Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

V. 27+2

Av Emma Sångberg - 19 juni 2011 15:28

  Nu går tiden riktigt fort! Tiden bara flyger iväg och  

nu är man inne i ännu en ny grav.vecka, helt underbart.

Det är ca 12 veckor tills lilleman är beräknad och vi längtar som bara den  


Om mig

Ja, i måndags gjorde jag blodsocker testet och jag hade ingen diabetes, men som jag sagt så misstänkte jag inte det heller. Försöker tänka på att inte stoppa i mig bara en massa godis, kakor och coca-cola... Ibland äts det ju men jag överdriver inte. Jag har gått upp sammanlagt 12 kg nu och det börjar kännas   Men det är juh för en underbar anledning och jag känner mig redan peppad inför att gå ner det igen när plutten väl kommit ut. För övrigt var alla värden, mått och Jaysons hjärta jätte bra. Halsbrännan den kommer och går, vissa dagar vill jag skjuta mig själv   andra dagar har jag ingen alls. Lilleman vrider och vänder sig hela dagarna, han är i stort sätt alltid vaken nu mera. Men fortfarande mest aktiv på kvällarna.


Om barnet
I början av denna vecka är fostret 25 veckor gammalt. Denna vecka kommer hon/han att öppna sina ögon för första gången. Men synförmågan är inte så bra ännu. De som sjunger och pratar med sitt barn kan räkna med att det hör! Fostervattnet förvränger ljudet en aning, men hörseln är välutvecklad vid detta laget. Nu lagras mer fett på fostret och huden blir mindre skrynklig och genomskinlig. Hjärtljuden på fostret kan höras tydligt genom ett stetoskop, i vissa fall även utan. Vissa kan nu märka att babyn har antagit en regelbunden sömnrytm och sover vid ungefär samma tider varje dag.


Lite bilder och en video på magen v. 26+2

Här ser jag till och med smal ut... Denna bilden gillar vi    


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards