Familjen Sångberg

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Känslor & tankar...

Av Emma Sångberg - 26 april 2012 09:38

"Every morning that you wake up is another chance to get it right."


Många kanske inte vet eller ser att jag inte heller har en jätte stark självkänsla eller det bästa självförtoendet. Kanske kan detta bero på att jag har skin på näsan och käften med mig.

Men även för mig finns det vissa personer som jag har svårt att säga vad man kanske egentligen tycker och tänker helt och det kan gräma mig emellanåt så att jag blir tokig. Känslan som uppstår när det händer kan äckla mig!

Jag försöker och jag gör mitt bästa för att bättra mig på detta och jaghatar mig själv för att jag blir stum när jag ska spotta ut sanningens ord...


Inatt har jag legat och tänkt mycket på mitt liv. Både negativa saker och positiva saker. Vad jag varit med om och var jag kommer att få vara med om. Jag fällde en och annan tår men fick mig även ett underbart leénde på läpparna emellanåt.


Det är kanske inte så himla konstigt att man är som man är kanske. Man får juh en del av sin personlighet från sina föräldrar och det är juh på både gott och ont.


Men min självkänsla & självförtroende är det som jag gärna skulle vilja vara nöjd över. Men efter att i många år blivit misshandlad psykistk mestadels & nedtryckt under flera år så är det inte så lätt att bli kvitt allt det negativa. Jag har fått höra att jag är både det ena och det andra så är det väldigt svårt att inte tro på det. Man tror juh till sist på att de personerna har rätt om en. Självklart att man kan säga vissa saker när man är arg eller ledsen men om man upprepar samma saker så kanske det ligger en dold sanning bakom det, som att man kanske tycker det men inte vågar stäga det annars...

Det kanske bara är jag som tänker så men ja jag tror att det är så iaf...


Vissa saker kan vara väldigt lätt att skaka av sig och andra inte. Vissa saker ristas in för livet i en.

Men jag försöker som sagt att jobba på detta varje dag på olika sätt och en dag hoppas jag på att bli stark igen.


Det var väl det jag hade att skriva om... känns skönt när man väl fått skriva av sig lite...

Det blev kanske inte så mycket positivt men jag skriver juh om min familj och det underbara varje dag och ibland kan jag behöva att bara få ut det negativa.


Tjingeling...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Sångberg - 13 oktober 2015 18:25

www.nouw.com/familjensångberg

Av Emma Sångberg - 30 september 2015 12:09

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 4703539784"

Av Emma Sångberg - 29 september 2015 11:37

Jag börjar bli jäkligt trött på att bloggen klyddar hela tiden!! Har funderat på att byta sida men det känns så tråkigt bara eftersom att jag hållt på med denna i så många år. Samtidigt är det inte kul när det inte riktigt fungerar som det gjort tidi...

Av Emma Sångberg - 17 september 2015 05:56

3 morgonen på jobb idag, en morgon kvar... Men inatt sov jag mkt bättre så det känns helt okej att sitta på bussen på väg dit nu. Igår var det en stress dag deluxe! Dom bygger om i Bunkeflo och det gör att bussen blir sen hem, sent det ombygg...

Av Emma Sångberg - 15 september 2015 06:01

Igår var det ingen vanlig dag, för det var Jaysons födelsedag, hurra hurra hurra! Tänk att han redan är 4 år :-O Han hade en super bra födelsedag igår. På morgonen blev det väckning med sång och paket :) och när pappa och storasyster var lämnad...

Ovido - Quiz & Flashcards