Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Sångberg - 24 januari 2012 08:23

Hade lite tankar i skallen igår och jag kan fortfarande inte förstå hur en mamma/pappa kan skita i att ta ansvar för sitt/sina barn. Där är en själv som förälder som formar sina barn och uppfostrar dom. Ett barn behöver regler lika mycket som det behöver kärlek & trygghet. Fast reglerna gör tryggheten till en stor del. 


Att inte ta ansvar för sina barn och allt som rör dom är vidirgt i mina ögon.

Åter igen så tycker jag inte att man ska lämna bort sina barn hur som helst bara för att göra ingeting. Man skaffar barn för att man vill ha dom. Vill man inte ha sina barn alltid så varför skaffa dom?? Visst kan man skaffa barnvakt ibland för att man kanske ska på bröllop, födelsedags fest eller nån middag... men ja man kan juh välja sina tillfällen...

Barnen kommer märka att mamma/pappa inte är där och då blir det bara sorgligt i slut änden.

 

Ta vara på den tiden du har med dina barn när dom är små/yngre för en dag är dom tonåringar och vill för allt i världen inte sitta hemma med sina fröräldrar för då gäller bara tiden med polarna!! 


Jag älskar våra barn över allt annat och kommer alltid finnas där för er. Jag vill inte leva utan er en sekund. Tyvärr är det som det är med vår snäcka att vi bara har varannan vecka och därför är det ännu viktigare att ta vara på tiden med henne innan det är försent! 

Barnen kommer alltid först i mina ögon..


Aja, alla prioriterar vi olika saker och i olika ordningar...


Men men ville bara skriva av mig lite...


Peace! 


Mina hjärtan, älskar er över allt annat!!

 

Av Emma Sångberg - 24 januari 2012 08:10

♫♫♪ Är det en vanlig dag? Nej, det är ingen vanlig dag för det ♫♫♪

är mammas födelsedag. Hurra, hurra, hurra! ♥


  


Igår hade jag och lilleman en hemma dag eftersom han var sjuk. Vi var nere om på bvc bara för att prata lite om hans mående och en ny vikt. Nu väger prinsen 7560 gram, stora killen. När vi kom hem fick han en flaska och sov i 2 timmar så jag passade på att vila mig lite samtidigt, det hade juh varit en tuff natt för oss båda. Men under eftermiddagen blev han piggare och var sig själv under hela kvällen, fast fortfarande lite hes.
På kvällen blev det mys med film, choklaspudding, grädde, chips och läsk. Det var en mysig kväll med mina pågar ♥


Idag ska jag röja lite här hemma och lilleman mår mycket bättre idag, iaf nu på morgonen så håller det i sig utan feber idag med så åker vi nog hem till mina päron för att gratta mor min.

Har lite samtal att fixa idag med och sen ska jag beställa våra inbjudningskort till bröllopet med   

 

Av Emma Sångberg - 23 januari 2012 08:35

Inte ett smack... Det känns underbart att ha en karl & två barn som älskar för den man är och att ens övriga familj, släkt & vänner oxå gör det!


Då har ännu en helg passerat med massa skojigheter men även lite tråkigheter!
I fredags var Jasmina här med Danni och barnen lekte. Det var en trevlig fika stund med massa snackande och ventilerande. När klockan var 18 åkte jag, barnen och svägerskan hem till mina päron för planering av bröllopet med mammsen och Ullis. Det gick super bra och allt kommer bli perfekt! Vi var hemma vid 22.30 och barnen kom i säng och så småning om jag med. När darlingen kom hem från jobbet på natten så blev det lite myspys innan vi somnade.


I Lördags fixade jag och snäckan en rejäl frukost till oss. Jag åt smörgåstårta, blåbärspannkakor till de andra och bullar med goda pålägg... Yummy!! Sen var det kalas hos mina päron för att fira lillebrossan. Kul och trevligt. Såg knappt sessan eller lilleman haha men så är det när man är bort på kalas med massa andra. Vi var hemma igen strax efter 20 och snäckan fick sitt lördagsgodis och titta på film, lilleman kom i säng direkt och vi vuxna mös framför film.


Igår var det en skön förmiddag här hemma men tiden gick för fort. Men på eftermiddagen var det dags för Disney on Ice med snäckan. Denna gången handlade det om Disney hjältar & Prinsessor. Verkligen en toppem show. Roade barn som vuxna. Chelsea var jätte glad och nöjd med showen och vill gå fler gånger så det får vi göra. Sen blev det stressigt här hemma. Vi var hemma vid 17, maten skulle lagas, ätas och plockas undan innan klockan 18 när snäckan skulle bli hämtad. Hatar dessa söndagarna... Men nu har vi disskuterat att vi ska ha måndag till måndag istället eller nått så vi får hela helger med Chelsea.

Hoppas det kan börja snart!!


Inatt har det inte varit kul, en febrig, lissen, förkyld Jayson utan röst har vaknat flera gånger inatt. Men febern var borta imorse och han verkar glad och nöjd nu iaf. Hoppas han kan äta och så under dagen idag. Ska ner på bvc sen och prata med dom, både om snäckan och lilleman. Sen blir det nog bara mamma & son-mys med tv/film hela dagen!


Tjingeling...



tjjjjarlek

       

Av Emma Sångberg - 20 januari 2012 09:11

"Att gifta sig, skaffa familj, ta emot barnen som kommer, ta hand om dom i denna värld och även lära dom en del, är det största en människa någonsin kan lyckas med."


Igår hade jag en toppen dag i stan, var i stan från morgon till eftermiddag.

Lämnade snäckan på dagis och sen gick jag hem igen för att äta frukost och ge lilltjockisen frukost. Sen begav vi oss på en promenad till konsum innan vi tog bussen upp i stan. Gick och letade present till min lillebror men det vi ville köpa till honom gick inte att hitta någon stans.

Gick ner till triangeln för att köpa en sak till Chelseas vinter jacka men dom var slut så får köpa det i nästa vecka istället när dom kommit in igen.

Tog en runda inne på HM och shoppade lite till Angjela som snart äntligen är här!
Sen gick jag in om Webbhallen och köpte ett spel till älsklingen som jag vet att han velat ha länge. Sen äntligen var det dax att möta upp Jasmina och gå och fixa naglarna.

Blev super nöjd denna gången med.


Vi tog oss en fika på Espresso House efteråt och snackade massor, frågade henne om hon ville bli brudtärna och som jag viste så klart att hon ville det. Visade henne tärnklänningen som jag köpt och hon tyckte om den med så jag var super glad igår  


Efter en liten runda till inne på HM så tog jag bussen hem för att hämta vår fina prinsessa. 
Väl hemma blev det middag och familjetid. Älsklingen blev super glad för spelet, men det viste jag att han skulle bli. När barnen var nattade så blev det gottis och Pulp Fiction på tv med massa mys med min bejb!


Idag är snäckan på dagis men ska inte vara där hela dagen. Jag ska städa lite tänkte jag och sen kommer Jasmina och Danni. Ska även tvätta & ikväll ska jag, barnen och svägerskan hem till min mamma för att snacka ännu mer bröllop!!

Snacka om att Wedding bells are ringing!  


Tänk, om man bara vågar öppna käften och lätta hjärtat kan allt bli så mycket bättre.
Att hålla saker och ting inne hjälper dig inte, man kan inte ändra på nått som man inte vet om är ett problem om man inget säger!

Det känns så skönt när det väl är gjort!


Have a nice day moter f-ers!!  

Av Emma Sångberg - 19 januari 2012 08:22

Igår var jag bara hemma och gjorde inte allt för mycket. Det var inte så lätt att få gjort nått när jag hade en son som var på pissehumör... Helt plötsligt har han fått för sig att bara sitta och skrika. Helst av allt vill han ha någons uppmärksamhet 24 timmar om dygnet men ja det vet var enda människa att man inte kan..


Som jag sa igår så är jag jävligt trött på Chelseas dagis och massor av det som är runtomkring det.. Det står mig långt upp i halsen... Men snart får det vara nog! Snart blir denna kvinna förbannad på riktigt....


Idag ska jag äntligen fixa mina naglar, dom är långa som häxnaglar och hänger på sköra trådar haha Finaste Jasmina ska följa med och passa gudsonen och sen blir det en fika i stan...

Detta har jag sett fram emot länge   


Nej nu ska kidsen bli klara för att lämna sessan på dagis!


Tjingeling... 

Av Emma Sångberg - 18 januari 2012 10:18

http://minbebis.com/blogg/mamasophia/blocket-annons/


Usch, så hemskt detta som ni råkat ut för... Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få hem era vovvsingar igen!


Så sjuka människor som lever i denna världen!!

Av Emma Sångberg - 18 januari 2012 09:34

Jag bli så jävla trött på Chelseas dagis och allt som har med det att göra... Bara 4-5 månader till sen slipper man det. Det ska bli så himla skönt på så många sätt. Ni som följer min blogg vet juh att dom låter barnen gå i t-shirt utomhus, när det är 10 grader ute, slipper ha mössa för att man blir varm om huvudet, får vara ute på gården och leka i 1-2 timmar i bara tights utan termobyxor i november månad... och nu.. Ja nu springer tösen ute och leker i gummistövlar när hon har vinterstävlar....  

Andas in.... Andas ut.... Andas in.... Andas ut.... Andas in.... Andas ut....

Usch nej att vakna på morgonen och veta att man ska gå och lämna henne tar emot som fan! Men som sagt får stå ut lite till och sen ska vi få slippa ALLT!


Men nu till nått kul...

Kyrkan är bokad!! Känns så himla underbart!! Var ute och promenerade med min fina svägeska i tisdags och som vanligt är det heta ämnet just nu vårt bröllop.. Haha så som vi pratar och så är det nästan som att det är vi som ska gifta oss haha Även igår hade jag en underbar förmiddag med henne och vi åkte och kollade lokaler och den första var lite liten tyvärr men den 2:a vi tittade på kännde man "Den är perfekt-känslan" och även älsklingen höll med som hann dit efter skolan. Så den blev det! Nu ska inbjudningskorten fixas!!


Vi var iväg och storhandlade innan snäckan skulle hem från dagis. Resten av dagen här hemma bestod av familjeumgänge och mysande.


Idag tänkte jag ta mig en promenad och sen får vi se om det inte bara blir massa slappande efter det. Känns som att det varit nått varje dag....


Tjingeling...  

Av Emma Sångberg - 16 januari 2012 08:19

Ja veckan som varit har verkligen bara flugit iväg...

I helgen har jag inte haft tid och lust när tiden funnits för att blogga.


I fredags var fina Emma & Neyo här och umgicks med oss. Vi snackade massor över te, kakor & coca cola. Det var kul att ses som alltid och som vanligt hade vi massor att prata om. Vi var även ute på en promenad med barnen & Disel och då fick jag träffat min fina prinsessa vid dagis. Hon  la genast  märket till att jag färgat håret och tyckte det var fint  

När Emma & Neyo hade gått så blev det middag och film mys med älsklingen resten av kvällen.


I lördags hade jag en upp & ner dag. Humöret gick upp & ner men tog en timmes power walk med lilleman och Disel på morgonen och köpte bullar med mig hem. Kollade på film med älsklingen och hade det mysigt. På eftermiddagen blev det en lång promenad med lilleman och vovven igen och efter att vi hade ätit middag blev det en promenix till till coop för lite gottis. På kvällen kom fina Madde på besök och vi satt och snackade över en kanna kaffe.

När hon gått blev det mys och sovande...


Igår var vi oxå hemma hela dagen och kollade film och hade det mysigt hela dagen. Blev inte mkt gjort här hemma mer än disken och en liten vals med dammsugaren. Jo middagen blev lagad med. Klockan 18 gick vi för att få hem vår prinsessa som vi längtat efter massor.

När vi kom hem igen pysslade jag med snäckan i köket, sen ville hon leka frisör och vid 21 kom barnen i säng och jag somnade i älsklingens famn vid 22 tiden  


Förra veckan stötte jag på en hel del tråkiga nyheter men i lördags fick jag ett glädjande mail så nu hoppas jag att oturen är över.


Idag hoppas jag på att få umgås lite med min svägerska och dela med mig av mina glada nyheter  

Nej nu ska kidsen göras redo för att lämna snäckan på dagis, ha en toppen dag för det ska jag ha! 


Saar vi...


Kompisarna

   

       

Här simmar lilltjockisen


 

Här badar lilleman ensam i badkaret för första gången och han är hel nöjd!!


 
  

Ovido - Quiz & Flashcards