Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Sångberg - 13 januari 2012 09:30

"Svartsjuka är den djupaste, ursprungligaste och  öppnaste formen av beundran"

So keep on admire me, because I know your jealous of me and my life   



Idag är det fredagen den 13:e, jag är iof inte så skrockfull av mig så tar det där med en nypa salt...

Tror dessutom att min otur kom igår... Fick ännu mer tradiga nyheter och det var tur att jag inte var ensam för då hade jag brutit ihop. Nej Sarah var här och hon fick mig att se positivt på allt - tack!!

Bröllopsplanerna går frammåt och bordplaceringen var klar men älsklingen hade lite invändningar så för göra en liten redigering, men det blir nog bra så som han säger 

Vi har hittatn en del dekorationer till dukningen och lokalen. Det kommer bli så fint och man längtar bara mer och mer   Ett stort tack till min fina vän Madde som ställer upp och håller koll på sin gudson under middagen - det betyder väldigt mycket för oss.

Men nu håller jag planeringen till i nästa vecka när jag ska spika lite fler saker - Lovely ♥


Det blev en tidig kväll här hemma igår efter lite mys med film, men det var bara skönt att komma i säng och få mysa lite innan man i stort sätt däckade ♥


Idag vaknade jag helt utvilad klockan 8.15, trodde att Jayson fortfarande sov men efter en liten stund hörde man han snacka inne i sängen. Tog en snabb dusch, fixade lilleman, klädde mig, plockat undan lite här hemma och nu väntar vi bara på att fina Emma och Neyo ska komma på besök   Det var längesen så ser fram emot det.


Trevlig fredag på er alla där ute... 


Before

   

 After

     

Fast bilderna gör inte hårets rättvisa. Mycket finare in real life! 

Av Emma Sångberg - 12 januari 2012 08:45

Då är det en ny dag igen...

Känner mig inte riktigt pigg men mår bättre än vad jag gjorde igår.

Idag ska jag träffa min svägerska är det tänkt. Kommer säkerligen bli lika mysigt som härromdagen.

Fick lite tråkiga nyheter igår men ja vad ska man göra.... Jo det är bara att upp med hakan och fortsätta kämpa vidare  

Ska ringa nått samtal nu på morgonkvisten och sen ska jag plocka undan lite här hemma innan lilleman ska ha frukost.


Jag måste ha ett jävligt spännande och intressant liv  


Ha en toppen dag alla glada

   Peace & Love   

Av Emma Sångberg - 11 januari 2012 14:21

Hade en mysig kväll med darlingen igår   

Imorse när älsklingen pussat mig hejdå gick det en liten stund sen vaknade lilleman, tog in honom till mig och vi låg kvar till ca 7.30. Super mysigt att ligga i sängen med honom när han snackade & skrattade som bara den, mammas lilla plutt  


När vi gick upp hoppade jag in i en dusch medans Jayson tittade på tecknat.

Vid 9 fick han frukost och sen blev det dax att bege sig till frissan. Madde kom och hämtade oss eftersom jag skulle till hennes mamma. Jag blev verkligen nöjd   

Man känner sig som en ny människa... Eller ja man brukar göra det... men när jag kom hem så började det med att jag känner mig öm i halsen och nu känns det som att jag börjar få feber   Inte alls skoj...

Hoppas att man mår bättre imorgon eller redan ikväll.


Är så himla trött på mat så att det knappt är sant. Jag älskar mat och att äta men känns som att man lagar samma mat alltid och det är inte så roligt.

Letar nya recept och kollar runt efter nya inspirationer så att matlagningen blir rolig igen.

Har du nått tips så tar jag välkommet emot det  


Saar vi... 


Våra älskade ungar ♥

   

       

Av Emma Sångberg - 10 januari 2012 19:01

Idag har jag haft en underbar dag med min fina svägerska. Det var välbehövligt. Vi tog först en liten promenad och sen gick vi hem till mig och drack kaffe. Det blev mycket tjej snack och det gillas. Jag delade med mig av mina planer för bröllopet och skönt att ha lite feedback av sina ideér & tankar.


Ska snart börja fråga runt lite om olika uppgifter inför bröllopet med - tex. brudtärna/or etc.


När Sarah hade gått gjorde jag klart middagen som idag blev kyckling, ris och currysås. Lilleman fick rödspätta och han tyckte det var mumma ♥

När vi hade ätit middag visade jag älsklingen lite av sakerna jag hittat till bröllopet och sen kollade vi runt lite efter mat som vi kan servera - frågan är ska man ha buffe eller 2 rätters?!  


Jag får fan kalla kårar av att bara se reklamen till "mammor & minimodeller"... Hur fan kan man utsätta sina barn för detta?!?!?!?! Raka benen på en 10 årig flicka - då måste man vara lagom skållad i skallen. Tror inte ett skit på att ett barn kommer med sådana idéer...

"Hmm.. Jag ska nog bli modell - raka benen, sminka mig, äta rätt....."

To sick for my taste! Usch nej bojkotta skitet från tv...

Låt barnen vara barn!


Nu blir det soffan och mys med min älskade ♥


Tjing...

Av Emma Sångberg - 10 januari 2012 09:25

Igår hade jag en mindre bra dag här hemma, vaknade med riktigt ont i magen och det höll i sig hela dagen  

Men ja man kan inte sjuka sig från att vara mamma så det var bara att stiga upp. Har man satt barn till världen så är det bara till att ta hand om dom i bra och dåliga stunder.

Jag menar inte att man inte ska lämna bart barnen ibland men man kanske ska välja rätt tillfällen och inte göra det till en vana eller faktiskt en rutin för vissa. Nej skaffar man barn så vill man väl ha dom?!

Det blev en lugn dag här hemma med lite Hipp hipp & sista Irene Huss filmen - så nu har man sett alla 12 som kommit änsålänge och ser fram emot fler  


Eftermiddagen/kvällen med min bejb blev helt underbar. Vi hade mycket kvallitets tid med film och mys. Lilleman var med oss och han verkade jätte nöjd.

Innan han skulle i sängen tog jag ett bad med honom. Sen blev det mer film tills det var dax för mig och älsklingen att sova. 


Hade lite tid framför datorn igår med och nu äntligen har planerna för det kommande bröllopet satts igång. Väntar på svar från kyrkan och har hittat en lokal som jag är intresserad av men väntar på svar där med... Nu äntligen ska det bli av och det ska bli perfekt!  


Tjingeling... 

Av Emma Sångberg - 8 januari 2012 20:13

Helgen har nu passerat och den har varit underbar.

Igår körde älsklingen och snäckan iväg och köpte hem frukost medans jag gav lilltjockis lite gröt till frukost. Efter att vi ätit så blev det massa mys här hemma med bla. film.

Jayson var dock inte på toppen humör på dagen. Vi körde iväg och handlade lördagsgodis på hemmakväll och när vi kom hem var det dax att fixa middag - Chelsea ville ha lax så det åt vi och älsklingen fick annat.

Efter maten vilade darlingen middag och jag & barnen satt i köket och pysslade med pärlor och pysselböcker.

Måste säga att sessan börjar bli riktigt duktig med alfabetet och sådant  

Hon sa flera gånger att det är så "kult" att göra detta med dig Emma. Hon påpekade flera gånger för lillebror med att hon ska lära honom pyssla när han är 2 år ♥ Sötenöten!

Älsklingen satt en stund med oss innan det var dax för honom att bege sig iväg till jobb.

När Jayson låg för natten åkte lördagsgottiset fram och jag & Chelsea bäddade ner oss framför Shrek 3 & 4 och hade super mysigt ♥


Idag har vi varit hos mina päron och fikat. Chelsea hade gjort ett fint halsband till sin "mormor" Kicki så hon ville dit och lämna det  

När vi kom hem k0llade darlingen på Milan matchen medans jag och sessan storstädade här hemma. En riktigt rolig städstund faktiskt. Sen fixade vi med sessans naglar, jag målade fina blommor på dom och hon blev super nöjd.

När vi hade ätit middag så lockade jag Chelseas hår eftersom hon gillar att ha "prinsesshår" ♥

Klockan 18 kom Petra för att hämta henne och när dom hade gått så har jag och älsklingen snackat lite och umgåtts med Jayson.

Nu när lillskiten sover ska vi glo ut lite ny heminredning - är trött på det vi har.


Och för övrigt...

Denna veckan med sessan varit toppen, vi har haft mycket tid för varandra med massa tjejmys med pyssel, målat naglar, lekt frisör och makeupartist med hennes fake smink ♥

Och sist men inte minst...

Tråkigt när folk säger en sak men gör en annan...


Even at my WORST... I'm still better than you   

Av Emma Sångberg - 6 januari 2012 23:29

                              

GAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH skrev precis ett inlägg som råkades raderas.... Så nu blir det bara en kort update!!!!!!!!!


I onsdags kväll var Madde & Mirre här på fika och det var trevligt som vanligt.


Igår kom syrran hit vid 9 tiden med Moa och Leo. Vi åt frukost ihop sen skulle hon passa snäckan medans jag och lilltjockis var på föräldra grupp på BVC. Klockan 15 var det dax för tvättdejt och jag som redan hade en shity day och trodden inte att den kunde bli värre hade fel - det gick!

Strax innan 16 kom en vaktmästare ner och satte upp en "sönder" skylt på mitt torkskåp!! Typiskt! Men fick plats med allt på tvättstället här uppe - väl investerad!

Kvällen kändes tung och tråkig men efter en lång pratstund med darlingen och lite tårar kändes det bättre och vi avrundade kvällen med en mys med film...


Idag hade denna familjen sovmorgon till 9 och sen blev det en biltur för att fixa frukost.

Vid 12 tiden åkte vi hem till Jasmina & Aco - fika och barnen hade en playdate.

Väl hemma igen vid 16 gick älsklingen och la sig, lilleman sov redan, snäckan lekte på rummet och jag började städa ut allt julpynt. Fixade middag och sen vid 19.30 tiden pussade jag darlingen hejdå när han skulle till jobb. Sen fick lilltjockis nattmaten en timme senare, sessan kollade på film  och jag städade.... Blev klar nu vid 23 och är nöjd! Älskar julen men visst är det skönt när man fått undan det... Och om 11 mådaer längtar man efter det igen haha


Snart är det dax för bingen för mig och invänta min baby   

Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards