en regelbunden sömnrytm och sover vid ungefär samma tider varje dag.


Lite bilder och en video på magen v. 26+2

Här ser jag till och med smal ut... Denna bilden gillar vi    


 

Av Emma Sångberg - 18 juni 2011 20:08

Ja nu har jag slarvat med bloggandet sista dagarna men jag har faktiskt hellre valt att lägga tiden efter jobb på att umgås med min finaste älskling.


I torsdags genom gick bilen en besiktning men vi fick givit vis 2 st 2:or, men men inte mkt att göra åt. Åkte till bilverkstaden vi brukar gå till direkt efter och fick ett bra pris och tid morgonen där på. Väl himma igen började vi rensa i resterande skåp i lägenheten och fick fram ännu mer skit att slänga. vid 17.30 tiden åkte vi och hämtade älsklingens mormor och sen hem till Janicke & Jörgen för att fira Emmas födelsedag. Efter kalasandet där som var väldigt trevligt blev det ett kaffe hemma hos hjärtat & Aco. Alltid lika kul att träffa dom.


I fredags morse åkte vi till mekanikern med bilen och fixade våra 2:or sen blev det en ombesiktning och vi blev godkända, eller ja bilen. Sen körde vi och hjälpte Patrik att flytta saker innan älsklingen släppte mig på jobb. Jobbade 12-21 och älsklningen hämtade mig efter jobb sen blev det en mysig dusch ihop och soffan med film och massa myspys. Sen fick vi en natt gäst, Patrik.


Imorse gick vi upp vid 10 tiden och då körde jag & älsklingen och handlade frukost och lite annat på Abdos. Väl himma blev det frulle & sen maskerade darlingen & Patrik i lilla sovrummet eftersom Aco skulle måla i eftermiddags. Sen körde min underbaring mig till jobb. Nu har man snart gjort sitt pass 12-21 och ska snart hem... SKÖNT!! Sen är det bara ett pass till imorgon 7-16 sen håller denna kvinna SEMESTER!!


Jag är sjukt nyfiken på hur rummet ser ut där hemma. Aco har målat och älsklingen har väl "hjälpt till" haha kanske mer hållt sällskap   


Nej nu har jag inte mer att skriva om denna dagen, men imorgon kommer ÄNTLIGEN prinsessan hem. Hoppas hon kommer bli glad för sitt nya rum. Kommer foton imorgon på hennes rum.


Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 16 juni 2011 09:37

Hej hopp alla gla-a..


Jag och älsklingen har verkligen varit flitiga de sista dagarna. Igår efter att jag hade jobbat, 7-16, hämtade han mig och vi åkte till ikea för att kolla lite möblemang och dessutom blev det köpt en byrå & hyllor. Väl hemma kom Patrik och hjälpte till och bära och få ner en massa skit i källaren. Sen gick han och hämtade lilltjockisen Zack. Han är såååå jävla go den ungen   Så för min del så blev det barnpassning & hjälpa grabbarna med möbelbyggande. Sen fixade jag lite med våra kläder... 

Kom på mitt i allt att just det ja vi har juh inte ätit middag så jag fixade nått snabbt, pasta & hamburgare till darlingen och jag åt pasta med pastasås *goddy* Där efter slängde vi oss påsoffan och hade en väldigt mysig stund innan jag typ DÄCKADE    


Imorse gick jag upp med tuppen  Trots att det är min lediga dag denna veckan. Men det var juh dax att tvätta... Inget kul men ett ont måste, men som tur var var där inte så mycket så jag är redan klar med tvätten. Efter att ha slängt in första omgången maskiner gick jag upp och la mig i 45 min igen, sen gick jag tillsammans med darlingen och när jag kom upp igen var jag SÅÅÅÅ duttig och rensade & städade städskåpet som var KATASTROFALT stökigt. Men nu är det fin fint och jag kom upp för en liten stund sen efter att ha hämtat tvätt och hängt det sista, så jäkla skönt.


Btw, äntligen i väntans tider... Igår var det 3 månader tills lilleman är beräknad *längtar* och jag har bara 3 arbetspass tills det är dags för SEMESTER   Jippii kay yay mother f-er!!


Om 3 dagar kommer min stora sessa hem och då börjar roligheterna som jag börjar spåna på, det kommer bli toppen   


Nej nu tänkte jag lägga in den rena tvätten och rensa nått skåp till i köket innan det är dags för tvättstugan igen...


Hej & hå smurfar blå...


Av Emma Sångberg - 14 juni 2011 21:57

Hej hej alla läsare!


Nu har jag tyvärr inte bloggat sen i söndags men jag orkade verkligen inte igår och idag har jag haft fullt upp hela dagen.


Nå en sammanfattning av gårdagen & dagen...

Igår ringde jag och fixade så jag fick akut semester, anledningen vill jag inte gå in på. Sen var jag och älsklingen, som tyvärr inte mådde bra, hos BM för att jag skulle göra blodsocker testet och en gravidetskontroll. Jag tyckte faktiskt inte att sockerlösningen var så hemsk som många sagt till mig, grav. kontrolle gick jätte bra, lillemans hjärta slår så fint som det ska och alla mina mått och värden är jätte bra. Till och med mitt blodvärde hade stigit fastän att jag inte gjort något år det, fattar ingeting haha   

Jag har inte heller någon diabetes, men det trodde jag inte heller att jag skulle ha.


Sen åkte vi hem och bäddade ner oss i soffan och kollade på film efter film och bara låg och njöt av varandra HELA dagen. Det var välbehövligt att ligga ner en hel dag. Tack älsklingen för en underbar dag, kväll & natt! Jag älskar dig!


Idag har jag jobbat 7-12, väl hemma hade älsklingen börjat röja i klädkammaren och innan vi viste ordet av det så hade vi nästan gjort iordning hela hemmet som vi planerat. Det som behövs göras nu är målning och inköp av lite möblemang annars ser allt tipp topp. Vid 19.30 pausade vi lite och käkade pizza och sen tog vi ett sista ryck. När vi var klara med det sista hoppade vi ner i ett varmt skönt bad. Älsklingen gav mig lite massage innan jag satte mig vid datorn för att framkalla lite foton och nu ska jag massera honom innan vi ska mysa ihop oss i soffan!


Saknar prinsessan som faaaaan  


Tjingeling... 

Ovido - Quiz & Flashcards