Familjen Sångberg

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma Sångberg - 19 juli 2012 08:50

A raindrop landning on your cheek is a kiss from someone who is in heaven and watching over you.

Då bloggar jag från telefonen igen!
Jayson vill inte låta mamma sitta vid datorn utan att försöka skriva lite han med haha

Helt nöjd med denna appen är jag inte riktigt. Saknar smily gubbar, kunna centrera texten osv. Men det kanske kommer. Det viktigaste är väl att ni mina fina läsare kan läsa   

Igår var Madde & Mirre på besök. Slim kom oxå förbi en stund innan de skulle hem.
På kvällen när lilleman somnat bäddade jag och darlingen ner oss i sängen med lite vitchokladmouse som jag gjort och mös framför film.

Idag ska jag upp i stan och fixa present åt darlingen. Jasmina skulle med men hade inte fått sova inatt stackaren så jag får åka själv om jag inte lyckas ragga upp någon annan.
Aja we will see

Nu ska jag mysa lite till med prinsen innan vi gör oss iordning!

Tjingeling...


Av Emma Sångberg - 17 juli 2012 11:33

Don't waste your time on revenge.
Those who hurt you will eventually face their own karma.

Nu ÄNTLIGEN är appen här bara 9 månader efter att de skrev inom några veckor är appen här haha
Så nu testar jag att blogga från mobilen såklart!

Igår kväll kom juh Jasmina, Aco och Andjela på kaffe. Blev ingen lång kaffedejt men vi hann träffas i alla fall. Innan jag och älsklingen somnade kröp vi ner i sängen framför film och hade det jätte mysigt.

Idag har jag hunnit med en del här hemma. Fönsterna är putsade, plockat undan, beställt smörgåstårtor, felanmält hos hyresvärden...
Solen skiner så funderar på att ta mig en liten promenad med min lilla prins.

Nej nu vaknade han efter sin vila så nu blir det full rulle här hemma igen.

Tjingeling...

Av Emma Sångberg - 16 juli 2012 15:14

I hate going to bed mad or upset with someone I truly care about.


Fy faan vilken tradig jäkla sommar, om man nu ens kan kalla det sommar ?!?! 

Jag vet att typ halva sverige klagar på vädert men jag kan inte låta bli att göra med nu!

Ingen sol och ingen värme det är inge sommar för mig! Önskade att man kunde göra som många andra och bara dra på en sista minuten resa till sommar, sol och bad! Men det går inte detta året tyvärr...

Men mycket annat skojigt är planerat och nu kommer helgerna vara fullspäckade fram över i stort sett.


Igår spenderade jag och barnen ett par timmar hos mina päron efter frukosten, älsklingen var hemma och storstädade. Väl behövligt och jag måste säga att jag är glad att jag slapp göra det denna gången!

Vid 14 tiden tog vi bussen hem igen och väl hemma fick barnen vila middag en stund. Jag och darlingen tog en dusch ihop och sen spelade vi lite tvspel tillsammans tills barnen vaknade.

Medans vi sedan ordnade med middagen så tittade barnen på tv och lekte.

Därefter sattes barnen i ett bad och klockan 19 hade jag en tvättdejt.

När jag kom ner i tvättstugan såg jag att ena maskinen och torkskåpet inte funkade SUCK!!

Men snälla Lotta skulle inte tvätta och hade samma tid som mig så jag fick ta hennes maskiner, tusen tack!


Massa mys med mina älsklingar innan dom en efter en kom i säng, sedan lite vuxen mys med min baby   


Idag lämnade snäckan oss för två veckor, men som jag skrev innan så har man så mkt att göra så tiden lär nog springa iväg och innan vi vet ordet av det så vips är hon här igen! Petra & Todde kom vid 10 tiden och stannade 2 timmar och drack kaffe och barnen lekte. Jayson tyckte verkligen det var kul att ha mer än bara syrran att leka med. När Petra & barnen gick följde jag med ner för att möta Lotta & Filip för en promenad till coop.

Halvvägs så öppnade himlen sig och det både öste ner med regn och hagel   

Men vi fick handlat och sen följde dom med upp en stund och pojkarna lekte lite efter att de hade fått lunch och lilleman sin medicin.


Nu väntar jag på att darlingen ska komma hem, då blir det middag inget fancy direkt - lite fylldapaprikor som blivit över och jag tänkte göra lite nuggets & pommes tror jag...

Sen får vi besök av Jasmina, Aco och Andji   


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 14 juli 2012 14:36

Don't bother apologizing if you're just going to

continue to doing the things you said I'm sorry for.


Usch det har inte varit några roliga dagar sen sist! Nej verkligen inte!

I torsdags hade vi Madde & Mirre här på besök men det var givetvis trevligt. Flickorna kollade på film med Vicki och sen lekte dom. Vi vuxna drack kaffe och babblade som vanligt.

Efter att vi hade ätit middag när älsklingen kommit hem så åkte vi hem till mina päron på fika och Vicki lämnades efter 1½ vecka. Men vistelsen blev inte långvarig, lilltjockis fick hög feber från ingenstans, tempade innan vi åkte hem och då var den 39,3 och väl hemma igen 30 min senare hade den stigit till 39,7 så det blev en flaska, ipren och sen somnade han.
Snäckan kom oxå tidigt i säng efter en tidig morgon och en intensiv lekdag med Mirre.

Jag var mycket tacksam för att barnen somnade snabb och lätt eftersom jag fick en jäkla migrän, gick med solbrillorna på här hemma medans jag  en aning irritfick snäckan klar för sängen.

Jag somnade strax efter 20 och då låg jag fortfarande med solbrillor...


Natten var inte heller särskillt rolig... Migränen var kvar och mellan 01 och 04.30 var jag uppe 1 gång i halvtimman för att lilleman var lissen och orolig, han var riktigt febrig och hade nästan 40 grader genom hela natten, på morgonen ringde jag VC för att få ett stopp på allt detta. Han har feber typ varannan vecka och det kan juh inte vara normalt... eller?!

Dom har typ öppet hus efter 13 men dom tyckte vi skulle avvakta men det sket jag i.. .

Vi fick gick dit klockan 13 och efter att ha fått förklarat för en ssk om läget och blivit en aning irriterad fick vi träffa en läkare som jag tycker borde börja jobba för samhall... Men en BARNLÄKARE kom till sist in och då känndes det mkt bättre och en mamma känner sitt barn bäst där av mitt bråkande med ssk & läk, öroninflammation på bägge öronen. Så nu är det penicillin i 5 dagar för lilleman.


Resten av kvällen igår blev det bara massa mys här hemma!


Idag har vi bara en hemma dag, blir nog så även imorgon eftersom lilleman varit så dålig. Jag tog barnen på en morgonpromenad till coop imorse så dom fick komma ut lite, snäckan köpte lördagsgodis och hon var så glad att hon fick betala det själv med egna pengar hon fått av oss innna vi gick hemifrån.

Nu vilar båda barenen och jag tänkte snart påbörja middagen - fyllda paprikor!

Ikväll blir det film och gott för denna familjen   


Nej nu har jag inte mer att skriva för denna gången...


Tjingeling...


 

Av Emma Sångberg - 11 juli 2012 10:10

Being in a relationship isn't about the kissing, the dates or the showing off.

It's about being with someone who makes you happy in a way that no one else can.


Idag är denna donnan löjligt trött...

Jayson har inte alls sovit gott inatt   Det började redan igårkväll. Han vaknade och var hysteriskt lissen och varje gång han somnat om och jag försökte lägga honom i sängen blev han lika lissen igen... Så har det hållt på från och till ett par gånger inatt.

5 imorse vaknade han lissen igen och vägrade somna om så det var bara att stiga upp.

Fick äntlgen honom att somna i 30 min mellan 7-7.30 fick själv sovit lite då men ja jag skulle nog kunnat sova några timmar till haha


Igår städade jag här hemma, påbörjade en storstädning som inte blev klar för barnen tillät inte mig att fortsätta. Men det var bara svabbande av golven kvar så det kan man väl leva med.

Fick även pratat med Krim igår när de gjorde en tekniskundersökning av grannes lgh som brann natten mellan fre-lör. En riktitg hemsk upplevelse och jag var skit skraj. Vaknade av massa dunsande och smällande och trodde de gjorde inbrott här hemma, väckte gubben såklar som fick kollat upp var det var, samtidigt som han sa att det var brandmän så kände jag rökdoften... Usch paniken spred sig och jag gick in i barnens rum fram & tillbaka. Men vi behövde inte evakuera men det blev dock inte mkt sömn den natten heller.

Men vi hade juh inte sett nått så kunde inte hjälpa till.


Vid tiden bakade jag och flickorna en tigerkaka och sen fixade vi middagen spagetti & köttfärsås.

Kvällen såg ut som alla andra kvällar här hemma!


Idag passar jag snäckans lillebror Todde medans Petra skulle laga nån nagel, sen ska vi sitta och prata lite om Chelseas födelsedag. Snäckan längtar som bara den efter sitt kalas på Leos Lekland. Hoppas bara att alla dom hon vill ska komma kan komma.

Sen ska min fina svägis komma och umgås med oss och ikväll kommer hennes kusin Amanda oh ska provsminka mig inför bröllopet.


På tal om bröllopet så kan jag tala om att allt är stort sett klart nu, det är bara lillemans kläder men jag har ändrat mig han skall bara ha skjorta och finbyxor så det är bara en skojrta han skall ha nu. Snäckans skor kom men posten härromdagen och såååå fina dom är, vill ha likadana själv   


Nej nu har jag inte mkt mer att skriva för denna gången!



Av Emma Sångberg - 10 juli 2012 09:40

You don't need to be skinny to be pretty


Nu är det en vecka sen jag bloggade, skärpning, jag har iof satt mig ner för att göra det ett par gånger men kännt att tiden inte riktitgt räckt till. Har hittat på massor av saker med barnen varje dag.

Men här är en uppdatering om veckan som passerat...


Hela förra veckan var det juh simskola för snäckan så alla förmiddagar har spenderats där. I onsdags fick vi Vicki med oss hem från mamma, vi åkte dit efter badet för att jag och darlingen skulle ordna kostymen men så blev det inte så vi uträttade ett annat ärende och sen hämtade vi kidsen igen. Kvällen flöt på med massa skoj och mys.


På torsdagen följde Madde och Mirre med till badet, Vicki med såklart. Flickorna badade medans vi vuxna drack kaffe, fikade och snackade skit. Shit vad duktig sessan blivit i vattnet, visst kan hon inte simma men hon är sååå mycket vågligare än första veckan på simskolan   Vi fick skjuts hem till mina päron efteråt, jag och älsklingen skulle fixa kostymen då istället och så blev det. En ny kostym och massa tillbehör. Fy fan vad snygg min blivande man är! Super het i sin fina nya kostym   


I fredags var det avslutning på simskolan, Sarah & Petra skulle med men det blev bara Sarah som följde med. Var inget vidare väder på morgonen men det regnade inte en droppe från att vi gick hemifrån. Däremot kom solen fram på badet och det var riktigt skönt att sitta där med kaffe och prata. Chelsea fick glass, diplom och hon hade tagit baddaren så den köpte vi såklart. Så himla underbart att se hur glad hon var för sitt diplom och märket, blev tårögd av att se hennes lycka. Efter simningen blev det Bk för flickorna medans jag och Svägerskan köpte Go go green - Mums!

Den satt vi i parken och åt medans Chelsea och Vicki var på lekplatsen.

Kvällen bestod av massa mys med familjen och film.


På lördagen blev det en fika stund hos min fina faster Diana, kul att ses innan dom skulle iväg och tälta under semestern. Vi åkte hem vid 16 tiden efter att snäckan fått badat lite i poolen. Jag och vicki fixade middagen när vi var hemma - himmasnickade köttbullar, potatis, sås och broccoligratäng. Riktigt gott var det och jag blev riktigt bugasprängd!

Älsklingen skulle jobba på natten men jag hade sällskap av min älskade Emma & Neyo hela kvällen. Vi snackade, snaskade på gott och hade det riktigt mysigt   


Söndagen kom och vi blev hembjudna till mammsen & pappsen, vi käkade min goda gulaschgryta och bara umgicks. Lilleman fick badat på gården med i en balja, han tyckte det var super kul. Och vips så var kvällen kommen och vi åkte hem, fick såklart Vickan med oss hem igen hehe


Igår spenderade jag & barnen dagen med Madde, Leo, Stoffe, Jeppe, Vicki & Mierelle på lindängsbadet. Trots att alla skrivit att det skulle regna, åska och gud vet vad åkte vi dit på ren chansning. Strålande väder och massor av bad blev det. Dock kom det en liten skur som var över på några minuter, då packade vi ihop oss och gick och käkade lunch. Falafel blev det. Var först lite ororlig över om snäckan skulle äta det eller inte men hennes betyg blev:

-Detta är min nya favorit mat!    Så detta ska vi äta fler gånger!

Som alltid massa mys här hemma resten av dagen.


Idag ska jag ta tag i hemmet ordentligt tänkte jag, iom att man varit iväg så mkt så har man bara hunnit snabbstäda så jag känner att jag vill storstäda här hemma. Lika bra att passa på när man har Vicki här med som kan hjälpa till att hålla koll på lilleman.

Inget kul väder idag men vi kanske ändå beger oss ut en sväng till lekplatsen senare idag.


Nu kurrar magen och skallebanken är på G igen så måste äte lite, men först väcka Vicki...


Tjingeling...


Här bjuder jag på lite bilder... Skulle vilja lägga upp fler blider från möhippan men inte fått några... så stal dessa få från FB   


     


Möhippan


                          

Av Emma Sångberg - 3 juli 2012 07:18

D.R.A.M.A

Dumb Retards Asking for More Attention

 

Jag har haft det underbart bra sen jag bloggade sist och som ni förstår så har bloggantet inte blivigt av för att jag har haft fullt upp med annat.


I lördags hade jag min möhippa. Det var jätte kul och trevligt som attans! Super nöjd är jag!

Vid 9 tiden så överraskades jag här hemma av mamma, Madde, Johanna, Madde, Sarah, Paula, Emma, Frida, Malin och Ullis... Vi åt en god frukost och drack bubbel med jordgubbar i. Jag fick dagens Outfit som bestod av en ursexig baddräkt, ett par guldiga tights till det, ett strumpebandshållare och en slöja med snoppar på! Super sexig blev jag haha

Efter frukosten åkte en ögonbindel på i bilen sen kördes jag till okänd destination, som visade sig vara Utmaningarnas Hus! Givetvis drack vi cider hela tiden, men när vi gick in för att leka så fick vi inte ha med oss dicka in så vi låste in allt och lekte i 3 timmar. Jätte kul tyckte jag. Det är lite som fångarna på fortet men utan massa läbbiga djur och så. Efter 3 timmar fick vi dricka och Baguette. Sedan splittrades vi utanför och åkte på olika håll, jag åkte med Sarah och Madde för hon skulle hem och ut med sina vovvar. Vi gjorde oss iordning där hemma men min outfit fick stanna på bara ansiktet och håret som fick ordas haha. Efter det åkte binden på igen och jag kördes till ännu en ny destination som var hem till min fina Faster Dajana! Där blev det mer att dricka, jag fick en urgröpt vattenmelon fylld med en god drink och ett halsband med ett shotglas i som givetvis var fylld med dricka den med haha

Vi grillade och körde lekar samtidigt som det dracks rätt så bra från alla håll men dock var det jag som blev mest fylld haha

På kvällen/natten blev det utgång med Madde, Madde & Sarah. Super kul och där fick jag dricka ännu mer. Massor av shots, cider och drinkar!

Efter en riktitg bra dag så fick jag till sist komma hem till min underbara fästman och mysa lite med honom, hade juh saknat mina pågar hela dagen!


På söndagen mådde jag dock inte som en prinsessa haha

Men jag överlevde. Vi åkte till mina päron och va där nån timme innan vi åkte hem och ordnade med middag. Kollade tv/film och sen fotboll men vi somnade...

En riktigt slappedag!


Igår spenderade jag hela dagen hemma hos min fina faster. Jag träffade Emma på Lindängen 8.30 sen promenerade vi till Dajana! Vi drack kaffe och åt mackor. Det var så himla mysigt att bara sitta där och mysa i solen! Så himla gött, önskade jag med hade en trägård med pool. Lilleman ville såklart inte bada igår heller, han är en varmvattenbadare har jag märkt. Vid 13 tiden fick jag skjuts av fina Madde och hämtade sessan på värnhem efter simskolan. Sen blev det tillbaka till fastern   

Massor av badande för sessan och massa mysande med oss alla!

Sen kom älsklingen dit efter jobb och vi åkte hem vid 19 tiden.

Underbar dag!


På kvällen kom mina brödrar och övernattade här för att följa med till badet idag... men var faaaaan tog solen vägen som var framme 6 imorse   

Jag såg fram emot mer sol... Aja den kanske kommer fram sen.


Nu ska jag börja packa inför badet och lite sånt innan barnen ska väckas!


Tjingeling...

Ovido - Quiz & Flashcards