Familjen Sångberg

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma Sångberg - 4 januari 2012 11:03

Ja det kan man verkligen säga efter en av dom värst nätterna på mycket länge.

Har sovit dåligt pga blåsten, ont i min ena axel så det strålar ner i armen, ont i ryggen och allmänt orolig i kroppen...


Igår hade vi en mysig dag här hemma, vi var förvisso ute på en promenad oxå skönt trots kylan.

Snäckan lekte mest på rummet men när Jayson sov middag kollade sessan på film och jag låg brevid och vilade lite. Sen gick jag ut och fixade middag - Chelsea hade bestämt att vi skulle äta pannkakor. När darlingen kom hem blev det dax att äta och det blev jätte gott. Fotona som jag framkallade kom igår så när jag och älsklingen tagit en dusch ihop så kollade vi igenom dom.


Vid 19 tiden gick vi hem till Sarah och Hassan för en fika och det var väldigt trevligt.


När vi kom hem nattades lilleman & snäckan lekte lite innan hon med skulle i sängen. Undertiden jag kokade ägg till mina och älsklingens kvälls mackor så satt jag och pillade med barnens "första året böcker". Älskar att sitta och pilla med det.

Jag fixade mackorna när snäckan kommit i säng och sen blev det massa vuxenmys med min fina älskling.


Som sagt så har man sovit som en kratta inatt... Fick först gå upp klockan 6 och ge lilleman sin morgon flaska, sen fick jag gå upp klockan 7 igen för att ge Jayson nappen och ge Chelsea hostmedicin. Sen somnade vi alla 3 om och vaknade 9.30 Det var välkommet med en lång sovmorgon men jag hade nog behövt nån timmes sömn till...
Vi klädde på oss och gick ner på BVC för att väga och mäta lilleman. Nu hade han gått upp ca 500 gram och är en lång kille på 67 cm. Väl hemma igen fick Jayson gröt & lite flaska, jag och Chelsea åt mackor. Resten av dagen ska vi nog pyssla lite och kanske kan man hinna klämma in en liten vila innan man ska fixa med middagen idag - himmagjorda köttbullar, himmagjord mos, gräddsås och lingonsylt YUMMY!!


Tjing...


Så sant!

 

Av Emma Sångberg - 3 januari 2012 13:34

Måste bara säga att jag är sååå in i helvete trött på dessa döds skjutningarna i Malmö.

Nu vill jag verkligen inte bo kvar i Malmö... Hur ska man våga låta sina barn växa upp i denna stad????

Hur ska man våga vara ute. Man kanske själv blir skjuten.

Man befinner sig kanske på fel plats vid fel tillfälle...

Någon som skjutits varje dag sen nyår känns det som och det började låååångt innan detta...


Känner verkligen för 15 åringens, som sköts ihjäl på nyår på rosengård, familj. Han var fan bara barnet. Tänk det kunde varit min lillebror... Skrämmande!


Hoppas att detta får ett slut snart!


 


Av Emma Sångberg - 3 januari 2012 12:48

           


Här fick barnen min kamera med sig ut för att  fota när dom smällde "poppers" med minstingarna. 


               



                             


Sen var det dax för raket smällande

                             


Lite mer partaj efter raketerna och en askalas lilla syster som hittade hem miss i nassen med pojkvännen Johannes som njuter med sin "drinkpinne" haha

        

  
Av Emma Sångberg - 3 januari 2012 10:13

Igår förmiddags när jag och snäcka fått i oss lite frulle så satte vi igång med städningen. Chelsea fick rensat lite bland sina leksaker och kastat en del. När vi hade dammsugat så tog vi en 1 timmes promenad och väl hemma så vilade sessan och jag svabbade golven. Sen passade jag på att slappa lite medans barnen sov.

När dom vaknat igen så pysslade jag och Chelsea, sen blev det middagslagning. Mitt i allt kom darlingen hem och vi paratade lite och så småningom satte vi oss och åt.

Efter middagen så fortsatte jag och Chelsea pysslandet nästan resten av kvällen.

Men innan sängen så han jag med lite mysande med min fina älskling.


Idag kom Chelsea upp vid 8.30, men hon gick in på rummet och lekte så jag låg kvar till 9.30 och halvsov tills Jayson vaknade. Satte barnen framför nya Nalle puh filmen. Lilleman har precis fått lite gröt och lite flaska och snart ska jag och sessan äta frukost med men först ska jag göra mina morgon sit-ups.


Ha en tipp topp dag!


Av Emma Sångberg - 2 januari 2012 09:05

Hej då 2011... Hejsan och välkommer 2012  


Min nyårsafton blev jätte bra faktiskt, trots att två av mina älsklingar inte kunde fira med mig och lilleman. Saknade snäckan och darlingen!

Jag och Jayson kom hem till mina päron vid 16 tiden och då var Micke & Hampus redan där. Drack en kall go cider och snackade lite. Sen kom Ullis, Caisa och Tobias med.

Mamma lagade en god middag - En räk gryta gjord på Curry, lök, vitlök, äpple och grädde & det serverades med jasminris. Det blev jätte gott, trots att jag inte är så glad för curry.

Efter maten kom även min faster och kusinen Sibbe med ett gäng kompisar.

Grabbarna satt i vardagsrummet och vi tjejer/kvinnor satt i köket och spelade "Galen Panna".

Sen blev det mycket skratt och lite till drickande innan vi gick ut strax innan  midnatt för att smälla & se på raketera.

Johanna & Johannes kom hem till mamma med och Jojo var allt annat än nykter haha. Jag och mamma kom överens om att lilleman kunde stanna där över natten men att Mattias kunde hämta mig.

När Ullis  m. fam & Diana m. fam gått så gick mamma och syskonen och la sig. Jag, plastisen, lillsyrran, johannes & sibbe & polarna satt kvar och drack och hade faktiskt riktigt kul. När älsklingen ÄNTLIGEN ringde så var det dax att gå. Vi var hemma vid 5 tiden och hade lite mys innan vi gick och la oss.


Igår hämtade vi lilleman vid 12 tiden och när vi skulle hem så blev det Lamare. När vi hade ätit här hemma plockade vi undan här hemma och sen blev det film & slapp i soffan tills vi skulle hämta hem vår fina tös.

Kvällen här hemma blev jätte mysig och älsklingen gav mig skön massage innan vi skulle nanna.


Idag kom barnen upp vid kvart i 9 och snart blir det frukost. Ska städas här hemma idag.. Lajbans ju    sen får vi se vad för skojjigt vi ska hitta på idag.


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards